abonnement Unibet Coolblue
pi_195683521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Of 2 uurtjes eerder als de CEO in Aerdenhout woont en z'n werk op Arnhems Buiten heeft.
Alles is mogelijk in dit wereldje. Maar het word onderschat wat er allemaal bij komt kijken. Je ‘baas’ zou maar een meeting+ een etentje hebben waarbij jij voor de deur geparkeerd staat. Het kan een uur duren maar ook 6 uur. Je kan niet zomaar beslissen om weg te rijden om ff wat te gaan eten. Als je ‘baas’ klaar is moet jij er staan. Jij wacht op hem en niet andersom.
pi_195683616
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:06 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Alles is mogelijk in dit wereldje. Maar het word onderschat wat er allemaal bij komt kijken. Je ‘baas’ zou maar een meeting+ een etentje hebben waarbij jij voor de deur geparkeerd staat. Het kan een uur duren maar ook 6 uur. Je kan niet zomaar beslissen om weg te rijden om ff wat te gaan eten. Als je ‘baas’ klaar is moet jij er staan. Jij wacht op hem en niet andersom.
Die chauffeur waarmee ik op EHBO zat (ook een verplichting voor die chauffeur, maar da's niet zo enorm), mocht alleen een shagje roken op min. 10 meter van de auto en de CEO. Bij één overtreding zou ie vertrekken.

Beste man had ook enorm postuur: veel zitten en wachten en voor sport was er geen tijd. Lijkt mij behoorlijk zwaar en uitzichtloze baan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195684024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 20:38 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Als directiechauffeur solliciteer je bij de Rijksoverheid, of in iets in dezelfde richting.
Eenmaal aangenomen kan het verschillen of je voor een vast persoon rijd of in het algemeen.
Meestal is chauffeur 1 diegene die er het langst werkt en een vast persoon rijd. Chauffeur 2 rijd verschillende personen etc.
Meestal niet altijd vragen ze om een CCV 1 of Dekra D1 opleiding.
Kost je rond de 4500¤ en is een soort mini opleiding.
Je leert de verkeersregels en basis regels om de omliggende landen. Daarnaast rij je af zoals je het zou doen voor de normale B rijbewijs. Een pittige en dure opleiding!

Het werk zelf word vaak onderschat.
Je maakt lange dagen, 07.30 start je dag en eindigt soms om 22.30 of later. Niet iedere dag is het zo maar ga er maar niet van 9 tot 5 uit.
Eigenschappen die je nodig heb als chauffeur;
Veel geduld en veel denkwerk.Je kan rustig 5 uur lang op dezelfde plek in de auto blijven zitten. Routes die je uit je hoofd moet leren als bijvoorbeeld de navigatie het niet meer doet.
Beheersing over je lichaam. Je zou maar met je ‘baas’ op pad zijn van Eindhoven naar Amsterdam en onderweg moeten stoppen omdat je naar de wc moet. We blijven allemaal mensen maar jij bent er voor hem, niet andersom.
Daarnaast erg flexibel ingesteld zijn. Je werkdag zit erop en je bent onderweg naar huis. Tafel is gedekt en je wilt net gaan eten. Je ‘baas’ belt je op dat er vanavond toch gewerkt moet worden. Je kleed je om en gaat zonder mopperen terug.

Wat verdiend het?
Verschilt natuurlijk overal. Bij de 1 verdien je 2200¤ netto bij een ander 3500¤ netto voor hetzelfde werk.
Toen ik op die informatie dag was leek het mij door dit soort verhalen een heel onsympathiek wereldje. Dat de werktijden sterk wisselen en je altijd beschikbaar bent had ik wel verwacht maar de rest.Ik reed toen op de vrachtwagen en was als chauffeur wel gewend dat het niet snel goed is en je afgeblaft wordt maar die dag sloeg echt alles.

Doe je het werk zelf want als je baas en meeting en een etentje heeft hoe gaat het dan belt hij dat hij klaar is om opgehaald te worden bij de ingang.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195684427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Toen ik op die informatie dag was leek het mij door dit soort verhalen een heel onsympathiek wereldje. Dat de werktijden sterk wisselen en je altijd beschikbaar bent had ik wel verwacht maar de rest.Ik reed toen op de vrachtwagen en was als chauffeur wel gewend dat het niet snel goed is en je afgeblaft wordt maar die dag sloeg echt alles.

Doe je het werk zelf want als je baas en meeting en een etentje heeft hoe gaat het dan belt hij dat hij klaar is om opgehaald te worden bij de ingang.
Jep je word opgebeld en dan zorg jij ervoor dat je er binnen een minuut staat. Je moet je maar voorstellen dat je baas 10 minuten voor de deur staat te wachten op jou? Dat is geen gezicht natuurlijk voor hem dat die daar staat te wachten. Vandaar dat je bereid moet zijn om voor de deur te parkeren in de auto te blijven zitten, al is het 6 uur lang. Er zijn ook chauffeurs die druk zijn van zichzelf en uit de auto stappen en gaan ijsberen. Sorry maar dan moet je gewoon wat anders doen. Het verschil zit hem wel erin dat wij ‘jonge’ gasten ons snel vermaken op onze smartphone en in de auto blijven zitten. De oudere vervelen zich snel en gaan raar gedrag vertonen wat niet past bij een professionele chauffeur.
Ik heb weleens 12 uur lang geparkeerd gestaan op dezelfde plek. Ben het zo gewend dat ik het niet beter weet..
Op de vrachtwagen lijkt nou wel weer iets voor mij.. De hele dag op jezelf van A naar B
pi_195684473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Die chauffeur waarmee ik op EHBO zat (ook een verplichting voor die chauffeur, maar da's niet zo enorm), mocht alleen een shagje roken op min. 10 meter van de auto en de CEO. Bij één overtreding zou ie vertrekken.

Beste man had ook enorm postuur: veel zitten en wachten en voor sport was er geen tijd. Lijkt mij behoorlijk zwaar en uitzichtloze baan.
Dan mag die van geluk spreken dat die nog een shagje mag roken. Rook trekt natuurlijk in je pak qua geur en op je handen. Niet iedereen die achterin plaats neemt is daar gecharmeerd van. Voor 75% van de dag bestaat je werk inderdaad uit zitten en wachten. Het kan soms ook behoorlijk zwaar zijn, maar aan ieder nadeel zit ook een voordeel. Je moet jezelf kunnen vermaken dan is je dag zo voorbij
pi_195684524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:54 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Jep je word opgebeld en dan zorg jij ervoor dat je er binnen een minuut staat. Je moet je maar voorstellen dat je baas 10 minuten voor de deur staat te wachten op jou? Dat is geen gezicht natuurlijk voor hem dat die daar staat te wachten. Vandaar dat je bereid moet zijn om voor de deur te parkeren in de auto te blijven zitten, al is het 6 uur lang. Er zijn ook chauffeurs die druk zijn van zichzelf en uit de auto stappen en gaan ijsberen. Sorry maar dan moet je gewoon wat anders doen. Het verschil zit hem wel erin dat wij ‘jonge’ gasten ons snel vermaken op onze smartphone en in de auto blijven zitten. De oudere vervelen zich snel en gaan raar gedrag vertonen wat niet past bij een professionele chauffeur.
Ik heb weleens 12 uur lang geparkeerd gestaan op dezelfde plek. Ben het zo gewend dat ik het niet beter weet..
Op de vrachtwagen lijkt nou wel weer iets voor mij.. De hele dag op jezelf van A naar B
Dat snap ik maar kun je altijd voor de deur of binnen 1 minuut je auto kwijt. De meeste stops die je hebt zullen lang duren dus dan ga je als je naar de wc moet in de eerste 5 minuten na aankomst niet na 50 minuten pas als je inschat dat het een uurtje duurt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195684595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:00 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat snap ik maar kun je altijd voor de deur of binnen 1 minuut je auto kwijt. De meeste stops die je hebt zullen lang duren dus dan ga je als je naar de wc moet in de eerste 5 minuten na aankomst niet na 50 minuten pas als je inschat dat het een uurtje duurt
Niet altijd natuurlijk maar de oplossing moet jij verzinnen, je kan niet achteraf gaan uitleggen waarom je 10min verderop staat geparkeerd. Beetje puzzelen dan komt het goed. Het is lastig met het wc verhaal. We blijven allemaal mensen. Maar alsnog als die net naar binnen loopt en jij bent op zoek naar een wc, en hij toch binnen 5 min eruit loopt om wat voor reden dan ook.Waar ben jij dan? Je neemt je werk mee naar huis. Als je weet dat je de volgende dag een lange dag heb te gaan, moet je bijvoorbeeld een dag van tevoren niet gaan frituren of een broodje sambal naar binnen werken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')