abonnement Unibet Coolblue
pi_195601312
Beste vrienden,

Ik werk momenteel bij een groot commercieel kantoor waar veel hoogopgeleide (master+) jonge mensen werken met ambitie, echter zorgt dit ook voor een angstcultuur waardoor mensen zich niet durven uit te spreken om event. promoties niet mis te lopen. En je raadt het natuurlijk al: ik heb het wel gedaan. Ik heb een keer met een manager een discussie gehad en wat denk je?

Eindbeoordeling: ‘ClubMonza dient open te staan voor feedback en meer op te pikken van een manager die qua hiërarchie boven hem staat.’

Dus geen bonus ontvangen dit jaar en als ik aangeef dat de overige 51 weken wel goed heb gepresteerd en naast deze discussie geen andere discussies of aanvaringen heb gehad, wordt er gewoon gezwegen en gezegd dat dit zwaar weegt, omdat dit niet conform de normen en waarden van het kantoor is.

Ik voel mij niet begrepen en het harde werken van het afgelopen jaar is niet beloond. Terwijl allerlei middelmatige collega’s wel bonus hebben gehad, maar ik dus niet vanwege die discussie/aanvaring met de manager.

Ik heb nu 2 opties:
1. Naar de concurrent gaan, waarschijnlijk zelfde gezeik, maar wel goed voor mijn ontwikkeling een leercurve;
2. Naar de overheid en deze enge wereld achter mij laten.

Ik hoor graag van jullie!
pi_195601356
ClubMonza _O_ sorry keihard offtopic, maar mooie memories
pi_195601373
HR inschakelen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 04:33:56 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195601772
Wegwezen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195601835
Ja ik weet niet of dit topic in WGR thuis hoort. Het is aanpassen of oprotten. Als je het niet bevalt dan ga je maar iets anders zoeken, hoe oneerlijk het ook is. In je eentje zal je nooit die bedrijfscultuur veranderen. Diegenen die dat mogelijk wel kunnen starten zijn diegenen boven aan de ladder, maar die zullen niet beter weten en om die reden geen noodzaak zien voor verandering. (Zelfde zie je in de academische wereld btw)
Of je er wil blijven werken is aan jou. Dat heeft vooral met voorkeur te maken. De een haalt het meest uit zich zelf in zo'n cultuur en de ander gaat er aan ten onder. Wij weten niet wat bij jou past (hoewel we door dit topic wel een idee hebben natuurlijk).
De cultuur bij de directe concurrent zal waarschijnlijk niet anders zijn. Ga opzoek naar een kleiner commercieel kantoor of ga werken voor de overheid. Denk er wel over na dat je bij die twee ook genoeg problemen tegen gaat komen als je je bek open trekt op de momenten dat je dat juist niet moet doen.
Al gekeken naar kleinere kantoren waar je misschien bij kan werken?
pi_195601845
Btw, pro-tip. Als je een sollicitatie bij een andere werkgever hebt, ga dan niet negatief over je huidige werkgever praten en ga helemaal niets zeggen over deze aanvaring. Zeg dat je opzoek bent naar een nieuwe uitdaging, maar maak op geen enkele manier duidelijk dat jij iemand bent die aanvaringen heeft met managers.
pi_195601986
Je kunt het daar wel schudden, tenzij je boven het niveau van je leidinggevende bondgenoten hebt zitten.

Op de top van de apenrots geldt maar 1 ding en dat is loyaliteit.

Maar dan heb je van die arrogante vaak net afgestudeerde academici die het wel even denken beter te weten. :D
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195602273
Als het echt zo is zoals jij het ziet: escaleren en hopen dat boven jouw manager iemand zit die leidinggeven wel snapt.
pi_195602301
Welke bedrijfstak is dit eigenlijk? Persoonlijk zou ik dit soort eikels als manager slecht handelen
pi_195602312
Dat gezegd hebbende... Misschien is het als externe anders maar ik ben het graag heel erg oneens met managers en andere mensen. En dan geef ik dat ook te kennen. Meestal wordt dat op de een of andere manier gewaardeerd - mits gefundeerd
pi_195602378
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 06:51 schreef Holy_Goat het volgende:
Dat gezegd hebbende... Misschien is het als externe anders maar ik ben het graag heel erg oneens met managers en andere mensen. En dan geef ik dat ook te kennen. Meestal wordt dat op de een of andere manier gewaardeerd - mits gefundeerd
door wie wordt het precies "op de een of andere manier gewaardeerd"?
pi_195602416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

door wie wordt het precies "op de een of andere manier gewaardeerd"?
Door wie ik ingehuurd word. Zelfs als ik weer eens zit te zeiken over iets dat niet eens per se in mijn straatje valt.
pi_195602444
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Door wie ik ingehuurd word. Zelfs als ik weer eens zit te zeiken over iets dat niet eens per se in mijn straatje valt.
je aanhoren is iets anders dan t waarderen.
pi_195602446
Voorbeeld: manager x huurt Hg in om rapportage te bouwen. Hg ziet dat de connectie enorm knullig opgezet is. Hg kan in principe gewoon doen wat gevraagd is maar kan het niet laten dit aan te geven bij manager en dat zelfs licht over door te drammen / zelfs te passeren om het goed aan te geven of liefst aangepast te krijgen. Hg maakt rapportage op nieuwe connectie, iedereen super blij.

Terwijl Hg weet dat er minstens 5 internen waren die er net zo over dachten maar zeiden dat ze er vanwege hun positie niet durfden aan te kaarten of zich er hard voor durfden te maken of de manager durfden te passeren
pi_195602448
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Door wie ik ingehuurd word. Zelfs als ik weer eens zit te zeiken over iets dat niet eens per se in mijn straatje valt.
:') Dat kun je ook zien als een stukje commitment. Vanwaar de keuze om het op de meest negatieve manier denkbaar te formuleren?
pi_195602476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:13 schreef Holy_Goat het volgende:
Voorbeeld: manager x huurt Hg in om rapportage te bouwen. Hg ziet dat de connectie enorm knullig opgezet is. Hg kan in principe gewoon doen wat gevraagd is maar kan het niet laten dit aan te geven bij manager en dat zelfs licht over door te drammen / zelfs te passeren om het goed aan te geven of liefst aangepast te krijgen. Hg maakt rapportage op nieuwe connectie, iedereen super blij.

Terwijl Hg weet dat er minstens 5 internen waren die er net zo over dachten maar zeiden dat ze er vanwege hun positie niet durfden aan te kaarten of zich er hard voor durfden te maken of de manager durfden te passeren
Faal van die manager dat hij wel open staat voor die feedback, maar dat hij zijn eigen mensen niet zo ver krijgt om die te geven. Heb je toen ook teruggekoppeld dat jij niks nieuws verteld, maar dat je intern vergelijkbare geluiden hebt opgevangen?

Zelf zie ik trouwens eerder dat internen zich op zich wel durven uitspreken, maar door de stroperigheid en de traagheid van de organisatie maken ze zich er op een gegeven moment niet meer hard voor. En iemand van buiten is nog niet helemaal murw geslagen door die dynamiek, dus die agendeert het wel gewoon opnieuw en blaast het opnieuw leven in.
pi_195602479
Wat een kut bedrijf
pi_195602512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je aanhoren is iets anders dan t waarderen.
Ja kijk ik snap dat het soms heel anders werkt. Maar zeker bij vastgeroeste processen in corporates gaat er volgens mij nooit wat veranderen totdat iemand ingehuurd word om er wat van te vinden. En ik denk dat je daar als bedrijf dan wat aan hebt.

Normaliter zijn dat mensen van KPMG of McKinsey die door een bestuurslaag ingehuurd worden om hun impopulaire visie te bevestigen. Zo komt een manager voor veel geld er mee weg door beslissingen die hij zelf wil doordrukken door een extern bedrijf te laten nemen. Naja, niet echt, maar wel: McKinsey zegt het, we betaalden ze een miljoenmiljard euro, dus ze zullen wel gelijk hebben. Pakt het goed uit dan krijgt de bestuurslaag alle Kudos, pakt het slecht uit dan kunnen ze wijzen naar het externe bedrijf.

Even terug naar mijn eigen ervaring: er zat een project in multidisciplinair team al super lang in het slop. Schoot maar niet op want project owner is redelijk incapabel. Toen die op vakantie was voor een week of 4 heb ik in de eerste week geprobeerd of de project manager wilde escaleren en beslissingen wilde nemen om het project vlot te trekken. Die durfde dat niet want zou dan tegen owner in gaan en mogelijk bonus mislopen. Dus ik ben naar de manager van owner gegaan, boel uitgelegd, fiat gekregen en gedaan wat ik wilde doen. Manager vond dat spannend, maar nu hij mij de schuld kon geven feitelijk was het wel ok. Drie weken later was het project weer op full speed, owner kwam terug en is bijgepraat en was super blij want het project leek gered.

Dat kwam in dit geval puur omdat iemand voorbij een manager durfde te gaan. Mijn bijdrage was echt minimaal, het enige wat ik gedaan is zorgen van de schuld krijgen weggenomen waarna het team weer ging rollen.

Stom eigenlijk
pi_195602521
Ik heb die apenrots ook moet trotseren om te komen waar ik nu ben. En het is nóg een apenrots.
Van boven is die echter een stuk makkelijker dan van beneden.

Is het het allemaal waard geweest? Nah....

Ik zou serieus kijken naar andere opties buiten dit bedrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 07:25:36 ]
pi_195602526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:13 schreef Chia het volgende:

[..]

:') Dat kun je ook zien als een stukje commitment. Vanwaar de keuze om het op de meest negatieve manier denkbaar te formuleren?
Daar heb je gelijk in. Wat ik inderdaad bedoel is dat ik het altijd zie als mijn taak om 'verbeterpunten' in ieder geval te melden en liefst verbeterd te krijgen. Dat gezegd hebbende: soms moet je wel weten wanneer je je bek moet houden en daar word ik gelukkig langzaam beter in. Pick your battles zeg maar ;)
pi_195602533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Faal van die manager dat hij wel open staat voor die feedback, maar dat hij zijn eigen mensen niet zo ver krijgt om die te geven. Heb je toen ook teruggekoppeld dat jij niks nieuws verteld, maar dat je intern vergelijkbare geluiden hebt opgevangen?

Zelf zie ik trouwens eerder dat internen zich op zich wel durven uitspreken, maar door de stroperigheid en de traagheid van de organisatie maken ze zich er op een gegeven moment niet meer hard voor. En iemand van buiten is nog niet helemaal murw geslagen door die dynamiek, dus die agendeert het wel gewoon opnieuw en blaast het opnieuw leven in.
Goed punt ook van dat murw slaan en dynamiek. Denk dat dat zeker voor de helft bijdraagt.

Maar als een manager dominant is dan krijg je dus wel precies die faal die jij beschrijft: niemand durft wat te zeggen.
pi_195602538
quote:
80s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:25 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik heb die apenrots ook moet trotseren om te komen waar ik nu ben. En het is nóg een apenrots.
Van boven is die echter een stuk makkelijker dan van beneden.

Is het het allemaal waard geweest? Nah....

Ik zou serieus kijken naar andere opties buiten dit bedrijf.
Hoe meer naar boven hoe politieker die rots ook wordt heb ik het idee. En aangezien ik daar niet goed in ben en totale schijt aan heb zou ik daar nooit lang kunnen zitten :P
pi_195602567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:26 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Wat ik inderdaad bedoel is dat ik het altijd zie als mijn taak om 'verbeterpunten' in ieder geval te melden en liefst verbeterd te krijgen. Dat gezegd hebbende: soms moet je wel weten wanneer je je bek moet houden en daar word ik gelukkig langzaam beter in. Pick your battles zeg maar ;)
Maar het gaat die manager toch erom wat je tussen de regels door zegt? Het melden en verbeterd te krijgen straalt een en al passiviteit uit... en dat is waar je op wordt beoordeeld.

Je kunt ook pas naar je manager toestoppen als je al wat verbeteringen hebt doorgevoerd, zoet dat wat oplevert, maar om nog verder door te voeren heb je persoon X nodig of zoveel tijd om het op te voeren waarna het Y oplevert.

Je moet je manager niet met problemen opzadelen maar met oplossingen. En ja daar kan hij mee scoren bij de manager boven hem maar daar moet je je niet druk over maken, dat is hoe het nou eenmaal werkt.

En ja, net zo hard bij de overheid.
pi_195602584
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:35 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar het gaat die manager toch erom wat je tussen de regels door zegt? Het melden en verbeterd te krijgen straalt een en al passiviteit uit... en dat is waar je op wordt beoordeeld.

Je kunt ook pas naar je manager toestoppen als je al wat verbeteringen hebt doorgevoerd, zoet dat wat oplevert, maar om nog verder door te voeren heb je persoon X nodig of zoveel tijd om het op te voeren waarna het Y oplevert.

Je moet je manager niet met problemen opzadelen maar met oplossingen. En ja daar kan hij mee scoren bij de manager boven hem maar daar moet je je niet druk over maken, dat is hoe het nou eenmaal werkt.

En ja, net zo hard bij de overheid.
Eens. Alleen roepen is natuurlijk niet done. Dat het bij de overheid net zo is lijkt me ook; daar heb je immers ook apen.

Alhoewel het wellicht wel minder is dan bij een groot advocaten kantoor oid
pi_195602633
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 01:35 schreef ClubMonza het volgende:

2. Naar de overheid en deze enge wereld achter mij laten.

Sorry, maar als je niet tegen hierarchie kunt dan moet je vooral niet naar de overheid gaan. Bij de overheid heb je helemaal rangen en standen en als er iemand die een schaal boven je staat iets zegt dat heb je gewoon je mond te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')