abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195607312
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef Benny het volgende:
De routekaart is nog niet definitief en er wordt momenteel gewerkt aan een visuele variant, die vanavond online komt.
Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.
pi_195607313
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie dat markten ook worden uitgesloten van maatregelen. Nou, mijn vriendin wilde net wat lekkere dingetjes gaan halen voor de lunch maar is met lege handen teruggekomen omdat er op het plein voor de supermarkt een markt was en er door alle ouderen en bejaarden daar haast geen doorkomen aan was.

Maar nee, de jongeren!
Eigen keuze toch? Ik zou het gewoon gehaald hebben, als ik snacks wil haal ik ze.
#WeesGeenWhales
pi_195607318
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Er zijn helemaal nog geen pre orders voor de 3070. Ik heb gelukkig al een weekje een prachtige 3080 in mijn gloednieuwe systeem hangen. Allemaal voor de ellende begint en alle console en pc hardware voor maanden uitverkocht/verschrikkelijk overpriced is.
https://tweakers.net/nieu(...)dag%2016%20september.
blablablabla
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:59 #179
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195607340
quote:
Ja waar staat dat je kunt pre orderen?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:36 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195607350
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Spelers met een profcontract wellicht maar je hebt bij die BVO's honderden spelers rondlopen als je jeugdelftallen mee telt, en dan heb ik het niet over hele jonge kinderen maar U21, U19 etc die regelmatig met het eerste meetrainen of van dezelfde faciliteiten gebruik maken.
Ajax heeft er al iets van 60/70. Hebben de rest er gemiddeld minder dan 30 de club nodig om over de 1000 te komen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:41 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195607353
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Leuke poging op een scherpe reactie, maar IJsland heeft al evenveel tests als inwoners afgenomen.
Ok, maar wat heeft dat met je voorbeeld te maken, want bijvoorbeeld China heeft ook niet evenveel tests als inwoners afgenomen? Als we de Chinese cijfers mogen geloven, wat niet zo is, dan heeft Nederland per hoofd meer getest dan China.
Antifa
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:40:07 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195607359
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.
Amper werk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195607360
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ja waar staat dat je kunt pre orderen?
Als hij overmorgen op de markt verschijnt ga ik daar vanuit. Ik heb mijn 3080 in elk geval ruim van te voren moeten pre-orderen :@ .
blablablabla
pi_195607368
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom is langetermijnbeleid ook zo belangrijk joh. Kijk naar de VS waar een president binnen no-time bijna 20 jaar aan pandemievoorbereidingen heeft kunnen verneuken.
Ja. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat als je 100 jaar lang geen pandemie ondervonden hebt dat je het geen prioriteit zal vinden om een nieuw plan op te stellen als er talloze andere zaken zijn die hogere prioriteit hebben.

Niks menselijks is ons vreemd.
pi_195607408
twitter

Tja. Het verschil in duidelijkheid is duidelijk.
pi_195607429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat als je 100 jaar lang geen pandemie ondervonden hebt dat je het geen prioriteit zal vinden om een nieuw plan op te stellen als er talloze andere zaken zijn die hogere prioriteit hebben.

De grap is natuurlijk wel dat er een flinke hoeveelheid pandemieën geweest zijn, maar geen van die groot genoeg was om die urgentie te brengen (mexicaanse griep, SARS, MERS). Volgens mij riep het WHO in 2016 nog dat er pandemiedraaiboeken moesten komen.

Maar volledig eens, beetje hetzelfde als hoe veel mensen denken over sparen voor je pensioen. Als het niet verplicht is, waarom zou je het dan doen?
pi_195607434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Tja. Het verschil in duidelijkheid is duidelijk.
Lekker lachen met een niet bevestigd kaartje.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195607446
Die routekaart. Nog net even op het laatste moment in mekaar knutselen.
Net als ik vroeger deed met werkstukken. Vanaf augustus liep het al echt op. :D
Go hard or go home
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:45:49 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195607455
quote:

[..]

De realiteit is dat je allang ingehaald bent door diezelfde realiteit.
pi_195607458
quote:

[..]

Doet me denken aan één van de eerste debatten tijdens de crisis. Het vrouwtje van partij van de dieren die tot vervelends aan toe weer begon over de wetmarkets ofzo (weet niet meer precies waarover) en dat iedereen haar weg hoonde, we hadden tenslotte een crisis te beheersen. Ze zei toen: ja, maar hiervoor vonden jullie het ook steeds onzin en nu gáát het er eens over, is het weer niet goed! :D
pi_195607476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ambtenaren zweten niet op het werk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195607484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef EksDeeDeeDee het volgende:

[..]

Ik ben ook vrijgezel en ik zal m'n mening simpel samenvatten: thuiswerken zonder corona != thuiswerken met corona, en mensen zijn ook veel te gemakkelijk met denken dat iedereen de pre-corona situatie erg waardeerde.

Ik ervaar grote voordelen en grote nadelen. Grote nadelen dat levensdoelen compleet vast zijn gelopen, dat er veel onzekerheid is w.b. de toekomst is. Ik zie voordelen dat ik geen burn-out heb gekregen omdat de samenleving nogal een narratief op je forceert die niet bij iedereen past (en dankzij corona het narratief nu anders is). Ik verwacht ook dat men wel erg snel compleet terug wil draaien, waardoor ik precies dezelfde nadelen en voordelen zal ervaren als een jaar geleden. Dit hoeft niet, we kunnen het voor iedereen leuker maken zodra corona voorbij is. Maar het voelt erg "terug naar 2019 of alles is kudt".

En ik ervaar ook een gigantische ironie dat mensen die vroeger zeiden "niet zeiken, het leven is geweldig" nu exact hetzelfde ervaren als ik toen deed, en nu wel medelijden verwachten. Beste mensen, dat gaat twee kanten op, dit is geen zero-sum game.
Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?

Kijk mij lijkt het simpel: laat iedereen straks gewoon kiezen of en hoeveel die thuis wil werken. Dan ben je klaar toch? Vrijheid blijheid, iedereen gelukkig.

Ik wil vooral gewoon mn favoriete gezellige evenementen weer gewoon terug zoals ze waren zonder die kut 1.5m beperkingen, en dat mensen die van discotheken houden of voetbal etc dat ook gewoon weer kunnen doen.

Maar qua thuiswerken lijkt het me een simpele kwestie van eigen keuze, iedereen gelukkig.

Toch?
#WeesGeenWhales
pi_195607507
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
pi_195607508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?

Kijk mij lijkt het simpel: laat iedereen straks gewoon kiezen of en hoeveel die thuis wil werken. Dan ben je klaar toch? Vrijheid blijheid, iedereen gelukkig.

Ik wil vooral gewoon mn favoriete gezellige evenementen weer gewoon terug zoals ze waren zonder die kut 1.5m beperkingen, en dat mensen die van discotheken houden of voetbal etc dat ook gewoon weer kunnen doen.

Maar qua thuiswerken lijkt het me een simpele kwestie van eigen keuze, iedereen gelukkig.

Toch?
Nee. De huidige situatie laat zien wat er gebeurt als je iedereen zelf laat kiezen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:48:02 #195
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195607514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alleen als de verwarming hoog staat :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195607528
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En ze werken thuis, met thuiswerkvergoeding.
Go hard or go home
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:48:40 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195607535
quote:

[..]

Klopt, maar nu wil ik niet de nerd uithangen, maar zo'n beetje op elk wetenschaps-medium (tijdschriften, tv-kanalen, websites) wordt ook al een aantal decennia gewaarschuwd voor een pandemie als deze als reële optie om de huidige wereld in de problemen te brengen. Statistisch gezien kwam dit scenario altijd als het meest waarschijnlijke uit de bus zelfs, met als detail dat Zuidoost-Azië steevast genoemd werd als dé kanshebber als ground zero. Sars en Mers zijn er ook nog geweest als waarschuwing.

Nu hoeven regeringen niet te luisteren naar wat ik daaruit begrijp, maar er zijn overal adviseurs en experts die wel dit podium hadden en die dus minder prio hebben gekregen dan dit verdiende.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:49:12 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195607544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Tsjemig.
pi_195607546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef Noek het volgende:

[..]

En ze werken thuis, met thuiswerkvergoeding.
Daar hebben ze reiskosten vergoedingen voor ingeleverd. En netjes over onderhandeld.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:49:26 #200
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195607553
Bizar eigenlijk dat het zo uit de hand kan lopen in Nederland terwijl we hier ruim 17 miljoen corona experts hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')