brilglazen spoelen met (verdund) afwasmiddel en laten drogen zou helpen. Dat vermindert de oppervlaktespanning, dan vormt de condens een film in plaats van afzonderlijke druppeltjes. Heb het zelf nog niet getest.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:46 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes dragen prima. Maar het beslaan van mijn bril blijft ruk. Nog steeds geen oplossing voor en ik wil geen lenzen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:11 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik werk al jaren met bril èn mondkapje. Iedere maandagochtend was ik mijn bril met lauwwarm water en droog em goed af. Dan druppel ik op ieder glas PUUR afwasmiddel op de binnenkant van de bril en wrijf dat met m'n vingers in (ook een beetje aan de buitenkant) Vervolgens wrijf ik met een schone theedoek het afwasmiddel uit over de brillenglazen tot ze weer mooi helder zijn. Et voilá, mijn glazen beslaan niet meer tijdens mijn werk!
Het werkt wel!
In de grote steden waar men dicht op elkaar woont inderdaad. Maar niet te vergelijken met Nederland.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:20 schreef Sorella het volgende:
[..]
Hoe gaat het in duitsland met de corona besmettingen ?, loopt weer aardig op ondanks alle mondkapjes zag ik vanavond.
Hier droeg gister 100% van de winkelende mensjes een mondmasker bij de jumbo dat verbaasde mij wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:48 schreef quirina het volgende:
Ik was toevallig bij een Jumbo in Hilversum en ik was één van de weinigen met een mondkapje.
Lange rij ook, paar rochelende mensen in die rij zonder mondkapje. Kreeg er de zenuwen van. Ben maar extra rondje gelopen en bij een andere kassa rij gaan staan.
Denk het niet. Kledingvoorschriften zijn in beginsel tegen de grondwet (en het EVRM) en het is maar de vraag of de uitzondering om medische redenen (als die vreselijke wet er überhaupt door komt) standhoudt voor de rechter, want het bewijs dat het iets helpt is maar flinterdun. Ook het RIVM staat er niet achter.quote: