abonnement Unibet Coolblue
pi_195586820
8 jaar geleden heb ik mijn middelbareschooldiploma gehaald, met 2 soorten wiskunde (B en D). Vond het altijd wel leuker dan de andere vakken en niet enorm moeilijk (het was meer begrijpen, minder leren).

Toen een half jaartje bouwkunde gedaan - bleek niks voor mij.
Toen 4 jaar Software Engineering, en nu werk ik als software engineer.

Sinds 2012 / begin 2013 heb ik dus nooit meer wiskunde nodig gehad, en daardoor ben ik het compleet verleerd.

Weet iemand hoe ik mijn kennis weer op kan frissen? Wat meer kennis van wiskunde zou me wellicht kunnen helpen verderop in mijn carrière..
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195587566
Misschien dat Youtube een goed startpunt is?
Bijv.: https://www.youtube.com/user/WiskundeAcademie/playlists

Verder zou je eens op online cursusplatformen zoals edX kunnen kijken of daar iets van je gading bij zit:
https://www.edx.org/course/subject/math
pi_195597550
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:24 schreef B300 het volgende:
8 jaar geleden heb ik mijn middelbareschooldiploma gehaald, met 2 soorten wiskunde (B en D). Vond het altijd wel leuker dan de andere vakken en niet enorm moeilijk (het was meer begrijpen, minder leren).

Toen een half jaartje bouwkunde gedaan - bleek niks voor mij.
Toen 4 jaar Software Engineering, en nu werk ik als software engineer.

Sinds 2012 / begin 2013 heb ik dus nooit meer wiskunde nodig gehad, en daardoor ben ik het compleet verleerd.

Weet iemand hoe ik mijn kennis weer op kan frissen? Wat meer kennis van wiskunde zou me wellicht kunnen helpen verderop in mijn carrière..
Heb je tijdens je opleiding Software engineering helemaal geen wiskunde gehad dan?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195603645
Bekijk ook eens de boeken van Jan de Craats :)
-
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:40:42 #5
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_195604847
Project Euler!
Niet per se voor het opfrissen van middelbare school-wiskunde, maar wel om op een leuke manier met wiskunde bezig te zijn.
pi_195636444
Bij verschillende studies op studystore.nl kijken

Heb een paar jaar geleden zelf voor economie "Essential Mathematics for Economic Analysis" van Knut Sydsaeter gebruikt. Was een goede opfrissing voor mij van wiskunde a in een paar hoofdstukken en het boek gaat daarna gewoon verder met wiskunde b onderwerpen en dieper. Staan ook ontzettend veel sommetjes met antwoorden in, dus je kunt goed oefenen.
pi_195699413
Khan academy (Engelse site) kun je ook gebruiken voor het opfrissen, deze bieden ook vraagstukken per onderwerp aan.
pi_195717578
Ik begrijp echt niet waarom je dit zou willen doen behalve dan voor je plezier. Net of het een werkgever iets boeit dat jij in je vrije tijd een paar sommetjes hebt opgelost, wat heeft hij daar in de praktijk aan?
Play hard, go pro.
pi_195730215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:33 schreef Haushofer het volgende:
Bekijk ook eens de boeken van Jan de Craats :)
De man heet Jan van de Craats.
pi_195749316
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:04 schreef Riparius het volgende:

[..]

De man heet Jan van de Craats.
Klopt, ik was in de war met zijn neef :P
-
pi_195766705
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Heb je tijdens je opleiding Software engineering helemaal geen wiskunde gehad dan?
Nope. In het werk ook niet veel nodig, maar dat is afhankelijk van wat voor software je bouwt natuurlijk. Bij de opleiding heb ik het een maar 1 keer nodig gehad bij het bouwen van een spel.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195767992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:19 schreef B300 het volgende:

[..]

Nope. In het werk ook niet veel nodig, maar dat is afhankelijk van wat voor software je bouwt natuurlijk. Bij de opleiding heb ik het een maar 1 keer nodig gehad bij het bouwen van een spel.
Misschien kun je eens beginnen met deze PDF van de Open Universiteit waarin de basiskennis Wiskunde van de middelbare school wordt behandeld die bekend wordt verondersteld bij beginnende studenten Informatica. Meteen aan het begin vind je een diagnostische toets die studenten die met de opleiding beginnen zonder problemen zouden moeten kunnen maken.
pi_196290985
"Er moet geneukt worden en bier gezopen worden, maar er wordt toch niet geneukt dus moet er meer bier gedronken worden!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')