abonnement Unibet Coolblue
pi_195657055
Een keuze maken tussen het zekere en onzekere is geen makkelijke opgave. Afgelopen maandag ben ik, vanuit mijn persoonlijke netwerk, gebeld door bedrijf X. Bij bedrijf X heeft de huidige marketing manager zijn contract, na 15 jaar, opgezegd. Of ik openstond voor een gesprek, een gesprek over de functie en mogelijkheden. Het gesprek heeft vandaag plaatsgevonden. Uiteraard kende ik de organisatie en contactpersoon vanuit mijn netwerk. We hebben een goed gesprek gehad met zeker mogelijkheden. Hij heeft aangegeven dat hij het ziet zitten en of ik na het weekend wil laten weten of ik de onderhandelingen wil starten over een mogelijk contract. De tijdspanne is kort omdat de functie voor 1 december ingevuld moet zijn, anders dient er een sollicitatieprocedure opgestart te worden.

Op dit moment ben ik werkzaam bij een klein bedrijf (10 FTE) waarbij ik veel verantwoordelijkheid heb maar ook in rechtstreeks contact sta met de eigenaar. Binnen deze organisatie heb ik een leidinggevende marketingfunctie. De groeimogelijkheden zijn beperkt, er is geen pensioenvoorziening aanwezig en na 7 jaar is het plezier er niet meer. Het voordeel is dat het maar 10 minuten rijden is vanaf huis. Met andere woorden, hier kan ik mijn hele leven blijven werken maar moet ik in sommige gevallen ook telefoniste spelen om de telefoon op te nemen voor collega's.

Bedrijf X is een grote organisatie met circa 300FTE in de automotive (premier dealer van BMW o.a.), waarbij ik dezelfde functie (marketingmanager) kan krijgen met een soortgelijke salariëring inclusief pensioen. De nadelen zijn echter dat ik hiervoor wel 30 autominuten moet maken en geen lease-auto ter beschikking krijg (welke ik nu wel heb).

In mijn persoonlijke ontwikkeling zal ik in die functie meer groeien (dat doe ik nu niet meer bij mijn huidige werkgever), maar zal ik moeten accepteren dat ik niet zoveel vrijheid heb als nu. Op persoonlijk vlak heb ik een passie voor de automotive, maar weet ook dat het snelle jongens kunnen zijn.

Heeft iemand tips om bepaalde keuzes te funderen? Natuurlijk mijn keuze is grotendeels gemaakt maar ik ben nog niet geheel overtuigd.
pi_195657315
Lastig dilemma, vooral in deze tijd.
Je klinkt wel alsof je toe bent aan iets nieuws, maar weet niet of je die gok nu moet wagen..
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:44:18 #3
189961 ex
aperture science
pi_195657696
Ergens ironisch dat een autodealer geen lease auto ter beschikking heeft -> Dit zou een punt van onderhandeling kunnen zijn? Geef het aan bij je nieuwe potentiële werkgever? "Ik sta open voor een overstap, maar op dit moment heb ik x als secundaire arbeidsvoorwaarde, graag zou ik zien dat y.." en dan kan je alt tijd nog kijken hoe ze reageren?
The cake is a lie!
pi_195657725
Lastig dilemma inderdaad. Als je er in primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden niet op vooruit gaat, dan ben ik geneigd te zeggen dat je dit niet moet doen.

Echter, je geeft zelf aan dat dit bij bedrijf X in de toekomst beter kan worden, omdat je doorgroeimogelijkheden hebt. Ik neem aan dat je wel gewoon de volle 19ct km vergoeding krijgt, dus als je al een auto hebt die er qua onderhoud goed voor staat, dan zul je de meeste kosten wel kunnen dekken.

Het andere aspect is dat je langer onderweg bent, maar goed, laten we eerlijk zijn: ik denk dat de standaard eerder is dat je 30 minuten onderweg bent en die 10 minuten die je nu aan reistijd kwijt bent een uitzondering is. Eentje die wel heel waardevol kan zijn natuurlijk.

Heb je al doorgesproken hoe je contract er grofweg uit kan gaan komen te zien? Als er weinig onderhandelingsruimte is qua salaris, zou je voor je zekerheid op de langer termijn wel in kunnen zetten op direct een vaste aanstelling.

Dit heb ik zelf ook gedaan. Omdat ze me al kenden (vergelijkbaar met jouw situatie), zijn ze bij mij ook gelijk akkoord gegaan met een contract voor onbepaalde tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 16:46:27 ]
pi_195658172
Tjah, ik neem aan dat als je zegt dat er geen groeimogelijkheden meer zijn (beperkt zijn) je ook het salaris bedoelt? Ik zou het dan wel weten
pi_195658292
Ik zou gaan voor de nieuwe. Maar dan wel duidelijk in de onderhandelingen aangeven dat je er niet op achteruit wil gaan. Dus wel een leaseauto of wagen van de zaak En een hoger loon dan nu. Je bent immers zo maar 40 minuten per dag meer van huis aan reistijd.

Zij willen je, dan mogen ze ook kiezen..
dag
pi_195658562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:13 schreef step2step het volgende:
Bedrijf X is een grote organisatie met circa 300FTE in de automotive (premier dealer van BMW o.a.), waarbij ik dezelfde functie (marketingmanager) kan krijgen met een soortgelijke salariëring inclusief pensioen.
Met een gelijkwaardige salaris maar nu met pensioen ga je er de facto op vooruit. Maar, hoe komt het dat het salaris zo gelijkwaardig is is?

Die 10 minuten is natuurlijk luxe, maar 30 enkele reis is te overzien.

Vast contract onderhandelen en een salarisstijging. Huidige salaris + 20%. En aangeven dat je nu een leaseauto hebt en dat je dat wilt houden. Ze hebben je gevraagd voor ie de markt op gaat...

Overigens leidinggevende functie, hoeveel marketeers heeft een bedrijf van 10 man? Voor je groei is dit natuurlijk een erg mooie stap :Y

Edit: mits je kunt aarden in een dergelijke organisatie. Mkb en corporate kan nogal verschillen qua cultuur. Been there...

[ Bericht 13% gewijzigd door baskick op 15-10-2020 21:39:36 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  VIVA donderdag 15 oktober 2020 @ 17:46:39 #8
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_195658902
Let in deze tijd ook even op dat de autobranche piept en kraakt onder de Corona crisis. Dus mijn vraag zou eerst zijn, weet je of het goed gaat met dat bedrijf? Voordat je de autobranche overstap maakt, vanuit een stabiele baan.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_195659100
Wel grappig en veelzeggend dat je die lease-auto vet drukt. Blijkbaar is dat belangrijk voor je. Doe er iets mee.
Somebody that I used to know
  donderdag 15 oktober 2020 @ 18:03:18 #10
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195659196
Ik lees twee heel belangrijke zaken: Je hebt geen plezier meer en je hebt geen pensioenopbouw. En het is een aflopende zaak. Dat geen pensioenopbouw is vreselijk, ik weet dat toevallig omdat ik dicht tegen mijn pensioen aan zit en ik nu uitreken hoeveel schaapjes ik op het droge heb. Daar zitten ook pensioengaten in en die werken nogal door. Daar is maar een oplossing voor: sparen.

Dat is dus iets wat je in ogenschouw moet nemen.

En je hebt geen plezier meer.

Maar beslissen moet je zelf. Ik weet niet hoe dat nieuwe bedrijf in elkaar steekt. Kun je daar ook lang zitten? Hoe is de sfeer daar? Kun je daar weer gelukkig worden? Want als je er niet blij bent, is het heel snel afgelopen. En die beslissing ligt lang niet altijd bij jou. Je nieuwe baas is niet blind en hij heeft weinig aan werknemers die niet lekker in hun vel zitten in zijn bedrijf.
Dat is dus ook een erg belangrijke factor.

Veel sterkte met het nemen van een beslissing. Is nooit gemakkelijk.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195659568
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:24 schreef baskick het volgende:
Met een gelijkwaardige salaris maar nu met pensioen ga je er op vooruit.

Die 10 minuten is natuurlijk luxe, maar 30 enkele reis is te overzien.

Vast contract onderhandelen en een salarisstijging. Huidige salaris + 20%. En aangeven dat je nu een leaseauto hebt en dat je dat wilt houden. Ze hebben je gevraagd voor ie de markt op gaat...

Overigens leidinggevende functie, hoeveel marketeers heeft een bedrijf van 10 man? Voor je groei is dit natuurlijk een erg mooie stap :Y

Edit: mits je kunt aarden in een dergelijke organisatie. Mkb en corporate kan nogal verschillen qua cultuur. Been there...
30 minuten zijn 20 uur in de maand, 10 hele dagen per jaar. 10 jaar gedaan toen was ik het zat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195661541
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:24 schreef halfway het volgende:

[..]

30 minuten zijn 20 uur in de maand, 10 hele dagen per jaar. 10 jaar gedaan toen was ik het zat.
Natuurlijk. Maar als je het en niet naar je zin hebt en je bent uitgegroeid en je wordt ook nog eens 15-20% onderbetaald (grofweg, gemiste pensioenopbouw), is het afwegen of die extra reistijd dat waard is.

Niet alle functies zijn altijd aanwezig bij bedrijven in een straal van 10 minuten. Helaas.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:09:21 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_195661877
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:24 schreef halfway het volgende:

[..]

30 minuten zijn 20 uur in de maand, 10 hele dagen per jaar. 10 jaar gedaan toen was ik het zat.
5 jaar lang 2,5 uur per dag gedaan, 10 uur per week, één extra werkweek per maand. Ben blij dat het nu anders is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_195661959
Geen leaseauto bij die functie? Hoe dan?!
Vakman pur sang
pi_195662894
Ik zou in deze situatie minstens dezelfde of betere voorwaarden onderhandelen. Als er geen lease auto in zit, moeten ze meer betalen.

Ook is het tegenwoordig normaal om een aanzienlijke tijd ook thuis te werken. Dan ben je met een hoger salaris beter af.

Goedkoopste BMW is 39000¤ Misschien begrijpelijk dat ze die niet gelijk meegeven.
.
pi_195663941
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik zou in deze situatie minstens dezelfde of betere voorwaarden onderhandelen. Als er geen lease auto in zit, moeten ze meer betalen.

Dit, ja. TS is gevraagd. En gevraagd vóór de vacature open ging. Dat is een goede positie. En een overstap is bij uitstek een moment om je salaris te laten groeien. Zeker in deze situatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 15-10-2020 22:00:34 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37:01 #17
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195670328
Het klinkt alsof je niet durft te gaan onderhandelen. Want je bent uitgekeken op je huidige functie en je wilt verder. Maar het enige waar je over je druk maakt is 30min ipv 10min (en dat is peanuts als je een leuke baan hebt) en voor de rest is het geld. Die leasebak moet je er of erbij onderhandelen of daarvoor extra loon onderhandelen. Pensioenvoorziening, daar moet je maar eens in verdiepen, want dat is echt serieus veel geld later in je leven. Dus onderschat de waarde daarvan niet.

Afijn, het moge duidelijk zijn, mijn advies is - Ga onderhandelen en ga ervoor. Succes.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_195670365
Heowel ik denk je wil wat nieuws. Ik zou ff lekker blijven waar ik was.
Dit soort stappen moet je nu gewoon niet eens willen maken zeker niet als je tevreden bent. Opzich
Do what you love, love what you do!
pi_195670417
Ook nog de vraag heb je nu een vast contract en wat krijg je dan daar? Tijdelijk....... denk denk denk Alarm

Serieus je zou gek zijn als je dat doet zeker als je het nu naar je zin hebt. Of ze moeten daar gelijk vast contract bieden enzo dan is het een ander verhaal..
je weet niet hoelang die corona shit gaat duren he en verwacht maar niet een maandje, kan ik je nu al vertellen
Do what you love, love what you do!
pi_195670645
25% meer salaris + een lease auto vragen

Zij benaderen jou.
pi_195672168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:42 schreef kree het volgende:
Ook nog de vraag heb je nu een vast contract en wat krijg je dan daar? Tijdelijk....... denk denk denk Alarm

Serieus je zou gek zijn als je dat doet zeker als je het nu naar je zin hebt. Of ze moeten daar gelijk vast contract bieden enzo dan is het een ander verhaal..
je weet niet hoelang die corona shit gaat duren he en verwacht maar niet een maandje, kan ik je nu al vertellen
Ja daarom. Mag ie over 2 maanden weer wat anders zoeken.
pi_195672214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:37 schreef Paszzz het volgende:

[..]

Ja daarom. Mag ie over 2 maanden weer wat anders zoeken.
Nouja daarom, ik zou er ook een beetje mee oppassen zeker nu.
Do what you love, love what you do!
pi_195672249
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:56 schreef Zoete_Piraat het volgende:
25% meer salaris + een lease auto vragen

Zij benaderen jou.
+ gelijk vast contract en anders dealbreaker. En lekker blijven nu nog ff waar je bent die kansen komen er later wel weer meer ook.
Do what you love, love what you do!
pi_195673050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:39 schreef kree het volgende:
Heowel ik denk je wil wat nieuws. Ik zou ff lekker blijven waar ik was.
Dit soort stappen moet je nu gewoon niet eens willen maken zeker niet als je tevreden bent. Opzich
En daar schort het dus o.a. aan volgens de OP. Verder uiteraard een vast contract onderhandelen. Dat is zo vanzelfsprekend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195673727
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 16-10-2020 20:35:58 ]
Do what you love, love what you do!
pi_195726717
Laat ik vooropstellen dat ik in mijn huidige functie niet tevreden ben. In persoonlijke ontwikkeling sta in momenteel volledig stil. Buiten het aanbod van bedrijf X, was ik vroeg of laat toch gaan kijken naar een andere functie. Daarnaast werk ik momenteel in een branche waarbij de omzetten afnemen. Dit doordat wij met name faciliteren aan bedrijven die contant geld gebruiken. Het gebruik van contant geld is aan het afnemen de afgelopen jaren en het is maar de vraag hoe lang het uberhaupt nog bestaat (die vraag hoeven we hier niet te beantwoorden).

Bedrijf X heeft inmiddels het aanbod geconcretiseerd, de punten waarop ze afwijken met mijn huidige contract:

• Brutosalaris + ¤ 1.200 (deels doordat de leaseauto vervalt, ze compenseren dit in het loon)

• Reiskostenvergoeding 19ct

• Pensioenvoorziening

Het enige nadeel is de reistijd naar mijn werk welke van 10 minuten naar 30 minuten gaat. Vandaag mag ik dan het besluit gaan nemen. Na goed beraad ben ik voor 95% zeker dat ik deze kans moet grijpen.
pi_195726922
Hoevaak moet je naar kantoor?
.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:41:41 #28
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_195727141
dat aan Premium Dealer uberhaupt moeilijk doet over een leasewagen...
pi_195727209
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef mrPanerai het volgende:
dat aan Premium Dealer uberhaupt moeilijk doet over een leasewagen...
Misschien hebben ze een knappe occasion staan met 50% korting op het onderhoud. Kan weleens goedkoper zijn, dan de bijtelling van een instapmodel van 40k
.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:19:24 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195727728
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef step2step het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik in mijn huidige functie niet tevreden ben. In persoonlijke ontwikkeling sta in momenteel volledig stil. Buiten het aanbod van bedrijf X, was ik vroeg of laat toch gaan kijken naar een andere functie. Daarnaast werk ik momenteel in een branche waarbij de omzetten afnemen. Dit doordat wij met name faciliteren aan bedrijven die contant geld gebruiken. Het gebruik van contant geld is aan het afnemen de afgelopen jaren en het is maar de vraag hoe lang het uberhaupt nog bestaat (die vraag hoeven we hier niet te beantwoorden).

Bedrijf X heeft inmiddels het aanbod geconcretiseerd, de punten waarop ze afwijken met mijn huidige contract:

• Brutosalaris + ¤ 1.200 (deels doordat de leaseauto vervalt, ze compenseren dit in het loon)

• Reiskostenvergoeding 19ct

• Pensioenvoorziening

Het enige nadeel is de reistijd naar mijn werk welke van 10 minuten naar 30 minuten gaat. Vandaag mag ik dan het besluit gaan nemen. Na goed beraad ben ik voor 95% zeker dat ik deze kans moet grijpen.
Vraag of je 1 of enkele dagen per week thuis kan werken.
Geen gekke vraag nu en scheelt, als je reistijd echt ka uu tee vindt, behoorlijk.

qua salaris.... is het echt een stap vooruit?
Want nu lees ik dat ze je huidige brutoloon + 1200 bruto doen.
Dat levert ongeveer 700 euro netto op.
Daar kan je een auto van rijden maar dan hou je niet echt veel op over.
Of zitten ze al over je huidige bruto loon en willen ze de lease auto met 1200 euro bruto compenseren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195728500
Een middenklasser van 700¤ kost vaak ook 250¤ bijtelling. Daarnaast vangt ze ook reiskostenvergoeding. Dus dat netto verschil is eerder 400¤
.
pi_195728836
Is die reistijd overkomelijk? Zo ja : doen. Zo nee : niet doen.

Vraag is dan wel of je een minstens even leuke baan vindt op een kortere reistijd van je huis...
Somebody that I used to know
pi_195732877
Krijg je een proeftijd of tijdelijk contract of gelijk vast?

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 20-10-2020 20:30:32 ]
dag
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:25:44 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_195733407
¤1.200 is toch wel oké? Weet niet hoeveel km een halfuur is, maar kan ook gauw ¤100-¤160 reiskostenvergoeding opleveren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_195743255
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:25 schreef GSbrder het volgende:
¤1.200 is toch wel oké? Weet niet hoeveel km een halfuur is, maar kan ook gauw ¤100-¤160 reiskostenvergoeding opleveren.
Als je bedenkt dat de ¤600-800 (aanname) leasbudget - wat gezien de functie waarschijnlijk gewoon een beloningscomponent is - wegvalt, is de verhoging niet heel denderend. Natuurlijk, de eventuele bijtelling vervalt en er komt reiskostenvergoeding, maar daar moet TS dan wel een eigen auto voor rijden (aanschaf, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, pechhulp, wasstraat. enz).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:21:11 #36
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195744297
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef mrPanerai het volgende:
dat aan Premium Dealer uberhaupt moeilijk doet over een leasewagen...
Naa, dat snap ik wel. Daar werken autoliefhebbers en die hebben altijd eisen die je niet in het pakket wil voor ander redenen. Dus geen leaseregeling, daarmee voorkom je een hoop gezeur over een autoregeling waar niemand tevreden mee is.

Ws kan je een mooie private-lease maken via het merk of zo. Maar ik snap best dat ze niet met een leaseplan of zo in zee zijn.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:44:50 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_195745601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Als je bedenkt dat de ¤600-800 (aanname) leasbudget - wat gezien de functie waarschijnlijk gewoon een beloningscomponent is - wegvalt, is de verhoging niet heel denderend. Natuurlijk, de eventuele bijtelling vervalt en er komt reiskostenvergoeding, maar daar moet TS dan wel een eigen auto voor rijden (aanschaf, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, pechhulp, wasstraat. enz).
Mja, ligt een beetje aan het salarisniveau en hoe belangrijk die auto voor het gezin van TS is. Op ¤2k bruto is het een ander verhaal dan op ¤6k. Misschien omdat ik zelf minder waarde aan een auto hecht, maar als je ¤700-800 netto (salaris + reiskosten + ontweken bijtelling) meer te besteden hebt en zelf mag weten hoe je naar kantoor gaat (nu staat zo’n leaseauto ook niks te doen met Corona) vind ik dat een prima mobiliteitsbudget én salarisverhoging.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_195746161
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, ligt een beetje aan het salarisniveau en hoe belangrijk die auto voor het gezin van TS is. Op ¤2k bruto is het een ander verhaal dan op ¤6k. Misschien omdat ik zelf minder waarde aan een auto hecht, maar als je ¤700-800 netto (salaris + reiskosten + ontweken bijtelling) meer te besteden hebt en zelf mag weten hoe je naar kantoor gaat (nu staat zo’n leaseauto ook niks te doen met Corona) vind ik dat een prima mobiliteitsbudget én salarisverhoging.
Nou ja, het staat vetgedrukt in de OP - dus doet me vermoeden dat TS er waarde aan hecht. En als marketing manager hoop ik voor TS dat z'n salaris dichter bij 6 dan bij 2 ligt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195746211
Ook interessant: Waarom is die ander weggegaan?
pi_195749263
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:25 schreef blondetrien het volgende:
Ook interessant: Waarom is die ander weggegaan?
Ja, dat is inderdaad héél gek na 15 jaar bij een werkgever (al dan niet in meerdere functies) gewerkt te hebben, ja :O
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:37:01 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195750672
Ik zou nog een schepje bovenop het salaris doen, vast contract met 1-3 maanden proeftijd, 1-2 dagen thuiswerken. Zet hoog in en vervolgens kun je daarin bij hun tegenbod nog zakken.
Resistance is futile.
pi_195750965
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:37 schreef Seven. het volgende:
Ik zou nog een schepje bovenop het salaris doen, vast contract met 1-3 maanden proeftijd, 1-2 dagen thuiswerken. Zet hoog in en vervolgens kun je daarin bij hun tegenbod nog zakken.
Hoog inzetten met proeftijd.......
Heb bij mijn laatste overstap een vast contract zonder proeftijd bedongen.
pi_195753599
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:37 schreef Seven. het volgende:
Ik zou nog een schepje bovenop het salaris doen, vast contract met 1-3 maanden proeftijd zonder proeftijd, 1-2 dagen thuiswerken. Zet hoog in en vervolgens kun je daarin bij hun tegenbod nog zakken.
Fixed. Anders heeft TS over 1-3 maanden wellicht pech.

Dit dus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Hoog inzetten met proeftijd.......
Heb bij mijn laatste overstap een vast contract zonder proeftijd bedongen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195923427
Ondanks de huidige crisis (COVID19), de langere reistijd en het ontbreken van een leaseauto heb ik besloten de stap te zetten. Mijn belangrijkste reden van de overstap, dat ik mezelf nu niet langer kan ontwikkelen binnen mijn huidige werkgever en daardoor ook het plezier verlies in het werken. Doordat ik een functie vervang, in plaats van uitbreiding van het team o.i.d., heb ik redelijk veel zekerheid. Daarnaast heeft meegespeeld dat het toekomstperspectief (lees; omzetverwachtingen op basis van huidige resultaten / groeiprognose) bij mijn huidige werkgever matig is, terwijl dat bij mijn nieuwe werkgever goed is.

Bij mijn nieuwe werkgever krijg ik ook de kans om alsnog mijn uni af te maken indien ik dat wens. ^O^

Toevoeging; daarnaast ben ik nog maar begin 30, er zijn voldoende kansen mocht dit mislukken.

[ Bericht 3% gewijzigd door step2step op 29-10-2020 13:27:56 (toevoeging) ]
pi_195923472
Gras is altijd groener aan de andere kant.
pi_195923617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:28 schreef klipper het volgende:
Gras is altijd groener aan de andere kant.
Zie het als een organisch proces van ontwikkeling. Het gaat om mijn persoonlijke ontwikkeling, niet om de randzakelijkheden van de werkgever(s). Zoals op dit moment bij mijn huidige werkgever of zoals voorgesteld in de nieuwe arbeidsovereenkomst. Het gaat op lange of korte termijn niet om de kleur van het gras, maar wel hoe gelukkig je bent. Mijn persoonlijke overweging is dat het op dit moment beter is de stap te maken.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:18:36 #47
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_195924481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:10 schreef Peter het volgende:
Ik zou gaan voor de nieuwe. Maar dan wel duidelijk in de onderhandelingen aangeven dat je er niet op achteruit wil gaan. Dus wel een leaseauto of wagen van de zaak En een hoger loon dan nu. Je bent immers zo maar 40 minuten per dag meer van huis aan reistijd.

Zij willen je, dan mogen ze ook kiezen..
Dit

ken zelf iemand in dezelfde positie maar keihard onderhandeld, geen proeftijd, geen jaarcontract, auto van de zaak, en dit is mijn salaris. Niet dan wil je me ook niet en zoek je een ander, deal was snel gesloten
  donderdag 29 oktober 2020 @ 15:23:46 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195925684
Supergoed! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, TS!
Resistance is futile.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 15:31:59 #49
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195925811
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Geen leaseauto bij die functie? Hoe dan?!
Wat moet een marketingmanager met een leaseauto, behalve op en neer naar kantoor en in het weekend lekker uberen op kosten van de baas :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195926076
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat moet een marketingmanager met een leaseauto, behalve op en neer naar kantoor en in het weekend lekker uberen op kosten van de baas :?
Omdat een leaseauto naast noodzakelijk voor een functie ook gewoon een arbeidsvoorwaarde kan zijn? Komt op managementniveau voor, maar ook bij uitvoerend personeel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195927448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:28 schreef klipper het volgende:
Gras is altijd groener aan de andere kant.
Op je 30e vast zitten bij een klein bedrijf is ook zonde.
.
pi_195927646
Gefeliciteerd en veel plezier!
dag
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 oktober 2020 @ 17:22:58 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195927786
30 minuten rijden is niks toch? Heerlijk even afschakelen in de auto en dan bij thuiskomst alles kwijt zijn.

Snap niet waarom dat een issue zou zijn.
pi_195928200
20-30 minuten is inderdaad niet verkeerd. Kun je rustig omschakelen van werk naar huis, even nadenken of gewoon even niets. 40+ gaat wel vervelen en voelt weer als verloren tijd.
.
pi_195929295
En het belangrijkste: heb je er zin in?

In dat geval: gefeliciteerd :) Op naar een mooie toekomst B:)B
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')