Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:31 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de curve nu weer een beetje aan het afvlakken is. Het stijgt niet meer zo snel.
Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.
Goeie site. Kort en bondig, maar wel duidelijk!quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:36 schreef DX11 het volgende:
Goede site kwam ik net tegen:
http://iscoronanieteensoortgriepje.nl/
Mocht je scherm een hoge resolutie zijn, zoom in op linksboven.
Als dat zo was, zouden de beleidsmakers dat toch ook wel weten en waren extra maatregelen toch niet nodig?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.
Bron.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Had men gezien dat van de kinderen <3 die getest worden 12% positief test?
Het hoogst van alle groepen?
Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVMquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Bron graag trouwensquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Aantal positief geteste kinderen is heel.laag ten opzichte van boven de 12quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVM
En als kinderen wel besmet raken komt het door volwassenen
55 personen getest, dat is wel een heel smal spectrum om conclusies aan te verbinden denk je ook niet?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:50 schreef Za het volgende:
[..]
Waarvan 12,7% positief, hoger dan zorgwerkers en horecapersoneel.
Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?quote:
Die blijft redelijk vlak, licht stijgend. kijk maar op https://www.stichting-nice.nl/quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:48 schreef Ringo het volgende:
Je hoort nu in het nieuws vooral nog cijfers van 'besmettingen', lees: positieve testresultaten. Niet zozeer van de ziekenhuisopnamen (regulier of IC).
Zijn die opnamecijfers ook zo aan het stijgen of blijft die stijging achter?
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Bijna 7000
Maar recent heel weinig idd
Ja maar dat komt door hun besmette ouders. Een kind kan geen Corona verspreiden want zo ja moeten de scholen en kinderopvang weer dicht en kunnen we geen geld verdienen.quote:
Vind ik best veel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
Niet in het tijdvak waarin 12% positief is.quote:
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?quote:Verder wil het kabinet gaan werken aan een plan voor de lange termijn, zodat er niet elke week nieuwe maatregelen aangekondigd hoeven te worden die niemand ziet aankomen.
Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
Ze worden in principe niet meer getest, voorheen wel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?
Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
Nadat er een goed vaccin is, moet het nog geproduceerd en verdeeld worden. Wij zijn niet het enige land wat wacht op een vaccin. Dan moet het nog aan de bevolking gegeven worden en pas wanneer er voldoende mensen ingeënt zijn, komt er lucht. Dan ben je zo minimaal een half jaar verder. Wij krijgen niet als eerste meteen 17 miljoen vaccins, zeg maar.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
Uit een NOS-artikel van donderdag:
[..]
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?
Heb het niet eerder gelezen, maar best bizar eigenlijk.
Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
Omdat niet elk vaccin even effectief is, en voorradig bij de start, en geaccepteerd door de gebruikers, etc... Daarna is het nog steeds een kwestie van tijd voordat het allemaal de wereld uit is. Je kunt pas echt zeggen dat het helemaal weg is (het grote gevaar althans) als je een winter verder bent denk ik.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?
Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
Alle kinderen onder de 12 als daar een heel goede reden voor is. En die hele kleintjes kunnen er (in tegenstelling tot vanaf basisschoolleeftijd) soms nog wel heel ziek van worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:57 schreef Ronald het volgende:
[..]
Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Ach, van de tientallen in ontwikkeling zullen er wel een paar goed gaan. Er is ook nog geen vaccin afgevallen in fase 3 tot nu toequote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
En is dat veilig?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
Ja we kunnen er beter nu mee beginnen, dan het elke keer uitstellen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
Dit. Een goede ondernemer past zich aan aan veranderende omstandigheden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Definieer veilig.quote:
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Noem eens een goed alternatief wat veilig kan worden doorgevoerd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor de ouderen, kwetsbaren, gezondheidszorg en de economie niet.
Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Inderdaad, het gaat vele honderdduizenden werklozen opleveren, of misschien wel meer dan een miljoen als het echt nog een jaar door gaat. Op een gegeven is dat niet meer vol te houden, dus men gaat geen echte lockdowns doen, maar eerder een soort ingecalculeerd risico nemen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |