abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:34:56 #51
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195669233
Restaurants zijn toch niet het probleem. Mensen zitten, afstanden worden geborgd. Dat waren eerder de kroegen.

Prima ideeen van restaurant hotels om voor een kleine prijs gasten op t hotel in te schrijven. Alle mogelijke varianten hier op zag je ook in maart. Inlusief een caravan terras en container verhuur.

So deal with it; en met een beetje geluk kan men ook chillen in de game arcade want we spelen niet op de man, toch? XD
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195869920
quote:
84s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hij wilde komen eten omdat het toen nog toegestaan was.

Lijkt mij logisch dat je nu niet meer gaat als je hoort wat voor smerig trucje ze gebruiken
Dat is gewoon slim ondernemen. Snap niet dat niet meer mensen dit doen i.p.v. de hele dag te gaan zitten klagen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 19:50:34 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195871915
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is gewoon slim ondernemen. Snap niet dat niet meer mensen dit doen i.p.v. de hele dag te gaan zitten klagen.
Rutte zei dat het niet de bedoeling is grenzen op te zoeken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:58:43 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_195872136
quote:
84s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Rutte zei dat het niet de bedoeling is grenzen op te zoeken.
Als rutte morgen zegt dat je iedere avond om 19.05 naakt om een boom moet dansen doe jij het nog.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195872794
quote:
84s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Rutte zei dat het niet de bedoeling is grenzen op te zoeken.
Eten serveren aan hotelgasten, dat mag gewoon. Dat hotels formules aanbieden met overnachten en eten erbij is ook niets nieuws.
pi_195873610
een vriend van mij wou uit eten en heeft een kamer geboekt in een hotel en toen gegeten in het restaurant daar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195873706
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
een vriend van mij wou uit eten en heeft een kamer geboekt in een hotel en toen gegeten in het restaurant daar
Ja, niks mis mee. Zal toch wel wat rustiger zijn in hotels. Dus dan doe je wat met de prijs. Kwestie van vraag en aanbod.
pi_195874595
quote:
84s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Rutte zei dat het niet de bedoeling is grenzen op te zoeken.
Rutte zei ook dat ik 1000 euro zou krijgen
pi_195874633
Whahaha
pi_195875823
Veel kebab zaken zijn ook gewoon open, je weet wel die met zon 10 krukjes en 5 tafels.
Apart dat hun het wel mogen.
Interessant he ?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:42:41 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195877734
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Veel kebab zaken zijn ook gewoon open, je weet wel die met zon 10 krukjes en 5 tafels.
Apart dat hun het wel mogen.
Is dat niet alleen afhaal dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195880155
quote:
84s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Rutte zei dat het niet de bedoeling is grenzen op te zoeken.
Zeg dat tegen Prins Pils _O-
pi_195886331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat niet alleen afhaal dan?
Ua maar ze zitten wel aan de bankjes binnen te eten... verre van 1.5m
Interessant he ?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:05:05 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195886341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ua maar ze zitten wel aan de bankjes binnen te eten... verre van 1.5m
Lijkt me niet dat dat mag idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195888230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat mag idd.
Net weer langs gereden, zijn van die vaste tafeltjes aan de muur ze bestellen zelf nemen het mee naar zon tafeltje en eten het op.

tis niet zoals zon bruin cafe met bediening ofzo.
Interessant he ?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:54:24 #66
338319 ZarB
Piña colada
pi_195889365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:47 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Net weer langs gereden, zijn van die vaste tafeltjes aan de muur ze bestellen zelf nemen het mee naar zon tafeltje en eten het op.

tis niet zoals zon bruin cafe met bediening ofzo.
Dat mag dus niet. Eetzaken mogen alleen voor afhalen of bezorgen. Dat geldt ook voor snackbars en kebabzaken. Zelfs op de markt mag je niet bij de tent in kwestie je eten opeten, om te voorkomen dat zich een hele groep kibbelingeters zich concentreert voor de kraam.

Behalve dus restaurants van hotels, want dat is voor hotelgasten. Wat prima kan, want dan heb je een beperkt aantal vaste gasten en geen heen en weer bewegingen met verschillende mensen gedurende de avond.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195889388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:47 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Net weer langs gereden, zijn van die vaste tafeltjes aan de muur ze bestellen zelf nemen het mee naar zon tafeltje en eten het op.

tis niet zoals zon bruin cafe met bediening ofzo.
Misschien dat het dan valt onder "afhaal", ongeacht of je je kapsalon nu aan 'n tafeltje eet, thuis of in het park?
pi_195896763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien dat het dan valt onder "afhaal", ongeacht of je je kapsalon nu aan 'n tafeltje eet, thuis of in het park?
Dat zou vreemd zijn want dan zou de Mc/BK/KFC ook gewoon volledig open kunnen want dat is gewoon afhaal en eten aan een tafeltje.
Interessant he ?
pi_195898786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ua maar ze zitten wel aan de bankjes binnen te eten... verre van 1.5m
Dat mag dus niet.
Kwestie van tijd voordat de handhaving ingrijpt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_195898805
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:54 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat mag dus niet. Eetzaken mogen alleen voor afhalen of bezorgen. Dat geldt ook voor snackbars en kebabzaken. Zelfs op de markt mag je niet bij de tent in kwestie je eten opeten, om te voorkomen dat zich een hele groep kibbelingeters zich concentreert voor de kraam.

Behalve dus restaurants van hotels, want dat is voor hotelgasten. Wat prima kan, want dan heb je een beperkt aantal vaste gasten en geen heen en weer bewegingen met verschillende mensen gedurende de avond.
De motivatie om hotels open te houden is om bijvoorbeeld werkenden op locatie een overnachting te kunnen bieden, en die moeten uiteraard eten.
Bij de huidige maatregelen wordt daar meer de focus op gelegd: je moet een geldende reden hebben om een hotelkamer te boeken.
Verkapt uit eten gaan zou daarmee voorkomen moeten worden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_195898989
Wij waren dit weekend in een hotel, hadden een tijd geleden al dit weekendje weg geboekt voordat de restaurants dicht gingen. Toch maar laten doorgaan, ook al betekende dat natuurlijk wel beide dagen in het hotel eten, en geen restaurant/kroegje in de stad. Dat los je overdag nog wel op met een afhaal-broodje.

Vrijdagmiddag was net die -fantastisch effectieve regel die ons zeker uit deze crisis gaat loodsen- ingegaan om ook in hotelbars drank tot max 20.00 toe te staan.
Stipt om 20.15 liepen er een paar boa's binnen, die foto's begonnen te maken van tafeltjes waar nog volle glazen wijn en bier stonden. Vonden een hoop gasten natuurlijk zeer intimiderend, je vraagt er niet om om gefotografeerd te worden toch? Straks zit je daar met je minnares :P

Uiteindelijk heeft het hotel alleen een waarschuwing gekregen geloof ik.

Tweede avond namen ze geen enkel risico meer, en als je om kwart voor nog een drankje van dat grenzen vervagende gif bestelde kreeg je te horen dat je het wel snel moest opdrinken want om stipt 20.00 werden alle glazen opgehaald.

Ik vond het allemaal maar kut. Snap dat die boa's ook hun werk moeten doen, maar de totale zinloosheid om mensen die rustig aan een tafeltje op ruime afstand zitten te eten, en waar niet bepaald dronken op tafel werd gedanst, ook dat pleziertje nog af te pakken...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195899049
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:47 schreef Gripper het volgende:
Wij waren dit weekend in een hotel, hadden een tijd geleden al dit weekendje weg geboekt voordat de restaurants dicht gingen. Toch maar laten doorgaan, ook al betekende dat natuurlijk wel beide dagen in het hotel eten, en geen restaurant/kroegje in de stad. Dat los je overdag nog wel op met een afhaal-broodje.

Vrijdagmiddag was net die -fantastisch effectieve regel die ons zeker uit deze crisis gaat loodsen- ingegaan om ook in hotelbars drank tot max 20.00 toe te staan.
Stipt om 20.15 liepen er een paar boa's binnen, die foto's begonnen te maken van tafeltjes waar nog volle glazen wijn en bier stonden. Vonden een hoop gasten natuurlijk zeer intimiderend, je vraagt er niet om om gefotografeerd te worden toch? Straks zit je daar met je minnares :P

Uiteindelijk heeft het hotel alleen een waarschuwing gekregen geloof ik.

Tweede avond namen ze geen enkel risico meer, en als je om kwart voor nog een drankje van dat grenzen vervagende gif bestelde kreeg je te horen dat je het wel snel moest opdrinken want om stipt 20.00 werden alle glazen opgehaald.

Ik vond het allemaal maar kut. Snap dat die boa's ook hun werk moeten doen, maar de totale zinloosheid om mensen die rustig aan een tafeltje op ruime afstand zitten te eten, en waar niet bepaald dronken op tafel werd gedanst, ook dat pleziertje nog af te pakken...
Beetje omgekeerde wereld, vind je ook niet? Iedereen zou zich in moeten spannen om <20.00 klaar te zijn met alcohol nuttigen, het is niet alsof er ook maar iemand in die bar was, die dat (onderbewust) niet wist. Dus richt je verontwaardiging dan op je medegasten zou ik zeggen, die steken die hotellier een mes in de rug door hun gedrag.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:30:20 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:47 schreef Gripper het volgende:
Wij waren dit weekend in een hotel, hadden een tijd geleden al dit weekendje weg geboekt voordat de restaurants dicht gingen. Toch maar laten doorgaan, ook al betekende dat natuurlijk wel beide dagen in het hotel eten, en geen restaurant/kroegje in de stad. Dat los je overdag nog wel op met een afhaal-broodje.

Vrijdagmiddag was net die -fantastisch effectieve regel die ons zeker uit deze crisis gaat loodsen- ingegaan om ook in hotelbars drank tot max 20.00 toe te staan.
Stipt om 20.15 liepen er een paar boa's binnen, die foto's begonnen te maken van tafeltjes waar nog volle glazen wijn en bier stonden. Vonden een hoop gasten natuurlijk zeer intimiderend, je vraagt er niet om om gefotografeerd te worden toch? Straks zit je daar met je minnares :P

Uiteindelijk heeft het hotel alleen een waarschuwing gekregen geloof ik.

Tweede avond namen ze geen enkel risico meer, en als je om kwart voor nog een drankje van dat grenzen vervagende gif bestelde kreeg je te horen dat je het wel snel moest opdrinken want om stipt 20.00 werden alle glazen opgehaald.

Ik vond het allemaal maar kut. Snap dat die boa's ook hun werk moeten doen, maar de totale zinloosheid om mensen die rustig aan een tafeltje op ruime afstand zitten te eten, en waar niet bepaald dronken op tafel werd gedanst, ook dat pleziertje nog af te pakken...
Waar hebben ze een waarschuwing voor gehad dan?
Alleen de verkoop van alcohol is verboden na 20.00.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195899611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waar hebben ze een waarschuwing voor gehad dan?
Alleen de verkoop van alcohol is verboden na 20.00.
Ik vond het ook gek hoor. Had minstens verwacht dat je om 19.59 het laatste drankje mag serveren, en dat mensen dat dan nog rustig kunnen opdrinken en zolang erover doen als ze willen.
Maar goed, het zou me ook niks verbazen als boa's -zoals gebruikelijk- de regels zelf niet eens kennen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:42:22 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik vond het ook gek hoor. Had minstens verwacht dat je om 19.59 het laatste drankje mag serveren, en dat mensen dat dan nog rustig kunnen opdrinken en zolang erover doen als ze willen.
Maar goed, het zou me ook niks verbazen als boa's -zoals gebruikelijk- de regels zelf niet eens kennen.
Al koop je een fles wijn om 19.59 en drink je die in twee uur op. Dat is gewoon toegestaan, zowel in een hotel-restaurant als in een supermarkt. (Alhoewel in geval van een supermarkt je hem wel thuis op moet drinken natuurlijk ;))

Ik denk ook dat die BOA’s gewoon niet goed op de hoogte zijn. What else is new.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195899681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waar hebben ze een waarschuwing voor gehad dan?
Alleen de verkoop van alcohol is verboden na 20.00.
Dit zijn de regels, dus nee, ook niet meer drinken in het restaurant:
quote:
Na 20.00 uur mag er geen alcohol meer geschonken en gedronken worden in het restaurant of de bar van het hotel. Ook worden er geen alcoholische dranken gebracht door de roomservice. U mag wel alcoholische dranken gebruiken op de hotelkamer (bijvoorbeeld uit de minibar).
https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horeca
Definitely not CIA
pi_195899695
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Al koop je een fles wijn om 19.59 en drink je die in twee uur op. Dat is gewoon toegestaan, zowel in een hotel-restaurant als in een supermarkt. (Alhoewel in geval van een supermarkt je hem wel thuis op moet drinken natuurlijk ;))

Ik denk ook dat die BOA’s gewoon niet goed op de hoogte zijn. What else is new.
Niet in een hotel-restaurant of bar.
Definitely not CIA
pi_195899715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:34 schreef GemMagic het volgende:
Restaurants zijn toch niet het probleem. Mensen zitten, afstanden worden geborgd. Dat waren eerder de kroegen.

Het ligt ook wel aan het restaurant. In het gemiddelde wat chiquere restaurant zie ik ook geen enkel risico. Maar ik ben van de zomer ook in wat meer massale eettenten geweest (zeg maar de categorie waar je met je collega's een hapje gaat eten of voor de bioscoop langs gaat) en daar was van corona-beleid vrij weinig te merken op een handpompje met alcohol na.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:50:04 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899749
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit zijn de regels, dus nee, ook niet meer drinken in het restaurant:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horeca
En waar staat dit in de noodverordening?
Daar lees ik namelijk:

quote:
Artikel 2.11 Verbod alcohol
1. Het is verboden tussen 20.00 uur en 07.00 uur alcoholhoudende drank te verkopen, commercieel te verstrekken of commercieel op enigerlei andere wijze in de publieke ruimte of in een besloten plaats, niet zijnde een woning, aan te bieden.
2. Het is verboden tussen 20.00 uur en 07.00 uur in openbare plaatsen en in openbare plaatsen aanwezige vaartuigen en voertuigen, met uitzondering van de zich daarin bevindende woongedeelten, alcoholhoudende drank te nuttigen of voorhanden te hebben.
Edit:

Ah, er is 23 oktober een nieuwe noodverordening van kracht gegaan die dit wel expliciet verbied. Kan hem nog niet online vinden alleen.

I stand corrected dan :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Drekkoning op 28-10-2020 09:56:38 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195899849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En waar staat dit in de noodverordening?
Daar lees ik namelijk:
[..]

Geen idee. Ik ben geen jurist.
Maar ook Horeca Nedeland schrijft het.
quote:
Na 20.00 uur mag er geen alcohol meer geschonken en gedronken worden in het restaurant of de bar van het hotel.
https://www.khn.nl/veelge(...)s-gelden-voor-hotels
Definitely not CIA
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:00:03 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899886
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben geen jurist.
Maar ook Horeca Nedeland schrijft het.
[..]

https://www.khn.nl/veelge(...)s-gelden-voor-hotels

Jep, ik lees dat de noodverordening erop is aangepast. Ik zag hem nog niet online dus was in de veronderstelling dat ik de laatste versie las (14 oktober).

Dat was een verkeerde aanname blijkbaar ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:08:20 #82
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_195899985
Uitgangspunt is dat van hetgeen verkocht wordt redelijkerwijs verwacht mag worden dat het voor 20u genuttigd kan worden. Dus nee, geen fles wijn om 19.59u.
De meeste hotel restaurants en bars zullen een volgende regel hanteren: Na 19.00u geen verkoop van flessen meer, hooguit 1 glas per persoon, met een laatste ronde ergens tussen 19.30u en 19.45u, ook weer 1 glas p.p. en geen bladen met bier op tafel zetten.
pi_195901037
Nu word je van de meeste restaurants in hotels niet al te vrolijk kan ik je vertellen, zou er niet al te blij mee zijn als ik daarvan afhankelijk zou moeten zijn…….
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195901078
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit zijn de regels, dus nee, ook niet meer drinken in het restaurant:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horeca
Zo wat lief van de overheid dat je toch nog alcohol op je kamer mag drinken _O-
pi_195901129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:56 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dat zou vreemd zijn want dan zou de Mc/BK/KFC ook gewoon volledig open kunnen want dat is gewoon afhaal en eten aan een tafeltje.
Ja, als de kebabboer legaal open is, dan zou de Mac dat ook mogen. Of de kebabboer is illegaal bezig uiteraard.
pi_195903642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:17 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Zo wat lief van de overheid dat je toch nog alcohol op je kamer mag drinken _O-
En een lekkere gangbang organiseren met de rest van de gasten :)
Interessant he ?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:31:55 #87
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195909771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het ligt ook wel aan het restaurant. In het gemiddelde wat chiquere restaurant zie ik ook geen enkel risico. Maar ik ben van de zomer ook in wat meer massale eettenten geweest (zeg maar de categorie waar je met je collega's een hapje gaat eten of voor de bioscoop langs gaat) en daar was van corona-beleid vrij weinig te merken op een handpompje met alcohol na.
Ah, dat zou natuurlijk kunnen. Het is gewoon te lastig om hier in te nuanceren, dus alles maar dicht, wel zonde.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')