Ja dan komen ze allemaal tegelijk tussen 8.00 en 20.00. Poeh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker wordt het ook erg druk tijdens de overdag als ze massaal alcoholhoudende drank kopen.
Dat zou nergens op slaan. Aangezien alcohol in de supermarkt in gesloten containers wordt verkocht die je eerder kan kopen en gewoon na 20.00 open kunt makenquote:
Met de slappe burgemeesters die er nu zitten is dat niet zo gek hoorquote:
Dit, ja. Maatregel van niks.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier gaat die toch om 20.00 dicht, dus kan dus gewoon hele dag alcohol kopen.
Ja, het zou ook niet op het bordje van de burgemeesters moeten liggen, maar de veiligheidsregio, of de provincie, of de regering? Ik weet niet hoe je dit in de toekomst goed kan inrichten, maar het zal sowieso wel via landelijke wetgeving moeten gebeuren lijkt me dus de kamer/regering had hier ergens voortvarender in moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat burgermeesters het niet aandurven. En de overheid legt die verantwoordelijkheid ook ben hen om zelf niet het besluit hoeven te maken.
Dan gebeurd er dus niks. Femke zei zelfs 1 of 2 keer dat de situatie erg slecht was, en dat was een aantal weken geleden ofzo. Maar de enige extra maatregel was mondkapjes in drukke winkelstraten, en die regel werd snel teruggedraaid.
Zijn jullie zo oud allemaal? Het was vroeger ook al druk bij de avondwinkel, jongeren staan niet per se bekend om hun goede voorbereiding enzo. Meer zo van oh ja kut bier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zou nergens op slaan. Aangezien alcohol in de supermarkt in gesloten containers wordt verkocht die je eerder kan kopen en gewoon na 20.00 open kunt maken
Oh, echt? Ik ben weleens met de kleine wegens koorts/benauwdheid bij de huisartsenpost van het ziekenhuis geweest om 1 uur 's nachts, maar tot een daadwerkelijke opname kwam dat niet. Dan moet er wel echt wat aan de hand zijn hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die kunnen inmiddels al lang weer ontslagen zijn.
Vermoedelijk van 1 van de ouders gekregen, gevolgd door een voorzorgsopname.
Vind 4 opnames bij kleine kinderen niet heel zorgwekkend eigenlijk, kleine kinderen worden wel vaker opgenomen, bijvoorbeeld bij langdurige koorts, uitdroging, etc.
En gaan geen deur-beleid toepassen, dus de supers worden dan nieuwe coronabrandhaarden!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dan komen ze allemaal tegelijk tussen 8.00 en 20.00. Poeh.
Ik ben oud genoeg om mij de tijd te kunnen herinneren dat er geen avondwinkels bestondenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zijn jullie zo oud allemaal? Het was vroeger ook al druk bij de avondwinkel, jongeren staan niet per se bekend om hun goede voorbereiding enzo. Meer zo van oh ja kut bier.
Kan alsnog natuurlijk, al lijkt men te blijven aansturen op landelijke maatregelen. Wat op zich logisch is want Nederland is te klein voor goed lokaal of regionaal beleid, maar met groepsgrootte overal terug naar 30 en de horeca dicht heeft je van Amsterdam naar Haarlem of Almere te verplaatsen om te "feesten" zoals we een maand geleden nog wel zagen gebeuren ook weinig zin. Dus kan je voor de Amsterdam Rotterdam en DH best wat extra's optuigen qua maatregelen.quote:
Burgemeesters hebben helemaal geen mandaat om zomaar coronamaatregelen door te voeren. Hoe moeilijk is het om dat in te zien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met de slappe burgemeesters die er nu zitten is dat niet zo gek hoor
Alleen burgemeesters kunnen iets beslissen over alleen hun stad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het zou ook niet op het bordje van de burgemeesters moeten liggen, maar de veiligheidsregio, of de provincie, of de regering? Ik weet niet hoe je dit in de toekomst goed kan inrichten, maar het zal sowieso wel via landelijke wetgeving moeten gebeuren lijkt me dus de kamer/regering had hier ergens voortvarender in moeten zijn.
Het was een grapje!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom word je dan woest? Ik weet wel zeker dat ze dit meerdere keren gaan zeggen.
Dat het kan gaat het niet om. Het gaat erom dat men meer moeite moet doen, en het resultaat oncomfortabeler wordt. Als men drinken en/of alcohol wou verbieden, deden ze dat wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zou nergens op slaan. Aangezien alcohol in de supermarkt in gesloten containers wordt verkocht die je eerder kan kopen en gewoon na 20.00 open kunt maken
Femke wou toch helemaal niet meer de politiek in toch? Er werd echt aangedrongen bij haar om burgermeester te worden en ze wou geloof ik eerst niet eens accepteren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het zou ook niet op het bordje van de burgemeesters moeten liggen, maar de veiligheidsregio, of de provincie, of de regering? Ik weet niet hoe je dit in de toekomst goed kan inrichten, maar het zal sowieso wel via landelijke wetgeving moeten gebeuren lijkt me dus de kamer/regering had hier ergens voortvarender in moeten zijn.
Ja maar niet zomaar iets.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alleen burgemeesters kunnen iets beslissen over alleen hun stad.
Gelukkig zijn er nog zat andere maatregelenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben helemaal geen mandaat om zomaar coronamaatregelen door te voeren. Hoe moeilijk is het om dat in te zien?
Sowieso, dan sluit je als burgemeester alle kroegen, sportclubs, theaters... en die gaan dan allemaal failliet, want er zit geen steunpakket achter zoals bij de landelijke maatregelen. Het is niet zo simpel om te zeggen dat het aan de burgemeesters ligt, dus waarom doe je dat in godsnaam dan toch?
Jongeren zijn ook niet dom. Als ze weten dat een supermarkt op een bepaald tijdstip dicht gaat (of binnenkort stopt alcohol te verkopen), dan halen ze het gewoon wat eerder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zijn jullie zo oud allemaal? Het was vroeger ook al druk bij de avondwinkel, jongeren staan niet per se bekend om hun goede voorbereiding enzo. Meer zo van oh ja kut bier.
Noem er eens eentje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog zat andere maatregelen
Nou nou wat oncomfortabel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:24 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Dat het kan gaat het niet om. Het gaat erom dat men meer moeite moet doen, en het resultaat oncomfortabeler wordt. Als men drinken en/of alcohol wou verbieden, deden ze dat wel.
Echt onzin inderdaad. Daar grijp je wellicht 1x op mis, maar het volgende weekend slaat iedereen gewoon netjes op tijd in.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef laracroftonline het volgende:
heeft iedereen al een voorraad alcohol ingeslagen voordat ze het compleet verbieden maar roken nog steeds in stand houden?
En dat is precies de bedoeling. Nu ontstaat die run op hetzelfde moment, na het sluiten van de horeca. Als de horeca dicht is zal er automatisch spreiding plaatsvinden. En dus inderdaad, gaan ze wat eerder. De kans dat ze besluiten dat tegelijk te doen is vele malen kleiner.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jongeren zijn ook niet dom. Als ze weten dat een supermarkt op een bepaald tijdstip dicht gaat (of binnenkort stopt alcohol te verkopen), dan halen ze het gewoon wat eerder.
Kan me niet voorstellen dat het gaat gebeuren, dit klinkt echt als een typische horeca maatregel.
Met een positieve corona test zou ik mij kunnen voorstellen dat ze iets eerder opnemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:22 schreef Randier het volgende:
[..]
Oh, echt? Ik ben weleens met de kleine wegens koorts/benauwdheid bij de huisartsenpost van het ziekenhuis geweest om 1 uur 's nachts, maar tot een daadwerkelijke opname kwam dat niet. Dan moet er wel echt wat aan de hand zijn hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |