abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195586136
Ik zag op marktplaats een elektronisch apparaat aangeboden voor ¤400 terwijl het nieuw ¤900 kost.
De verkoper geeft als verklaring dat het product toch niet is wat hij nodig heeft.
Dit kan kloppen, het is een enigszins nicheproduct.
Maar hij is wel bereid meer dan de helft als verlies te nemen terwijl (deze versie van) het apparaat net sinds een jaar op de markt is.

Nu vraag ik me dus af of het gestolen is.

Hoe kan ik, als ik het toch zou kopen, kunnen voorkomen dat ik voor heling gepakt kan worden?
Volstaat het als de verkoper mij zijn aankoopbewijs mee geeft?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195586318
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:37 schreef jeroen25 het volgende:
Ik zag op marktplaats een elektronisch apparaat aangeboden voor ¤400 terwijl het nieuw ¤900 kost.
De verkoper geeft als verklaring dat het product toch niet is wat hij nodig heeft.
Dit kan kloppen, het is een enigszins nicheproduct.
Maar hij is wel bereid meer dan de helft als verlies te nemen terwijl (deze versie van) het apparaat net sinds een jaar op de markt is.

Nu vraag ik me dus af of het gestolen is.

Hoe kan ik, als ik het toch zou kopen, kunnen voorkomen dat ik voor heling gepakt kan worden?
Volstaat het als de verkoper mij zijn aankoopbewijs mee geeft?
Ongeveer de helft vind ik voor marktplaats wel een realistische prijs. Ik merk aan mezelf dat ik op marktplaats geen dingen koop die maar 20 of 30% goedkoper zijn dan de nieuwprijs, ook al zijn ze zo goed als nieuw. Gewoon teveel risico op gezeik en geen garantie. Dan koop ik het liever direct nieuw. Ik denk dat jouw verkoper wat meer ervaring heeft op marktplaats en al gemerkt heeft dat je ze niet kwijt raakt voor een te hoge prijs.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:48:31 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195586323
Als je zijn aankoopbewijs hebt, waar zijn naam bv op staat, dan lijkt mij dat je ten alle tijden kunt aangeven dat je te goeder trouw bent geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195587428
Hangt ook van het apparaat af. Als iemand dit zakelijk koopt en je krijgt btw terug en kunt het zakelijk afschrijven, dan is de helft van de nieuwprijs niet gek.

Gaat het ik een iPhone of ander populair product dan zou ik wel goed uitkijken dat je niet gescammed wordt.
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:56:01 #5
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_195589660
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ongeveer de helft vind ik voor marktplaats wel een realistische prijs. Ik merk aan mezelf dat ik op marktplaats geen dingen koop die maar 20 of 30% goedkoper zijn dan de nieuwprijs, ook al zijn ze zo goed als nieuw. Gewoon teveel risico op gezeik en geen garantie. Dan koop ik het liever direct nieuw. Ik denk dat jouw verkoper wat meer ervaring heeft op marktplaats en al gemerkt heeft dat je ze niet kwijt raakt voor een te hoge prijs.
Helemaal mee eens fout aangeschaft en dan 100,00 korting op een bedrag van 900,00 dan koop ik het wel nieuw beter voor je garantie, je weet nooit wat er in die tussentijd mee gebeurt is.
pi_195720536
Check ook even het serienummer op www.stopheling.nl

Maak daarvan een screenshot. Ik zou wel langsgaan en niet vantevoren overmaken...

Wbt de hoogte van de prijs. Er zijn nog wel mensen die standaard maximaal de helft van de nieuwprijs vragen als ze iets op mp verkopen. Gewoon om snel te verkopen zonder gezeur.
pi_195728271
Ik krijg op dingen waar ik 250 euro voor vraag ook een bod van 25 _O- dus vind dit niet eens zo gek
pi_195823026
Ligt er aan hoe graag je er van af wil. Ik heb onlangs een hoop zooi weggedaan, flink onder de prijs zodat het dezelfde dag nog opgepikt werd door één of andere pauper. Ik had wat extra ruimte nodig. Als het niet binnen een dag was weggeweest had ik het waarschijnlijk (laten) weg tyfen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')