abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:02:22 #26
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195725424
Ik hoorde van de week een verhaal van een collega, bij haar in het dorp was er dus iemand die tussen de test en de uitslag "gewoon" was wezen voetballen. Want hij had niet zo'n last. Lekker gezellig in de kleedkamer gezeten. Uitslag bleek positief, halve team besmet.
pi_195725562
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik hoorde van de week een verhaal van een collega, bij haar in het dorp was er dus iemand die tussen de test en de uitslag "gewoon" was wezen voetballen. Want hij had niet zo'n last. Lekker gezellig in de kleedkamer gezeten. Uitslag bleek positief, halve team besmet.
Was dat bij AZ?
pi_195726828
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik snap niet dat het überhaupt nodig is.

Ben je ziek, blijf een paar weekjes thuis, het is even niet anders.
Het probleem is dat mensen met een nulurencontract zoals ik dan een half maandsalaris mislopen en dan vaak weten dat ze dan de rekeningen niet kunnen betalen.

Mensen hebben liever geen deurwaarder thuis of gaan leven op straat...

Dus als je dat wilt zal je *MOETEN* regelen dat staat volledig salaris doorbetaald, anders is het beste wat je gaat bereiken dat mensen zich maar gewoon niet laten testen
...
#WeesGeenWhales
pi_195727254
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, want het gaat om een dringend advies, niet om een verplichting of wet.
Doet er niet toe. Als Hugo De Jonge zegt zitten dan ga je zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195727558
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Als Hugo De Jonge zegt zitten dan ga je zitten.
Mja. Hugo de Jonge is moeilijk nog serieus te nemen. Dat de beste man eerst maar eens de testcapaciteit, de testen zelf, het bron- en contactonderzoek en die app fatsoenlijk organiseert.

Hugo kan er niks van.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:09:14 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195727574
Heeft hij weer gesnoven?
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:21:09 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195727756
quote:
13s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:46 schreef Farenji het volgende:
Die klootzak had al lang moeten zorgen dat iedereen insta getest kan worden, ipv dreigen met dit soort draconische shit.
In die richting denk ik dus ook. Als mensen snel weten dat ze besmet zijn denk ik dat de bereidheid om een paar dagen in isolatie te gaan een stuk groter is. En zorg inderdaad eerst maar dat de GGD de eerder gedane beloftes gaat waarmaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195727804
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

In die richting denk ik dus ook. Als mensen snel weten dat ze besmet zijn denk ik dat de bereidheid om een paar dagen in isolatie te gaan een stuk groter is. En zorg inderdaad eerst maar dat de GGD de eerder gedane beloftes gaat waarmaken.
Klopt. Als je twee dagen moet wachten tot je getest kunt worden en daarna drie dagen op de uitslag, denken veel mensen van "Het zal allemaal wel".
pi_195727835
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen met een nulurencontract zoals ik dan een half maandsalaris mislopen en dan vaak weten dat ze dan de rekeningen niet kunnen betalen.

Mensen hebben liever geen deurwaarder thuis of gaan leven op straat...

Dus als je dat wilt zal je *MOETEN* regelen dat staat volledig salaris doorbetaald, anders is het beste wat je gaat bereiken dat mensen zich maar gewoon niet laten testen
...
In die situatie zou ik ook door blijven werken.

Niet alleen doorbetaling maar ook ontslagbescherming tot x weken na betermelding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:28:27 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195727881
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. Als je twee dagen moet wachten tot je getest kunt worden en daarna drie dagen op de uitslag, denken veel mensen van "Het zal allemaal wel".
Een minister die even een stoere uitspraak doet zet meer zoden aan de dijk dan meer uitleg geven over falend beleid zal er ook wel achter zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195727960
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een minister die even een stoere uitspraak doet zet meer zoden aan de dijk dan meer uitleg geven over falend beleid zal er ook wel achter zitten.
Hugo vindt het net iets te leuk om met z'n snuffert op camera te zijn voor zijn eigen PR momentjes. Die ijdelheid van die vent is echt niet normaal. Laat ie lekker een ceremoniele functie ergens zoeken, misschien moet ie maar als spreekstalmeester in het circus gaan werken ofzo, maar voor de verantwoordelijkheden van minister is ie totaal ongeschikt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:36:46 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728029
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:33 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hugo vindt het net iets te leuk om met z'n snuffert op camera te zijn voor zijn eigen PR momentjes. Die ijdelheid van die vent is echt niet normaal. Laat ie lekker een ceremoniele functie ergens zoeken, misschien moet ie maar als spreekstalmeester in het circus gaan werken ofzo, maar voor de verantwoordelijkheden van minister is ie totaal ongeschikt.
Aan een kant zou ik absoluut niet in zijn schoenen willen staan in deze spannende tijden. Wat door sommigen ook als een vloek gezien wordt. Los daarvan is het ook wel zo dat je het met zoveel belangen en verschillende meningen het nooit goed doet. En ook mis ik een duidelijke en heldere richting met een perspectief vanuit de regering en de oppositie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195728034
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:33 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hugo vindt het net iets te leuk om met z'n snuffert op camera te zijn voor zijn eigen PR momentjes. Die ijdelheid van die vent is echt niet normaal. Laat ie lekker een ceremoniele functie ergens zoeken, misschien moet ie maar als spreekstalmeester in het circus gaan werken ofzo, maar voor de verantwoordelijkheden van minister is ie totaal ongeschikt.
Hij geniet van de aandacht inderdaad.

Ook compleet ongeloofwaardig dat iemand met 'n Havo-diploma en wat ervaring als leraar op een basisschool Nederland door deze crisis moet gaan loodsen.

Da's een beetje als 'n Dreamliner laten besturen door iemand die nooit vlieglessen heeft gehad, maar vroeger wel goed papieren vliegtuigjes kon vouwen.
pi_195728149
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Aan een kant zou ik absoluut niet in zijn schoenen willen staan in deze spannende tijden. Wat door sommigen ook als een vloek gezien wordt. Los daarvan is het ook wel zo dat je het met zoveel belangen en verschillende meningen het nooit goed doet. En ook mis ik een duidelijke en heldere richting met een perspectief vanuit de regering en de oppositie.
Ik zou uberhaupt niet in zijn schoenen willen staan. Wat een dingen draagt ie soms. :D
Natuurlijk is het een uiterst lastige taak. Maar "if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen", zoals men zegt. Al vanaf het begin was het voor iedereen, in zowat alle landen ook duidelijk wat nou echt belangrijk was: testen, testen, testen. Het is wel degelijk hem aan te merken dat ie dat na al die maanden nog steeds niet goed heeft geregeld. Zoals ik zei in andere landen kunnen ze het wel, niet alleen in China maar ook oa Taiwan, Zuid-Korea, Nieuw Zeeland. Vrijwel alle landen in Europa doen dit ook veel beter dan Nederland, we bungelen al tijden ergens onderaan qua tests, en staan (mede hierdoor) aan de top qua besmettingen, en dat is echt iets waar Hugo zich kapot voor zou moeten schamen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:49:39 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728242
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik zou uberhaupt niet in zijn schoenen willen staan. Wat een dingen draagt ie soms. :D
Natuurlijk is het een uiterst lastige taak. Maar "if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen", zoals men zegt. Al vanaf het begin was het voor iedereen, in zowat alle landen ook duidelijk wat nou echt belangrijk was: testen, testen, testen. Het is wel degelijk hem aan te merken dat ie dat na al die maanden nog steeds niet goed heeft geregeld. Zoals ik zei in andere landen kunnen ze het wel, niet alleen in China maar ook oa Taiwan, Zuid-Korea, Nieuw Zeeland. Vrijwel alle landen in Europa doen dit ook veel beter dan Nederland, we bungelen al tijden ergens onderaan qua tests, en staan (mede hierdoor) aan de top qua besmettingen, en dat is echt iets waar Hugo zich kapot voor zou moeten schamen.
Op zich is de minister voorgelogen door de GGD die aangaven het een en ander makkelijk te kunnen. Vergeet niet dat de ambtenaren ook een enorme macht hebben in deze.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195728291
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is de minister voorgelogen door de GGD die aangaven het een en ander makkelijk te kunnen. Vergeet niet dat de ambtenaren ook een enorme macht hebben in deze.
Je moet ook niet alles klakkeloos aannemen. Als bij 'n project iemand mij zegt dat 'ie iets kan fixen in een veel te korte tijd of voor 'n verdacht lage prijs, dan vraag ik ook door.

Da's een beetje het verschil tussen verantwoordelijkheid nemen (en voelen) en vooral bezig zijn met jezelf (indekken).
pi_195728299
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is de minister voorgelogen door de GGD die aangaven het een en ander makkelijk te kunnen. Vergeet niet dat de ambtenaren ook een enorme macht hebben in deze.
Hebben ze dat echt gezegd? Ik hoor al maanden alleen berichten vanuit de GGD dat ze het juist helemaal niet aankunnen. En dat viel natuurlijk te verwachten, als je denkt dat je met je standaardbezetting deze monstertaak wel even kan klaren ben je niet goed snik.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:01:39 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728420
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hebben ze dat echt gezegd? Ik hoor al maanden alleen berichten vanuit de GGD dat ze het juist helemaal niet aankunnen. En dat viel natuurlijk te verwachten, als je denkt dat je met je standaardbezetting deze monstertaak wel even kan klaren ben je niet goed snik.
De afgesproken BCO-norm waar de GGD aangaf zich te kunnen houden is duidelijk niet gehaald.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:02:42 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728443
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Als Hugo De Jonge zegt zitten dan ga je zitten.
Nee dat is uiteindelijk aan een rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:33:12 #45
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_195728961
Er valt wat over te zeggen om een boete uit te delen als je positief bent en je negeert de quarantaine regels. Of dat je een boete kan krijgen als je in afwachting van je je test afspraak of uitslag niet thuis blijft.

Maar dan gaan steeds minder mensen zich laten testen omdat:

1, de wintermaanden er zijn en iedereen nu verkouden kan worden en ook meer keer in een jaar verkouden kan worden. Als je je dan elke keer moet laten testen ben je meer in de teststraat en thuis als op je werk of school.

2. Als je een zzper / ondernemer bent of niet betaald word als je niet aanwezig bent en je moet steeds thuis zitten omdat je een loopneus hebt, of je niet 100% voelt dan gaan die mensen zich ook niet meer laten testen omdat ze anders niet rond kunnen komen.

3. omdat mensen zich toch vrij willen bewegen en niet bang moeten zijn om een boete te krijgen als ze even een frisse neus willen halen.
At the end Justice will prevail
pi_195729018
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee dat is uiteindelijk aan een rechter.
Onzin, de minister is gewoon je werkgever als ambtenaar. Je gaat in zo'n geval natuurlijk niet naar de rechter stappen. Kan me ook best voorstellen dat je net iets te snel ja zegt als de minister, je baas, ergens om vraagt. Zeker als ie het ook brengt als een order ipv een vraag. En inderdaad wat @Halcon zegt, de minister had ook kunnen doorvragen, maar dat deed ie niet want zijn eigen straatje was hiermee al schoongeveegd, nu was het lekker iemand anders' probleem.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:37:19 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195729860
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Onzin, de minister is gewoon je werkgever als ambtenaar. Je gaat in zo'n geval natuurlijk niet naar de rechter stappen. Kan me ook best voorstellen dat je net iets te snel ja zegt als de minister, je baas, ergens om vraagt. Zeker als ie het ook brengt als een order ipv een vraag. En inderdaad wat @:Halcon zegt, de minister had ook kunnen doorvragen, maar dat deed ie niet want zijn eigen straatje was hiermee al schoongeveegd, nu was het lekker iemand anders' probleem.
Dus een minister onder een democratisch regime mag uit eigen beweging zonder dat er wetgeving is een burger opsluiten. Het onderstaande kan gewoon niet. Dat is onzin.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Doet er niet toe. Als Hugo De Jonge zegt zitten dan ga je zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195730037
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus een minister onder een democratisch regime mag uit eigen beweging zonder dat er wetgeving is een burger opsluiten. Het onderstaande kan gewoon niet. Dat is onzin.
[..]

Wetgeving moet 'm dat dan wel mogelijk maken. Hugo's eigen woorden zijn dat dat nu "best wel omslachtig" is. Figuren als Hugo de Jonge aan het roer zijn ook een uitstekend argument om tegen verregaande wetgeving te zijn.
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:03:00 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195730198
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wetgeving moet 'm dat dan wel mogelijk maken. Hugo's eigen woorden zijn dat dat nu "best wel omslachtig" is. Figuren als Hugo de Jonge aan het roer zijn ook een uitstekend argument om tegen verregaande wetgeving te zijn.
En denk dat Hugo en ook wat andere mensen wel een opfriscursus staatsrecht kunnen gebruiken wellicht. Hij is niet de enige die binnen een politiek kader dingen roept dat soms ronduit tegen de grondwet ingaat. Of zonder goedkeuring van het parlement onmogelijk zijn en of onuitvoerbaar binnen staatsrechtelijk kader.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195730470
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus een minister onder een democratisch regime mag uit eigen beweging zonder dat er wetgeving is een burger opsluiten. Het onderstaande kan gewoon niet. Dat is onzin.
[..]

Ok, er lopen hier twee compleet verschillende discussies doorelkaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')