brilglazen spoelen met (verdund) afwasmiddel en laten drogen zou helpen. Dat vermindert de oppervlaktespanning, dan vormt de condens een film in plaats van afzonderlijke druppeltjes. Heb het zelf nog niet getest.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:46 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes dragen prima. Maar het beslaan van mijn bril blijft ruk. Nog steeds geen oplossing voor en ik wil geen lenzen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:11 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik werk al jaren met bril èn mondkapje. Iedere maandagochtend was ik mijn bril met lauwwarm water en droog em goed af. Dan druppel ik op ieder glas PUUR afwasmiddel op de binnenkant van de bril en wrijf dat met m'n vingers in (ook een beetje aan de buitenkant) Vervolgens wrijf ik met een schone theedoek het afwasmiddel uit over de brillenglazen tot ze weer mooi helder zijn. Et voilá, mijn glazen beslaan niet meer tijdens mijn werk!
Het werkt wel!
In de grote steden waar men dicht op elkaar woont inderdaad. Maar niet te vergelijken met Nederland.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:20 schreef Sorella het volgende:
[..]
Hoe gaat het in duitsland met de corona besmettingen ?, loopt weer aardig op ondanks alle mondkapjes zag ik vanavond.
Hier droeg gister 100% van de winkelende mensjes een mondmasker bij de jumbo dat verbaasde mij wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:48 schreef quirina het volgende:
Ik was toevallig bij een Jumbo in Hilversum en ik was één van de weinigen met een mondkapje.
Lange rij ook, paar rochelende mensen in die rij zonder mondkapje. Kreeg er de zenuwen van. Ben maar extra rondje gelopen en bij een andere kassa rij gaan staan.
Denk het niet. Kledingvoorschriften zijn in beginsel tegen de grondwet (en het EVRM) en het is maar de vraag of de uitzondering om medische redenen (als die vreselijke wet er überhaupt door komt) standhoudt voor de rechter, want het bewijs dat het iets helpt is maar flinterdun. Ook het RIVM staat er niet achter.quote:
Artikel 120 GW De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.-> rechter mag wetten in formele zin niet toetsen aan de grondwet. Het houdt dus zeker wel stand zodra het wettelijk verplicht is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:22 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Denk het niet. Kledingvoorschriften zijn in beginsel tegen de grondwet en het is maar de vraag of de uitzondering om medische redenen (als die vreselijke wet er überhaupt door komt) standhoudt voor de rechter, want het bewijs dat het iets helpt is maar flinterdun. Ook het RIVM staat er niet achter.
Hij is gewoon aan het bluffen, trap er niet in.
Hier in Utrecht inmiddels ook het merendeel, niet 100% maar de niet-dragers zijn inmiddels een minderheid aan het worden en dat vind ik een goed tekenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hier droeg gister 100% van de winkelende mensjes een mondmasker bij de jumbo dat verbaasde mij wel.
Daar ging het mij niet om.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Artikel 120 GW De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.-> rechter mag wetten in formele zin niet toetsen aan de grondwet. Het houdt dus zeker wel stand zodra het wettelijk verplicht is.
bron: https://www.eerstekamer.n(...)vlcvq5t5v9xj/f=y.pdf (pdf)quote:1. Bij ministeriële regeling kunnen regels worden gesteld over:
a. hygiënemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen, met inbegrip van de verplichting tot toepassing of gebruik hiervan.
Daarnaast is het recht op eerbiediging van het privéleven vastgelegd in artikel 7 van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en zijn bepaalde aspecten van het privéleven in afzonderlijke bepalingen van het EU-Grondrechtenhandvest opgenomen.quote:1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van (..) de bescherming van de gezondheid
Ja vind het ook wel een fijner idee, begin van de week werd je nog wel wat aangekeken met een mondkapje dat is nu ook niet meer zo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier in Utrecht inmiddels ook het merendeel, niet 100% maar de niet-dragers zijn inmiddels een minderheid aan het worden en dat vind ik een goed teken
En dat is het mooie van menselijk gedrag. Zodra de meerderheid het gaat toepassen wordt het vanzelf "genormaliseerd" en raakt iedereen gewend aan hetgeen waar ze eerst gek van opkekenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja vind het ook wel een fijner idee, begin van de week werd je nog wel wat aangekeken met een mondkapje dat is nu ook niet meer zo.
Mooi als je zelf ook een kuddedier bent misschien. Voor diegene die niet aan die show mee wensen te doen, is het vreselijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dat is het mooie van menselijk gedrag. Zodra de meerderheid het gaat toepassen wordt het vanzelf "genormaliseerd" en raakt iedereen gewend aan hetgeen waar ze eerst gek van opkeken
Ohh mensen dragen mondkapjes. Huilen ja. Je leven is nu echt voorbij.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:25 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Mooi als je zelf ook een kuddedier bent misschien. Voor diegene die niet aan die show mee wensen te doen, is het vreselijk.
Ja wen er maar aan. Aan de eeuwige drup wen je ook aan na een tijdje.....Dat de overgrote domme koeien het doen, maakt het niet goed.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dat is het mooie van menselijk gedrag. Zodra de meerderheid het gaat toepassen wordt het vanzelf "genormaliseerd" en raakt iedereen gewend aan hetgeen waar ze eerst gek van opkeken
Mondkapjesmensen komen dichterbij, heel irritant.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier in Utrecht inmiddels ook het merendeel, niet 100% maar de niet-dragers zijn inmiddels een minderheid aan het worden en dat vind ik een goed teken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |