Wat voor oplossing zou je dan het beste aanraden nu ik in deze situatie zit? De elektrische vloerverwarming en egaline is gekocht. Ik ben nu alleen opzoek naar de beste oplossing hoe ik het ga opbouwen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:41 schreef tux87 het volgende:
Dat gaat nooit lukken. Daar is de isolatie niet drukvast genoeg voor met puntbelasting. Die isolatie had onder je dekvloer gemoeten.
Waarom dan nog isolatie bovenop? Als de vloer al aan de onderkant geïsoleerd is?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef picobelloBV het volgende:
[..]
Wat voor oplossing zou je dan het beste aanraden nu ik in deze situatie zit? De elektrische vloerverwarming en egaline is gekocht. Ik ben nu alleen opzoek naar de beste oplossing hoe ik het ga opbouwen.
De kruipruimte is goed geïsoleerd. RD waarde van 6.
De cementdeklaag is erin gelegd om de ondervloer "recht" te maken. Vlak getrokken met het hoogste punt
Is het voor de hoofd verwarming of als bij verwarming?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef picobelloBV het volgende:
[..]
Wat voor oplossing zou je dan het beste aanraden nu ik in deze situatie zit? De elektrische vloerverwarming en egaline is gekocht. Ik ben nu alleen opzoek naar de beste oplossing hoe ik het ga opbouwen.
De cementdeklaag is erin gelegd om de ondervloer "recht" te maken. Vlak getrokken met het hoogste punt
Dit dus. De "normale" opbouw is een geïsoleerde betonvloer en de vloerverwarminsslangen in noppenfolie prikken en afsmeren met cement.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:28 schreef tux87 het volgende:
Waarom dan nog isolatie bovenop? Als de vloer al aan de onderkant geïsoleerd is?
Dat is ook een goed punt waar ik nog niet eens bij stil gestaan heb.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Elektrische vloerverwarming is leuk om de kou uit een badkamer vloertje van een paar vierkante meter te halen. Niet voor een volledige woning.
Sowieso zit je met 75-125W/m2 ook al snel aan de beperkingen van je elektrische installatie. Zomaar erbij zetten op een bestaande groep gaat niet.
Per 25-30m2 moet je denken aan een eigen groep. Bij meer dan 75m2 kun je dit vermogen al niet aan op een 1*35A hoofdaansluiting, en dan neem ik de rest van je huishoudelijk electriciteitsgebruik nog niet mee.
Met een 3*25A hoofdaansluiting kun je bij goede verdeling tot zo'n 180m2 aan elektricische vloerverwarming aansluiten, als je verder geen huishoudelijk energiegebruik hebt.
Overig huishoudelijk energiegebruik zal je echter enorm beperken in de oppervlakte die je op een 3*25A aansluiting kunt gebruiken. Een nog zwaardere elektra aansluiting kost minstens 60 euro per maand aan vastrecht extra.
Ik heb drukvaste PS platen gebruikt voor onder de vloer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef picobelloBV het volgende:
[..]
daarnaast is het elektranet berekend op een verbruik van 1kW per aansluiting, in oude wijken zelfs 800W.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Elektrische vloerverwarming is leuk om de kou uit een badkamer vloertje van een paar vierkante meter te halen. Niet voor een volledige woning.
Sowieso zit je met 75-125W/m2 ook al snel aan de beperkingen van je elektrische installatie. Zomaar erbij zetten op een bestaande groep gaat niet.
Per 25-30m2 moet je denken aan een eigen groep. Bij meer dan 75m2 kun je dit vermogen al niet aan op een 1*35A hoofdaansluiting, en dan neem ik de rest van je huishoudelijk electriciteitsgebruik nog niet mee.
Met een 3*25A hoofdaansluiting kun je bij goede verdeling tot zo'n 180m2 aan elektricische vloerverwarming aansluiten, als je verder geen huishoudelijk energiegebruik hebt.
Overig huishoudelijk energiegebruik zal je echter enorm beperken in de oppervlakte die je op een 3*25A aansluiting kunt gebruiken. Een nog zwaardere elektra aansluiting kost minstens 60 euro per maand aan vastrecht extra.
In de meeste gevallen is dit onwetendheidquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hopelijk komt TS nog terug, ben op zich wel geïnteresseerd in z'n motivatie voor deze keuze.
Klopt, daar is nog werk aan de winkel voor netbeheerders. Het is geen 2010 meer, EV's, kookplaten en warmtepompen zijn de toekomst.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarnaast is het elektranet berekend op een verbruik van 1kW per aansluiting, in oude wijken zelfs 800W.
Je kan prima incidenteel 10 of 15 kW verbruiken hoor, maar continu dit verbruik is niet te bedoeling.
Dit verhaal icm je username, prachtigquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef picobelloBV het volgende:
Hoi allen,
Ik ben bezig met het verbouwen van mijn eerste huis en ik wil voor de zekerheid even iets checken via dit forum.
Het gaat om de opbouw van de vloerisolatie + elektrische vloerverwarming + egaline + PVC vloer.
Op dit moment heb ik de cementdeklaag erin zitten. De ruimte tussen de cementdeklaag en de onderkant van de deur is 6 cm. In het huis wil ik elektrische vloerverwarming leggen en dat heb ik zo bedacht:
1. PIR platen dubbelzijdig aluminium dikte 40mm
2. elektrische vloerverwarmingsmatten erop 5mm
3. volstorten met egaline 6mm tussen de matten dus vanaf de PIR platen tellen. (1 mm boven de elektrische kabels)
4. PVC tegels.
Over deze constructie heb ik een paar vragen.
Is de combinatie zo mogelijk?
is de ondergrond dan niet te zacht?
kan ik elektrische vloerverwarming direct op de PIR platen plakken?
Gaat de egaline laag breken omdat die maar 1mm dik is op het dunste punt?
Alvast bedankt voor jullie input!
Mvg picobelloBV
zeker maar de aankomende 30 jaar moet je hier toch vanuit gaan....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, daar is nog werk aan de winkel voor netbeheerders. Het is geen 2010 meer, EV's, kookplaten en warmtepompen zijn de toekomst.
Er staat "verbouwen van eerste huis"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:11 schreef Fer het volgende:
Tja we weten de situatie niet, maar in een klein modern geïsoleerd flatje zou het nog best kunnen, dat maakt kwa stookkosten niet eens zoveel uit.
Die isolatieplaten voorkomen dat je warmte teveel in de dekvloer “verdwijnt”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |