Die kunnen inmiddels al lang weer ontslagen zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen we iets vinden over die vier opnames TM 4 jaar?
Er liggen echt al wel redelijk wat echt jonge kinderen in het ziekenhuis.
Ja.. Hier moet naar mijn idee wel wat aandacht voor komen. Als de PBM niet goed werkt kan dat heel makkelijk opgelost worden en kan er heel makkelijk een verschil gemaakt worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Koffiepauze? Collegiaal overleg?
Of de pbm werkt toch niet zo ideaal als zou moeten...
Ik denk ook wel dat daar met schaamte staan, aangezien ze er zelf ook een chaos van maken. Maakt het niet makkelijker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de toon vanavond en wat men uiteindelijk besluit. Als ze >3x "dringend advies" in de mond durven nemen word ik woest!!
Gaat niet om gezondheid maar om dat je van alcohol handtastelijk wordquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef laracroftonline het volgende:
heeft iedereen al een voorraad alcohol ingeslagen voordat ze het compleet verbieden maar roken nog steeds in stand houden?
In augustus / september is er enorm gefaald hier in Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Eigenlijk zijn we m.b.t. Covid-19 net zo'n bananenrepubliek als USA.
Sowieso is het eigenlijk een beetje raar om 1 groot R0-getal op het hele land te plakken. Het gemiddelde zegt natuurlijk wel iets, maar het virus verspreidt zich vooral in lokale clusters. Je hebt er veel meer aan om te weten hoe hard het op verschillende plekken in het land gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet als ze die berekening maar 1x per week maken.
Eigenlijk zou ik wel een R per regio willen zien, voor wat het waard is. Neem nu Zeeland en Groningen/Drenthe. Daar woont bijna niemand, dus die dragen ook vrij weinig bij aan het totaal aan besmettingen. De R zoals die nu is, is eigenlijk een R over Noord-Brabant/Zuid-Holland/Noord-Holland, die gebieden hebben verreweg de meeste besmettingen en leggen dus ook het meeste gewicht in de schaal.
Wellicht dat het voor de goed-nieuwsshow, en om individueel meer invloed/verantwoordelijkheid te voelen, beter om het naar provincie uit te splitsen. Een soort districtenstelsel, dat is weliswaar walgelijk als het gaat om democratische vertegenwoordiging, maar voor dit soort zaken kan het wel motivatie en zinnig handelen oproepen.
ging het maar om de gezondheid, maar dat maakt de roverheid geen moer uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gaat niet om gezondheid maar om dat je van alcohol handtastelijk word
Wat het nog lastiger maakt is dat complete vrijheid voor de 1 juist restricties betekend voor de ander. Als er geen regels waren moesten alle mensen in risicogroepen nu echt thuis blijven waardoor je hun vrijheid EN veiligheid weer erg beperkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja is het ook, we zitten in zeer moeilijke tijd... waar we heel veel klappen krijgen. Maar eerlijk gezegd is de balans nu even weg van vrijheid, veiligheid, economie en welzijn, die 4 woorden zijn erg belangrijk voor ons allemaal in het leven. Maar gezond verstand gebruiken doet bijna elk mens nooit in deze dagen en weken, echter gaat ieder op zich van eigen weg met hun eigen belangen voorop. Vooral begrijp ik heel goed dat ze nog steeds hekel hebben aan de maatregelen, maar dit is wel broodnodig om het virus verder in te dammen en de zorg meer ademlucht te geven. Ik denk en veronderstel dat de oorzaak is dat de overheid wirwar heeft veroorzaakt aan de maatregelen om ter verduidelijken aan mensen met een niet Europees achtergrond hebben.
Dit blijft gek ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:16 schreef -0- het volgende:
Ten tweede zou er een regionalisering van de maatregelen plaats gaan vinden. Dat is totaal niet gebeurt. Er had destijds al ingegrepen moeten worden in met name Amsterdam en Rotterdam en later de studentensteden.
En de andere doden, dat is niet triest? 55 is oud zat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
Weinig nieuwe opname onder de jonge mensen, wel RIP iemand van 35-39 jaar. Altijd triest..
Maar supermarkten mogen toch gewoon alcohol verkopen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gaat niet om gezondheid maar om dat je van alcohol handtastelijk word
Goeie vraag trouwens: Blijven de coffeeshops nog wel open?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef laracroftonline het volgende:
heeft iedereen al een voorraad alcohol ingeslagen voordat ze het compleet verbieden maar roken nog steeds in stand houden?
wat ze ook gaan beslissen, het gaat er om dat er draagvlak en begrip komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de toon vanavond en wat men uiteindelijk besluit. Als ze >3x "dringend advies" in de mond durven nemen word ik woest!!
's Avonds niet meer, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar supermarkten mogen toch gewoon alcohol verkopen?
Na 8 uurquote:
Ik zeg toch ook altijd triest. Net als iemand van 95 jaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
En de andere doden, dat is niet triest? 55 is oud zat?
Hier gaat die toch om 20.00 dicht, dus kan dus gewoon hele dag alcohol kopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar supermarkten mogen toch gewoon alcohol verkopen?
Jee, ging eigk wel er vanuit dat patiënten bij opname meteen getest worden op coronaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)GT-besmet-met-corona
[..]
Niet best dit. Echt niet best.
Ja, ik denk dat dat ook de mensen veel zegt. Nu zijn er bijvoorbeeld dagelijks veel besmettingen in Amsterdam/Rotterdam, maar Amsterdam/Rotterdam hebben ook veel inwoners, en hoe is de trend daar ondertussen? Het begon immers met grotere uitbraken daar, maar dat zegt ook niet zoveel over de R nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is het eigenlijk een beetje raar om 1 groot R0-getal op het hele land te plakken. Het gemiddelde zegt natuurlijk wel iets, maar het virus verspreidt zich vooral in lokale clusters. Je hebt er veel meer aan om te weten hoe hard het op verschillende plekken in het land gaat.
Omdat burgermeesters het niet aandurven. En de overheid legt die verantwoordelijkheid ook ben hen om zelf niet het besluit hoeven te maken.quote:
Zeker wordt het ook erg druk tijdens de overdag als ze massaal alcoholhoudende drank kopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier gaat die toch om 20.00 dicht, dus kan dus gewoon hele dag alcohol kopen.
Zou wel verstandig zijn ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef SOG het volgende:
[..]
Jee, ging eigk wel er vanuit dat patiënten bij opname meteen getest worden op corona
Als ze maar Pit en Kanon over laten voor mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker wordt het ook erg druk tijdens de overdag als ze massaal alcoholhoudende drank kopen.
Waarom word je dan woest? Ik weet wel zeker dat ze dit meerdere keren gaan zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja dan komen ze allemaal tegelijk tussen 8.00 en 20.00. Poeh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker wordt het ook erg druk tijdens de overdag als ze massaal alcoholhoudende drank kopen.
Dat zou nergens op slaan. Aangezien alcohol in de supermarkt in gesloten containers wordt verkocht die je eerder kan kopen en gewoon na 20.00 open kunt makenquote:
Met de slappe burgemeesters die er nu zitten is dat niet zo gek hoorquote:
Dit, ja. Maatregel van niks.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier gaat die toch om 20.00 dicht, dus kan dus gewoon hele dag alcohol kopen.
Ja, het zou ook niet op het bordje van de burgemeesters moeten liggen, maar de veiligheidsregio, of de provincie, of de regering? Ik weet niet hoe je dit in de toekomst goed kan inrichten, maar het zal sowieso wel via landelijke wetgeving moeten gebeuren lijkt me dus de kamer/regering had hier ergens voortvarender in moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat burgermeesters het niet aandurven. En de overheid legt die verantwoordelijkheid ook ben hen om zelf niet het besluit hoeven te maken.
Dan gebeurd er dus niks. Femke zei zelfs 1 of 2 keer dat de situatie erg slecht was, en dat was een aantal weken geleden ofzo. Maar de enige extra maatregel was mondkapjes in drukke winkelstraten, en die regel werd snel teruggedraaid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |