abonnement Unibet Coolblue
pi_195660275
Hier bespreken we alles wat met vogels die vrij rondvliegen te maken heeft :B

SeLangs viral nestkastvideo:
Meer over SeLangs nestkastjes vind je hier.

Als je meer vogels wilt leren herkennen, download dan de app Tuinvogels van de Vogelbescherming of kijk op www.welkevogelisdit.nl

Er zijn genoeg leuke cursussen en excursies over (o.a.) vogels te volgen bij IVN, KNVV of de Vogelbescherming.

Vogelgeluiden uit de hele wereld.



Zo lok je vogels naar je tuin:
- Hang voer op. Vergeet de grondvogels als merels ook niet, zij kunnen niet uit voedersilo's of van mezenbollen eten
- Leg een composthoop aan
- Houd de tuin niet te netjes, vogels scharrelen graag rond tussen de bladeren
- Zet een drinkbak neer
- Zorg voor diverse begroeiing, zowel struiken als bomen
- Houd huisdieren binnen
- Hang nestkastjes op


Bron
pi_195660356
Laatste post van het vorige topic.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:37 schreef DrMarten het volgende:
Er zit een groene specht in de eik voor mijn huis. Iedere keer als ik iets beweeg gaat ie ervsndoor om 10 seconden later weer terug te komen. Gaat nu al 5 minuten zo :D
Jaloers! Lijkt me een prachtbeest om te zien. Heb hem alleen een keer gehoord, maar nog nooit gezien.
pi_195660428
Hier vind je trouwens actuele gegevens van de vogeltrek. Verschillende telposten door het hele land, geven hier hun tellingen door.
pi_195660851
Oei, over het hoofd gezien!
Resistance is futile.
pi_195660887
Hier dus verder bomen over vogeltjes in hun natuurlijke habitat!
Resistance is futile.
pi_195671631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:00 schreef Irrem het volgende:
Laatste post van het vorige topic.
[..]

Jaloers! Lijkt me een prachtbeest om te zien. Heb hem alleen een keer gehoord, maar nog nooit gezien.
Hij zit hier in de buurt, had hem wel vaker gezien een eindje verderop rond een weilandje, maar nog niet eerder hier in de straat.
A mind with a heart of it's own
pi_195677908
Weet niet hoe ik iets moet toevoegen aan de OP, maar via deze site zijn er leuke vogelexcursies te vinden en te boeken. Wellicht handig om in de OP te zetten.
pi_195743956
Vorige week ben ik verhuisd. We hadden een niet zo heel erg vogelvriendelijk tuintje (slechts 2 bordertjes van 1,5 vierkante meter met lage plantjes en 1 klein boompje, schuttingen, 30 vierkante meter bestrating) en zag dus alleen maar koolmeesjes, veel eksters en kauwen, een vast merel-koppel, roodborstjes en heel af en toe een duif of mus in de tuin.
Omdat we aan de rand van het boerenland (randje Bollenstreek) woonden zag ik wel vaak roofvogels en in de zomer zwaluwen overvliegen. En natuurlijk de standaard meeuwen waarvan ik blij ben dat het bij overvliegen bleef.

Nu hebben we niet alleen een grotere (van 30 naar 315 vierkante meter) maar ook veel groenere tuin. En dus ook veel meer soorten vogels.

Heb inmiddels al verschillende vinkjes gehoord en veel meer mussen dan in de vorige tuin gezien. Ook hoor ik een vogel waarvan ik het geluid niet ken, dus daarvan wil ik nog uit gaan zoeken bij welk beestje dat hoort.
Gisteren stond ik wel even gek te kijken, want in een van de eiken in de tuin zag ik een grote bonte specht zitten. Ik dacht echt dat dat een bosbewoner was en elke keer boswandeling hoopte ik een specht te zien, wat nooit gelukt is. En nu heb ik er gewoon 1 in mijn tuin :o
En het lijkt geen toevalstreffer te zijn, want heb hem inmiddels al meerdere keren in verschillende bomen zien zitten.

Vanmorgen voor het eerst in mijn leven een vlaamse gaai gezien. Ook in de tuin. Mooie vogel is dat zeg!
Nooit gedacht ooit spechten en gaaien in mijn tuin te krijgen, want ik woon gewoon in een (toegegeven: erg groene) woonwijk, maar veel minder landelijk dan voorheen.
pi_195748011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef SummerBreeze het volgende:
Vorige week ben ik verhuisd. We hadden een niet zo heel erg vogelvriendelijk tuintje (slechts 2 bordertjes van 1,5 vierkante meter met lage plantjes en 1 klein boompje, schuttingen, 30 vierkante meter bestrating) en zag dus alleen maar koolmeesjes, veel eksters en kauwen, een vast merel-koppel, roodborstjes en heel af en toe een duif of mus in de tuin.
Omdat we aan de rand van het boerenland (randje Bollenstreek) woonden zag ik wel vaak roofvogels en in de zomer zwaluwen overvliegen. En natuurlijk de standaard meeuwen waarvan ik blij ben dat het bij overvliegen bleef.

Nu hebben we niet alleen een grotere (van 30 naar 315 vierkante meter) maar ook veel groenere tuin. En dus ook veel meer soorten vogels.

Heb inmiddels al verschillende vinkjes gehoord en veel meer mussen dan in de vorige tuin gezien. Ook hoor ik een vogel waarvan ik het geluid niet ken, dus daarvan wil ik nog uit gaan zoeken bij welk beestje dat hoort.
Gisteren stond ik wel even gek te kijken, want in een van de eiken in de tuin zag ik een grote bonte specht zitten. Ik dacht echt dat dat een bosbewoner was en elke keer boswandeling hoopte ik een specht te zien, wat nooit gelukt is. En nu heb ik er gewoon 1 in mijn tuin :o
En het lijkt geen toevalstreffer te zijn, want heb hem inmiddels al meerdere keren in verschillende bomen zien zitten.

Vanmorgen voor het eerst in mijn leven een vlaamse gaai gezien. Ook in de tuin. Mooie vogel is dat zeg!
Nooit gedacht ooit spechten en gaaien in mijn tuin te krijgen, want ik woon gewoon in een (toegegeven: erg groene) woonwijk, maar veel minder landelijk dan voorheen.
Heerlijk, zo'n grote tuin! Enjoy je vogels, die meeuwen lijken mij dan weer wat minder :)

In mijn tuin komen nu merels, tortels, kauwen, vinken, groenlingen, koolmezen, pimpelmezen en mussen.
Af en toe wel een een vlaamse gaai gezien en ooit een winter gehad waarin een familie sijsjes hier verbleef.

Gelukkig woon ik vlakbij een groot bos en kan ik daar allerlei ander gevogelte spotten!
pi_195770839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:23 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n grote tuin! Enjoy je vogels, die meeuwen lijken mij dan weer wat minder :)

In mijn tuin komen nu merels, tortels, kauwen, vinken, groenlingen, koolmezen, pimpelmezen en mussen.
Af en toe wel een een vlaamse gaai gezien en ooit een winter gehad waarin een familie sijsjes hier verbleef.

Gelukkig woon ik vlakbij een groot bos en kan ik daar allerlei ander gevogelte spotten!
Meeuwen was ik ook niet dol op nee. Maar ze vlogen gelukkig alleen over.
Nu we hier wonen nog geen meeuw gezien.

Vandaag wel merels, wat houtduiven, mussen en weer de gaai gezien.
Met als extra bonus een eekhoorn die eikels van het terras aan het pakken was O+
pi_195772065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:11 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Meeuwen was ik ook niet dol op nee. Maar ze vlogen gelukkig alleen over.
Nu we hier wonen nog geen meeuw gezien.

Vandaag wel merels, wat houtduiven, mussen en weer de gaai gezien.
Met als extra bonus een eekhoorn die eikels van het terras aan het pakken was O+
Eekhoorntje! Maar das geen vogel :)
pi_195778972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Eekhoorntje! Maar das geen vogel :)
Nee, daarom ook het 'bonus'deel ;)
pi_195820597
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:06 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hij zit hier in de buurt, had hem wel vaker gezien een eindje verderop rond een weilandje, maar nog niet eerder hier in de straat.
Ik heb vanmorgen ook de groene specht gezien, niet 1 maar zelf 2 bij elkaar. Helemaal blij 🤩
pi_195820699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef SummerBreeze het volgende:
Vorige week ben ik verhuisd. We hadden een niet zo heel erg vogelvriendelijk tuintje (slechts 2 bordertjes van 1,5 vierkante meter met lage plantjes en 1 klein boompje, schuttingen, 30 vierkante meter bestrating) en zag dus alleen maar koolmeesjes, veel eksters en kauwen, een vast merel-koppel, roodborstjes en heel af en toe een duif of mus in de tuin.
Omdat we aan de rand van het boerenland (randje Bollenstreek) woonden zag ik wel vaak roofvogels en in de zomer zwaluwen overvliegen. En natuurlijk de standaard meeuwen waarvan ik blij ben dat het bij overvliegen bleef.

Nu hebben we niet alleen een grotere (van 30 naar 315 vierkante meter) maar ook veel groenere tuin. En dus ook veel meer soorten vogels.

Heb inmiddels al verschillende vinkjes gehoord en veel meer mussen dan in de vorige tuin gezien. Ook hoor ik een vogel waarvan ik het geluid niet ken, dus daarvan wil ik nog uit gaan zoeken bij welk beestje dat hoort.
Gisteren stond ik wel even gek te kijken, want in een van de eiken in de tuin zag ik een grote bonte specht zitten. Ik dacht echt dat dat een bosbewoner was en elke keer boswandeling hoopte ik een specht te zien, wat nooit gelukt is. En nu heb ik er gewoon 1 in mijn tuin :o
En het lijkt geen toevalstreffer te zijn, want heb hem inmiddels al meerdere keren in verschillende bomen zien zitten.

Vanmorgen voor het eerst in mijn leven een vlaamse gaai gezien. Ook in de tuin. Mooie vogel is dat zeg!
Nooit gedacht ooit spechten en gaaien in mijn tuin te krijgen, want ik woon gewoon in een (toegegeven: erg groene) woonwijk, maar veel minder landelijk dan voorheen.
Heerlijk!

Uiteindelijk ga je de tuinvogels dus herkennen aan het gedrag. Ik dacht dat er ook iedere keer dezelfde vogels in de tuin kwamen (kool- en pimpelmees, merel, mus enz). Maar zit ondertussen al op 15-20 verschillende soorten die ik in de tuin gezien heb. Tuin is ca. 45m2.

Een verrekijker is trouwens een goed hulpmiddel.
pi_195920249
Hier in de tuin ook eens de verschillende soorten nagegaan, en ik kom ook zo op een getal tussen de 15-20 soorten uit.
Wij voeren jaarrond zaden, meelwormen, rozijnen en fruit.
Helaas kregen we deze zomer ook nogal wat muizen en hebben we ons voerbeleid wat aangepast.

Omdat er zoveel vogels op bezoek komen vindt er ook wel eens een slachtpartij plaats o.l.v. de hongerige sperwer. Maar ja, die moet ook eten :)
pi_196272976
Zag zojuist voor het eerst een grote bonte specht. Blijkbaar had ie trek in pinda’s.
pi_196336196
quote:
99s.gif Op maandag 16 november 2020 16:19 schreef Meridiaan het volgende:
Zag zojuist voor het eerst een grote bonte specht. Blijkbaar had ie trek in pinda’s.
Mooi hè! Hopelijk komt ie nog eens terug bij je.

Hier ondertussen diverse vetbollen opgehangen, plasticvrij, in metalen houders.......er komt helemaal geen enkel vogeltje op af..
Ze vreten me arm aan zaden, rozijnen en meelwormen, maar vetbollen....ho maar :{

Anyway, het is gewoon nog te warm denk ik, genoeg klein gedierte onder de afgevallen bladeren voor de birdies!
pi_196348146
Aanvulling op mijn vorige bericht: De kool- en pimpelmezen hebben de vetbollen ontdekt, jeuj! Ze hangen o.a. in een houder waar grotere vogels niet bij kunnen, soort kooiconstructie, maar het gaat prima zo!
pi_196468330
Heerlijke boswandeling gemaakt en als kadootje een groep Goudhaantjes kunnen bewonderen, zo klein en schattig :)
pi_196470135
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 15:36 schreef Kanaroe het volgende:
Heerlijke boswandeling gemaakt en als kadootje een groep Goudhaantjes kunnen bewonderen, zo klein en schattig :)
Wat een ukkie is dat, als ik op google kijk. Lijkt wel kleiner dan een pimpelmees
pi_196470303
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:47 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Wat een ukkie is dat, als ik op google kijk. Lijkt wel kleiner dan een pimpelmees
Ja, klopt! Ze zijn een stuk kleiner dan pimpels, lekker acrobatisch en niet zo schuw, dus je kunt ze uitgebreid bekijken (vaak).
Voor mij de tweede keer dat ik ze bewust zag, dag kan niet meer stuk!

En, is je specht nog teruggeweest voor pinda's?
pi_196470414
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:53 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja, klopt! Ze zijn een stuk kleiner dan pimpels, lekker acrobatisch en niet zo schuw, dus je kunt ze uitgebreid bekijken (vaak).
Voor mij de tweede keer dat ik ze bewust zag, dag kan niet meer stuk!

En, is je specht nog teruggeweest voor pinda's?
Zeker! Ik zie 'm inmiddels dagelijks aan de boom of aan de pinda's hangen.
pi_196470441
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2020 16:57 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Zeker! Ik zie 'm inmiddels dagelijks aan de boom of aan de pinda's hangen.
Ah, leuk zeg!
pi_196800291
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:47 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Wat een ukkie is dat, als ik op google kijk. Lijkt wel kleiner dan een pimpelmees
De kleinste vogel van Europa :)
pi_197314050
Ben de afgelopen weken weer een paar keer op pad gegaan. Eind vorig jaar eindelijk een ijsvogel gezien. Had hem al eens eerder gezien, maar alleen op een excursie. Nu ook daadwerkelijk zelf ontdekt.



En afgelopen week op mijn vrije donderdag naar Hoek van Holland gereden. Daar was de pestvogel gezien en omdat Hoek van Holland niet heel ver weg is, toch even langs gegaan. Geen spijt van O+, wat een fantastisch mooie vogel.

pi_197319136
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 21:50 schreef Irrem het volgende:
Ben de afgelopen weken weer een paar keer op pad gegaan. Eind vorig jaar eindelijk een ijsvogel gezien. Had hem al eens eerder gezien, maar alleen op een excursie. Nu ook daadwerkelijk zelf ontdekt.

[ afbeelding ]

En afgelopen week op mijn vrije donderdag naar Hoek van Holland gereden. Daar was de pestvogel gezien en omdat Hoek van Holland niet heel ver weg is, toch even langs gegaan. Geen spijt van O+, wat een fantastisch mooie vogel.

[ afbeelding ]
Mooi! Pestvogel was nog in het nieuws van de week toch? Ziet er prachtig uit.
Ijsvogeltje is ook schitterend uiteraard, ik heb ze wel eens gezien, meestal als blauwe flits die snel voorbij schiet :)
pi_197486148
F&F / Nationale tuinvogeltelling 2021: 29, 30, 31 januari *O*

Wij hebben hier een ekster die een brainwave had. Op 1,5 meter van de grond hangt een koker mezenbollen. Hij springt steeds op om er een pikje in te geven en scharrelt dan op de grond naar afgevallen brokjes. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij op deze manier meer calorieën verbrandt dan tot zich neemt.
Spoilers!
pi_197489990
Filmpje van die ekster.
Spoilers!
pi_197503986
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Filmpje van die ekster.
Haha! :D
pi_197504035
quote:
Ik doe weer mee *G*

Hierachter in de tuin zitten wel de usual suspects, maar sinds er een nieuw huisje aan de boom hangt en we een nest koolmezen hebben gehad kregen we een upgrade van de aantallen O+

Aan de voorkant staat een Es met eromheen gekringeld een klimop met nu enorme bessenbollen. Ook een koolmezenhuisje die vorig jaar gratis door de gemeente werd verstrekt opgehangen. En ja hoor, ook daar meteen meer populatie vogels/koolmezen/merels. Nu helemaal, die vinden de bessenbollen heerlijk! Geen vetbollen nodig daar :D O+

V O+ gels.
pi_197567083
Dat noteer ik even in de agenda. Heb al eerder een beetje uitgezocht wat hier zit.
pi_197610122
Vandaag zag ik een Blauwe Kiekendief-man, die zie je hier in Brabant zelden dus waarschijnlijk is het een Scandinavische gast ofzo.
Ik was blij omdat ik weken eerder al de Kiekendief-vrouw al had gespot maar niet kon thuisbrengen wat dit voor vogel was, haar man heeft haar 'verraden' vandaag :)

Verder zag ik op hetzelfde veld twee Veldleeuweriken met elkaar opvliegen en hoorde ze ook zingen in de lucht.
Kennelijk komen zij al in deze periode terug uit zuidelijke streken, apart gezicht!

De lente komt eraan :P
pi_197614211
Ja heerlijk! O+
Vogels kijken doe je met je oren ;)
pi_197638307
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:31 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag zag ik een Blauwe Kiekendief-man, die zie je hier in Brabant zelden dus waarschijnlijk is het een Scandinavische gast ofzo.
Ik was blij omdat ik weken eerder al de Kiekendief-vrouw al had gespot maar niet kon thuisbrengen wat dit voor vogel was, haar man heeft haar 'verraden' vandaag :)

Verder zag ik op hetzelfde veld twee Veldleeuweriken met elkaar opvliegen en hoorde ze ook zingen in de lucht.
Kennelijk komen zij al in deze periode terug uit zuidelijke streken, apart gezicht!

De lente komt eraan :P
Gaaf hoor. Roofvogels vind ik nog moeilijk :@

Ik hoorde vanmorgen in het park al een merel fluiten O+
pi_197638363
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Filmpje van die ekster.
:D Brutale, maar zulke slimme vogels.
pi_197638436
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:23 schreef Irrem het volgende:

[..]

Gaaf hoor. Roofvogels vind ik nog moeilijk :@

Ik hoorde vanmorgen in het park al een merel fluiten O+
Heerlijk, die zingende vogels! Hier waren de mezen nogal opgewonden vandaag

Wat betreft de herkenning van (roof-) vogels....je moest eens weten wat ik af en toe voor ingewikkelde zoektermen op goegel gooi om achter een soortnaam te komen :)
Maar oefening baart kunst, en vaak is het niet zo moeilijk als het lijkt.
pi_197638639
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:28 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Heerlijk, die zingende vogels! Hier waren de mezen nogal opgewonden vandaag

Wat betreft de herkenning van (roof-) vogels....je moest eens weten wat ik af en toe voor ingewikkelde zoektermen op goegel gooi om achter een soortnaam te komen :)
Maar oefening baart kunst, en vaak is het niet zo moeilijk als het lijkt.
Bij twijfel is het een buizerd ;)

Wat trouwens een leerzame app is: Nord University BirdID. Je kan er toetsen maken of basis van geluiden of foto's. Is gratis.

Mijn doel is dit jaar wat meer KBV'tjes te gaan herkennen. En meer vogels op zang te herkennen.
pi_197639474
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:35 schreef Irrem het volgende:

[..]

Bij twijfel is het een buizerd ;)

Wat trouwens een leerzame app is: Nord University BirdID. Je kan er toetsen maken of basis van geluiden of foto's. Is gratis.

Mijn doel is dit jaar wat meer KBV'tjes te gaan herkennen. En meer vogels op zang te herkennen.
KBV'tjes?

Ik zal eens kijken of ik jou genoemde app ook op internet kan vinden, klinkt leuk! Dol op toetsjes!
pi_197639648
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:03 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

KBV'tjes?

Ik zal eens kijken of ik jou genoemde app ook op internet kan vinden, klinkt leuk! Dol op toetsjes!
Kleine bruine vogeltjes, daar zijn er best veel van en het is verdraaid lastig om ze te herkennen.
pi_197640396
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:09 schreef Irrem het volgende:

[..]

Kleine bruine vogeltjes, daar zijn er best veel van en het is verdraaid lastig om ze te herkennen.
Jeps!
Ik dacht 'Kleine Bos Vogeltjes'
De roep/zang herkennen is voor mij een goed hulpmiddel, en leuk om te bestuderen in de lente/broedseizoen
pi_197648505
Koolmezenpaartje is al druk bezig hier in de tuin om alvast de inrichting van het vogelhuisje door te nemen.
Nieuwe vloerbedekking gaat al mee naar binnen, de ingang wordt uitgebikt enzovoorts O+
pi_197649164
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:35 schreef Irrem het volgende:

[..]

Bij twijfel is het een buizerd ;)

Wat trouwens een leerzame app is: Nord University BirdID. Je kan er toetsen maken of basis van geluiden of foto's. Is gratis.

Mijn doel is dit jaar wat meer KBV'tjes te gaan herkennen. En meer vogels op zang te herkennen.
Ben inmiddels lekker aan het quizzen! Nogmaals dank voor de tip, leuk om je kennis te testen en meer te leren :)
pi_197868070
We zien hier al een paar weken 1 ekster tussen een grote groep kauwen. Steeds als de kauwen komen eten, is de ekster er ook bij. Op dit moment zijn er 30 kauwen en dus 1 ekster aan het eten van het strooivoer. Zou hij geadopteerd zijn?
Spoilers!
pi_197927845
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zien hier al een paar weken 1 ekster tussen een grote groep kauwen. Steeds als de kauwen komen eten, is de ekster er ook bij. Op dit moment zijn er 30 kauwen en dus 1 ekster aan het eten van het strooivoer. Zou hij geadopteerd zijn?
Eksters leven meestal in paartjes, dus arme ekster.....
Maar zo'n adoptie klinkt wel goed!

Hier volop aan het voeren, zaden, appels, rozijnen en vetbollen in stukken op de voederplaat.
Tis druk in de tuin, drukker dan tijdens de Tuinvogeltelling :D
Een eenzame spreeuw trekt hier mijn aandacht, ook een groepsdier in principe.
Verder roodborstjes, merels, kauwen, tortels, mussen, pimpels en koolmezen en vinken.

Hopelijk overleven ze de kou.
pi_197932251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:40 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Eksters leven meestal in paartjes, dus arme ekster.....
Maar zo'n adoptie klinkt wel goed!

Hier volop aan het voeren, zaden, appels, rozijnen en vetbollen in stukken op de voederplaat.
Tis druk in de tuin, drukker dan tijdens de Tuinvogeltelling :D
Een eenzame spreeuw trekt hier mijn aandacht, ook een groepsdier in principe.
Verder roodborstjes, merels, kauwen, tortels, mussen, pimpels en koolmezen en vinken.

Hopelijk overleven ze de kou.
Hier is het ook een drukte van belang. Zelfs de waterhoentjes blijven komen, ondanks de dichtgevroren sloot. Had gedacht dat die wel ergens anders een wak gingen opzoeken.

Wel leuk om allerlei sporen te ontdekken in de sneeuw. Weet alleen niet of ik blij ben met dit spoor.

pi_197932711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:36 schreef Irrem het volgende:

[..]

Hier is het ook een drukte van belang. Zelfs de waterhoentjes blijven komen, ondanks de dichtgevroren sloot. Had gedacht dat die wel ergens anders een wak gingen opzoeken.

Wel leuk om allerlei sporen te ontdekken in de sneeuw. Weet alleen niet of ik blij ben met dit spoor.

[ afbeelding ]
Waterhoentjes, keischattig. Leuk om aan water te wonen!
Das een maffe foto...ik heb geen idee wat dit voor spoor is? Het lijken wel wolkjes sneeuw óp de sneeuw
pi_197932781
Zijn het ratten?
pi_197932964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:53 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn het ratten?
Die streep tussen de pootafdrukken door doen me vermoeden dat het inderdaad om een rat gaat. Niet vreemd als je langs een sloot woont. Maar met al het vogelvoer toch iets om in de gaten te houden.
pi_197933290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:01 schreef Irrem het volgende:

[..]

Die streep tussen de pootafdrukken door doen me vermoeden dat het inderdaad om een rat gaat. Niet vreemd als je langs een sloot woont. Maar met al het vogelvoer toch iets om in de gaten te houden.
Jep. Je hebt zo een plaag. Ik heb het met muizen gehad. Iets onschuldiger, maar de buurvrouw was daar niet blij mee, ahum.
Hier alleen nog voer op een behoorlijk hoog en moeilijk bereikbaar voederplateau om die reden.
pi_197964073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:14 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Jep. Je hebt zo een plaag. Ik heb het met muizen gehad. Iets onschuldiger, maar de buurvrouw was daar niet blij mee, ahum.
Hier alleen nog voer op een behoorlijk hoog en moeilijk bereikbaar voederplateau om die reden.
Ik voer ook echt alleen maar tot het voorjaar. Daarna niet meer, mede ivm ongedierte. In de loop van dit jaar willen we de schuur vervangen voor een overkapping, dan gelijk maar zorgen dat het voer hoger gehangen kan worden. Nu hangt het aan kale takken in een struik.

De watervogels passen zich overigens prima aan. Ontdekte gisteren dat er 3 waterhoentjes in onze 4 meter hoge conifeer overnachten. Zag met de kijker 3 rode snaveltjes tussen het groen verschijnen O+
pi_197964898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik voer ook echt alleen maar tot het voorjaar. Daarna niet meer, mede ivm ongedierte. In de loop van dit jaar willen we de schuur vervangen voor een overkapping, dan gelijk maar zorgen dat het voer hoger gehangen kan worden. Nu hangt het aan kale takken in een struik.

De watervogels passen zich overigens prima aan. Ontdekte gisteren dat er 3 waterhoentjes in onze 4 meter hoge conifeer overnachten. Zag met de kijker 3 rode snaveltjes tussen het groen verschijnen O+
Wij voeren het hele jaar door, voorheen in een klein vogelhuis, met dakje, maar ook op de grond.
Nu hebben we een rond plateau met opstaande rand, van ongeveer 1 meter doorsnee op de stam van een omgezaagde boom bevestigd. Tis net een reuzenpaddenstoel!
Er valt niks meer op de grond en de muizen kunnen er niet op komen.

Die waterhoentjes zoeken het hogerop, ik zie het helemaal voor me, heel schattig lijkt me dat :)
pi_197965103
Wij hebben ook diezelfde rattensporen in de tuin. Eergisterenavond zag ik ook een ratje van het vogelvoer eten. Ik vind het geen drama, dat hoort er nou eenmaal bij als je in de polder aan een sloot woont.
Spoilers!
pi_197970056
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook diezelfde rattensporen in de tuin. Eergisterenavond zag ik ook een ratje van het vogelvoer eten. Ik vind het geen drama, dat hoort er nou eenmaal bij als je in de polder aan een sloot woont.
Vind het geen drama, maar wil het ze niet teveel naar hun zin maken. Woon midden in het dorp, maar aan de andere kant van de sloot is een manege. Daar mogen ze zich wat mij betreft helemaal uitleven 😇
pi_198078336
De kraanvogels zijn begonnen aan de terugtocht naar hun broedgebied. Via de sociale meldingen komen al veel meldingen binnen

Ik heb ze nog niet gezien, maar de komende dagen vliegen zo over Nederland. Dus mijn blik zal de komende dagen veel naar boven gericht zijn.
pi_198083602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef Irrem het volgende:
De kraanvogels zijn begonnen aan de terugtocht naar hun broedgebied. Via de sociale meldingen komen al veel meldingen binnen

Ik heb ze nog niet gezien, maar de komende dagen vliegen zo over Nederland. Dus mijn blik zal de komende dagen veel naar boven gericht zijn.
Inderdaad veel meldingen o.a. op waarneming.nl. Zou mooi zijn een groep te zien.
pi_198084091
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:20 schreef Meridiaan het volgende:
Dat noteer ik even in de agenda. Heb al eerder een beetje uitgezocht wat hier zit.
Nog even hierop terugkomend:

Mijn score:

Boomklever 1
Grote bonte specht 1
Huismus 6
Koolmees 6
Pimpelmees 7
Merel 1
Roodborst 2
Stadsduif 2
pi_198095395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:43 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Nog even hierop terugkomend:

Mijn score:

Boomklever 1
Grote bonte specht 1
Huismus 6
Koolmees 6
Pimpelmees 7
Merel 1
Roodborst 2
Stadsduif 2
Mooie score, heb je je telling ook doorgegeven aan de Vogelbescherming?
pi_198095952
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:43 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Mooie score, heb je je telling ook doorgegeven aan de Vogelbescherming?
Zeker, ik haalde dit uit mijn mail. Heb jij ook meegedaan?
pi_198096134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:43 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Nog even hierop terugkomend:

Mijn score:

Boomklever 1
Grote bonte specht 1
Huismus 6
Koolmees 6
Pimpelmees 7
Merel 1
Roodborst 2
Stadsduif 2
Een boomklever en een grote bonte specht in de tuin 😍 gaaf!
pi_198097802
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:12 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Zeker, ik haalde dit uit mijn mail. Heb jij ook meegedaan?
Jep, ook meegedaan! Ben ook lid van de Vogelbescherming btw.
De 'score' was matig hoor, heb hem hier wel ergens gepost.
Jouw specht is echt een leuke tuingast, en gelukkig kwam ie ook opdagen op je teldag :)
pi_198113089
De kieviten zijn hier in Noord-Brabant weer terug van vakantie! Laat de lente maar komen!
pi_198113369
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:36 schreef Kanaroe het volgende:
De kieviten zijn hier in Noord-Brabant weer terug van vakantie! Laat de lente maar komen!


Echt heerlijk, mijn favoriete seizoen samen met de herfst.

Grutto's zijn nu ook voor een rustpauze in NL geland om over een paar weken verder naar het noorden te trekken.

Ik kijk het meest uit naar de gierzwaluwen, maar dat is pas eind april.
pi_198113450
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:03 schreef Irrem het volgende:

[..]



Echt heerlijk, mijn favoriete seizoen samen met de herfst.

Grutto's zijn nu ook voor een rustpauze in NL geland om over een paar weken verder naar het noorden te trekken.

Ik kijk het meest uit naar de gierzwaluwen, maar dat is pas eind april.
Ja, fijn hè! Grutto's zaten hier 10 jaar geleden gewoon in de wei, samen met patrijzen, allemaal verdwenen helaas.
Lang leve de intensieve veehouderij :'(

De gierzwaluwen zijn wel echte zomerbrengers inderdaad, maar voor mij is het de tjiftjaf! Als ik die hoor is het echt lente voor mij.
pi_198160795
Tjiftjaf gehoord in het bos, check!

De Zwarte spechten waren ook flink herrie aan het maken.
pi_198162450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:38 schreef Kanaroe het volgende:
Tjiftjaf gehoord in het bos, check!

De Zwarte spechten waren ook flink herrie aan het maken.
Zwarte spechten nog nooit gehoord :@ althans, niet bewust.

Volgens mij hoorde ik vandaag een scholekster in de lucht.
pi_198162630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:21 schreef Irrem het volgende:

[..]

Zwarte spechten nog nooit gehoord :@ althans, niet bewust.

Volgens mij hoorde ik vandaag een scholekster in de lucht.
Zwarte spechten produceren hele aparte geluiden, zoek maar eens op!
Scholekster, ook zo'n fijne vroege herrieschopper. Nog niet horen overvliegen hier.
En heb je nog kraanvogels gespot? In mijn provincie Noord-Brabant zijn er heel veel gezien, helaas niet door mij.
pi_198164648
We gaan in maart naar Drenthe. Zo benieuwd of daar wat andere vogels te spotten zijn dan de usual suspects hier in NH/Bloemendaalse tuin die ik altijd zie en hoor O+
pi_198164667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:30 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Zwarte spechten produceren hele aparte geluiden, zoek maar eens op!
Scholekster, ook zo'n fijne vroege herrieschopper. Nog niet horen overvliegen hier.
En heb je nog kraanvogels gespot? In mijn provincie Noord-Brabant zijn er heel veel gezien, helaas niet door mij.
Op verschillende twitteraccounts leuk om te volgen die kraanvogels O+
pi_198167584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:13 schreef Blues het volgende:
We gaan in maart naar Drenthe. Zo benieuwd of daar wat andere vogels te spotten zijn dan de usual suspects hier in NH/Bloemendaalse tuin die ik altijd zie en hoor O+
Fochteloeerveen bezoeken, daar heb je kraanvogels!
pi_198168534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:14 schreef Blues het volgende:

[..]

Op verschillende twitteraccounts leuk om te volgen die kraanvogels O+
Prachtig, die formaties. Heb ze 1x over horen/zien komen, een getrompetter van jewelste.
Veel succes in Drenthe met spotten alvast!
pi_198169701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Fochteloeerveen bezoeken, daar heb je kraanvogels!
Tnxx voor de tip!
Meteen deze link opgeslagen O+
https://www.natuurmonumen(...)n-het-fochteloerveen
pi_198170367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Tnxx voor de tip!
Meteen deze link opgeslagen O+
https://www.natuurmonumen(...)n-het-fochteloerveen
Drents Friese Wold is ook echt heel erg mooi trouwens. In december zijn vriendin en ik een nacht naar Veenhuizen geweest, toen hebben we ook in het Drents Friese Wold gewandeld. Echt heel erg mooi, zo veel mooie vogels gezien toen!
pi_198181096
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:30 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Zwarte spechten produceren hele aparte geluiden, zoek maar eens op!
Scholekster, ook zo'n fijne vroege herrieschopper. Nog niet horen overvliegen hier.
En heb je nog kraanvogels gespot? In mijn provincie Noord-Brabant zijn er heel veel gezien, helaas niet door mij.
Nope, maar die gaan dus ook op het lijstje om een keer te willen zien 8-)
pi_198181134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:13 schreef Blues het volgende:
We gaan in maart naar Drenthe. Zo benieuwd of daar wat andere vogels te spotten zijn dan de usual suspects hier in NH/Bloemendaalse tuin die ik altijd zie en hoor O+
Genoeg natuur daar ^O^ Veel plezier!
pi_198181136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:06 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Jep, ook meegedaan! Ben ook lid van de Vogelbescherming btw.
De 'score' was matig hoor, heb hem hier wel ergens gepost.
Jouw specht is echt een leuke tuingast, en gelukkig kwam ie ook opdagen op je teldag :)
Die specht zie ik dagelijks tegenwoordig, hij houdt van pinda’s blijkbaar.

Ben ook lid van de Vogelbescherming. Heb zelfs wat ansichtkaarten en een vogelboek besteld afgelopen maand om ze te ‘steunen’ en wat meer lidmaagschapsgeld betaald.
pi_198185776
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:27 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Die specht zie ik dagelijks tegenwoordig, hij houdt van pinda’s blijkbaar.

Ben ook lid van de Vogelbescherming. Heb zelfs wat ansichtkaarten en een vogelboek besteld afgelopen maand om ze te ‘steunen’ en wat meer lidmaagschapsgeld betaald.
Leuk! Ik moet zeggen dat ik het tijdschrift van de vogelbescherming soms een beetje te veel vind gaan over exotische vogels in verre landen, maar desalniettemin is het een goed doel!

Koester je specht, zo'n mooie vogel! Tikje jaloers hier :)
pi_198186123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:46 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Leuk! Ik moet zeggen dat ik het tijdschrift van de vogelbescherming soms een beetje te veel vind gaan over exotische vogels in verre landen, maar desalniettemin is het een goed doel!

Koester je specht, zo'n mooie vogel! Tikje jaloers hier :)
Ik lees het altijd wel, die van Natuurmonumenten vind ik ook interessant. Ben overigens blijer met de boomklever, dat vind ik een mooier beestje.

Je kan op de site van de Vogelbescherming overigens een cursus tuinvogelgeluiden bestellen, maar dat wist je vast al :)
pi_198186637
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:59 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Ik lees het altijd wel, die van Natuurmonumenten vind ik ook interessant. Ben overigens blijer met de boomklever, dat vind ik een mooier beestje.

Je kan op de site van de Vogelbescherming overigens een cursus tuinvogelgeluiden bestellen, maar dat wist je vast al :)
Boomklever ben ik ook jaloers op :D

Wist ik trouwens niet van die cursus
pi_198186693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:22 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Boomklever ben ik ook jaloers op :D

Wist ik trouwens niet van die cursus
Het is gratis en dan krijg je elke paar dagen wat materiaal in je mail.
Dit doet mij overigens wel herinneren dat ik nog steeds geen mail heb gehad na twee weken :P Moet er nog maar eens achteraan.
pi_198201007
Zondagmorgen gaan de camera's van Beleef de Lente weer online! *O*
pi_198229162
Even tip tussendoor.

Begjjn Le Blue maakt echt een heel relaxte podcast; Fwiet! Fwiet! Per aflevering bespreekt hij een andere vogelsoort Prima om naar te luisteren.

Heeft ook een leuk boek geschreven met dezelfde titel.



En ik zie nu op zijn insta dat ze ook een vogeltijdschrift gaan uitgeven *O*

HIj is Belgisch, maar neemt ook zeker Nederland mee in zijn vogelavonturen.
pi_198230311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:51 schreef Irrem het volgende:
Even tip tussendoor.

Begjjn Le Blue maakt echt een heel relaxte podcast; Fwiet! Fwiet! Per aflevering bespreekt hij een andere vogelsoort Prima om naar te luisteren.

Heeft ook een leuk boek geschreven met dezelfde titel.

[ afbeelding ]

En ik zie nu op zijn insta dat ze ook een vogeltijdschrift gaan uitgeven *O*

HIj is Belgisch, maar neemt ook zeker Nederland mee in zijn vogelavonturen.
Hee, wat leuk! Ik zag deze sympathieke gast laatst in een Belgisch tv-programma over vogelspotten, bedankt voor de info!
pi_198230438
Dat vind ik ook een leuke tip, bedankt!
pi_198251629
Vandaag de Roodborsttapuit weer gezien, ook weer terug in Nederland.
Heerlijk!
pi_198256616
Ooievaars nog steeds niet gespot in Bloemendaal.
Dinsdag naar Heemstede! Daar zijn ze al aan het klepperen geweest O+
pi_198269960
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:06 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag de Roodborsttapuit weer gezien, ook weer terug in Nederland.
Heerlijk!
Ik nu ook de tjiftjaf weer gehoord *O*
pi_198273435
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:11 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik nu ook de tjiftjaf weer gehoord *O*
*O*
pi_198286565
Heemstede, een uurtje geleden O+







Het nest is vlakbij, maar was nu bezet door een eend _O-

pi_198286777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:01 schreef Blues het volgende:
Heemstede, een uurtje geleden O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het nest is vlakbij, maar was nu bezet door een eend _O-

[ afbeelding ]
Prachtige foto's, mooie vogels!
Zou mooi zijn als ze hun (eerdere?) nest weer kunnen volgooien met jong!
Die eend moet maar in het water gaan zitten :)
pi_198316899
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
Ooievaars nog steeds niet gespot in Bloemendaal.
Dinsdag naar Heemstede! Daar zijn ze al aan het klepperen geweest O+
Maandag had ik er bijna eentje tegen m'n auto, hij steeg niet snel genoeg op vanaf de uiterwaarden van de IJssel. Ik reed bovenop de dijk. Uiteindelijk ging ie er een metertje ofzo overheen.

Ooievaars zitten er hier in de regio alweer volop. Vorig jaar waren er ook Lepelaars, echt fantastisch om te zien als je onderweg bent naar werk. Dan is m'n dag al meteen helemaal goed :)

En er zitten ook weer kraanvogels in het Wierdense Veld zag ik net via RTV Oost. Er broedt al een aantal jaar een paartje en nu is er een tweede paar gesignaleerd.
pi_198390998
Vandaag een dagje vrij. Dus vanmorgen naar de Alblasserwaard gegaan. De Grutto, Tureluur en Scholekster hebben hun plekje weer gevonden *O*
  maandag 8 maart 2021 @ 22:52:05 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198402887
Ligt het aan mij of zijn ooievaars met een opmars bezig?
Resistance is futile.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:55:55 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198402954
Ik hoop op een broedpaartje buizerds in onze wijk.. flink last van duiven.
Resistance is futile.
pi_198405965
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:01 schreef Irrem het volgende:
Vandaag een dagje vrij. Dus vanmorgen naar de Alblasserwaard gegaan. De Grutto, Tureluur en Scholekster hebben hun plekje weer gevonden *O*
Mooi, veel watervogels daar denk ik!
De Tureluur heb ik nog nooit 'live' gezien of gehoord.
De scholekster hoor ik nu ook hier in Brabant 's avonds laat en 's ochtends vroeg overvliegen, gisteren een paartje zien zitten.
pi_198406007
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:52 schreef Seven. het volgende:
Ligt het aan mij of zijn ooievaars met een opmars bezig?
https://www.omroepbrabant(...)bijna-een-hand-geven

Ze zijn bijna tam zelfs :D
pi_198408737
quote:
Ik hoor net op Omroep Brabant dat de Wandelende Ooievaar uit een vogelrevalidatiecentrum komt.
Hij was net verplaatst naar een nieuwe locatie omdat ie daar te vriendschappelijk met mensen omging, maar dat doet ie dus op zijn nieuwe locatie ook :)
pi_198534164
Er zat net een sperwer in onze tuin.
Hij/zij was een vrouwtjesmerel aan het verorberen in de regen, luguber, maar mooi. Het duurde een half uurtje en toen vloog hij/zij weg met een deel van het lichaampje.

Dat zie ik liever dan een stervende tortelduif, dat hadden we vorige week...en denk maar niet dat ik de duif uit zijn/haar lijden durfde te verlossen d.m.v een klap op de kop.
Het duurde een dag en een nacht en toen was ie dood.
pi_198534272
Het is de natuur....zou t ook moeilijk vinden maar wel doen denk ik :Y


Ik vond zaterdag een dood vinkje op het terras. Dus een foto ervan naar de vogelbescherming gestuurd omdat ik niet zeker was van het soort vogeltje.
Krijg ik een vriendelijk berichtje terug dat ik dat vogeltje kan aanmelden bij https://www.sovon.nl/
Had er nog nooit van gehoord. :)
Dus gedaan.

rip vinkje.
pi_198534648
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:50 schreef Blues het volgende:
Het is de natuur....zou t ook moeilijk vinden maar wel doen denk ik :Y

Ik vond zaterdag een dood vinkje op het terras. Dus een foto ervan naar de vogelbescherming gestuurd omdat ik niet zeker was van het soort vogeltje.
Krijg ik een vriendelijk berichtje terug dat ik dat vogeltje kan aanmelden bij https://www.sovon.nl/
Had er nog nooit van gehoord. :)
Dus gedaan.

rip vinkje.
Zou jij die duif durven doden? Ik durf het wel in mijn hoofd, maar niet in daad....helaas
pi_198537233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:07 schreef Kanaroe het volgende:

Zou jij die duif durven doden? Ik durf het wel in mijn hoofd, maar niet in daad....helaas
Heb het wel eens met een halfdooie kip gedaan. Ooit.
Met ogen dicht en een steen klabam op zijn kop. Brrrrrr... maar uiteindelijk beter dan het beest laten lijden.
pi_198539336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb het wel eens met een halfdooie kip gedaan. Ooit.
Met ogen dicht en een steen klabam op zijn kop. Brrrrrr... maar uiteindelijk beter dan het beest laten lijden.
Moedig hoor!
pi_198539579
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Zou jij die duif durven doden? Ik durf het wel in mijn hoofd, maar niet in daad....helaas
Zou ik ook niet durven hoor, brrr.

Eind vorig jaar een dode houtduif achter bij ons in de sloot gevonden. Heb hem er toch maar even uitgeplukt en in de kliko gegooid.
pi_198567319
Is er hier misschien een vogelliefhebber aanwezig die weet van welke vogel deze zang komt?:

https://vocaroo.com/1iw5DyImRfmy

Mogelijkerwijs een die voorkomt in India new dehli
pi_198568045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Is er hier misschien een vogelliefhebber aanwezig die weet van welke vogel deze zang komt?:

https://vocaroo.com/1iw5DyImRfmy

Mogelijkerwijs een die voorkomt in India new dehli
Stuur het even naar de vogelbescherming!
pi_198569550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:41 schreef Blues het volgende:

[..]

Stuur het even naar de vogelbescherming!
We zijn eruit. Red vented bulbul

Thx!
pi_198571749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 13:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

We zijn eruit. Red vented bulbul

Thx!
Ben benieuwd naar de reden van je vraag! Had je een roodbuikbuulbuul gespot ergens, of woon je zelf in Azië?
pi_198572009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:23 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de reden van je vraag! Had je een roodbuikbuulbuul gespot ergens, of woon je zelf in Azië?
Ik hoorde ‘m in een video en ik wilde mede aan de hand van het geluid van deze vogel lokaliseren waar de video was opgenomen. :)
pi_198572469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik hoorde ‘m in een video en ik wilde mede aan de hand van het geluid van deze vogel lokaliseren waar de video was opgenomen. :)
Aha, mooi speurwerk!
pi_198609600
Vorig jaar in het voorjaar een eendenkoppel in de tuin gehad. Vrouwtje was flink gehavend; kapotte snavel en mank pootje.
Ineens waren ze weer verdwenen.

Maar vandaag kwamen ze weer een bezoekje brengen. En gezien de snavel is het hetzelfde vrouwtje, maar nu zonder manke poot 🎉
pi_198619246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 21:17 schreef Irrem het volgende:
Vorig jaar in het voorjaar een eendenkoppel in de tuin gehad. Vrouwtje was flink gehavend; kapotte snavel en mank pootje.
Ineens waren ze weer verdwenen.

Maar vandaag kwamen ze weer een bezoekje brengen. En gezien de snavel is het hetzelfde vrouwtje, maar nu zonder manke poot 🎉
Mooi is dat, oude bekenden terug in de tuin.
(mischien was vrouw eend wel slachtoffer van groepsverkrachting, gezien haar gehavende uiterlijk vorig jaar)

Hier in de tuin is ook een oude bekende opgedoken, 'mijn' Moeder Merel. Ze is zo brutaal! Ik ben benieuwd of ze nog eens uit mijn hand gaat eten! Als ik een paar riedeltjes fluit alvorens ik lekkers op de voederplank strooi, komt ze direct aangevlogen en begint al te pikken terwijl ik nog bezig ben.
pi_198619450
Er is een leuke podcast:
De vogelspotcast (zoek even bij nrc audio)
pi_198621022
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:30 schreef Blues het volgende:
Er is een leuke podcast:
De vogelspotcast (zoek even bij nrc audio)
Van Arjen Dwarshuis toch? Hoorde een stukje op radio 2. Heb al veel podcasts te luisteren, maar deze gaat erbij 👍
pi_198621090
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:21 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Mooi is dat, oude bekenden terug in de tuin.
(mischien was vrouw eend wel slachtoffer van groepsverkrachting, gezien haar gehavende uiterlijk vorig jaar)

Hier in de tuin is ook een oude bekende opgedoken, 'mijn' Moeder Merel. Ze is zo brutaal! Ik ben benieuwd of ze nog eens uit mijn hand gaat eten! Als ik een paar riedeltjes fluit alvorens ik lekkers op de voederplank strooi, komt ze direct aangevlogen en begint al te pikken terwijl ik nog bezig ben.
Ja, de vrouwtjes hebben het deze tijd van het jaar niet makkelijk.

Wat gaaf van die merel! Hier heb ik een paartje in de tuin die alles de hele dag door aan het omspitten zijn. Ik m'n best doen om veel wormen in de grond te krijgen, de merel doet op zijn beurt z'n best om er weer veel uit te trekken.
pi_198996767
Wij hoorden de laatste tijd steeds getik op het dak van de uitbouw. Het blijkt dat kauwtjes daar met steentjes de doppinda’s stukmaken en dat hoor je heel goed. Wat een slimme beestjes :)
pi_198998416
Gisteren tijdens een wandelingetje een niet al te snuggere duif gezien.
Deze was een nest aan het bouwen op de grond, midden op de rijbaan van de weg langs de winkels.


En in mijn tuin is ook al een week lang een koppeltje duiven bezig met een halfslachtige poging tot het bouwen van een nest.
Al meerdere keren een verzameling takjes van de cover van mijn spa, uit het hoekje naast de voordeur en uit een plantenbak verwijderd. Als ze nou een plekje zouden gebruiken waar ik niet vrijwel dagelijks bij moet zou ik het wel laten liggen misschien.

[ Bericht 14% gewijzigd door SummerBreeze op 14-04-2021 10:54:16 ]
pi_199025416
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:47 schreef SummerBreeze het volgende:
Gisteren tijdens een wandelingetje een niet al te snuggere duif gezien.
Deze was een nest aan het bouwen op de grond, midden op de rijbaan van de weg langs de winkels.
[ afbeelding ]

En in mijn tuin is ook al een week lang een koppeltje duiven bezig met een halfslachtige poging tot het bouwen van een nest.
Al meerdere keren een verzameling takjes van de cover van mijn spa, uit het hoekje naast de voordeur en uit een plantenbak verwijderd. Als ze nou een plekje zouden gebruiken waar ik niet vrijwel dagelijks bij moet zou ik het wel laten liggen misschien.
Wat een vreemde plek voor een nest! Zou duif niet gewoon boven de rijbaan aan het bouwen zijn geweest en dat de boel gevallen is...?

Hier in de tuin drukte van belang met amoureuze toestanden tussen houtduiven, tortelduiven, koolmezen, kauwen, merels en roodborsten. De pimpelmezen spannen de kroon, zij zitten dagelijks te 'knuffelen' en maken daarbij schattige geluidjes, zo leuk.
pi_199026333
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:47 schreef SummerBreeze het volgende:
Gisteren tijdens een wandelingetje een niet al te snuggere duif gezien.
Deze was een nest aan het bouwen op de grond, midden op de rijbaan van de weg langs de winkels.
[ afbeelding ]

En in mijn tuin is ook al een week lang een koppeltje duiven bezig met een halfslachtige poging tot het bouwen van een nest.
Al meerdere keren een verzameling takjes van de cover van mijn spa, uit het hoekje naast de voordeur en uit een plantenbak verwijderd. Als ze nou een plekje zouden gebruiken waar ik niet vrijwel dagelijks bij moet zou ik het wel laten liggen misschien.
:') Duiven staan er ook wel bekend om, om niet echt heel erg uit te blinken in nestbouw.

Onze tuin is onderdeel van een territoriumstrijd tussen 2 koppeltjes eenden (sorry buren). Naast een stel merels is het momenteel niet veel. Roodborstje is vertrokken en ook de vinkjes zijn weg. Musjes komen af en toe nog even kijken of er wat te halen valt, maar zijn ook snel weer weg.
pi_199042016
Vandaag de gele kwikstaart gespot *O*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2021 @ 17:10:36 #121
426493 crew  PippenScottie
pi_199042382
Er is een meerkoetennestje in de sloot voor ons huis. Daar zat mama meerkoet al een tijdje te broeden, maar sinds vandaag is zij en papa niet meer bij het nest en liggen er vijf onbeschermde eitjes.
Iets verderop zijn wel twee meerkoetjes (misschien dezelfde) een nieuw nest aan het bouwen.

Gebeurt dit vaker? Kan het zijn dat de meerkoetjes nog terugkomen naar het nest? Zo niet, zijn die eitjes dan nog te redden?
pi_199042953
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:10 schreef PippenScottie het volgende:
Er is een meerkoetennestje in de sloot voor ons huis. Daar zat mama meerkoet al een tijdje te broeden, maar sinds vandaag is zij en papa niet meer bij het nest en liggen er vijf onbeschermde eitjes.
Iets verderop zijn wel twee meerkoetjes (misschien dezelfde) een nieuw nest aan het bouwen.

Gebeurt dit vaker? Kan het zijn dat de meerkoetjes nog terugkomen naar het nest? Zo niet, zijn die eitjes dan nog te redden?
Goh, ik zou het niet weten, maar ik begrijp je bezorgdheid wel. Hou ze in de gaten, die lakse pa & ma
pi_199049897
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:10 schreef PippenScottie het volgende:
Er is een meerkoetennestje in de sloot voor ons huis. Daar zat mama meerkoet al een tijdje te broeden, maar sinds vandaag is zij en papa niet meer bij het nest en liggen er vijf onbeschermde eitjes.
Iets verderop zijn wel twee meerkoetjes (misschien dezelfde) een nieuw nest aan het bouwen.

Gebeurt dit vaker? Kan het zijn dat de meerkoetjes nog terugkomen naar het nest? Zo niet, zijn die eitjes dan nog te redden?
Meerkoeten zijn echt heel territoriaal, dus om zo hun nest onbeheerd achter te laten is wel vreemd.
pi_199049909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:23 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag de gele kwikstaart gespot *O*
Yay! Hier zitten er nu ook veel. Mooie vogeltjes.

Ik had dit jaar de blauwborst op mijn 'wil ik zien' lijstje gezet. 2 weken geleden een eerste echt serieuze poging gedaan en meteen succes! Echt een prachtig vogeltje, dat blauw 😍
pi_199051030
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:46 schreef Irrem het volgende:

[..]

Yay! Hier zitten er nu ook veel. Mooie vogeltjes.

Ik had dit jaar de blauwborst op mijn 'wil ik zien' lijstje gezet. 2 weken geleden een eerste echt serieuze poging gedaan en meteen succes! Echt een prachtig vogeltje, dat blauw 😍
Blauwborst, wauw! Die zit niet in mijn contreien, lijkt me heel gaaf die ook eens te spotten
pi_199052045
Deze specht _O_

twitter
pi_199052170
Ik kom hier naar even een vrije vogel vraag stellen.

Ik heb gisteren een nestje gevonden bij mij in de tuin. In een van mijn struiken.
De buurvrouw heeft even het nestje bekeken. Zat (nog?) niets in. En het nestje voelde niet breekbaar droog aan maar alsof het recent gemaakt was.

Ik hoop niet dat moeder vogel nu denkt ik blijf wel weg want iemand heeft aan mn nestje gezeten.
Maar kan ik wat doen om het moedervogel naar haar zin te maken?
En vooral wat moet ik niet doen?
pi_199052225
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 12:03 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier naar even een vrije vogel vraag stellen.

Ik heb gisteren een nestje gevonden bij mij in de tuin. In een van mijn struiken.
De buurvrouw heeft even het nestje bekeken. Zat (nog?) niets in. En het nestje voelde niet breekbaar droog aan maar alsof het recent gemaakt was.

Ik hoop niet dat moeder vogel nu denkt ik blijf wel weg want iemand heeft aan mn nestje gezeten.
Maar kan ik wat doen om het moedervogel naar haar zin te maken?
En vooral wat moet ik niet doen?
Heel simpel; met rust laten.
Als je er teveel 'aanzit' of stoort is het onveilig en komen ze niet meer terug om eieren te leggen.
Je wordt w.s. wel begluurd van ergens hoog in een boom :B :B
pi_199052591
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Heel simpel; met rust laten.
Als je er teveel 'aanzit' of stoort is het onveilig en komen ze niet meer terug om eieren te leggen.
Je wordt w.s. wel begluurd van ergens hoog in een boom :B :B
Dank! Dat moet lukken!

Hahaha begluurd🤨.

Nou ben benieuwd. Volgens de buurvrouw geen duivennest (gelukkig!) want die had ik toch wel weg laten halen.

Hopelijk lieve kleine musjes ofzo O+
pi_199120464
F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk

Wat denken jullie, maakt de duif kans? :o
pi_199121900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk

Wat denken jullie, maakt de duif kans? :o
Prachtig! Ik denk (hoop) dat de duif eieren voor zijn geld kiest en elders gaat leggen en broeden.
Maar ja, de slechtvalk mooet ook eten :)
pi_199134356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Prachtig! Ik denk (hoop) dat de duif eieren voor zijn geld kiest en elders gaat leggen en broeden.
Maar ja, de slechtvalk mooet ook eten :)
Net nog even gekeken en geen duif of nest te zien. Dus vermoedelijk heeft de duif het licht gezien.

Ik hoorde dat de 1e gierzwaluwen ook weer gezien zijn in NL. Kan niet wachten tot ze weer bij ons onder het dak zitten.
pi_199134445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:48 schreef Irrem het volgende:

[..]

Net nog even gekeken en geen duif of nest te zien. Dus vermoedelijk heeft de duif het licht gezien.

Ik hoorde dat de 1e gierzwaluwen ook weer gezien zijn in NL. Kan niet wachten tot ze weer bij ons onder het dak zitten.
Ik zie nu ook alleen de valk, gelukkig maar!

Wat gaaf, gierzwaluwen onder je dak. De echte zomerbodes! Komen ze al lang bij jullie?

Ik heb al wel een handvol boeren- en huiszwaluwen gezien, en ook de oeverzwaluw is in mijn durp weer terug van weggeweest. Heerlijk, de lente!
pi_199135346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:58 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ik zie nu ook alleen de valk, gelukkig maar!

Wat gaaf, gierzwaluwen onder je dak. De echte zomerbodes! Komen ze al lang bij jullie?

Ik heb al wel een handvol boeren- en huiszwaluwen gezien, en ook de oeverzwaluw is in mijn durp weer terug van weggeweest. Heerlijk, de lente!
Ja, zijn echt heerlijke vogels. Kleine straaljagers O+

Wij wonen hier nu voor het derde jaar, afgelopen 2 jaar een nest gehad. Naast de dakgoot/onder de eerste rij dakpannen zit blijkbaar een holte waar zij een ideale broedgelegenheid in vinden. Vorig jaar ook een nest naast de schoorsteen onder het opstaand lood. Afgelopen jaar hebben we de voegen van onze gevel laten renoveren en hebben ze gelijk het lood ook weer teruggeslagen, dus daar is nu geen mogelijkheid meer.

Wil in de toekomst wel kijken of we meer broedgelegenheden aan kunnen brengen, maar moet daar eerst goed advies voor inwinnen.

Jij was toch bezig met de tuin? Hoe staat het daarmee?
pi_199135705
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ja, zijn echt heerlijke vogels. Kleine straaljagers O+

Wij wonen hier nu voor het derde jaar, afgelopen 2 jaar een nest gehad. Naast de dakgoot/onder de eerste rij dakpannen zit blijkbaar een holte waar zij een ideale broedgelegenheid in vinden. Vorig jaar ook een nest naast de schoorsteen onder het opstaand lood. Afgelopen jaar hebben we de voegen van onze gevel laten renoveren en hebben ze gelijk het lood ook weer teruggeslagen, dus daar is nu geen mogelijkheid meer.

Wil in de toekomst wel kijken of we meer broedgelegenheden aan kunnen brengen, maar moet daar eerst goed advies voor inwinnen.

Jij was toch bezig met de tuin? Hoe staat het daarmee?
Hopelijk komen ze dit jaar weer terug! Hier in de straat zaten ook altijd gierzwaluwnesten, maar we hebben te maken met een verjonging in de buurt en veel verbouwingen.....vaste nestelplekken zijn rigoreus verwijderd helaas.

De tuin hier ligt helemaal overhoop! Al het gazon eruit gehaald, een deel van het terras eruit. Nu hebben we een soort akkertje, ingezaaid met diverse eenjarigen en groenbemesters. De plannen behelzen een natuurlijke tuin, met inheemse planten en bloemen en watertjes, voor de insecten en natuurlijk de vogels!
De tuin was al vrij 'wild', maar wordt nu nog wilder *O*
pi_199135825
Wat een práchtig boek lag er op de mat van de postcode loterij O+

pi_199135906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Hopelijk komen ze dit jaar weer terug! Hier in de straat zaten ook altijd gierzwaluwnesten, maar we hebben te maken met een verjonging in de buurt en veel verbouwingen.....vaste nestelplekken zijn rigoreus verwijderd helaas.

De tuin hier ligt helemaal overhoop! Al het gazon eruit gehaald, een deel van het terras eruit. Nu hebben we een soort akkertje, ingezaaid met diverse eenjarigen en groenbemesters. De plannen behelzen een natuurlijke tuin, met inheemse planten en bloemen en watertjes, voor de insecten en natuurlijk de vogels!
De tuin was al vrij 'wild', maar wordt nu nog wilder *O*
P.S. Mevrouw èn Meneer Merel helpen mee met de grondbewerking, ik moet uitkijken waar ik loop! Gezellig :)
pi_199135915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:16 schreef Blues het volgende:
Wat een práchtig boek lag er op de mat van de postcode loterij O+

[ afbeelding ]
Kijk, dat zijn nog eens mooie kadootjes! Veel plezier ermee :)
pi_199135939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:23 schreef Kanaroe het volgende:


P.S. Mevrouw èn Meneer Merel helpen mee met de grondbewerking, ik moet uitkijken waar ik loop! Gezellig :)
:D
Toen wij ons postzegeltje ad voorkant volgestrooid hadden met bloemen/vlinder/bijenmixzaad hadden we ook veel 'hulp' van de vogels uit de buurt }:| O+
Gelukkig ligt er genoeg en komt t nu lekker op ^O^
  zaterdag 24 april 2021 @ 17:17:56 #140
249756 Symphonic
Look o Look
pi_199138746
We stonden net tijdens een wandeling op een meter naast een snackende grutto.
Ook behoorlijk wat kieviten gezien. Gaaf wel.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_199138753
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:23 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

P.S. Mevrouw èn Meneer Merel helpen mee met de grondbewerking, ik moet uitkijken waar ik loop! Gezellig :)
Haha, goed om te lezen! Hier tegenover wordt er momenteel weer een 'tuin' aangelegd met kunstgras :r Dus weer minder plek voor de vogels.

Ik probeer de eer nog een beetje hoog te houden. Mr. en Mevr. Merel zijn hier nu niet meer zo vaak te zien, mr. zat vanmorgen nog wel te zingen op onze schoorsteen O+
pi_199138761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:17 schreef Symphonic het volgende:
We stonden net tijdens een wandeling op een meter naast een snackende grutto.
Ook behoorlijk wat kieviten gezien. Gaaf wel.
Das dichtbij! O+
pi_199138823
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:17 schreef Symphonic het volgende:
We stonden net tijdens een wandeling op een meter naast een snackende grutto.
Ook behoorlijk wat kieviten gezien. Gaaf wel.
Mooi zeg, zo dichtbij! Grutto's zijn in het Brabantsche, waar ik woon, nergens meer te bekennen helaas.
Kieviten gelukkig wel.
Prachtige vogels, allebei :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:19 schreef Irrem het volgende:

[..]

Haha, goed om te lezen! Hier tegenover wordt er momenteel weer een 'tuin' aangelegd met kunstgras :r Dus weer minder plek voor de vogels.

Ik probeer de eer nog een beetje hoog te houden. Mr. en Mevr. Merel zijn hier nu niet meer zo vaak te zien, mr. zat vanmorgen nog wel te zingen op onze schoorsteen O+
Gatver, kunstgras, plastic troep. Hier jubelen de grindtuinen met 2 potten met (kunst-?)planten je tegenmoet. Ook zo'n ergernis.

De Merel bemoeit zich met iedere tuinmove hier, zij is mijn nieuwe troeteldier O+
Misschien zitten 'jouw' merels op een nest..
  zaterdag 24 april 2021 @ 20:41:56 #144
249756 Symphonic
Look o Look
pi_199141653
Onze tuin is een groot koolmees en mussenparadijs.
Heel veel nestjes, vooral bij de buren in de tuin. Ze zijn hier volop aan het foureren en we hebben daar ook wel de perfecte tuin voor.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_199147503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:28 schreef Kanaroe het volgende:

De Merel bemoeit zich met iedere tuinmove hier, zij is mijn nieuwe troeteldier O+
Misschien zitten 'jouw' merels op een nest..

Troetelmerel O+
Zou denk ik de enige verklaring kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:41 schreef Symphonic het volgende:
Onze tuin is een groot koolmees en mussenparadijs.
Heel veel nestjes, vooral bij de buren in de tuin. Ze zijn hier volop aan het foureren en we hebben daar ook wel de perfecte tuin voor.
Oh heerlijk! Wil ik ook! Gisteren was ik bij mijn broer in de tuin. Woont nog in een ouder rijtjeshuis waar dus overal mussen onder de daken broeden. Dat is zo'n gezellig geluid. O+

Hier wil het met nesten nog niet echt vlotten. Het nestkastje is regelmatig bezocht door koolmeesjes, maar uiteindelijk geen nest. Ik zie duiven in onze conifeer aan en af vliegen met takken, dus wellicht een duivennest.
Hopelijk is mijn vuurdoorn volgend jaar ver genoeg gegroeid om de merel een nestmogelijkheid te bieden.
Las ook iets over een vogelvide, om onder de eerste rij dakpannen te leggen voor de mussen, ik ga daar maar eens verder informatie over inwinnen.
pi_199148384
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 09:11 schreef Irrem het volgende:

[..]

Troetelmerel O+
Zou denk ik de enige verklaring kunnen zijn.
[..]

Oh heerlijk! Wil ik ook! Gisteren was ik bij mijn broer in de tuin. Woont nog in een ouder rijtjeshuis waar dus overal mussen onder de daken broeden. Dat is zo'n gezellig geluid. O+

Hier wil het met nesten nog niet echt vlotten. Het nestkastje is regelmatig bezocht door koolmeesjes, maar uiteindelijk geen nest. Ik zie duiven in onze conifeer aan en af vliegen met takken, dus wellicht een duivennest.
Hopelijk is mijn vuurdoorn volgend jaar ver genoeg gegroeid om de merel een nestmogelijkheid te bieden.
Las ook iets over een vogelvide, om onder de eerste rij dakpannen te leggen voor de mussen, ik ga daar maar eens verder informatie over inwinnen.
Vuurdoorn, die heb ik als eerste nieuwe vaste plant neergezet op ons akkertje! Ik vind het geen mooie plant, maar de vogels wel! Hier ook geen nestjes in nestkasten, sommige jaren wel in een klimop
pi_199151964
Wandeling bij Driehuis gemaakt.
En met mooie nieuwe camera toch een gaai vinkenman kunnen spotten O+



[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 25-04-2021 18:44:31 ]
pi_199153736
Gierzwaluw gespot!
Met z'n tweetjes tussen de huiszwaluwen scherend boven het bosven!

Tis Zomer *O* ;)
pi_199153769
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:48 schreef Blues het volgende:
Wandeling bij Driehuis gemaakt.
En met mooie nieuwe camera toch een gaai kunnen spotten O+

[ afbeelding ]
Dat lijkt meer op een Vinkenman, desalniettemin fraaie foto
pi_199154681
Vinkenman? ff mn boekje erbij pakken :D

Txx zie edit ^O^

[ Bericht 31% gewijzigd door Blues op 25-04-2021 18:43:29 (Ja! Een vinkenman!!) ]
pi_199157246
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:42 schreef Blues het volgende:
Vinkenman? ff mn boekje erbij pakken :D

Txx zie edit ^O^
Haha, ja, een Vink van het mannelijk geslacht bedoelde ik :)
pi_199175071
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:00 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Vuurdoorn, die heb ik als eerste nieuwe vaste plant neergezet op ons akkertje! Ik vind het geen mooie plant, maar de vogels wel! Hier ook geen nestjes in nestkasten, sommige jaren wel in een klimop
Is ook niet mijn favoriet, maar wilde de schutting bedekken en aangezien mijn buren niet zo van groen houden wilde ik er geen snelle, overal doorheen kronkelende klimmer er tegenaan zetten. Daarnaast is het wat je zegt een ideale vogelplant. Vorig jaar 6 merels tegelijk in de tuin en ook een keer een zanglijster. Binnen notime waren de besjes op O+ Eenmaal volgroeid hoop ik ook op een ideale nestplaat voor de vogels.

quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:40 schreef Kanaroe het volgende:
Gierzwaluw gespot!
Met z'n tweetjes tussen de huiszwaluwen scherend boven het bosven!

Tis Zomer *O* ;)
Jaaa, hier ook! Nog wel veelal hoog in de lucht, maar ik hoor ze al wel goed! *O* Dat wordt weer genieten.
  donderdag 29 april 2021 @ 15:05:46 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199207017
Een oehoe die sinds dit jaar continu bij schoonvader in de boom zit _O-

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199207041
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
Een oehoe die sinds dit jaar continu bij schoonvader in de boom zit _O-

[ afbeelding ]
O+
pi_199220106
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
Een oehoe die sinds dit jaar continu bij schoonvader in de boom zit _O-

[ afbeelding ]
:D Gaaf!
pi_199220113
quote:
Het zal je gebeuren _O-
pi_199222215
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:20 schreef Irrem het volgende:

[..]

Het zal je gebeuren _O-
So hee, wat een toestand.
Maar ook zo gek dat die vogel echt 'Schoorsteengierzwaluw' heet :)
pi_199222343
Ik vind wel meer combivogelnamen gek :D

Vanochtend begon ik een half uur vroeger op werk waardoor ik al om 730 op de trein stond te wachten..en ik hoorde 2 vogels door elkaar.
BirdNet aangezet en volgens die app waren het de tjiftjaf en de zanglijster O+ O+

Of de zanglijster die ook een tjiftjaf nadeed. :D
pi_199223764
Overigens luisterde ik vanavond de nieuwste vogelspotcast en de zwartkopmeeuw is toch idd wel een beauty.. die niemand zó mooi beschrijft als Arjan Dwarshuisgod _O_

pi_199231450
Gisteren reed ik over de A58 en dacht een Knobbelzwaan te zien vliegen met een 'stokje in zijn snavel'...nestmateriaal ofzo.
Toen ik onder hem/haar doorreed bleek het een Lepelaar te zijn!
Had ik nog nooit 'live' gezien :)
pi_199232271
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:57 schreef Blues het volgende:
Ik vind wel meer combivogelnamen gek :D

Vanochtend begon ik een half uur vroeger op werk waardoor ik al om 730 op de trein stond te wachten..en ik hoorde 2 vogels door elkaar.
BirdNet aangezet en volgens die app waren het de tjiftjaf en de zanglijster O+ O+

Of de zanglijster die ook een tjiftjaf nadeed. :D
_O-

Wel een goede manier om zo steeds meer geluiden te herkennen. Ik ben voor m'n werk veel buiten en probeer me steeds meer vogelgeluiden eigen te maken. Af en toe mis ik dan mijn verrekijker om te kijken welke vogel bij welk geluid hoort.

Gisteren kon ik weer een nieuwe tuinsoort aan mijn lijstje toevoegen; de gekraagde roodstaart *O*
pi_199232311
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:41 schreef Blues het volgende:
Overigens luisterde ik vanavond de nieuwste vogelspotcast en de zwartkopmeeuw is toch idd wel een beauty.. die niemand zó mooi beschrijft als Arjan Dwarshuisgod _O_

[ afbeelding ]
Ja, is een leuke podcast om te luisteren. Arjan brengt op een heel leuke manier zijn liefde voor vogels over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:57 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren reed ik over de A58 en dacht een Knobbelzwaan te zien vliegen met een 'stokje in zijn snavel'...nestmateriaal ofzo.
Toen ik onder hem/haar doorreed bleek het een Lepelaar te zijn!
Had ik nog nooit 'live' gezien :)
Leuk! Ik baal iedere keer als ik op de snelweg zit en een mogelijk interessante vogel zie, dat ik hem niet ff aan de kant kan zetten om verder te kijken :')
pi_199232448
De lepelaar kwam gisteren ook als vraag langs bij 2 voor 12.
Ik had m meteen goed *G*
En @golfer had meteen de Ibis goed :D (en dat is geen vogelaar :P )
pi_199242377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:29 schreef Blues het volgende:
De lepelaar kwam gisteren ook als vraag langs bij 2 voor 12.
Ik had m meteen goed *G*
En @:golfer had meteen de Ibis goed :D (en dat is geen vogelaar :P )
Vogelaars in spé :)

Ik weet weinig van waad- en watervogels, ik woon op Brabantse zandgrond. Die Lepelaar was een unicum, en gelukkig wel makkeleijk te herkennen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:10 schreef Irrem het volgende:

[..]

_O-

Wel een goede manier om zo steeds meer geluiden te herkennen. Ik ben voor m'n werk veel buiten en probeer me steeds meer vogelgeluiden eigen te maken. Af en toe mis ik dan mijn verrekijker om te kijken welke vogel bij welk geluid hoort.

Gisteren kon ik weer een nieuwe tuinsoort aan mijn lijstje toevoegen; de gekraagde roodstaart *O*
Gekraagde roodstaart! Mooi vogeltje, zit hier ergens in het bos, maar laat zich niet zien.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 mei 2021 @ 18:17:10 #166
426493 crew  PippenScottie
pi_199251014
Ik ben vandaag heel Texel doorgelopen, van De Cocksdorp naar de boot. Ik begin een beetje verstand van vogels te krijgen en zag vandaag een voor mij nieuwe vogel, de veldleeuwerik. Indrukwekkend ziet hij er niet uit, maar wat een gezang zeg. Prachtig!

Hij deed precies wat Wikipedia zegt dat ie doet. Al zingend opstijgen tot grote hoogte. Tot gezicht.
pi_199289813
Gisteren een koppeltje Zwarte Roodstaarten gespot, ik kon ze vandaag niet meer vinden helaas.
Maar ik ben weer blij, want zo vaak zie ik ze niet :)
pi_199293596
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:17 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben vandaag heel Texel doorgelopen, van De Cocksdorp naar de boot. Ik begin een beetje verstand van vogels te krijgen en zag vandaag een voor mij nieuwe vogel, de veldleeuwerik. Indrukwekkend ziet hij er niet uit, maar wat een gezang zeg. Prachtig!

Hij deed precies wat Wikipedia zegt dat ie doet. Al zingend opstijgen tot grote hoogte. Tot gezicht.
Wil heel graag eens naar Texel in voor- of najaar. Grote kans op leuke vogels daar. De zwarte zeekoet ook gezien?
pi_199293658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:37 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren een koppeltje Zwarte Roodstaarten gespot, ik kon ze vandaag niet meer vinden helaas.
Maar ik ben weer blij, want zo vaak zie ik ze niet :)
Leuk! Weet niet in welke omgeving je ze gezien heb, maar op industrieterreinen komen ze regelmatig voor.

Hier in de buurt zit een Temmincks strandloper. Blijkbaar bijzonder voor dit gebied. Heb vandaag gekeken, maar met de wind was het moeilijk om de kijker stil te houden. Zaterdag maar even terug.
pi_199293743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:20 schreef Irrem het volgende:

[..]

Leuk! Weet niet in welke omgeving je ze gezien heb, maar op industrieterreinen komen ze regelmatig voor.

Hier in de buurt zit een Temmincks strandloper. Blijkbaar bijzonder voor dit gebied. Heb vandaag gekeken, maar met de wind was het moeilijk om de kijker stil te houden. Zaterdag maar even terug.
De Roodstaarten zaten op een akker, in het zand! Das niet echt hun habitat inderdaad, daarom zijn ze wss weer weg ook.

Temmincks Strandloper ken ik alleen uit de boekjes, wat knap dat je die herkent!
Die schijnen ook maar eventjes in Nederland te zijn, op doorreis ofzo? Hopelijk zie je hem/haar nog in het weekend.

Heerlijk is dat hè, 'vogels kijken is geluk' :)
pi_199298312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

De Roodstaarten zaten op een akker, in het zand! Das niet echt hun habitat inderdaad, daarom zijn ze wss weer weg ook.

Temmincks Strandloper ken ik alleen uit de boekjes, wat knap dat je die herkent!
Die schijnen ook maar eventjes in Nederland te zijn, op doorreis ofzo? Hopelijk zie je hem/haar nog in het weekend.

Heerlijk is dat hè, 'vogels kijken is geluk' :)
Was dat maar waar! Ik volg wat vogelaars op twitter en zag een bericht voorbijkomen dat hij in de buurt zat. Had hem zelf nooit kunnen ontdekken, al dat soort vogels lijken zo op elkaar.

Vogels kijken is voor mij de ideale manier om ff m'n hoofd leeg te maken. Heerlijk buiten zijn en aan niets anders denken dan wat voor vogel er nu weer voorbij vliegt.
pi_199298450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:56 schreef Irrem het volgende:

[..]

Was dat maar waar! Ik volg wat vogelaars op twitter en zag een bericht voorbijkomen dat hij in de buurt zat. Had hem zelf nooit kunnen ontdekken, al dat soort vogels lijken zo op elkaar.

Vogels kijken is voor mij de ideale manier om ff m'n hoofd leeg te maken. Heerlijk buiten zijn en aan niets anders denken dan wat voor vogel er nu weer voorbij vliegt.
Aah, ik begrijp het. Zou leuk zijn als je hem ziet, maar geen man overboord indien niet.
Ikzelf ga niet echt op zoek naar vogels, tis gewoon fijn om in de natuur te vertoeven en dan als bonus van een mooie vogel, plant, of zoogdier te kunnen genieten.

Trouwens, mijn Moeder Merel heeft minimaal 1 nakomeling. Ze zat haar (behoorlijk grote) kind vanmorgen rozijnen te voeren, heerlijk!
pi_199300299
Ik ga er ook niet speciaal meer voor wandelen.
Nu al een paar keer naar natuurgebiedje gegaan in de buurt (paar verschillende) met camera/verrekijker/boekje.. wandelen en dan tijdje ergens zitten, maar dan gebeurt er weinig wat betreft bijzondere vogels. Wel de usual suspects, die zijn natuurlijk ook leuk, maar niet echt bijzonder genoeg dan.
Als ik gewoon wandel lijkt het net of ik er meer hoor/zie _O- Ze doen het er om :B }:|

Ik wil wel wat meer naar vogelkijkhutten. Er zijn er genoeg in de buurt en in de duinen zijn nog wat vogelmeren e.d. ben ik al een tijdje niet meer geweest.
pi_199300794
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef Blues het volgende:
Ik ga er ook niet speciaal meer voor wandelen.
Nu al een paar keer naar natuurgebiedje gegaan in de buurt (paar verschillende) met camera/verrekijker/boekje.. wandelen en dan tijdje ergens zitten, maar dan gebeurt er weinig wat betreft bijzondere vogels. Wel de usual suspects, die zijn natuurlijk ook leuk, maar niet echt bijzonder genoeg dan.
Als ik gewoon wandel lijkt het net of ik er meer hoor/zie _O- Ze doen het er om :B }:|

Ik wil wel wat meer naar vogelkijkhutten. Er zijn er genoeg in de buurt en in de duinen zijn nog wat vogelmeren e.d. ben ik al een tijdje niet meer geweest.

Ik neem ook nog altijd mijn vogelboekje nog mee. En blijf meestal maar even stil staan om vervolgens door te lopen. Ben meestal maar 2 uurtjes onderweg. Heb ik weer genoeg gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:15 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Aah, ik begrijp het. Zou leuk zijn als je hem ziet, maar geen man overboord indien niet.
Ikzelf ga niet echt op zoek naar vogels, tis gewoon fijn om in de natuur te vertoeven en dan als bonus van een mooie vogel, plant, of zoogdier te kunnen genieten.
Ik ga wel echt op pad om vogels te kijken, natuurlijk vooral naar gebieden waar veel vogels te zien zijn. Ik woon in de Drechtsteden en we hebben hier best wat mooie gebieden die makkelijk bereikbaar en niet te ver weg zijn. Met als nr. 1 de Biesbosch O+ , Crezeepolder en de Donckse Laagten zijn ook mooie gebieden.

Speciale, zeldzame vogels zoek ik alleen op als ze in de buurt zitten. En nee, geen drama als ik ze niet kan vinden. Ga er niet het hele land voor doorrijden.

quote:
Trouwens, mijn Moeder Merel heeft minimaal 1 nakomeling. Ze zat haar (behoorlijk grote) kind vanmorgen rozijnen te voeren, heerlijk!
O+ wat mooi om te zien!
Ik weet de oorzaak dat de merels bij ons in de tuin niet meer langskomen. Zodra ze ook maar een poot in de tuin hebben gezet, worden ze weer weggejaagd door een ekster.
pi_199303637
Wij vergeten tegenwoordig wel minder vaak de verrekijker, maar ik kijk liever door mijn eigen ogen. En ik doe ook veel op gehoor, wat betreft vogels.

Eksterkoppel komt hier ook weer in de tuin, ik jaag ze weg omdat de kleinere vogeltjes in de stress schieten en natuurlijk omdat Merelkind hier ook rondhupst.
In de winter mag iedere vogel aanschuiven aan het buffet, maar nu even niet.
pi_199307560
Een ezelsbruggetje uit de nieuwe vogelspotcast: Een wulp gaat met zijn snavel naar zijn gulp, een kluut gaat met zijn snavel naar zijn snuut :D
pi_199314068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:49 schreef Kanaroe het volgende:
Wij vergeten tegenwoordig wel minder vaak de verrekijker, maar ik kijk liever door mijn eigen ogen. En ik doe ook veel op gehoor, wat betreft vogels.

Eksterkoppel komt hier ook weer in de tuin, ik jaag ze weg omdat de kleinere vogeltjes in de stress schieten en natuurlijk omdat Merelkind hier ook rondhupst.
In de winter mag iedere vogel aanschuiven aan het buffet, maar nu even niet.
Haha, herkenbaar hoor. Vind het jammer dat de eksters de kleinere vogels weg jagen, maar het zijn toch wel mooie, intelligente beesten. Ik heb nog steeds een eendenkoppel in de tuin en iedere keer als ik thuis kom dan geef ik ze een bakje meelwormen. De ekster proberen dan wel in de buurt te komen, maar van eenden winnen ze het niet. Wel doen ze dan een poging om met meerdere vogels de eenden af te leiden, dmv aan de staart te trekken :D

Even terugkomend op de zeldzame vogels in NL; vind het toch wel jammer dat ik deze dagen niet heel toevalling in Overijssel moet zijn O-)
pi_199314440
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
Een oehoe die sinds dit jaar continu bij schoonvader in de boom zit _O-

[ afbeelding ]
Lijkt op een ransuil. Toch bijzonder.

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
pi_199314675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef sugar4 het volgende:

[..]

Lijkt op een ransuil. Toch bijzonder.

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
Spreeuwen zijn mooi! Vorig jaar een spreeuwennest onder het daklood bij de schoorsteen, maar dat is inmiddels gerepareerd dus geen spreeuwennest dit jaar.
pi_199318734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:14 schreef Irrem het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar hoor. Vind het jammer dat de eksters de kleinere vogels weg jagen, maar het zijn toch wel mooie, intelligente beesten. Ik heb nog steeds een eendenkoppel in de tuin en iedere keer als ik thuis kom dan geef ik ze een bakje meelwormen. De ekster proberen dan wel in de buurt te komen, maar van eenden winnen ze het niet. Wel doen ze dan een poging om met meerdere vogels de eenden af te leiden, dmv aan de staart te trekken :D

Even terugkomend op de zeldzame vogels in NL; vind het toch wel jammer dat ik deze dagen niet heel toevalling in Overijssel moet zijn O-)
Meelwormen, zo'n lekker hapje. Bofeenden zijn het.
Eksters hebben in mijn tuin al menig nestje leeggeroofd in de loop der jaren, Kauwen ook btw. Ik probeer er toch wel op te letten in het broedseizoen.

De Lammergier spotten viel nog niet mee, als ik die artikelen goed begreep. Mwah, ik zou daar dan ook niet naar toe gaan bijvoorbeeld, al die poeha, arme vogel..
pi_199318763
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef sugar4 het volgende:

[..]

Lijkt op een ransuil. Toch bijzonder.

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
Ja, ransuil lijkt er idd ook op.
Gefeliciteerd met de spreeuwenfamilie!
pi_199332868
Vandaag de Oeverzwaluwen bewonderd, met al hun capriolen en aparte geluidjes.
Ze komen ieder jaar hierheen, om hun kroost groot te brengen in een door mensen aangelegde wand aan een door mensen aangelegd water :)
Ook de Kleine Karekieten gingen behoorlijk uit hun dak in het riet.
pi_199349219
In FOT/vogeltopic heb ik wat foto's geplaatst van de vogels die zaten te broeden in het Vogelmeer hier in de duinen.
Aalscholvers, meeuwen, allerlei ganzensoorten gezien en o.a. kuifeenden. En een tjiftjaf hoog in een boom onderweg met fietsen.. ben afgestapt om met mijn birdNET app te kijken of ik het goed had. Yess een tjiftjaf :s)
Superopbrengst vandaag O+
pi_199356318
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:28 schreef Blues het volgende:
In FOT/vogeltopic heb ik wat foto's geplaatst van de vogels die zaten te broeden in het Vogelmeer hier in de duinen.
Aalscholvers, meeuwen, allerlei ganzensoorten gezien en o.a. kuifeenden. En een tjiftjaf hoog in een boom onderweg met fietsen.. ben afgestapt om met mijn birdNET app te kijken of ik het goed had. Yess een tjiftjaf :s)
Superopbrengst vandaag O+
Mijn man heeft die app ook, soms best handig om een soort te determineren.
Leuke foto's heb je gemaakt!
pi_199363473
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:28 schreef Blues het volgende:
In FOT/vogeltopic heb ik wat foto's geplaatst van de vogels die zaten te broeden in het Vogelmeer hier in de duinen.
Aalscholvers, meeuwen, allerlei ganzensoorten gezien en o.a. kuifeenden. En een tjiftjaf hoog in een boom onderweg met fietsen.. ben afgestapt om met mijn birdNET app te kijken of ik het goed had. Yess een tjiftjaf :s)
Superopbrengst vandaag O+
Oh een tjiftjaf! Die hoor ik zo vaak, maar nog nooit gezien... Cool!
pi_199445729
Met Hemelvaartsdag voor het eerst de kneu en de wielewaal gezien!

Kneu kwam opeens met een heel groepje een klein boompje invliegen. De wielewaal zat heel hoog in een populier, waren er zeker 2, maar daadwerkelijk maar 1 heel kort gezien.

Bizar dat die vogels ondanks hun kleur helemaal niet opvallen.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:37:33 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199446850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef sugar4 het volgende:

[..]

Lijkt op een ransuil. Toch bijzonder.

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
Dit zouden toch wel echt oehoekuikens moeten zijn. Spot ze alle drie :D

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199448372
Ehhh niet te zien bijna joh! Ik zie er 2!
pi_199449954
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 08:20 schreef Irrem het volgende:
Met Hemelvaartsdag voor het eerst de kneu en de wielewaal gezien!

Kneu kwam opeens met een heel groepje een klein boompje invliegen. De wielewaal zat heel hoog in een populier, waren er zeker 2, maar daadwerkelijk maar 1 heel kort gezien.

Bizar dat die vogels ondanks hun kleur helemaal niet opvallen.
Leuk, de 'Common Linnet', echt zo'n vogeltje dat je makkelijk over het hoofd ziet!

Wielewaal, wauw, mooie vogel.
Goeie vangst op je vrije dag :)
pi_199449972
quote:
10s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit zouden toch wel echt oehoekuikens moeten zijn. Spot ze alle drie :D

[ afbeelding ]
Ik zie er 3.
2 Vlak naast elkaar, 1 wat hoger naar rechts volgens mij.
Goeie schutkleuren hebben ze!
pi_199541267
Momenteel worden er 2 jonge spreeuwen groot gebracht in onze tuin. Ze lopen de hele dag achter pa & ma Spreeuw aan, op hun koddige manier. Ze zijn niet bang voor de kauwen en duiven, ook niet voor mij trouwens.
En, ze maken behoorlijk veel lawaai!
pi_199543825
Fotootjes please? O+
pi_199551285
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:40 schreef Blues het volgende:
Fotootjes please? O+
Ik heb geen foto's gemaakt. Hopelijk spreken mijn woorden genoeg tot de verbeelding :)
pi_199552092
Prima!

Dit kwam net langs op twitter.. prachtig!



https://m.hoornradio.nl/#!/news/3877487
pi_199561353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:42 schreef Kanaroe het volgende:
Momenteel worden er 2 jonge spreeuwen groot gebracht in onze tuin. Ze lopen de hele dag achter pa & ma Spreeuw aan, op hun koddige manier. Ze zijn niet bang voor de kauwen en duiven, ook niet voor mij trouwens.
En, ze maken behoorlijk veel lawaai!
😍
pi_199561403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:58 schreef Blues het volgende:
Prima!

Dit kwam net langs op twitter.. prachtig!

[ afbeelding ]

https://m.hoornradio.nl/#!/news/3877487
Wauw, wat mooi!
pi_199562293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:58 schreef Blues het volgende:
Prima!

Dit kwam net langs op twitter.. prachtig!

[ afbeelding ]

https://m.hoornradio.nl/#!/news/3877487
Collin van der Sluijs, die naam moet je maar eens goegelen. Veel gevogelte en andere kunst.
Goeie artiest!
pi_199577838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:16 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Collin van der Sluijs, die naam moet je maar eens goegelen. Veel gevogelte en andere kunst.
Goeie artiest!
Gedaan, had nog nooit van hem gehoord. Mooi werk levert 'ie.
pi_199578993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:16 schreef Kanaroe het volgende:

Collin van der Sluijs, die naam moet je maar eens goegelen. Veel gevogelte en andere kunst.
Goeie artiest!
Inderdaad zeg, prachtig werkelijk _O_
pi_199579087
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm! :{ Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.

https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees

quote:
GELUID
Ritmische, eenvoudige zang in veel variaties. Zeer veel roepen.
pi_199582013
Vandaag weer van alles gehoord en gezien in de bossen en weilanden.
De Bonte Vliegenvanger's zang weten te determineren, vogeltje zelf niet gezien.
De Gekraagde Roodstaart gehoord en gezien, mooi vogeltje!

Op de terugweg nog 2 Patrijzen gespot, die had ik ook al tijden niet meer gezien in deze omgeving.

quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:01 schreef Blues het volgende:
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm! :{ Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.

https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees
[..]

Ach, die Koolmezen zijn druk met hun kinders of hun volgende verovering. Duurt niet lang meer :)
Hier heb ik dat met Tortelduiven, 's ochtends vroeg. Een Tortel wilde een nest bouwen in de wilde wingerd, vlak boven mijn slaapkamerraam. Daar hebben we wel een stokje voor gestoken door de dikkere takken weg te knippen!
pi_199584664
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:01 schreef Blues het volgende:
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm! :{ Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.

https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees
[..]

Haha, die blijven maar doorgaan!

Ik heb dat met de merel hier in de buurt. Ik geniet erg van z'n zang, maar afgelopen week begon 'ie om 5 uur al. Dat is me toch net iets te vroeg.
pi_199634843
Birdnet gisteravond losgelaten op een hele mooie zangert. Bleek het een zanglijster. Zit nu ook alweer een paar uur zijn best te doen. Leuk dat we m nu meteen herkennen O+
pi_199653270
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:57 schreef Blues het volgende:
Birdnet gisteravond losgelaten op een hele mooie zangert. Bleek het een zanglijster. Zit nu ook alweer een paar uur zijn best te doen. Leuk dat we m nu meteen herkennen O+
Mooi is dat, Lijstergezang! Hoewel ik Merelliedjes nog mooier vind.
Lijsters heb ik al jaren niet meer in de tuin gespot, wel langs de bosranden hier gelukkig.

Die Birdnet-app is soms nog best handig, mijn man heeft em omdat zijn gehoor (en kennis) hem wel eens in de steek laat. Dus als we samen wandelen zet hij, bij twijfel, de app wel eens in.
pi_199653869
Hij zit hier elke avond luid te zingen samen met 1 of 2 merels. Liefst door elkaar/samen O+
Ja fijn he die app!
pi_199682230
Merken jullie ook dat er veel meer mussen zijn dan een paar jaar terug? Of is dat een lokaal iets van hier? :o

Wel leuk die kleine huppende vogeltjes door de tuin de hele dag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199683773
Er zitten er een heleboel in de heggen hier in de wijk, valt wel op ja ^O^
pi_199684399
quote:
16s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Merken jullie ook dat er veel meer mussen zijn dan een paar jaar terug? Of is dat een lokaal iets van hier? :o

Wel leuk die kleine huppende vogeltjes door de tuin de hele dag.
Jazeker, hier zijn ze ook sinds een jaar of 5 weer volop aanwezig. Keigezellige vogeltjes inderdaad!
pi_199688984
Pfffff, tot een week geleden dacht ik dat het geluid dat roodborstjes en koolmezen maken irritant na het 5 uur non-stop aan te moeten horen, maar inmiddels ben ik erachter dat de koekoek nog veel erger is.

Tot ongeveer vorige week dacht ik dat iemand in de buurt een verzameling koekoeksklokken had hangen die niet op de juiste tijd staan, maar inmiddels hoor ik het ge-koekoek de he-le-dag-door! En ik word er bloednerveus van!
Zo eentonig, maar tegelijkertijd niet geheel ritmisch.
Waar het schrille en schelle gekwetter van de roodborst en mees nog enige variatie in toonhoogte en ritme kent is het geluid van die koekoeks zo eentonig.

En als het er nou 1 was zou ik het waarschijnlijk nog wel uit kunnen filteren. Maar het zijn er minimaal 3: 1 die (gelukkig wel met een vast tempo en steeds dezelfde toonhoogte) de hele dag door zit te roepen, en twee die daar op reageren. Ieder in een ander ritme en een andere toonhoogte.

Ik troost me maar met de gedachte dat dit voor het eerst is dat ik een koekoek in het wild voor en dat ik er nog aan moet wennen. Maar het mezelf daarvan overtuigen kost wel verdomd veel moeite.


On a more positieve note: we lijken het gevecht met de duiven gewonnen te hebben.

Tot afgelopen november hadden we een postzegeltuin waarbij ik blij was met èlke vogel die de tuin wist te vinden. Dus ook duiven waren welkom.
Maar nu we in de tuin van ons 'nieuwe' huis 4 grote bomen hebben staan zien we vooral de nadelen van duiven: veel herrie en nog meer schijt en dus stank.
Om die beesten te verjagen hebben we van alles overwogen: plastic kraaien (zou geen effect hebben omdat de chte kraaien al geen indruk leken te maken), ultrasoon-apparaten (wilden we niet, want zouden ook gewenste dieren wegjagen) en zelf een luchtbuks is de revue gepasseerd (niet gedaan, want je mag niet op duiven schieten). Daarom hebben we zo ongeveer op wacht gestaan en elke keer dat zo'n gevleugelde rat in één van de bomen landde hebben we ze met een hark of lange stok achterna gezeten totdat ze wegvlogen.

Inmiddels zijn we al zo ver date nog maar sporadisch in een van de bomen neerstrijken. En áls ze al eens in de boom gaan zitten vliegen ze meteen weg zodra ze ons horen/zien. Vandaag hebben we min of meer gevierd dat we al twee weken geen duivenstront van het terras (en de tuinmeubelen) hebben hoeven verwijderen. So 'hurray us'!
pi_199692557
OMG een koekoek ja dat is ook heel vervelend.
Vanochtend werd ik alweer om 4.45 voor de eerste keer wakker van onze ADHD koolmees. Wat een geluid en langdurig :X
En wat jij beschrijft, het lijkt wel of je niets anders meer hoort... dus oordopjes maar weer gepakt.

En duiven (ik leerde van de vogespotcast dat een turkse tortel 3 toons roekoet en de houtduif 5 keer) die zijn hier in de doorgeschoten coniferen van de buurman volop aanwezig.. nog niet tot overlast.
Dat hadden we vorig jaar van de eksters omdat er in onze boom een nest zat.
Nu is dat niet in gebruik genomen gelukkig, scheelt een hoop geschetter en gejaag achter elkaar en andere vogels aan. Ik denk dat de ADHD koolmees er toen ook wel zat, maar overstemd door de eksterfamilie.
(Zijn echt 'jeugd'bendes die eksters las ik)
pi_199716442
Vandaag zag ik voor het eerst van mijn leven deze vogel

pi_199717448
O+

Jammer eigenlijk dat het FOT vogelfoto topic en dit topic niet gewoon 1 topic is.
pi_199717598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Vandaag zag ik voor het eerst van mijn leven deze vogel

[ afbeelding ]
Grutto! Koester dat moment!
pi_199717620
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
O+

Jammer eigenlijk dat het FOT vogelfoto topic en dit topic niet gewoon 1 topic is.
Klopt wel een beetje....maar daar gaat het ook over technische kant van het kieken. Mooie foto's hoor.
Ik zag laatst trouwens ook het macrofotografie-topic, met prachtige insecten. Die hebben ook mijn interesse!
pi_199717811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:06 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Grutto! Koester dat moment!
Ik was onderweg naar werk..reed door de polder. Zag eerst een scholekster en hoorde een vogel die een opvallend geluid maakt.. die zat aan de andere kant van de weg in het weiland.. met een jonkie en iets verder nog een exemplaar. En een paar kilometer verder zat er een grutto op een lantarenpaal. Echt apart want ik had die vogel dus nog nooit gezien.
pi_199745913
Hij was te snel om een foto van te hebben, maar er werd net voor de tweede keer dit jaar een vogeltje door een roofvogel gepakt, in de tuin van onze rijtjeswoning in Utrecht. De vorige keer een duif, nu een musje.
pi_199749049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hij was te snel om een foto van te hebben, maar er werd net voor de tweede keer dit jaar een vogeltje door een roofvogel gepakt, in de tuin van onze rijtjeswoning in Utrecht. De vorige keer een duif, nu een musje.
Dat zal wel een sperwer geweest zijn. Wel imposant om mee te maken van zo dichtbij.
Zielig en tegelijkertijd spannend en interessant, vind ik.
pi_199754130
Per ongeluk met onkruid wieden te dicht bij een vogelnest gekomen.

Wist niet dat die daar zat.

Broedende vogel vloog weg, kans dat die nog terugkomt?

Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_199754291
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Per ongeluk met onkruid wieden te dicht bij een vogelnest gekomen.

Wist niet dat die daar zat.

Broedende vogel vloog weg, kans dat die nog terugkomt?

[ afbeelding ]
Wat een prachtnest is dat, lijken eitjes van een Roodborstje (ben geen expert hoor).
Ik denk dat de kansen 50/50 zijn wat betreft de terugkeer van pa of ma vogel.
Laten we hopen van wel!
pi_199755474
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:18 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Wat een prachtnest is dat, lijken eitjes van een Roodborstje (ben geen expert hoor).
Ik denk dat de kansen 50/50 zijn wat betreft de terugkeer van pa of ma vogel.
Laten we hopen van wel!
Inderdaad, hopen dat die terugkomt. De nesten van de meesjes en mussen rondom het huis ken ik gelukkig wel.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_199774368
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:43 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Inderdaad, hopen dat die terugkomt. De nesten van de meesjes en mussen rondom het huis ken ik gelukkig wel.
En, heb je nog activiteit gezien bij het nest?
pi_199778268
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:51 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

En, heb je nog activiteit gezien bij het nest?
Het roodborstje zit er gelukkig weer op. ^O^
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_199778581
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 07:25 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Het roodborstje zit er gelukkig weer op. ^O^
Ah, das goed nieuws!
En leuk om te lezen dat het idd roodborst-eitjes waren.
pi_199806331
Ik zie m niet maar birdnetapp zegt met meerdere keren proberen dat ik een Zwartkop hoor.
In mn lunchpauze buiten in het park.
Mijn eerste ooit *O*
pi_199806455
Gisteren lid geworden van de Vogelbescherming *O*
pi_199807433
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:34 schreef Blues het volgende:
Ik zie m niet maar birdnetapp zegt met meerdere keren proberen dat ik een Zwartkop hoor.
In mn lunchpauze buiten in het park.
Mijn eerste ooit *O*
Een gezellige zanger is dat, de app (en het menselijk gehoor) verwart hem wel eens met de Tuinfluiter.
pi_199807443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren lid geworden van de Vogelbescherming *O*
Hee, dan zijn wij samen lid van dezelfde club :P
Goeie move overigens!
pi_199813031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:26 schreef Kanaroe het volgende:

Een gezellige zanger is dat, de app (en het menselijk gehoor) verwart hem wel eens met de Tuinfluiter.
Heb net even op de vogelbeschermingssite vergeleken en de app had t goed *G*
Zo jammer dat ik m dan niet kan spotten.
Misschien toch ook mijn verrekijker mee tijdens lunchpauze _O-
pi_199814272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb net even op de vogelbeschermingssite vergeleken en de app had t goed *G*
Zo jammer dat ik m dan niet kan spotten.
Misschien toch ook mijn verrekijker mee tijdens lunchpauze _O-
Gewoon doen, zo'n klein toneelkijkertje in de broodtrommel! :P
pi_199820772
:D wie weet!

Andere vraag:
Er komen hier af en toe een stuk of 3/5 vogels over het huis 'scheren' echt supersnel en heel hard TEWIET TEWIET roepend. Iemand een idee?

Voor ik mn birdnetapp heb aangezet zijn ze alweer overgevlogen.
pi_199821468
Even het nestje merels in m'n heg ook hier spammen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199821760
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:41 schreef Blues het volgende:
:D wie weet!

Andere vraag:
Er komen hier af en toe een stuk of 3/5 vogels over het huis 'scheren' echt supersnel en heel hard TEWIET TEWIET roepend. Iemand een idee?

Voor ik mn birdnetapp heb aangezet zijn ze alweer overgevlogen.
Wellicht zijn het scholeksters..?
pi_199821777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even het nestje merels in m'n heg ook hier spammen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, flink nest! Mooi
pi_199822737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:11 schreef Kanaroe het volgende:

Wellicht zijn het scholeksters..?
Jaaa dank!
Nagekeken op de vogelbeschermingssite.
pi_199895155
Er worden hier slakken kapotgeramd op mijn terras door een vogeltje. Erg mooi. Zal die slakken leren.

Ik heb dit echter nog nooit eerder gezien. Wat is dit voor brute techniek? Ik dacht dat die beesten vooral wormen aten (en mijn aardbeien en rode bessen :( ).
pi_199895272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Er worden hier slakken kapotgeramd op mijn terras door een vogeltje. Erg mooi. Zal die slakken leren.

Ik heb dit echter nog nooit eerder gezien. Wat is dit voor brute techniek? Ik dacht dat die beesten vooral wormen aten (en mijn aardbeien en rode bessen :( ).
Gefeliciteerd met je privé slakkenkiller! Vaak zijn dat Lijsters, die zijn gek op slakken rammen.
Alles beter dan enge blauwe slakkenkorrels in je tuin.
pi_199895334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:50 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je privé slakkenkiller! Vaak zijn dat Lijsters, die zijn gek op slakken rammen.
Alles beter dan enge blauwe slakkenkorrels in je tuin.
Even opgezocht. Dat is hem inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien in mijn tuin, tot dit voorjaar. Ze zijn meestal met z'n tweeën en zijn meer dan welkom om de slakken te slopen. Ik ruim de kapotte huisjes wel op. :)

Wel een geinig vogeltje om te zien. Ook hoe ze bewegen. Alsof ze het Annemaria koekoek spel van vroeger aan het doen zijn. Heel stil en dan ineens snelle stappen vooruit.
pi_199895365
Z
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Even opgezocht. Dat is hem inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien in mijn tuin, tot dit voorjaar. Ze zijn meestal met z'n tweeën en zijn meer dan welkom om de slakken te slopen. Ik ruim de kapotte huisjes wel op. :)

Wel een geinig vogeltje om te zien. Ook hoe ze bewegen. Alsof ze het Annemaria koekoek spel van vroeger aan het doen zijn. Heel stil en dan ineens snelle stappen vooruit.
Ze kunnen ook een aardig potje zingen
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 13:00:37 #239
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_199895400
Leuke anekdote @Lenny_Leonard
What can change the nature of a man?
pi_200189731
Vooral aan het genieten van de eigen achtertuin en zijn vaste bewoners/bezoekers.
Het Merelpaar en hun 2 kinders zijn hier kind aan huis en supertam.
De 30 Huismussen hebben een 10-tal 'knikkerkuiltjes' aan zandbadjes gecreëerd.
De Pimpelmeeskinders zijn ook niet bang en hangen in de mezenbollen.
Kortom, volop leven in de brouwerij hier!

Vandaag tijdens een wandeling nog 2 Raven gezien, als roofvogels zwevend in de lucht.
Verder de Grasmus, de Zwartkop, Tjiftjaf, Roodborst, Winterkoning, Roodborsttapuit, Boompieper, Rietgors en andere usual suspects tegengekomen.

Hoe is het bij de jullie, vogelliefhebbers? :)
pi_200191436
Hier inmiddels ook een vaste schare aan koolmezen die de pindanetten leegroven. Ik zie ze regelmatig met een hele pinda in de bek wegvliegen. Daarnaast de boomklevers, de bonte specht en de mussen die af en aan vliegen. Het was geen vogel, maar gisteren hing er zelfs een eekhoorn aan het pindanet hier, grote hit dus.

Ik durf het huisje waarin de pimpelmezen zaten nog niet te legen, wellicht wordt deze later dit seizoen nog gebruikt.
pi_200191832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:49 schreef Kanaroe het volgende:
Vooral aan het genieten van de eigen achtertuin en zijn vaste bewoners/bezoekers.
Het Merelpaar en hun 2 kinders zijn hier kind aan huis en supertam.
De 30 Huismussen hebben een 10-tal 'knikkerkuiltjes' aan zandbadjes gecreëerd.
De Pimpelmeeskinders zijn ook niet bang en hangen in de mezenbollen.
Kortom, volop leven in de brouwerij hier!

Vandaag tijdens een wandeling nog 2 Raven gezien, als roofvogels zwevend in de lucht.
Verder de Grasmus, de Zwartkop, Tjiftjaf, Roodborst, Winterkoning, Roodborsttapuit, Boompieper, Rietgors en andere usual suspects tegengekomen.

Hoe is het bij de jullie, vogelliefhebbers? :)
Onze merel(tuin)man is weer terug van weggeweest. Ik kan weer elke dag met de bezem aan de haal om alle grond weer in de borders te vegen!

Gierzwaluwen vliegen nu af en aan. De jongen laten zich goed horen. Over een paar weekjes vliegen ze weer terug naar Afrika.
pi_200192574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:11 schreef Meridiaan het volgende:
Hier inmiddels ook een vaste schare aan koolmezen die de pindanetten leegroven. Ik zie ze regelmatig met een hele pinda in de bek wegvliegen. Daarnaast de boomklevers, de bonte specht en de mussen die af en aan vliegen. Het was geen vogel, maar gisteren hing er zelfs een eekhoorn aan het pindanet hier, grote hit dus.

Ik durf het huisje waarin de pimpelmezen zaten nog niet te legen, wellicht wordt deze later dit seizoen nog gebruikt.
Klinkt gezellig! Eekhoorn is echt een kadootje zeg.
Ik denk wel dat de birdies nu uitgenesteld zijn trouwens, maar ik zou zo'n nestkast ook pas in de herfst schoonmaken.
pi_200192620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:28 schreef Irrem het volgende:

[..]

Onze merel(tuin)man is weer terug van weggeweest. Ik kan weer elke dag met de bezem aan de haal om alle grond weer in de borders te vegen!

Gierzwaluwen vliegen nu af en aan. De jongen laten zich goed horen. Over een paar weekjes vliegen ze weer terug naar Afrika.
Ha, die merelman. Hier doen de jongen dat, ze trekken de mosjes voor mij tussen de stenen uit.
De gierzwaluwen zijn hier in de lucht ook nog zeer actief. Samen met de vleermuizen.
Ik zal er eens op gaan letten wanneer ze weggaan, kijken of ik het meteen merk.
pi_200197533
Hier een paar duiven (op mijn balkon)





Beide geringd, nu al 1 ei.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200199677
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:46 schreef Resistor het volgende:
Hier een paar duiven (op mijn balkon)





Beide geringd, nu al 1 ei.
Das apart! Dat zijn toch postduiven? Zal hun 'baasje' vast niet blij mee zijn dat ze bij jou zitten te nestelen :D
En jij kunt voorlopig niet zitten daar.
Leuk zeg, ben benieuwd naar het duivenkuiken.
pi_200200195
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:43 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Das apart! Dat zijn toch postduiven? Zal hun 'baasje' vast niet blij mee zijn dat ze bij jou zitten te nestelen :D
En jij kunt voorlopig niet zitten daar.
Leuk zeg, ben benieuwd naar het duivenkuiken.
Zodra ik de deur open doe zijn ze weg, vangen gaat dus niet lukken.

Wat ik wel kan doen is er een webcam op richten:
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200200938
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zodra ik de deur open doe zijn ze weg, vangen gaat dus niet lukken.

Wat ik wel kan doen is er een webcam op richten:
Dit is cool! Gezellige balkonia heb je, en het is ook nog droog buiten :)

15.08 uur, wisseling van de wacht, mooi om te zien!
pi_200201847
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:46 schreef Resistor het volgende:
Hier een paar duiven (op mijn balkon)





Beide geringd, nu al 1 ei.
Ik wens je veel sterkte.
Mijn moeder had dit ook en haar hele balkon onder de duivensch**t, continue kwamen ze terug om te broeden. Ze kreeg ze bijna niet weg en het stonk verschrikkelijk :{
pi_200205421
De tuinmerels zijn hier met hun 2e nestje bezig, deze keer in m'n druivenstruik. De volgroeide jongen zitten in een struik achter in de tuin en de vader bemoeit zich daar nog wat tegenaan.
Moeder zit alweer op de eieren en als ik er langsloop houdt ze me goed in de gaten.
Gisteren een hoop kabaal, 2 merels op de grond luid en wild aan het kwetteren richting de druivenstruik.
Dat betekent eigenlijk altijd: indringer! Ik stormde naar buiten en zag een ekster wegvliegen.
Snel even in het nest gekeken, er lagen 4 eieren die nog heel leken en 1 is kapot.

Omdat de ekster vrij zeker weer terug zou komen en het in dat geval een verloren zaak zou zijn heb ik gisteren de gok genomen om wat stroken aluminiumfolie hier en daar te vast te maken in de buurt van de struik.
De merel zat er vandaag nog gewoon op, dus die was niet onder de indruk (ze zijn best dapper als het om hun nest / jongen gaat) maar de ekster heb ik nog niet terug gezien. Hopelijk blijft dat zo...
pi_200224781
Gisteren weer een interessant tochtje van en naar werk op de fiets.

Op de heenweg o.a. aalscholvers op de kap van een molen en een grote groep kieviten. Op de terugweg meerdere lepelaars (een gezin denk ik) en weilanden vol wulpen. En veel scholeksters..die beesten pik je er ook zo uit door het geluid dat ze maken. En ook een dodaars, die had ik nog nooit gezien. Wulpen ook niet overigens.
pi_200228392
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
De tuinmerels zijn hier met hun 2e nestje bezig, deze keer in m'n druivenstruik. De volgroeide jongen zitten in een struik achter in de tuin en de vader bemoeit zich daar nog wat tegenaan.
Moeder zit alweer op de eieren en als ik er langsloop houdt ze me goed in de gaten.
Gisteren een hoop kabaal, 2 merels op de grond luid en wild aan het kwetteren richting de druivenstruik.
Dat betekent eigenlijk altijd: indringer! Ik stormde naar buiten en zag een ekster wegvliegen.
Snel even in het nest gekeken, er lagen 4 eieren die nog heel leken en 1 is kapot.

Omdat de ekster vrij zeker weer terug zou komen en het in dat geval een verloren zaak zou zijn heb ik gisteren de gok genomen om wat stroken aluminiumfolie hier en daar te vast te maken in de buurt van de struik.
De merel zat er vandaag nog gewoon op, dus die was niet onder de indruk (ze zijn best dapper als het om hun nest / jongen gaat) maar de ekster heb ik nog niet terug gezien. Hopelijk blijft dat zo...
Update: merel zat net iig nog op het nest dus blijkbaar ligt er nog iets in om op te zitten :P Het lawaai en bewegen van de aluminiumfolie schrikt de merels iig niet af en heb geen eksters meer gezien of lawaai gehoord.
pi_200231122
Ik heb op mijn laptop een dagelijks wisselend bureaublad via Bing.
Vandaag deze:



https://www.bing.com/sear(...):%2220210706_0700%22

Wat een schatje O+ :D En ik kende deze soort helemaal niet!
pi_200243634
Vorige week nog een mantel- of zilvermeeuw (geen idee wat het precies was), naar Vogelklas Karel Schot gebracht. Was aangereden en leefde nog.

Vond het wel bijzonder om ze even van dichtbij te kunnen bekijken. Grote beesten, maar ze wegen echt niks.

Hij werd naarmate de rit steeds actiever, dus die heeft het wel overleefd.
pi_200268871
Gewandeld in een park hier vlakbij en dit vogeltje scharrelde om me heen toen ik even op een bankje zat.
Iemand die weet welk vogeltje dit is? Ben nog steeds een nOOb. :D



pi_200268941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:51 schreef Blues het volgende:
Gewandeld in een park hier vlakbij en dit vogeltje scharrelde om me heen toen ik even op een bankje zat.
Iemand die weet welk vogeltje dit is? Ben nog steeds een nOOb. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het lijkt wel op een jong roodborstje, zie ook het vogelfototopic, daar ging het laatst ook over :)

Wat een dappere kleine dodo (die is het zeker niet trouwens)
pi_200269097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:55 schreef Kanaroe het volgende:

Het lijkt wel op een jong roodborstje, zie ook het vogelfototopic, daar ging het laatst ook over :)

Wat een dappere kleine dodo (die is het zeker niet trouwens)
Ja, ik vind m ook het meest op een jonge roodborst lijken! (meteen gaan zoeken en vergelijken O+ )
pi_200315235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren lid geworden van de Vogelbescherming *O*
Ben ook lid geworden.. waarom ook niet, dacht ik. Ik moet zeggen dat ik lange tijd geen interesse had in vogels, al die kauwen, eksters, meeuwen en duiven in de stad vind ik saai. Maar sinds ik er buiten de stad meer op let, heb ik de variatie ontdekt in het vogelbestand en er plezier in gekregen om ze te spotten.
pi_200333110
Vanmiddag had ik alleen mijn oeroude mobiel bij me, waardoor ik geen fatsoenlijke foto kon maken. Ook geen kijker mee, helaas. Misschien kan iemand me, aan de hand van vier pixels, vertellen wat voor vogel dit is:



Het leek wel een gier, maar dat leek me ook weer onwaarschijnlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_200333438
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:41 schreef Sumppi het volgende:
Vanmiddag had ik alleen mijn oeroude mobiel bij me, waardoor ik geen fatsoenlijke foto kon maken. Ook geen kijker mee, helaas. Misschien kan iemand me, aan de hand van vier pixels, vertellen wat voor vogel dit is:

[ afbeelding ]

Het leek wel een gier, maar dat leek me ook weer onwaarschijnlijk.
Het is een mysterieuze foto!
Zonder jouw verhaal erbij te hebben gelezen dacht ik een houtduif op een lantaarnpaal te zien :)
pi_200333684
Het was zeker geen houtduif. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_200333741
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:28 schreef Sumppi het volgende:
Het was zeker geen houtduif. :D
Nee, snap ik!
Misschien kun je op waarneming.nl checken of er in jou omgeving een vreemde vogel gespot is, op dezelfde datum en/of tijd.
pi_200333765
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:33 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Nee, snap ik!
Misschien kun je op waarneming.nl checken of er in jou omgeving een vreemde vogel gespot is, op dezelfde datum en/of tijd.
Ja, ik kom er net achter dat er hier in de provincie wel vaker vale gieren gespot zijn. Hij was in ieder geval indrukwekkend.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_200333850
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:34 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ja, ik kom er net achter dat er hier in de provincie wel vaker vale gieren gespot zijn. Hij was in ieder geval indrukwekkend.
Wauw, als je zo'n vogel live ziet lijkt me dat ook een hele ervaring. Een joekel van een beest denk ik. Dat kun je op een foto zo lastig zien. Mooi!
pi_200334379
Die houding en die snavel is wel gierish ja :B
  dinsdag 13 juli 2021 @ 16:54:03 #266
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_200346989
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:41 schreef Sumppi het volgende:
Vanmiddag had ik alleen mijn oeroude mobiel bij me, waardoor ik geen fatsoenlijke foto kon maken. Ook geen kijker mee, helaas. Misschien kan iemand me, aan de hand van vier pixels, vertellen wat voor vogel dit is:

[ afbeelding ]

Het leek wel een gier, maar dat leek me ook weer onwaarschijnlijk.
Ik heb hem even geupload naar waarneming.nl, maar die zegt Buizerd - Buteo buteo (40.4%)
Dus wel een grote mate van onzekerheid.
Gier kwam niet in het rijtje van alternatieve opties voor.

Edit: O haha maximaal gecropped zegt waarneming: Havik - Accipiter gentilis met 99.7% zekerheid
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_200350048
Na heel vaak (veel) te laat te zijn geweest onze eigen grote bonte specht op onze eigen boom te pakken gekregen!
Inzoomen galore dus niet al te scherp, maar hebbes :D :D

pi_200350124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:16 schreef Blues het volgende:
Na heel vaak (veel) te laat te zijn geweest onze eigen grote bonte specht op onze eigen boom te pakken gekregen!
Inzoomen galore dus niet al te scherp, maar hebbes :D :D

[ link | afbeelding ]
Prachtig, wat een kadootje in de tuin!
pi_200351930
Ja he!
Vaak is deze aan de ene kant bovenin de boom bezig en zijn 2 boomkruipers vanaf de onderkant bezig. Ergens halverwege draaien ze gewoon de andere kant op.
Tis net een snelweg :D :D
pi_200361651
Laatste tijd weinig nieuws gezien en die beesten zijn ook lastig te fotograferen zeg. Zag maandag wel een purperreiger maar die vloog meteen weg toen ik stopte.
pi_200365777
Momenteel zit er een jong musje dood te gaan in de tuin.
Ze is al de hele dag aan het suffen in een beschut hoekje en de andere mussen laten haar links liggen.
Ik vermoed dat ze een ziekte onder de leden heeft.

Laatst hadden we ook een jonge vink met hetzelfde gedrag, hoewel het leek of hij een volgezogen teek in z'n nekje had, akelig gezicht. Die vink heb ik niet teruggevonden trouwens.

Het liefst wil ik zo'n vogeltje in mijn handen nemen en warm houden, maar ik ben natuurlijk een mens en geen grote mama-bird....ze zouden in de stress schieten van mij.
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:39:42 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200366563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
Momenteel zit er een jong musje dood te gaan in de tuin.
Ze is al de hele dag aan het suffen in een beschut hoekje en de andere mussen laten haar links liggen.
Ik vermoed dat ze een ziekte onder de leden heeft.

Laatst hadden we ook een jonge vink met hetzelfde gedrag, hoewel het leek of hij een volgezogen teek in z'n nekje had, akelig gezicht. Die vink heb ik niet teruggevonden trouwens.

Het liefst wil ik zo'n vogeltje in mijn handen nemen en warm houden, maar ik ben natuurlijk een mens en geen grote mama-bird....ze zouden in de stress schieten van mij.
-O-
Resistance is futile.
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:48:34 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200366710
Hier gaat het goed met de vogeltjes. Koolmeesjes en mussen gebruiken onze tuin als testground. Ze stuntelen lekker raak en eten hun buikjes vol. Verder zoeken ze overal naar insecten en spinnen en ze wassen zich lekker in de vijver. Erg blij dat dit een goed mezenjaar is, vorig jaar was het echt heel droevig.
Resistance is futile.
pi_200366820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Update: merel zat net iig nog op het nest dus blijkbaar ligt er nog iets in om op te zitten :P Het lawaai en bewegen van de aluminiumfolie schrikt de merels iig niet af en heb geen eksters meer gezien of lawaai gehoord.
Blijkbaar zijn er van dit 2e nestje maar 2 eieren uitgekomen of is dit wat het overleefd heeft.
Nog geen ekster gezien, de merels zijn ook redelijk rustig.

Moeders vloog weg om wat wormen te zoeken dus ik dook even de druivenstruik in met m'n iPhone.

pi_200367407
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er van dit 2e nestje maar 2 eieren uitgekomen of is dit wat het overleefd heeft.
Nog geen ekster gezien, de merels zijn ook redelijk rustig.

Moeders vloog weg om wat wormen te zoeken dus ik dook even de druivenstruik in met m'n iPhone.

[ afbeelding ]
Mooie foto! Hier zijn de merels met de derde leg bezig, niet alle kuikens uit het vorige nest hebben het overleefd.


Het stervende/zieke musje hier zit nog stil in een kuiltje te 'hijgen', we laten haar maar met rust
pi_200367468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:25 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Mooie foto! Hier zijn de merels met de derde leg bezig, niet alle kuikens uit het vorige nest hebben het overleefd.

Het stervende/zieke musje hier zit nog stil in een kuiltje te 'hijgen', we laten haar maar met rust
Drukke beestjes die merels :)

Altijd sneu, zieke dieren...
pi_200368082
Net weer een kat weggejaagd die onder de druivenstruik naar boven zat te turen, Merel helemaal hysterisch.

Ik ik hou van katten maar niet in mijn tuin.
Voor volgend jaar eens kijken naar een schrikdraadoplossing.
pi_200373851
Hier gaat het ook goed op mijn vogelbalkon 👍 Ik heb 2 balkons, 1 zit ik zelf op en is gezellig ingericht met planten en dingen aan de muur. Het andere balkon zit ik zelf nooit en heb ik ingericht met voederhuisjes en silo's etc.
Meestal de veelvoorkomende vogels op bezoek zoals meesjes, musjes, kauwen, eksters en duiven.
Gisteren zag ik vanaf de bank al heel snel iets in mij ooghoek wat ik nog niet eerder gezien had. En net zag ik het weer. Het bleken 2 gaaien te zijn :D
Die heb ik echt nog nooit hier in de buurt gezien verder, misschien op vakantie ofzo 🤣 Of het zijn Vlaamse gaaien die op de vlucht voor het water zijn ofzo 🙈

pi_200377148
Het musje is begraven, het viel me nog mee dat de kauwen haar niet hebben opgegeten. Alsof ze ruiken dat het beestje een ziekte onder de leden had.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:06 schreef _Hestia_ het volgende:
Hier gaat het ook goed op mijn vogelbalkon 👍 Ik heb 2 balkons, 1 zit ik zelf op en is gezellig ingericht met planten en dingen aan de muur. Het andere balkon zit ik zelf nooit en heb ik ingericht met voederhuisjes en silo's etc.
Meestal de veelvoorkomende vogels op bezoek zoals meesjes, musjes, kauwen, eksters en duiven.
Gisteren zag ik vanaf de bank al heel snel iets in mij ooghoek wat ik nog niet eerder gezien had. En net zag ik het weer. Het bleken 2 gaaien te zijn :D
Die heb ik echt nog nooit hier in de buurt gezien verder, misschien op vakantie ofzo 🤣 Of het zijn Vlaamse gaaien die op de vlucht voor het water zijn ofzo 🙈

[ afbeelding ]
Wat leuk dat je een speciaal vogelbalkon hebt ingericht!
Mooie Vlaamse Gaaien, ze kwamen effe schuilen misschien. Zo te zien zijn ze nogal nat en verfomfaaid :)
pi_200377252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:23 schreef Kanaroe het volgende:
Het musje is begraven, het viel me nog mee dat de kauwen haar niet hebben opgegeten. Alsof ze ruiken dat het beestje een ziekte onder de leden had.
[..]

Wat leuk dat je een speciaal vogelbalkon hebt ingericht!
Mooie Vlaamse Gaaien, ze kwamen effe schuilen misschien. Zo te zien zijn ze nogal nat en verfomfaaid :)
R.I.P. musje 😥
Dankje! Ja geniet er enorm van al die vogels daar 🥰
Ik had nog een betere foto waar de ene minder verfomfaaid opstaat 👍

pi_200382219
P.S. Die Vlaamse Gaaien zouden wel eens jonkies kunnen zijn bedenk ik me nu
pi_200383110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:13 schreef Kanaroe het volgende:
P.S. Die Vlaamse Gaaien zouden wel eens jonkies kunnen zijn bedenk ik me nu
Gezien hun "kapsel" lijkt me dat niet een gekke gedachte :P
pi_200383567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gezien hun "kapsel" lijkt me dat niet een gekke gedachte :P
Wufte kapsels inderdaad :)
pi_200393778
Ik heb geen idee over jonkies of volwassenen en het verschil daartussen. Eerlijk gezegd had ik gister eerst moeten opzoeken dat het een gaai was haha 🙈🤣
Maar net zat er weer 1, dus nu snel een foto gemaakt van de achterkant en mooie staart 😍

pi_200393938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:38 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik heb geen idee over jonkies of volwassenen en het verschil daartussen. Eerlijk gezegd had ik gister eerst moeten opzoeken dat het een gaai was haha 🙈🤣
Maar net zat er weer 1, dus nu snel een foto gemaakt van de achterkant en mooie staart 😍

[ afbeelding ]
Prachtige vogels zijn het, en slim.
Ze roven ook eieren en soms jonge vogels uit nestjes, dat vinden wij mensen minder aantrekkelijk.
pi_200408782
Vlaamse gaai aan het lunchen in de grote oude conifeer van de buren!
(lucky shot, ik zat al een uur te azen op een foto)

pi_200409509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef Blues het volgende:
Vlaamse gaai aan het lunchen in de grote oude conifeer van de buren!
(lucky shot, ik zat al een uur te azen op een foto)

[ link | afbeelding ]
Mooi! Dat was het wachten waard dus :D
pi_200439486
@Resistor hoe gaat het met je balkonduiven?
pi_200440592
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:07 schreef Kanaroe het volgende:
@:Resistor hoe gaat het met je balkonduiven?
Nog steeds aanwezig. 2 eieren.



[ Bericht 0% gewijzigd door Resistor op 19-07-2021 16:46:47 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200441772
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Nog steeds aanwezig. 2 eieren.

Bedankt voor het beeld :)
pi_200450424
Is dit een boomvalk? Kreeg hem er niet goed op maar hij lijkt er wel op.

https://ibb.co/gjvfmFs
https://ibb.co/Y8n8bCz
https://ibb.co/NjbfZB0
pi_200450546
Topic niet gelezen :@

Bij het lezen van de topictitel vroeg ik mij af of iemand in deze reeks weet hoe het met @SeLang is? Leeft ie nog? Iemand nog wat van gehoord?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200451302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Is dit een boomvalk? Kreeg hem er niet goed op maar hij lijkt er wel op.

https://ibb.co/gjvfmFs
https://ibb.co/Y8n8bCz
https://ibb.co/NjbfZB0
Zou zomaar kunnen, silhouet lijkt er wel op.
Mooie vogel, die maar kort in NL verblijft.
pi_200457568
Nou zijn mussen niet de meest interessante vogeltjes, maar ik vond het vanmiddag wel even leuk om te zien hoe een club van een stuk of 8 bezig was zaden te zoeken in de tuin en gebruik maakten van de gister bijgevulde schaal water om te badderen en te drinken.
Normaal zijn ze snel weg als ik beneden in de kamer ben, maar nu van boven tijdens een telefoongesprek even rustig de boel kunnen aanschouwen zonder dat ze het doorhadden :)
A mind with a heart of it's own
pi_200457714
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:47 schreef DrMarten het volgende:
Nou zijn mussen niet de meest interessante vogeltjes, maar ik vond het vanmiddag wel even leuk om te zien hoe een club van een stuk of 8 bezig was zaden te zoeken in de tuin en gebruik maakten van de gister bijgevulde schaal water om te badderen en te drinken.
Normaal zijn ze snel weg als ik beneden in de kamer ben, maar nu van boven tijdens een telefoongesprek even rustig de boel kunnen aanschouwen zonder dat ze het doorhadden :)
Ik word zo vrolijk van knetterende mussen in de tuin. Ze zijn de laatste dagen wat stiller, maar kan er echt van genieten.
pi_200509615
Ik zat even wat beelden van
terug te kijken, en zo rond 14:44 de eerste bevestiging dat er een kuiken is *O*



Morgen kijken of ik ze beter op de foto kan krijgen zonder ze te verstoren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200510006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:05 schreef Resistor het volgende:
Ik zat even wat beelden van
terug te kijken, en zo rond 14:44 de eerste bevestiging dat er een kuiken is *O*



Morgen kijken of ik ze beter op de foto kan krijgen zonder ze te verstoren.
Gefeliciteerd met het kroost!
Nooit geweten dat duivenkuikens zo geel van kleur zijn.
Echt leuk dat je het zo gefilmd hebt ^O^
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:03 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200510079
Duiven.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:46 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200510095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:26 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het kroost!
Nooit geweten dat duivenkuikens zo geel van kleur zijn.
Echt leuk dat je het zo gefilmd hebt ^O^
Ja, ik moet zeggen.. ze zijn best cute als ze jong zijn.
Resistance is futile.
pi_200510923
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, ik moet zeggen.. ze zijn best cute als ze jong zijn.
Misschien bouwen de jonkies volgend jaar ook een nestje op Resistors balkonnetje :P
pi_200523843
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')