abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195579130
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:19 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195579142
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

En is dat veilig?
Definieer veilig.

Je ziet het nu toch ook al, in maart was iedereen in blinde paniek toiletpapier aan het hamsteren. Nu wordt het dagelijkse bericht van 6000 besmettingen per dag door velen voor kennisgeving aangenomen op weg naar de voetbaltraining, de bioscoop of het koffieuurtje bij Henk en Ingrid.
pi_195579148
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:38 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579151
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Noem eens een goed alternatief wat veilig kan worden doorgevoerd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:41 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:09:20 #96
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579167
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195579169
Marion Koopmans noemde op de vraag hoe lang zij verwachte dat we er nog echt last van hebben laatst mid 2021.

Oftewel, iedereen roept maar wat want niemand weet het.

Maar mocht er in het voorjaar van 2021 een vaccin zijn dat getest is en werkzaam en veilig is bevonden, dan zou ik niet weten waarom het nog een jaar zou moeten duren voordat de belangrijkste groepen zijn ingeënt.

Ik neem aan, en daar lees je ook berichten over, dat we de belangrijkste vaccin- kanshebbers nu al in de massaproductie gooien. Zodat je straks direct met de inentingscampagne kunt beginnen als het vaccin wordt goedgekeurd.

Beter nu vele miljoenen in de productie van vaccins steken waarbij later wellicht blijkt dat ze niet werken/niet veilig zijn, dan wachten met de productie totdat het is goedgekeurd en kostbare maanden verliezen.
pi_195579172
Je tent wordt voor onbepaalde tijd gesloten.
Goede ondernemer: *past zich aan
Opgelost
Virus weg
Niemand meer dood
Ondernemer heeft zich aangepast

Prachtig! O+
Go hard or go home
pi_195579175
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor de ouderen, kwetsbaren, gezondheidszorg en de economie niet.
Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.
pi_195579185
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:10:19 #101
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195579188
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.

Ze wachten maar even met hun feestjes. Zo groot is dat leed nu ook weer niet, afgezet tegen de pandemie waar we in zitten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195579191
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:

[..]

Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
Inderdaad, het gaat vele honderdduizenden werklozen opleveren, of misschien wel meer dan een miljoen als het echt nog een jaar door gaat. Op een gegeven is dat niet meer vol te houden, dus men gaat geen echte lockdowns doen, maar eerder een soort ingecalculeerd risico nemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195579212
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?
Aantal besmettingen boeit geen reet, zolang de zorg maar niet helemaal omver valt. Uiteindelijk is dit een virus wat net zoals griep gewoon periodiek terug gaat komen, dus des te eerder je het gehad hebt dan wel gevaccineerd bent en iedereen dus enige vorm van weerstand er tegen op bouwt dan kan je weer normaal gaan doen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:11:20 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195579215
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.

Ze wachten maar even met hun feestjes. Zo groot is dat leed nu ook weer niet, afgezet tegen de pandemie waar we in zitten.
Er zit weer een stofje in de groef van je plaat.
pi_195579254
quote:
Misschien beter uitzenden op de Arabische en niet op de Engelse zender, dan bereiken wij de groepen die nu het grootste gedeelte van de zorgcapaciteit opslokken misschien ook.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:57 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579258
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Ronald het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat vele honderdduizenden werklozen opleveren, of misschien wel meer dan een miljoen als het echt nog een jaar door gaat. Op een gegeven is dat niet meer vol te houden, dus men gaat geen echte lockdowns doen, maar eerder een soort ingecalculeerd risico nemen.
In 1995 was de werkloosheid 8% dat zou nu neerkomen op bijna een miljoen. Dat was toen ook vol te houden, uiteraard doet het veel pijn. Maar het is niet het einde van de wereld ;).

De vraag is wel of de kwaal erg genoeg is om het middel in te zetten.
pi_195579268
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef Harlon het volgende:

[..]

Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.
De huidige niet nee. Als het virus onder de duim gehouden zou worden wel.
De horeca is een heel zichtbare sector en die is echt niet te benijden. Maar het is niet de enige sector he? Er zijn hele industrieterreinen vol met bedrijven die gewoon het hele jaar door gewerkt hebben. De MKB valt pas om als er teveel (langdurig) zieken zijn.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:14:54 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579272
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:11 schreef Harlon het volgende:

[..]

Aantal besmettingen boeit geen reet, zolang de zorg maar niet helemaal omver valt. Uiteindelijk is dit een virus wat net zoals griep gewoon periodiek terug gaat komen, dus des te eerder je het gehad hebt dan wel gevaccineerd bent en iedereen dus enige vorm van weerstand er tegen op bouwt dan kan je weer normaal gaan doen.
Daar is dus geen garantie voor, als door dat beleid de zorg instort ben je denk ik verder van huis. Of denk je dat de zorg dit aan kan?
pi_195579280
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.
Je hebt niet zo zeer nieuwe initiatieven nodig, de beetje moderne kroegen en clubs hebben goede ventilatie, daarmee zou je al een heel eind moeten komen. Festivals in de buitenlucht mogen natuurlijk al helemaal geen probleem zijn.
pi_195579294
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik ken er toch heel wat in die sector en die hebben allemaal zonder uitzondering een andere baan. Velen hadden die sowieso al naast de evenementen overigens.
pi_195579303
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De huidige niet nee. Als het virus onder de duim gehouden zou worden wel.
De horeca is een heel zichtbare sector en die is echt niet te benijden. Maar het is niet de enige sector he? Er zijn hele industrieterreinen vol met bedrijven die gewoon het hele jaar door gewerkt hebben. De MKB valt pas om als er teveel (langdurig) zieken zijn.
het is niet dat het een sector is. Horeca is natuurlijk nauw verbonden met andere sectoren, die gaan de klap ook krijgen als die sector omvalt. Vandaar dat ik het al een domino effect noemde. Het blijft niet bij 1 ding.
pi_195579322
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Iew. Blijft verrassend dat zulke enge en vooral onwetende mensen almaar op blijven duiken.
Gemiddelde leeftijd van sterftegevallen van corona zijn respectievelijk 81 & 84. Gemiddelde leeftijd.
pi_195579338
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Je hebt niet zo zeer nieuwe initiatieven nodig, de beetje moderne kroegen en clubs hebben goede ventilatie, daarmee zou je al een heel eind moeten komen. Festivals in de buitenlucht mogen natuurlijk al helemaal geen probleem zijn.
Dat zou ik niet zo stevig durven formuleren. Maar bijvoorbeeld met sneltesten bij een evenement zie ik al niet zoveel problemen meer.
pi_195579347
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daar is dus geen garantie voor, als door dat beleid de zorg instort ben je denk ik verder van huis. Of denk je dat de zorg dit aan kan?
In de zorg is het een kwestie van prioriteiten stellen, wil je serieus iedereen die het advies van Asha ten Broeke (dik zijn is heeeeerlijk) gaan redden als dat ten koste gaat van andere mensen die niet de febo als hun dagelijkse restaurant hadden?
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:19:49 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579366
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Gemiddelde leeftijd van sterftegevallen van corona zijn respectievelijk 81 & 84. Gemiddelde leeftijd.
Je hebt even gemist dat de hersteltijd bij opname vaak over de 6 maanden loopt. Overleven is wel prettig, maar het is niet zo dat als je het goed te pakken hebt dat je er met 2 weekjes af bent.
pi_195579370
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo stevig durven formuleren. Maar bijvoorbeeld met sneltesten bij een evenement zie ik al niet zoveel problemen meer.
Dat is ook een optie zeker een optie. Maar goed, testen in Nederland gaat niet zo snel omdat iemand in het OMT zijn eigen business moest beschermen en we dus geen bulk test capaciteit hebben.
pi_195579380
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

In 1995 was de werkloosheid 8% dat zou nu neerkomen op bijna een miljoen. Dat was toen ook vol te houden, uiteraard doet het veel pijn. Maar het is niet het einde van de wereld ;).

De vraag is wel of de kwaal erg genoeg is om het middel in te zetten.
Ik dacht altijd dat de jaren 90 laag waren qua werkloosheid, maar goed in de jaren 30 was het vast ook extreem en begin jaren 80 geloof ik.

Maar goed, de regering gaat dat gewoon niet toelaten verwacht ik, er zit een grens aan de economische schade die men wil accepteren.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:20:24 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195579382
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van deze nutteloze statistiek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195579419
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:19 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat is ook een optie zeker een optie. Maar goed, testen in Nederland gaat niet zo snel omdat iemand in het OMT zijn eigen business moest beschermen en we dus geen bulk test capaciteit hebben.
Beetje bij de les blijven he? Er zijn al 2 sneltesten goedgekeurd en beschikbaar. Worden ook al gebruikt. Kan me zo voorstellen dat die ook voor dit soort dingen in de toekomst ingezet kunnen worden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:22:53 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579426
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:19 schreef Harlon het volgende:

[..]

In de zorg is het een kwestie van prioriteiten stellen, wil je serieus iedereen die het advies van Asha ten Broeke (dik zijn is heeeeerlijk) gaan redden als dat ten koste gaat van andere mensen die niet de febo als hun dagelijkse restaurant hadden?
Dit gaat te ver. De eed van Hippocrates schend je hier gewoon mee.

Wat is het volgende geen VVD'ers behandelen omdat die bezuinigden op de zorg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')