abonnement Unibet Coolblue
pi_195607768
hallo
Ik ben student en heb een diagnose autisme, wat het voor mij moeilijk maakt werk te vinden. Maar sinds 2015 krijg je geen wajong meer met deze diagnose.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is bijstand te krijgen als student.
Heb zelf echter te horen gekregen dat ik maar moet gaan lenen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_195607921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Dispenser22 het volgende:
hallo
Ik ben student en heb een diagnose autisme, wat het voor mij moeilijk maakt werk te vinden. Maar sinds 2015 krijg je geen wajong meer met deze diagnose.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is bijstand te krijgen als student.
Heb zelf echter te horen gekregen dat ik maar moet gaan lenen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Jr, zal moeten lenen, of nog liever je uitgave beperken. Mocht een bijbaan, medisch gezien niet kunnen en je bent o.a opgenomen in het doelgroepregister kan je mogelijk wel studietoeslag krijgen van de gemeente.
pi_195608017
Je hebt geen recht omdat studiefinanciering een zogenaamde voorliggende voorziening is. Wel heb je mogelijk recht op een individuele studietoelagen. Die moet je bij de gemeente waar je woont aanvragen.

https://www.rijksoverheid(...)%82%AC-300-per-maand
pi_195608361
bedankt voor de tip. Blijkbaar is dat in mijn gemeente (Den Haag) 150 euro per maand. Dat is niet eens de helft van mijn huur maar het is iets.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:32:01 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_195608503
Heb je al meer gedaan dan alleen zoeken naar financiele opties? Ben je wel in staat om te werken (een wajong is niet alleen maar gebaseerd op een diagnose)? Ga eens langs het uwv of hulpverleningsinstantie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195608558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef ZarB het volgende: