Die ken ik maar al te goed, die ligt in de burgerbakquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:04 schreef Kriegel het volgende:
Die Duratec van voor de facelift is een ander verhaal, dat wel. Praktisch hetzelfde blok als midden jaren '90, maar op de 1.6 zowaar voor het eerst met variabele kleptiming (wow).
Op zich een prima motortje verder, geen slechte techniek en die VVT geeft 'm een nuttiger koppelverloop dan de piekige versies daarvoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 00:36 schreef lipje het volgende:
[..]
Die ken ik maar al te goed, die ligt in de burgerbak
1.0 EcoBoost schakelt nog een cilinder uit bij lage belasting. Trilt als een vw met kapotte bobine dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een Ecoboost is beslist geen oude techniek, moderne turbo 3-pitter, zeer soepel en zonder de trillingen die je van zo'n apparaat verwacht. De turboloze instappers hebben hetzelfde geavanceerde blokje verder (maar driecylinder zonder beademing is per definitie niet vooruit te branden, dus kut).
Die Duratec van voor de facelift is een ander verhaal, dat wel. Praktisch hetzelfde blok als midden jaren '90, maar op de 1.6 zowaar voor het eerst met variabele kleptiming (wow).
Ik herken dat echt helemaal niet. De 1.0 Ecoboost turbo blokjes komen meer dan prima vooruit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat @:Fer zegt klopt wel, de motor komt niet echt vooruit.
Kan een kwestie van perspectief zijn. Ik vond het opvallend traag, misschien heb ik een slechte gereden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik herken dat echt helemaal niet. De 1.0 Ecoboost turbo blokjes komen meer dan prima vooruit.
Was het er wel eentje met turbo?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan een kwestie van perspectief zijn. Ik vond het opvallend traag, misschien heb ik een slechte gereden.
Die zat er wel op ja, dat merkte ik wel. Maar het is niet dat ik dacht "nou die turbo gaaaaaaaaaaaaat"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Was het er wel eentje met turbo?
Nooit iets dergelijks gemerkt, en 80% van mijn ritten zijn snelweg op de CC.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:53 schreef Fer het volgende:
[..]
1.0 EcoBoost schakelt nog een cilinder uit bij lage belasting. Trilt als een vw met kapotte bobine dan.
Doet ‘ie vanaf 2020 (grofweg).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nooit iets dergelijks gemerkt, en 80% van mijn ritten zijn snelweg op de CC.
Doet de 1.0 dat eigenlijk wel? Misschien bedoel je de 1.5.
Ah zo. Die van mij is van 2014 dus voilà.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Doet ‘ie vanaf 2020 (grofweg).
Mijne heeft het ook niet (2018).
Ik zat persoonlijk te denken aan de 1.0 simpel omdat die zuiniger is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb er drie op rij gehad;
1.6 bezine
1.6 diesel
1.6 diesel econetic
Allen van de zesde generatie. Handgeschakeld.
Wel even opletten dat je een Titanium pakt. Het liefst met voorruit verwarming.
Leuke auto, vooral de 1.6 benzine. Reed prima en met mijn (bijna) 2 meter voldoende ruimte. Meer dan bij de concurrentie.
Was overigens voor de tijd van kleuren- en touchscreen. Was inderdaad een monochroom schermpje in het middenconsole en de USB aansluiting zat onder de handrem.
Snap ik, maar dan zou ik zeker voor de 1.0 ecoboost gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:48 schreef trigt013 het volgende:
Ik zat persoonlijk te denken aan de 1.0 simpel omdat die zuiniger is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |