abonnement Unibet Coolblue
pi_195667665
Ik denk dat we nog ca 3 a 5 jaar vast zitten in dit.
Iets zegt me dat het ergste nog gaat komen en de wereldbevolking sterk uitgedund wordt.

Over 100 jaar in de geschiedenisboeken, van 7 miljard naar .. miljard.
Hoop het niet maar iets zegt me dat zoiets gaat gebeuren.
Interessant he ?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 02:05:43 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195667976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 01:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik denk dat we nog ca 3 a 5 jaar vast zitten in dit.
Iets zegt me dat het ergste nog gaat komen en de wereldbevolking sterk uitgedund wordt.

Over 100 jaar in de geschiedenisboeken, van 7 miljard naar .. miljard.
Hoop het niet maar iets zegt me dat zoiets gaat gebeuren.
Kans is veel groter dat het virus minder dodelijk wordt, dan dodelijker.

Kijk anders naar Ebola, Mers of Sars. Dood meer dan de helft van de mensen die het krijgt, maar daardoor kan het zich nauwelijks verspreiden. Tenslotte kan een dood iemand niet de trein pakken en het verspreiden :P

Ik was in Zuid-Korea toen daar MERS was, toen liep ook iedereen met een mondkapje op daar maar in Nederland had niemand het erover. Terwijl het super dodelijk is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195669634
Nou waarom doet de overheid dan zo paniekerig en grijpen ze vrij soft in?
Interessant he ?
pi_195671463
Ik verwacht dat de golf van nu wel wat gaat afvlakken met de maatregelen die nu genomen zijn, genoeg om niet tot een (intelligente) lockdown over te gaan. Minder griepgevallen komend najaar/winter, door de maatregelen. Een opleving begin 2021 omdat mensen met kerst en nieuwjaar zich slechter aan de maatregelen hielden. Vaccin in maart maar dat gaat nog lang niet iedereen nemen en is natuurlijk ook niet meteen breed beschikbaar daarom verwacht ik de maatregelen nog tot zomer of herfst 2021.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195671636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:14 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

klopt
alleen eerst nog wel even een 11 stedentocht er tussen door aub *O*
Dat zou wat zijn. Eindelijk genoeg vorst dat die tocht kan komen, kan het niet doorgaan ivm Corona. _O-
pi_195699078
Ik denk niet dat er een vaccin tegen dit virus komt. Net als griep, zal de covid voor altijd in ons blijven als een griep. Miljoenen zullen ook sterven
Gustavo Woltmann
pi_195705888
Gezeik tot aan het voorjaar, daarna gaan steeds meer mensen beseffen dat ze in de maling genomen worden. Dan "ineens" is het griepje verdwenen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195706995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:34 schreef martharichmond het volgende:
Maar het zijn niet alleen Russische wetenschappers die voorspellingen hebben gedaan. Ook wetenschappers van de NASA voorspellen dat het de komende jaren flink gaat afkoelen op aarde. In een onlangs verschenen artikel meldt de Amerikaanse nationale ruimtevaart organisatie dat de zonneactiviteit de komende jaren flink afneemt.

In 2020 begint de volgende zonnecyclus en deze zal volgens berekeningen de zwakste zijn in 200 jaar. Tijdens de laatste zonnecyclus, tussen 1790 en 1830, was de rivier de Theems meerdere keren bevroren en vroor het zelfs in de maand juli in de Verenigde Staten.
Wat heeft dat met het virus te maken?
Sommigen hebben voorspeld dat het kouder zou worden door afnemende zonne-activiteit (maw minder zonnevlekken). Maar de activiteit daalt al sinds cyclus 21, cyclus 24 was erg laag, en toch vielen de vijf warmste jaren in die periode: 2016, 2019, 2015, 2017 en 2018.

Ja, de Maunder, Spörer en Dalton minima vielen samen met koelere temperaturen, waarom is nog steeds niet duidelijk, er was in die periodes wel meer vulkanisme.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195707260
Goeie vraag, wordt vandaag getest. :)
pi_195707267
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:06 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn. Eindelijk genoeg vorst dat die tocht kan komen, kan het niet doorgaan ivm Corona. _O-
Kan strenge vorst overigens virussen killen? Of in slaap sussen, zoals dat met bacteriën kan?
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:29:36 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195709342
Het loopt net zo lang op totdat de ziekenhuizen geen patienten meer kunnen helpen. Daarbij is het voor iedereen heel reëel corona op te lopen. Het hangt dan van geluk af of je (zelf) kunt overleven of geld hebt om op een of ander manier privé behandeld te worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195712043
Ik verwacht dat het nog wel zal stijgen helaas, op een gegeven moment zullen de besmettingen wel stagneren en dan afnemen, maar het kan echt maanden gaan duren alvorens we weer onder de 100 gevallen per dag zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2020 13:51:01 ]
pi_195713525
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Kan strenge vorst overigens virussen killen? Of in slaap sussen, zoals dat met bacteriën kan?
Nee, want een virus leeft niet.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 15:00:26 #39
236264 crew  capricia
pi_195713594
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:49 schreef Dejannn het volgende:
Ik verwacht dat het nog wel zal stijgen helaas, op een gegeven moment zullen de besmettingen wel stagneren en dan afnemen, maar het kan echt maanden gaan duren alvorens we weer onder de 100 gevallen per dag zitten.
Het neemt ook exponentieel af. Als die R onder de 1 zit. :)
Definitely not CIA
pi_195714919
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:52 schreef gustavo.woltmann het volgende:
Ik denk niet dat er een vaccin tegen dit virus komt. Net als griep, zal de covid voor altijd in ons blijven als een griep. Miljoenen zullen ook sterven
Gustavo Woltmann
"Ik denk niet dat er een vaccin tegen dit virus komt. Net als griep"

*BUZZER* AF!

Er komen echt bijna zeker wel vaccins het nieuws is echt heel positief overall ;)
#WeesGeenWhales
pi_195714984
Ik denk wat Kikkert hier zegt (en Marc Bonten van het OMT zei het zelfde): eind volgend jaar. https://www.nporadio1.nl/(...)-maar-komt-echt-weer

"Wanneer we echt weer lekker massaal dicht naast elkaar kunnen feesten en gezellig allemaal op de dansvloer en knuffelen" noemde Kikkert het.

Maar ja, dit zegt 99% van de experts. Al maanden. Fauci ook. Dat is het dus wel zo'n beetje, denk ik.
#WeesGeenWhales
pi_195754666
Na 1 week zitten we nog aardig op de voorspelde lijn. We liggen er nu heel licht boven.

pi_195891944
Updatetje, zit er nog goed op:



Zoom in:



[ Bericht 35% gewijzigd door Schuifpui op 27-10-2020 20:42:35 ]
pi_195893649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 01:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik denk dat we nog ca 3 a 5 jaar vast zitten in dit.
Iets zegt me dat het ergste nog gaat komen en de wereldbevolking sterk uitgedund wordt.

Over 100 jaar in de geschiedenisboeken, van 7 miljard naar .. miljard.
Hoop het niet maar iets zegt me dat zoiets gaat gebeuren.
:')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196031146


:7

Dit gaat hem gewoon worden hoor.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:53:17 #46
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196031485
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee? We moeten nu al bijlenen om het kaartenhuis niet ineen te laten storten.
Sssst. Ze gaan pas failliet als iedereen het monetaire systeem begrijpt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196033872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:40 schreef Schuifpui het volgende:
[ link | afbeelding ]

:7

Dit gaat hem gewoon worden hoor.
Nah.. Zit er redelijk dicht op, maar de piek gaat wat hoger en later zijn dan in het plaatje. De piek in besmettingen van het afgelopen weekend vertaalt zich pas zo'n 3 weken nadien in de piek in IC-opnamen. De netto toename op de IC zal ook ongeveer tot die tijd doorgaan.
pi_196177336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:20 schreef elplato het volgende:

[..]

Nah.. Zit er redelijk dicht op, maar de piek gaat wat hoger en later zijn dan in het plaatje. De piek in besmettingen van het afgelopen weekend vertaalt zich pas zo'n 3 weken nadien in de piek in IC-opnamen. De netto toename op de IC zal ook ongeveer tot die tijd doorgaan.
Wat?



Piek is lager en een week eerder. Globale beeld klopt nog aardig. Nu afwachten hoe het verdere verloop gaat zijn. Daalt het snel genoeg, hoe snel wordt er versoepeld en hoe veel ruimte geeft men zich de tweede keer. Ik sta nog steeds achter m'n verwachting in de OP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')