abonnement Unibet Coolblue
pi_195667975
Waarom omarmen mensen fenomenen zoals ufo's, de platte aarde theorie, wicca en voodoo, quija-borden, complottheorieën, bigfoort en het monster van Loch Ness etc ..tec..
Maar verwerpt men met dezelfde ijver traditionele religie?
Heb dat nooit echt kunnen rijmen...
pi_195669017
Wicca en voodoo in datzelfde rijtje plaatsen.
Ga je eens heel snel schamen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_195669103
Mensen willen gevoed worden door nieuwsgierigheid en mysterie, en een avontuurtje met een klein beetje gevaar.

Mij werd verteld als je met je vuist het duivels gebaar maakt. Wijs en pink naar voren midden en ring naar binnen gekruld. En dit dan met nog een persoon doet en de 2 hoorntjes tegen elkaar houdt dat je de duivel oproept.

Heel vaak gedaan, een keer werden mijn vingertoppen waar ze verbonden ook extreem heet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:47:40 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195669300
Omdat een zuiver materialistisch bestaan gewoon erg droog is. Maar nog altijd beter dan jezelf voor de gek houden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195672104
@TS
Misschien omdat mensen behoefte hebben aan iets wat niet materialistisch is, en ook wat mystiek in hun leven willen?
En in deze angstige en onzekere tijd gaan er steeds meer mensen mee in de gedachte dat er daadwerkelijk complotten gesmeed worden. Of zijn gesmeed.
pi_195684233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 02:05 schreef Werkman het volgende:
Waarom omarmen mensen fenomenen zoals ufo's, de platte aarde theorie, wicca en voodoo, quija-borden, complottheorieën, bigfoort en het monster van Loch Ness etc ..tec..
Maar verwerpt men met dezelfde ijver traditionele religie?
Heb dat nooit echt kunnen rijmen...
Even de BNW zaken daar laten waar ze thuishoren (BNW), de vraag die bij mij rijst is wat je onder traditionele religie verstaat?
Ikzelf ben van mening dat in TRU niet direct religies verworpen worden, het zet vaak de achterliggende denkbeelden neer van waaruit spiritualiteit beleefd of ervaren wordt.
There is only one religion
pi_195699463
Ik ken mensen die een geloof aanhangen, maar net zo goed nieuwsgierig zijn naar Nessie en UFO's machtig interessant vinden.

Waarom het één of het ander?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:13:04 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195699493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
Ik ken mensen die een geloof aanhangen, maar net zo goed nieuwsgierig zijn naar Nessie en UFO's machtig interessant vinden.

Waarom het één of het ander?
Goed punt Natalie, goedgelovigheid beperkt zich meestal niet tot één enkele vorm inderdaad!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:58:37 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_195713495
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
Ik ken mensen die een geloof aanhangen, maar net zo goed nieuwsgierig zijn naar Nessie en UFO's machtig interessant vinden.

Waarom het één of het ander?
Je voorbeelden zijn correct hoor, maar sommige "traditionele religies"verwerpen met veel ijver wicca , voodoo, atheïsme en pagan denkbeelden.
There is only one religion
pi_195713889
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:58 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je voorbeelden zijn correct hoor, maar sommige "traditionele religies"verwerpen met veel ijver wicca , voodoo, atheïsme en pagan denkbeelden.
Dat geloof ik best :)
Maar ik denk niet dat het per se iets te maken heeft met of je een traditionele religie aanhangt of niet.

Mensen zonder geloof (in God) verwerpen sommige van de genoemde voorbeelden net zo hard.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195715876
Ik denk dat dat is omdat de wetenschap nog niet alles kan verklaren, en dat misschien ook nooit zal kunnen doen.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:46:08 #12
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_195717492
quote:
88s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:09 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat geloof ik best :)
Maar ik denk niet dat het per se iets te maken heeft met of je een traditionele religie aanhangt of niet.

Mensen zonder geloof (in God) verwerpen sommige van de genoemde voorbeelden net zo hard.
Ja en nee, op het eerste. Veel zwaargelovigen verwerpen vaak de andere religies en stromingen omdat ze denken zelf het ware geloof aan te hangen en niet kunnen/willen verder te kijken. Ook is het in sommige geloofs-richtingen verboden je met occulte zaken bezig te houden.
Ook veel van de conspiracy denkenden die ik ben tegengekomen zijn erg westerse traditionele gelovigen .
De mensen zonder geloof zijn al een stuk selectiever in wat ze wel of niet willen "geloven"

Uiteindelijk is de discussie vrij zinloos, ts doet een huilie over traditioneel geloof maar staat niet open voor de andere denkbeelden en geloven , zijn goedrecht maar dat gooit de deur snel dicht.
Het feit dat hij verder niet antwoord op de reacties maakt het ook een dooie discussie.
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')