Nooit gehadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:57 schreef RedFever007 het volgende:
@:deBraad had/heeft een fiesta dacht ik
Leg eens uit in plaats van enkel een rare opmerking?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef K.Indertent het volgende:
Goede keus als je haat hebt aan je leven
Ik voel geen enkele liefde bij auto's. Ik wil van A naar B met muziek en liefst zo zuinig mogelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:27 schreef Resistor het volgende:
Ik rij zo'n ding. Het is een auto, geen gevoelens van liefde (al is hij wel betrouwbaar)
September 2015, en inderdaad ingebouwde navigatie/Bluetooth op een wat groter scherm dan ik in de vorige (weet niet eens meer hoe oud die was) had (en die had ook geen BT/navigatie)
Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:46 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Leg eens uit in plaats van enkel een rare opmerking?
Mijn auto hoeft niet snel te zijn....boeit mij compleet niets. Ik ben het type bejaarde qua rijstijl.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.
In Duitsland kan het nog wel eens leuk zijn veilig een uitvoegstrook te verlaten of een klavertje in de spits met een lekker gevoel pakken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mijn auto hoeft niet snel te zijn....boeit mij compleet niets. Ik ben het type bejaarde qua rijstijl.
In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.
Kijk naar de neus; het model van na de facelift heeft een grote grille boven de bumper, het model van voor de facelift een smalle strook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef trigt013 het volgende:
Mijn vraag kan ik aan een type aanduiding, details of leeftijd zien welke van de twee de Fiesta is?
Ik zit nog even goed te lezen wat je eigenlijk schrijft. De simpele boordcomputer (klein scherm) met de "telefoontoetsen" eronder, dat is de MK7 (met of zonder facelift).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef trigt013 het volgende:
Want je hebt de oudere versie met de simpele boordcomputer (hij lijkt monochrome te zijn) en de wat nieuwe versie met moderne navigatie en gedetailleerde scherm.
Ligt eraan waar je van houdt denk ik. Het moet een beetje bewegelijk zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.
denk je wel voor deze info.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zit nog even goed te lezen wat je eigenlijk schrijft. De simpele boordcomputer (klein scherm) met de "telefoontoetsen" eronder, dat is de MK7 (met of zonder facelift).
De Fiesta met het rechtopstaande aanraakscherm (meestal 8") is de MK8; dat is geen facelift, maar een geheel nieuw model vanaf 2017.
Motoren zijn deels hetzelfde als bij het voorgaande model.
Als je het lastig vindt om die modellen aan de buitenkant uit elkaar te houden (binnenkant is totaal anders) dan kan je ook daar naar de grille kijken. De oude heeft het breedste deel aan de onderzijde, de nieuwe aan de bovenzijde.
tnx voor deze verduidelijkingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Sometimes het volgende:
Wikipedia houdt een andere nummering aan voor de generaties dan gangbaar is.
Ik heb een Fiesta van het huidige model. De uitvoeringen zonder turbo (1,1 liters) zijn inderdaad traag. De turboversies (100 / 125 / 140 pk) komen prima vooruit.
Gewoon naar de kont kijken is een makkelijkere manier dan de neus. De 2008-2016 heeft verticale achterlichten en vanaf 2017 zijn ze horizontaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:30 schreef Sometimes het volgende:
Als je het lastig vindt om die modellen aan de buitenkant uit elkaar te houden (binnenkant is totaal anders) dan kan je ook daar naar de grille kijken. De oude heeft het breedste deel aan de onderzijde, de nieuwe aan de bovenzijde.
Kan je beter een Alto nemen, die is het zuinigst. Een fiesta is redelijk oude techniek in een modern jasje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:48 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik voel geen enkele liefde bij auto's. Ik wil van A naar B met muziek en liefst zo zuinig mogelijk.
Een Ecoboost is beslist geen oude techniek, moderne turbo 3-pitter, zeer soepel en zonder de trillingen die je van zo'n apparaat verwacht. De turboloze instappers hebben hetzelfde geavanceerde blokje verder (maar driecylinder zonder beademing is per definitie niet vooruit te branden, dus kut).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef lipje het volgende:
[..]
Kan je beter een Alto nemen, die is het zuinigst. Een fiesta is redelijk oude techniek in een modern jasje.
En het interieur is kwalitatief stukken beter dan bijv een Polo van dezelfde tijd. De stoelen zijn beter en al met al is het een completere autoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Die ken ik maar al te goed, die ligt in de burgerbakquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:04 schreef Kriegel het volgende:
Die Duratec van voor de facelift is een ander verhaal, dat wel. Praktisch hetzelfde blok als midden jaren '90, maar op de 1.6 zowaar voor het eerst met variabele kleptiming (wow).
Op zich een prima motortje verder, geen slechte techniek en die VVT geeft 'm een nuttiger koppelverloop dan de piekige versies daarvoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 00:36 schreef lipje het volgende:
[..]
Die ken ik maar al te goed, die ligt in de burgerbak
1.0 EcoBoost schakelt nog een cilinder uit bij lage belasting. Trilt als een vw met kapotte bobine dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een Ecoboost is beslist geen oude techniek, moderne turbo 3-pitter, zeer soepel en zonder de trillingen die je van zo'n apparaat verwacht. De turboloze instappers hebben hetzelfde geavanceerde blokje verder (maar driecylinder zonder beademing is per definitie niet vooruit te branden, dus kut).
Die Duratec van voor de facelift is een ander verhaal, dat wel. Praktisch hetzelfde blok als midden jaren '90, maar op de 1.6 zowaar voor het eerst met variabele kleptiming (wow).
Ik herken dat echt helemaal niet. De 1.0 Ecoboost turbo blokjes komen meer dan prima vooruit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat @:Fer zegt klopt wel, de motor komt niet echt vooruit.
Kan een kwestie van perspectief zijn. Ik vond het opvallend traag, misschien heb ik een slechte gereden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik herken dat echt helemaal niet. De 1.0 Ecoboost turbo blokjes komen meer dan prima vooruit.
Was het er wel eentje met turbo?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan een kwestie van perspectief zijn. Ik vond het opvallend traag, misschien heb ik een slechte gereden.
Die zat er wel op ja, dat merkte ik wel. Maar het is niet dat ik dacht "nou die turbo gaaaaaaaaaaaaat"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Was het er wel eentje met turbo?
Nooit iets dergelijks gemerkt, en 80% van mijn ritten zijn snelweg op de CC.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:53 schreef Fer het volgende:
[..]
1.0 EcoBoost schakelt nog een cilinder uit bij lage belasting. Trilt als een vw met kapotte bobine dan.
Doet ‘ie vanaf 2020 (grofweg).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nooit iets dergelijks gemerkt, en 80% van mijn ritten zijn snelweg op de CC.
Doet de 1.0 dat eigenlijk wel? Misschien bedoel je de 1.5.
Ah zo. Die van mij is van 2014 dus voilà.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Doet ‘ie vanaf 2020 (grofweg).
Mijne heeft het ook niet (2018).
Ik zat persoonlijk te denken aan de 1.0 simpel omdat die zuiniger is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb er drie op rij gehad;
1.6 bezine
1.6 diesel
1.6 diesel econetic
Allen van de zesde generatie. Handgeschakeld.
Wel even opletten dat je een Titanium pakt. Het liefst met voorruit verwarming.
Leuke auto, vooral de 1.6 benzine. Reed prima en met mijn (bijna) 2 meter voldoende ruimte. Meer dan bij de concurrentie.
Was overigens voor de tijd van kleuren- en touchscreen. Was inderdaad een monochroom schermpje in het middenconsole en de USB aansluiting zat onder de handrem.
Snap ik, maar dan zou ik zeker voor de 1.0 ecoboost gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:48 schreef trigt013 het volgende:
Ik zat persoonlijk te denken aan de 1.0 simpel omdat die zuiniger is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |