abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:24:52 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195711536
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:44 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat de mensen hieronder zeggen is niks beters. :r

[ twitter ]
Wat een ziek volk.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:28:55 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:29:45 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195711632
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:22 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Hey wat verrassend, het is niet alleen Armeni dat zich laat gaan. Dat had ik nou niet verwacht. In een conflict als dit moet je namelijk altijd een kant kiezen en die kant is altijd slachtoffer van de andere kant.
pi_195711633
Pompeo: Turkse militaire export aan Azerbaijan groeit dit jaar met 600%



Armenian and Azeri forces fought new clashes on Friday, defying hopes of ending nearly three weeks of fighting over the Nagorno-Karabakh enclave, and US Secretary of State Mike Pompeo blamed Turkey for inflaming the situation by arming the Azeris, Reuters reports.

The worst outbreak of violence in the South Caucasus since Armenia and Azerbaijan went to war over the enclave in the 1990s, the fighting risks creating a humanitarian disaster, especially if it draws in Russia and Turkey.

Nagorno-Karabakh is internationally recognised as part of Azerbaijan but populated and governed by ethnic Armenians.

Turkey has increased military exports sixfold this year to its close ally Azerbaijan. Russia is close to both sides but has a defence pact with Armenia. News agency RIA reported the Russian navy had started planned military exercises in the Caspian Sea.

There were further signs on Friday that a Russian-brokered ceasefire agreed last Saturday to allow the sides to swap detainees and the bodies of those killed had all but broken down.

Armenia and Azerbaijan each accused the other of launching attacks, and each said it had the upper hand.

Armenian defence ministry official Artsrun Hovhannisyan said Azerbaijan had conducted artillery bombardments of Nagorno-Karabakh from the north, “with total disregard for the humanitarian truce”. He added that Azeri forces had been repelled and had suffered significant losses.

Azerbaijan’s defence ministry said Nagorno-Karabakh forces had been forced to retreat and Azeri forces retained the advantage along the line of contact that divides the sides.

Reuters could not independently verify these reports.

Baku also accused Yerevan of a missile attack on Ordubad in Nakhchivan autonomous province, a region which belongs to Azerbaijan but is surrounded by Armenia and Iran. Armenia denied such an attack.

The Nagorno-Karabakh defence ministry reported 29 more military casualties, bringing to 633 the number of servicemen killed since fighting broke out on Sept. 27. The region’s ombudsman said civilian deaths now totalled 34.

Azerbaijan does not disclose military casualties. The Azeri prosecutor-general’s office said 47 civilians had been killed and 222 wounded.

https://www.middleeastmon(...)kes-situation-worse/
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 13:33:34 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195711699
das logisch, ze zien de lucratieve Europese markt dicht gaan door Erdogan zijn antics en de industrie moet blijven groeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195711717
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geroemde? Misschien heb jij moeite met lezen, ik heb namelijk meerdere malen duidelijk gemaakt dat Assad moet vertrekken...
Ja klopt na bijna een decennium Assad verheerlijking, zeg je "werd tijd dat hij vertrekt".

Jij was ook 1 van de mensen die jaar en dag ontkenden dat de Russen assadisten, doelbewust burgerdoelen bestookten, "omdat het hen slechte PR oplevert" en hier in dit topic benoem je graag oorlogsmisdaden en vindt dat de Russen moeten ingrijpen, terwijl wat de Russen en assadisten hebben gedaan in Syri vele malen erger was en vond dat ze vooral moesten doorgaan met hun goede werk.

Goed dat je uiteindelijk tot inkeer bent gekomen. Ik ben trots op je.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195712369
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja klopt na bijna een decennium Assad verheerlijking, zeg je "werd tijd dat hij vertrekt".

Jij was ook 1 van de mensen die jaar en dag ontkenden dat de Russen assadisten, doelbewust burgerdoelen bestookten, "omdat het hen slechte PR oplevert" en hier in dit topic benoem je graag oorlogsmisdaden en vindt dat de Russen moeten ingrijpen, terwijl wat de Russen en assadisten hebben gedaan in Syri vele malen erger was en vond dat ze vooral moesten doorgaan met hun goede werk.

Goed dat je uiteindelijk tot inkeer bent gekomen. Ik ben trots op je.
Kom op Slayage. Niet op de man spelen.
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:10:46 #258
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195712447
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja klopt na bijna een decennium Assad verheerlijking, zeg je "werd tijd dat hij vertrekt".

Jij was ook 1 van de mensen die jaar en dag ontkenden dat de Russen assadisten, doelbewust burgerdoelen bestookten, "omdat het hen slechte PR oplevert" en hier in dit topic benoem je graag oorlogsmisdaden en vindt dat de Russen moeten ingrijpen, terwijl wat de Russen en assadisten hebben gedaan in Syri vele malen erger was en vond dat ze vooral moesten doorgaan met hun goede werk.

Goed dat je uiteindelijk tot inkeer bent gekomen. Ik ben trots op je.
Ik snap niet wat je issue nu precies is. Ten eerste klopt het niet wat je zegt (welke verheerlijking, welke ontkenning) en ten tweede welke relevantie heeft het precies ten aanzien van dit conflict?
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 14:25:30 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195712717
is dit niet meer wat voor een SC of het desbetreffende topic of DM ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195712726
Karabagh is een belangrijke stuk grond voor Azerbaijan. Wat echter veel meer strategische belang heeft en een veel belangrijker stukje grond is dit stukje van 40 km:



Nadat Karabagh is bevrijdt door Azerbaijan ben ik benieuwd of er een militaire inval zal plaats vinden om die kleine stukje grondgebied af te pakken van Armeni. Als dat zou gebeuren dan zou dat feitelijk betekenen op een directe land verbinding tussen 2 Turkse landen.

Stalin had Armeni opgericht precies op zoeen manier zoals Isral door Engeland is opgericht. Arabische landen worden door Isral ook verdeeld. Die kleine stukje Armeense grondgebied van 40km is goud waard. Wanneer dit zou gebeuren zie ik wel een oorlog tussen Turkije Azerbaijan tegen Rusland-Armeni-Iran plaats vinden. Iran en Rusland zullen dit niet toestaan gok ik zo.

Karabagh stelt niets voor vergeleken met dat stukje Armeense grondgebied van 40 km. Die 40km kan ervoor zorgen dat er een wereldoorlog/regionale oorlog uitbreekt.
pi_195712771
Als de geolocatie in dit bericht klopt, dan zit Azerbeidzjan wel heel diep in Karabakh. Dan zijn alle lijnen in Karabakh gebroken en staan ze op het punt te vallen. Moet nog wel bevestigd worden.

twitter
pi_195713795
Azerbeidzjanen aan Iraanse kant juichen voor het Azerbeidzjaanse leger.

twitter
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 15:12:29 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195713956
had je die niet al geplaatst?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195714429
Azerbeidzjan heeft in het zuiden het heroverde grondgebied binnen een dag bijna verdubbeld.

Deze man is n van de conservatiefste kaartenmakers.

twitter
pi_195714977
Op google maps is de grondwinst van Azerbeidzjan nog groter. Daar hebben ze het gebied tussen die uitsteeksels ook bij Azerbeidzjan gevoegd.
pi_195715127
Armeense krijgsgevangenen in een Azerbaijani hospital:

''Sarqsyan Areq Siraki, Amircanyan Narek Qariki , Mikayelyan Albert Yervandinin''





pi_195715280
Totaal aantal Syrirs die door Erdogan naar de slagveld is gebracht in Karabagh is nu boven de 2000 manschappen.


SOHR: Turkey sent a new batch of mercenaries to Azerbaijan



“The Turkish government and its intelligence service continue recruiting Syrian mercenaries to throw them into the military operations in “Nagorno-Karabakh” region alongside Azerbaijani forces in their conflict with the Armenians,” SOHR said.

The Syrian Observatory for Human Rights (SOHR) reported that the Turkish government has transported a new batch of mercenaries from Syria to Azerbaijan. The recent batch has comprised over 400 fighters of “Sultan Murad”, “Al-Hamzat Division” and other factions, who were supposed to be sent earlier to Azerbaijan. However, Turkey’s transfer of Syrian mercenaries to Nagorno-Karabakh has been suspended for a while due to the ceasefire agreement. Accordingly, the total number of Syrian fighters sent to Azerbaijan has risen to at least 2,050, SOHR said.

According to SOHR source, the battles in Nagorno-Karabakh are raging, with the Syrian mercenaries heading the military operations on the frontlines, which places extreme pressure and stress on them. In this context, reliable sources have informed SOHR that several fighters have forwent payments and returned to Syria, fleeing from the ongoing fierce clashes.

SOHR activists have documented further fatalities among Syrian mercenaries involved in the “Nagorno-Karabakh” conflict. The death toll among the Turkish-backed factions has risen, since the Turkish government sent them to the frontlines, to at least 143 dead, including 92 fighters whose bodies were brought to Syria while the rest of bodies remained in Azerbaijan.

Reliable SOHR sources had confirmed that the Turkish government and its intelligence service continued recruiting Syrian mercenaries to throw them into the military operations in “Nagorno-Karabakh” region alongside Azerbaijani forces in their conflict with the Armenians. “The recruitment operations are being conducted in complete secrecy to avoid any potential reactions by the international community regarding the ‘recruitment of mercenaries’ law” said the sources.

https://anfenglish.com/ne(...)-to-azerbaijan-47337
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:05:33 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195715427
Erdogan geeft hierbij aan dat de MINSK groep die door Amerika Rusland en Frankrijk wordt geleidt volledig corrupt is en wapens levert aan Armeni terwijl deze groep juist voor vrede moest zorgen:




The co-chairs of the OSCE Minsk group -- the US, Russia, France -- stand by Armenia and provide "all kind of weapon support," the Turkish president said on Sunday.

"What happened in Iraq, Syria, even in the Balkans in the past, and now in Libya and Karabakh has shown us how discrimination, secessionism and pursuit of small gains have brought nothing but blood and tears," Recep Tayyip Erdogan said speaking at a provincial congress meeting of his ruling Justice and Development (AK) Party in the southeastern Sirnak province.

The Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) Minsk Group was formed in 1992 to find a peaceful solution to the Upper Karabakh conflict, but to no avail.

"Our Azerbaijani brothers are currently in a very serious struggle against Armenia. Why are they fighting this struggle? Because they are fighting to liberate Azerbaijan's occupied lands from the Armenians," he said, adding: "What can be more natural than that?"

Erdogan stressed that the the US, Russia and France "have not finished these negotiations" for 30 years, and have not provided the lands of Azerbaijani people to them.

"Now, Azerbaijani brothers are struggling to liberate the occupied territories. May Allah help them. I believe that they will take back and liberate the occupied lands from Armenians. And we pray for them. Hope they will get it successfully," he said.

Clashes erupted between the Azerbaijan and Armenia on Sept. 27 and Armenia has since continued its attacks on civilians and Azerbaijani forces, even violating humanitarian cease-fire agreements since last week.

A new cease-fire - the second since hostilities around Upper Karabakh, or Nagorno-Karabakh, began on Sept. 27 - was announced on Saturday and only went into effect at 12 midnight (2000GMT).

The second cease-fire was reached between Baku and Yerevan after the previous Oct. 10 humanitarian cease-fire - meant to allow an exchange of prisoners and the recovery of dead bodies - was breached hours later by Armenian missile attacks on Azerbaijan's city of Ganja, killing 10 people and injuring 35.

- Upper Karabakh conflict

Relations between the two former Soviet republics have been tense since 1991, when the Armenian military occupied Upper Karabakh, or Nagorno-Karabakh, an internationally recognized territory of Azerbaijan.

Some 20% of Azerbaijan's territory has remained under illegal Armenian occupation for nearly three decades.

A cease-fire was first agreed to in 1994.

Multiple UN resolutions, as well as international organizations, demand the withdrawal of the occupying forces.

World powers, including Russia, France, and the US, have called for a cessation of hostilities. Turkey, meanwhile, has supported Baku's right to self-defense and demanded the withdrawal of Armenia's occupying forces.

https://www.yenisafak.com(...)vide-support-3552070
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:11:48 #270
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195715504
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:26 schreef warwarandwar het volgende:
Karabagh is een belangrijke stuk grond voor Azerbaijan. Wat echter veel meer strategische belang heeft en een veel belangrijker stukje grond is dit stukje van 40 km:

[ afbeelding ]

Nadat Karabagh is bevrijdt door Azerbaijan ben ik benieuwd of er een militaire inval zal plaats vinden om die kleine stukje grondgebied af te pakken van Armeni. Als dat zou gebeuren dan zou dat feitelijk betekenen op een directe land verbinding tussen 2 Turkse landen.

Stalin had Armeni opgericht precies op zoeen manier zoals Isral door Engeland is opgericht. Arabische landen worden door Isral ook verdeeld. Die kleine stukje Armeense grondgebied van 40km is goud waard. Wanneer dit zou gebeuren zie ik wel een oorlog tussen Turkije Azerbaijan tegen Rusland-Armeni-Iran plaats vinden. Iran en Rusland zullen dit niet toestaan gok ik zo.

Karabagh stelt niets voor vergeleken met dat stukje Armeense grondgebied van 40 km. Die 40km kan ervoor zorgen dat er een wereldoorlog/regionale oorlog uitbreekt.
Eens met het belang van Syunik, die zuidelijke regio van Armeni grenzend aan Iran.

Echter dit is een historische Armeense regio. Alles daar is Armeens. Dit gaan ze hun niet afpakken.
pi_195716545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:05 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik weet niet wie die vent is, maar hij liegt dat hij barst. "Gazamız mbarek olsun" is iets wat gezegd wordt als je aan een grote uitdaging begint. Het betekent "zegen onze veteranen". Zoek maar op op google translate. "Gaza" komt van "gazi" en dat betekent veteraan. Dit is niks anders dan zwarte propaganda met leugens. Helaas kunnen mensen die geen Turks spreken hiermee bedonderd worden.
Dus deze gast liegt dat hij barst, maar Ilya Azar moeten we wel op zijn woorden geloven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 18-10-2020 17:32:10 ]
pi_195716582
twitter


twitter
pi_195716677
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Eens met het belang van Syunik, die zuidelijke regio van Armeni grenzend aan Iran.

Echter dit is een historische Armeense regio. Alles daar is Armeens. Dit gaan ze hun niet afpakken.
Dat stukje grond is een imperialistische stukje grond verkregen vanuit een keus van Stalin. Stalin heeft dat expres gedaan zodat moslims verdeeld zouden raken in dat regio. Als ik Erdogan was zou ik all-out gaan voor dat stukje grond samen met Azerbaijan. Media in Turkije roept wel op tot het innemen van dat stuk grond.
pi_195716754
Dat gaat niet gebeuren, want dan is Armeni totaal locked. De grens met Iran is ze nog veel waard.
De internationale gemeenschap en Rusland zullen dit niet toestaan.
pi_195716817
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:07 schreef Gruj0 het volgende:
Dat gaat niet gebeuren, want dan is Armeni totaal locked. De grens met Iran is ze nog veel waard.
De internationale gemeenschap en Rusland zullen dit niet toestaan.
Daarom zei ik ook dat er een kans bestaat voor een regionale oorlog tussen Rusland en Turkije. Er bestaat zelfs een mogelijkheid dat Iran aan de kant van Rusland zal staan bij een eventuele Turkse inval daar.

We zullen het met zijn allen zien. Ben benieuwd of Erdogan dat strookje land zal binnenvallen. Doet die dat wel dan is die een held in mijn ogen. Azerbaijan en Turkije samen moet dat wel lukken. We zullen het zien. Eerst Karabagh en dan is dat stukje grond aan de beurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')