abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:50:26 #1
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195610216
Ik wil een Ford Fiesta gaan kopen. Hij gaat waarschijnlijk tussen de 3 en 6 jaar oud zijn dus van de zesde generatie. Nu zie ik dat er een update is geweest tijdens de zesde generatie. Want je hebt de oudere versie met de simpele boordcomputer (hij lijkt monochrome te zijn) en de wat nieuwe versie met moderne navigatie en gedetailleerde scherm.

Mijn vraag kan ik aan een type aanduiding, details of leeftijd zien welke van de twee de Fiesta is?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:57:22 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195610565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:57 schreef RedFever007 het volgende:
@:deBraad had/heeft een fiesta dacht ik
Nooit gehad
pi_195610706
Goede keus als je haat hebt aan je leven
pi_195610995
Ik rij zo'n ding. Het is een auto, geen gevoelens van liefde (al is hij wel betrouwbaar)

September 2015, en inderdaad ingebouwde navigatie/Bluetooth op een wat groter scherm dan ik in de vorige (weet niet eens meer hoe oud die was) had (en die had ook geen BT/navigatie)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:46:28 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195611459
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef K.Indertent het volgende:
Goede keus als je haat hebt aan je leven
Leg eens uit in plaats van enkel een rare opmerking?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:48:04 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195611491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:27 schreef Resistor het volgende:
Ik rij zo'n ding. Het is een auto, geen gevoelens van liefde (al is hij wel betrouwbaar)

September 2015, en inderdaad ingebouwde navigatie/Bluetooth op een wat groter scherm dan ik in de vorige (weet niet eens meer hoe oud die was) had (en die had ook geen BT/navigatie)
Ik voel geen enkele liefde bij auto's. Ik wil van A naar B met muziek en liefst zo zuinig mogelijk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_195611570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:46 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Leg eens uit in plaats van enkel een rare opmerking?
Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:53:11 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195611617
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.
Mijn auto hoeft niet snel te zijn....boeit mij compleet niets. Ik ben het type bejaarde qua rijstijl.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_195611739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Mijn auto hoeft niet snel te zijn....boeit mij compleet niets. Ik ben het type bejaarde qua rijstijl.
In Duitsland kan het nog wel eens leuk zijn veilig een uitvoegstrook te verlaten of een klavertje in de spits met een lekker gevoel pakken.
pi_195612014
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Veel te zwaar, als een boot in een bocht, stuurt niet fijn, baggerplastic op rare dragende plaatsen, dikke stront door een trechter is sneller etc.etc.etc.
In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195612038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef trigt013 het volgende:

Mijn vraag kan ik aan een type aanduiding, details of leeftijd zien welke van de twee de Fiesta is?
Kijk naar de neus; het model van na de facelift heeft een grote grille boven de bumper, het model van voor de facelift een smalle strook.

Het gaat overigens om de MK7 en MK7,5.

Toevoeging: het model van na de facelift heeft de 1.0 3-cilinder motor. Deze rijden (indien met turbo, de uitvoeringen met 100 of 125 pk) heel prettig; vlot en zuinig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sometimes op 13-10-2020 16:23:45 ]
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195612382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef trigt013 het volgende:
Want je hebt de oudere versie met de simpele boordcomputer (hij lijkt monochrome te zijn) en de wat nieuwe versie met moderne navigatie en gedetailleerde scherm.

Ik zit nog even goed te lezen wat je eigenlijk schrijft. De simpele boordcomputer (klein scherm) met de "telefoontoetsen" eronder, dat is de MK7 (met of zonder facelift).
De Fiesta met het rechtopstaande aanraakscherm (meestal 8") is de MK8; dat is geen facelift, maar een geheel nieuw model vanaf 2017.

Motoren zijn deels hetzelfde als bij het voorgaande model.

Als je het lastig vindt om die modellen aan de buitenkant uit elkaar te houden (binnenkant is totaal anders) dan kan je ook daar naar de grille kijken. De oude heeft het breedste deel aan de onderzijde, de nieuwe aan de bovenzijde.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:49:10 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195612750
In de familie hebben we een MK7, technisch hele comfortabele auto’s. Niets aan te merken eigenlijk. De nieuwste generatie daarentegen vind ik inleveren op gedrag. Heb deze wel eens een dagje gereden als leenauto, maar het zit niet lekker, weinig pit in het blok en de navigatie is weliswaar mooier en handig vanwege CarPlay maar het rijgedrag vind ik super irritant. Ik zou daarom per definitie kiezen voor het goedkopere, oudere model en een mooie titanium versie uitzoeken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:50:57 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195612789
En wikipedia is je vriend voor verschillen in generatie overigens :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:55:04 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195612855
Het scherm dat TS waarschijnlijk eerder bedoelt was een optie op de facelift van 2013. Ze zijn dus geleverd met zowel het oude monochrome schermpje (maar nu blauw, was rood) en een iets groter kleurenscherm met uitgebreidere navigatiemogelijkheid. Maar dus wel nog in het dashboard, niet erbovenop.

Ik heb zelf overigens die laatste. Niet dat ik 'm ooit voor navigatie gebruik, maar de interface is ook gewoon prettiger. Weet niet of die Sony stereo standaard bij dat scherm kwam, maar ook die bedient met z'n centrale multiknop wat handiger dan dat malle basisding dat op een ouwe Nokia lijkt.

Enne, of de Fiësta van 2008-2016 een MK6 of MK7 is hangt geloof ik af van aan wie je het vraagt, een Brit of een andere Europeaan. Die eilandbewoners hebben ergens een extra model gehad. Erg irritant want overal op internet krijg je dus voor de helft de verkeerde zoekresultaten. Beter gewoon jaartal gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kriegel op 13-10-2020 17:31:01 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_195612906
Wikipedia houdt een andere nummering aan voor de generaties dan gangbaar is.

Ik heb een Fiesta van het huidige model. De uitvoeringen zonder turbo (1,1 liters) zijn inderdaad traag. De turboversies (100 / 125 / 140 pk) komen prima vooruit.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195613071
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]

In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.
Ligt eraan waar je van houdt denk ik. Het moet een beetje bewegelijk zijn.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:24:05 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195613510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik zit nog even goed te lezen wat je eigenlijk schrijft. De simpele boordcomputer (klein scherm) met de "telefoontoetsen" eronder, dat is de MK7 (met of zonder facelift).
De Fiesta met het rechtopstaande aanraakscherm (meestal 8") is de MK8; dat is geen facelift, maar een geheel nieuw model vanaf 2017.

Motoren zijn deels hetzelfde als bij het voorgaande model.

Als je het lastig vindt om die modellen aan de buitenkant uit elkaar te houden (binnenkant is totaal anders) dan kan je ook daar naar de grille kijken. De oude heeft het breedste deel aan de onderzijde, de nieuwe aan de bovenzijde.
denk je wel voor deze info.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:26:49 #20
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_195613551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Sometimes het volgende:
Wikipedia houdt een andere nummering aan voor de generaties dan gangbaar is.

Ik heb een Fiesta van het huidige model. De uitvoeringen zonder turbo (1,1 liters) zijn inderdaad traag. De turboversies (100 / 125 / 140 pk) komen prima vooruit.
tnx voor deze verduidelijking
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:39:32 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195613769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:30 schreef Sometimes het volgende:
Als je het lastig vindt om die modellen aan de buitenkant uit elkaar te houden (binnenkant is totaal anders) dan kan je ook daar naar de grille kijken. De oude heeft het breedste deel aan de onderzijde, de nieuwe aan de bovenzijde.
Gewoon naar de kont kijken is een makkelijkere manier dan de neus. De 2008-2016 heeft verticale achterlichten en vanaf 2017 zijn ze horizontaal.





De nieuwe is ook een stuk breder, grotere auto in z'n totaliteit.

Moet eerlijk zeggen dat die kaasschaaf voorop daar erg van profiteert, die ziet er bij de mijne uit als de neus van een kruimeldief. :') Leuk op de Focus en Mondeo, paste niet echt op de Fiesta van toen. Te smal. De eerste versie had een mooiere voorkant die tenminste bij het overige lijnenspel paste.

Desondanks een facelift genomen omdat ie verder beter is. Helemaal geen onprettig sturende auto trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 13-10-2020 18:48:20 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:05 #22
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195618858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:48 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik voel geen enkele liefde bij auto's. Ik wil van A naar B met muziek en liefst zo zuinig mogelijk.
Kan je beter een Alto nemen, die is het zuinigst. Een fiesta is redelijk oude techniek in een modern jasje.

Het uitrustingsniveau bepaalt of je een monochroom of kleurenscherm hebt. Een groter (kleuren) scherm was optie.

Bij nader inzien is de facelift wel een totaal ander interieur. Meer zoals de nieuwste...

[ Bericht 6% gewijzigd door lipje op 13-10-2020 20:22:09 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_195619158
Ford: Lawaaige wielophanging, dooie motor, redelijk kwaliteit, matige electronica

Liever een Ibiza of Fabia, RIO of i20
.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:04:07 #24
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195621662
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef lipje het volgende:

[..]

Kan je beter een Alto nemen, die is het zuinigst. Een fiesta is redelijk oude techniek in een modern jasje.
Een Ecoboost is beslist geen oude techniek, moderne turbo 3-pitter, zeer soepel en zonder de trillingen die je van zo'n apparaat verwacht. De turboloze instappers hebben hetzelfde geavanceerde blokje verder (maar driecylinder zonder beademing is per definitie niet vooruit te branden, dus kut).

Die Duratec van voor de facelift is een ander verhaal, dat wel. Praktisch hetzelfde blok als midden jaren '90, maar op de 1.6 zowaar voor het eerst met variabele kleptiming (wow).
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:09:41 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195621780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]

In de B-klasse is de Fiesta juist een van de auto's met de betere wegligging.
En het interieur is kwalitatief stukken beter dan bijv een Polo van dezelfde tijd. De stoelen zijn beter en al met al is het een completere auto :Y
Wat @Fer zegt klopt wel, de motor komt niet echt vooruit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')