abonnement Unibet Coolblue
pi_195707996
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En dat is het mooie van menselijk gedrag. Zodra de meerderheid het gaat toepassen wordt het vanzelf "genormaliseerd" en raakt iedereen gewend aan hetgeen waar ze eerst gek van opkeken :)
Groepsgedrag heeft tevens door de geschiedenis heen tot allerlei excessen geleid waarbij we ons achteraf afvragen hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren. Nou, door die groepsdruk en normalisatie dus.
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:16:31 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195708097
quote:
13s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Groepsgedrag heeft tevens door de geschiedenis heen tot allerlei excessen geleid waarbij we ons achteraf afvragen hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren. Nou, door die groepsdruk en normalisatie dus.
De mens is één groot groepsgedrag.
Dat dat wel eens faliekant misgaat, wil niet zeggen dat we nu moeten gaan mekkeren over mondkapjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_195708131
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

De mens is één groot groepsgedrag.
Dat dat wel eens faliekant misgaat, wil niet zeggen dat we nu moeten gaan mekkeren over mondkapjes.
Het zijn maar mondkapjes.
Ook dit gaat gewoon voorbij. Het heeft gewoon tijd nodig. Mondkapjes zijn echt geen blijvertje.
Mijn zus vergeleek het dragen van mondkapjes al met het dragen van de jodenster tijdens de oorlogsjaren. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 18-10-2020 10:51:06 ]
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 10:22:30 #184
236264 crew  capricia
pi_195708162
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het zijn maar mondkapjes.
Ook dit gaat gewoon voorbij. Het heeft gewoon tijd nodig. Mondkapjes zijn echt geen blijvertje.
Mijn zus vergelijk het dragen van mondkapjes al met het dragen van de jodenster tijdens de oorlogsjaren. :')
Ja. Daar word je toch niet goed van, dat soort vergelijkingen in het absurde. Dan ben je meteen uitgepraat..wat moet je dan nog zeggen?
Definitely not CIA
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:34:38 #185
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195708354
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Daar word je toch niet goed van, dat soort vergelijkingen in het absurde. Dan ben je meteen uitgepraat..wat moet je dan nog zeggen?
Ja die vergelijking mag je niet maken op die manier.
Voor mij voelt het als een capitulatie... Je laten muilkorven door het virus!
Vooralsnog heb ik nog nooit in mijn leven een mondkapje gedragen en waarschijnlijk zou het moeten per december ofzo... tenzij, ja tenzij er nog gigantische druk komt uit onverwachte hoek!
Ik geef de media en de journalisten vooral de schuld... waren zij niet diegenen die elke keer maar weer bij de persconferentie erop hamerden op verplichting? Onder het mom van verwarring...

Meneer Rutte, wordt het niet tijd om mondkapjes te verplichten?
Meneer Rutte, heeft u het intern al gehad over de mondkapjes verplichting?
Meneer Rutte, het kan zo meegenomen worden in de Coronawet. (Er is al een aanhangsel.. kijk hier!)
Meneer Rutte, Meneer Rutte....

En waar is de verwarring dan? (Openbaar vervoer = verplicht en de rest is advies)
Het stomme is dat Rutte daar ook gewoon in trapt...
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:36:37 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195708388
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:19 schreef vencodark het volgende:
Het zijn maar mondkapjes.
Ook dit gaat gewoon voorbij. Het heeft gewoon tijd nodig. Mondkapjes zijn echt geen blijvertje.
Eens.
quote:
Mijn zus vergelijk het dragen van mondkapjes al met het dragen van de jodenster tijdens de oorlogsjaren. :')
Zoveel zelfmedelijden, het is toch verschrikkelijk?
Mijn ouders zijn ook ‘tegen’ mondkapjes.
Mijn vader vindt het sowieso allemaal een ‘angstcircus’.
Ik kan er wel om gniffelen, dat die twee straks toch met een mondkapje de winkel in moeten om een halfje wit te scoren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 10:38:10 #187
236264 crew  capricia
pi_195708413
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja die vergelijking mag je niet maken op die manier.
Voor mij voelt het als een capitulatie... Je laten muilkorven door het virus!
Vooralsnog heb ik nog nooit in mijn leven een mondkapje gedragen en waarschijnlijk zou het moeten per december ofzo... tenzij, ja tenzij er nog gigantische druk komt uit onverwachte hoek!
Ik geef de media en de journalisten vooral de schuld... waren zij niet diegenen die elke keer maar weer bij de persconferentie erop hamerden op verplichting? Onder het mom van verwarring...

Meneer Rutte, wordt het niet tijd om mondkapjes te verplichten?
Meneer Rutte, heeft u het intern al gehad over de mondkapjes verplichting?
Meneer Rutte, het kan zo meegenomen worden in de Coronawet. (Er is al een aanhangsel.. kijk hier!)
Meneer Rutte, Meneer Rutte....

En waar is de verwarring dan? (Openbaar vervoer = verplicht en de rest is advies)
Het stomme is dat Rutte daar ook gewoon in trapt...
Die mondkapjes en het sluiten van de basisscholen kwamen ook niet uit de hoed van Rutte of het OMT.
Het is de maatschappelijke druk die dat er doorheen gedrukt heeft.

Wat mij betreft gaan die mondkapjes er zo snel mogelijk weer uit, en wordt het nooit verplicht (behalve in het OV, zoals nu is).
Die anderhalve meter is gewoon een veel betere regel.
Definitely not CIA
pi_195708634
Ik draag ze overigens ook vooral omdat nu vrijwel iedereen nu zo’n ding draagt. Ik ben ook niet overtuigt dat het zoooveel verschil maakt. Daar heb ik echt niet genoeg kennis voor.
Ik hoop dat het helpt in het aantal besmettingen en ernstig zieken omlaag te halen en gauw weer meer mogen.
Voldoende afstand en mijn handen etc. desinfecteren doe ik allang keurig.
Tja, dan maar bezwijken onder de maatschappelijke druk. Ik geef toe dat ik meer op mijn gemak ben als ik het dan ook draag. Geen zin om die egocentrische bitch te zijn die zo nodig dwars moet doen. :P
Mag aannemen dat de meeste het niet voor hun plezier dragen dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
So what. Ik voel mij niet belachelijk. I work it. 8-)
pi_195708698
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Die mondkapjes en het sluiten van de basisscholen kwamen ook niet uit de hoed van Rutte of het OMT.
Het is de maatschappelijke druk die dat er doorheen gedrukt heeft.

Wat mij betreft gaan die mondkapjes er zo snel mogelijk weer uit, en wordt het nooit verplicht (behalve in het OV, zoals nu is).
Die anderhalve meter is gewoon een veel betere regel.
Maatschappelijke druk, omdat mensen bang zijn gemaakt door de media en diezelfde media er op bleef hameren. Inderdaad, stop er maar gewoon weer mee.
pi_195708786
quote:
De kapjes zijn ook niet bedoeld om virussen tegen te houden maar als gedragsexperiment.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 13:35:59 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195711733
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Daar word je toch niet goed van, dat soort vergelijkingen in het absurde. Dan ben je meteen uitgepraat..wat moet je dan nog zeggen?
Mijn hemel zeg wat kunnen mensen zich hier intens druk maken om dingen die écht totaal niet dramatisch zijn, zoals dus mondkapjes dragen in bepaalde situaties. Pff.

Weet niet of mensen hier wel eens in Japan of China zijn geweest maar daar dragen mensen al tijdenlang mondkapjes he. Ruim vóór de Covid pandemie was dat in die cultuur al heel erg normaal en er gewoon ingebakken. Dat deed men oa uit hygiëne en omdat ze bijvoorbeeld bij een lichte verkoudheid anderen niet (of op zn minst minder gemakkelijk) besmetten.

Maar omdat we hier in ons eigenwijze kikkerlandje niks aannemen en overal maar al te graag iets van moeten vinden is het weer moord en brand schreeuwen hoor :')

Anyway, zolang het niet verplicht is dragen diegenen die er zo boos van worden ze toch lekker niet. ^O^
pi_195711798
Ik zie zelf mensen die in de auto een mondkapje dragen.
Check it out
pi_195711831
Japanners en Chinezen zijn ook extreem gehoorzaam en of je die als vb moet nemen ?

Die douchen ook vaak 3x per dag wat helemaal niet goed is voor je.
pi_195711875
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:38 schreef hjansen82 het volgende:
Ik zie zelf mensen die in de auto een mondkapje dragen.
Moet ook (advies) als je niet uit 1 gezin komt.

Mijn collega's gingen met 4 man zonder mondkapje naar de Mc, dan heb je geen respect voor je collega's
pi_195716567
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moet ook (advies) als je niet uit 1 gezin komt.

Mijn collega's gingen met 4 man zonder mondkapje naar de Mc, dan heb je geen respect voor je collega's
Dat ligt eraan, met hoeveel mensen ze inraking komen. Als ze gewoon thuiswerken wat is het probleem.
Check it out
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 17:10:00 #196
236264 crew  capricia
pi_195716807
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:38 schreef hjansen82 het volgende:
Ik zie zelf mensen die in de auto een mondkapje dragen.
Ga ik ook morgen doen.
Moet mijn moeder naar een teststraat rijden. Beiden mondkapjes op.
Heb vanmorgen gebeld. Kon meteen maandag terecht voor haar. Ze heeft zelf geen vervoer, en ik woon niet bij haar.
Maar het was okay volgens de GGD om haar zo te vervoeren.
Definitely not CIA
pi_195716851
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga ik ook morgen doen.
Moet mijn moeder naar een teststraat rijden. Beiden mondkapjes op.
Heb vanmorgen gebeld. Kon meteen maandag terecht voor haar. Ze heeft zelf geen vervoer, en ik woon niet bij haar.
Maar het was okay volgens de GGD om haar zo te vervoeren.
Als je in die mondkapjes geloofd had, hoefde je ook niet naar de teststraat te rijden. Ik zou gewoon naar de teststraat rijden zonder mondkapje en je niet gek laten maken door een regering die het ook niet meer weet.
Check it out
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 17:13:23 #198
236264 crew  capricia
pi_195716876
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:12 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Als je in die mondkapjes geloofd had, hoefde je ook niet naar de teststraat te rijden. Ik zou gewoon naar de teststraat rijden zonder mondkapje en je niet gek laten maken door een regering die het ook niet meer weet.
Ze zit binnen de anderhalve meter hè. Net als in het OV.
Dus ja, ik doe het maar.
Veel kwaad kan het niet.

Heb helaas geen volledige PPE tot mijn beschikking. ;)
Definitely not CIA
pi_195716928
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zit binnen de anderhalve meter hè. Net als in het OV.
Dus ja, ik doe het maar.
Veel kwaad kan het niet.

Heb helaas geen volledige PPE tot mijn beschikking. ;)
Je kunt het doen. Maar het blijft schijnveiligheid. Als je neus of keel klachten hebt dan zal ik apart proberen te gaan.
Check it out
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 17:19:38 #200
236264 crew  capricia
pi_195717000
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:15 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Je kunt het doen. Maar het blijft schijnveiligheid. Als je neus of keel klachten hebt dan zal ik apart proberen te gaan.
Dat kan ze niet.
Ze heeft geen vervoer. Ik vervoer haar enkel. Ga dus ook niet voor mijzelf.
Het oude mensje loopt met een rollator. Hoe moet ze bij een teststraat komen?
Definitely not CIA
pi_195717426
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:58 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, met hoeveel mensen ze inraking komen. Als ze gewoon thuiswerken wat is het probleem.
Omdat ze niet thuiswerken ?
pi_195720097
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Mooi als je zelf ook een kuddedier bent misschien. Voor diegene die niet aan die show mee wensen te doen, is het vreselijk.
Waarom is het vreselijk? Het is een eigen keuze die je maakt? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_195720723
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom is het vreselijk? Het is een eigen keuze die je maakt? :?
Het straatbeeld is vreselijk, dat je elkaar amper meer herkent en kan verstaan met zo'n lap voor. En dat terwijl bekend is dat het vrijwel niets helpt.

Gelukkig is het (nog) een eigen keuze,
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:50:08 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195721208
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

Mooi als je zelf ook een kuddedier bent misschien. Voor diegene die niet aan die show mee wensen te doen, is het vreselijk.
Ach, weer dat zelfmedelijden, ga toch smartlappen zingen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:56:52 #205
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195721319
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn hemel zeg wat kunnen mensen zich hier intens druk maken om dingen die écht totaal niet dramatisch zijn, zoals dus mondkapjes dragen in bepaalde situaties. Pff.

Weet niet of mensen hier wel eens in Japan of China zijn geweest maar daar dragen mensen al tijdenlang mondkapjes he. Ruim vóór de Covid pandemie was dat in die cultuur al heel erg normaal en er gewoon ingebakken. Dat deed men oa uit hygiëne en omdat ze bijvoorbeeld bij een lichte verkoudheid anderen niet (of op zn minst minder gemakkelijk) besmetten.

Maar omdat we hier in ons eigenwijze kikkerlandje niks aannemen en overal maar al te graag iets van moeten vinden is het weer moord en brand schreeuwen hoor :')

Anyway, zolang het niet verplicht is dragen diegenen die er zo boos van worden ze toch lekker niet. ^O^
Stelletje zeikerds zijn het |:(
Echt nog nooit zoveel idioot gejammer om niks gehoord. _O-
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195721361
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:38 schreef hjansen82 het volgende:
Ik zie zelf mensen die in de auto een mondkapje dragen.
Dat soort lui hebben grotere problemen dan cojona.
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:01:05 #207
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195721383
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat soort lui hebben grotere problemen dan cojona.
Krijg zelf cojona :D
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195721393
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Krijg zelf cojona :D
Heb 't al 'n keer gehad. :D
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:02:00 #209
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195721398
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb 't al 'n keer gehad. :D
Stoer man.
Hoe was dat?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195721416
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:02 schreef aloa het volgende:

[..]

Stoer man.
Hoe was dat?
Mja. Heb ergere griepjes gehad zullen we maar zeggen. Wel 'n week of tanderhalf echt heel erg moe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')