abonnement Unibet Coolblue
pi_195600135
twitter


Nu vind ik "zetelroven " niet erg
Baudet leek het wel te vinden en besefte wat later dat meeroven in zijn belang kon zijn.
Principes snel overboord gooien voor eigenbelang ? Of was zetelroverij alleen fout, als het niet in het eigen belang was zoals de groep Otten dat deed.
Komt niet eerlijk over, Terry

[ Bericht 16% gewijzigd door Bluesdude op 13-10-2020 00:01:09 ]
pi_195600609
Je wilt politiek beleiden en dan heb je van die carriere typjes binnen je partij die de macht willen grijpen en er VVD light van willen maken. Altijd lastig :N
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:09:27 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195600635
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Nu vind ik "zetelroven " niet erg
Baudet leek het wel te vinden en besefte wat later dat meeroven in zijn belang kon zijn.
Principes snel overboord gooien voor eigenbelang ? Of was zetelroverij alleen fout, als het niet in het eigen belang was zoals de groep Otten dat deed.
Komt niet eerlijk over, Terry
Hij was denk ik niet voldoende op de hoogte van het system, van zeterroven is immers geen sprake. De zetel is geen eigendom van de fratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195600672
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar die moet je niet als lijsttrekker willen hebben.
Sowieso wel. Je moet God op zijn blote knieën danken dat er een overduidelijke totaalidioot een idiote partij leidt. Anders denken er teveel mensen dat het een redelijke partij is waar je op kan stemmen. In die zin is Baudet een zegen voor Nederland...
pi_195603919
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Klopkoek het volgende:
Fan van het eerste uur Syp Wynia is een beetje bedroefd en is daarom maar over gegaan tot overal islamisering te zien.
Ik zie eigenlijk een grotere bedreiging in domineetje Blokhuis die samen met Grapperhaus al eerder de hele festivalsector ter discussie stelde vanwege het drugsgebruik wat zou leiden tot 'ondermijning', de schaamlap voor de al decennia falende war on drugs.

Feit is dat je in de maatregelen duidedelijk de voorkeuren van het kabinet terugziet. Vakantievliegen wordt geen strobreed in de weg gelegd, de tollenaars van de financiele sector hebben vrij spel en krijgen enorme extraatjes, De horeca en het profvoetbal werden uit de losse pols meteen al onredelijk hard aangepakt terwijl Halsema duidelijk haar persoonlijke voorkeur bepalend liet zijn bij de BLM demonstratie terwijl ook het offerfeest en andere samenkomsten van moslims met fluwelen handschoentjes werden aangepakt.

Aboutaleb heeft al gezegd dat 'bij elkaar in een volle kroeg bier drinken geen verdienmodel met toekomst is' of woorden van gelijke strekking. Nou is het op zich een goed bestuurder maar je kunt je wel afvragen of hij als helemaal niet zo gematigde moslim hier te weinig voeling met de Nederlandse zuipcultuur etaleert. Idem voor Marcouch, ook een aardige kerel maar helemaal niet zo gematigd als je goed luistert. Die pakt dan ook meteen de horeca aan en alcohol in de avondwinkels, terwijl dat toch heel ver gezocht is.

Feit is dat de horeca nu dicht moet omdat de wegbezuinigde zorgcapaciteit wordt overbelast met moslims. Dat klopt niet met elkaar, het een kan niet de oorzaak zijn van het ander. De ene groep mag je niet de schuld geven, dus moeten het maar de studenten en de horecabezoekers die gestraft moeten worden voor het falend beleid van de regering. Het lijkt me terecht om te constateren dat dat schuurt.

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteraard, iedereen die het niet met jouw leider eens is liegt natuurlijk. De slachtofferrol kan ook weer op de bingokaart worden afgestreept. Maar je kan het media niet kwalijk nemen dat ze kritisch zijn naar politici.
Je kunt ze wel kwalijk nemen dat ze niet kritisch zijn naar politici, en wel lasterlijk, leugenachtig en hetzerig naar een paar en dan ook nog eens zonder kritisch te zijn.

quote:
En zeker naar politici met allerlei onzalige drijfveren. Die wil je immers niet ongestoord macht kunnen laten grijpen.
Dat is helder, media op missie. Maar het informeren van de burger zodat die zelf zijn mening kan vormen schiet er bij in.

quote:
We zijn niet gek hoor. We herkennen gewoon direct deze kwaadaardige houding tegen vrije pers. Dat patroon is bij alle wannabe dictators namelijk hetzelfde
Wat maakt de pers precies vrij? Gezien diens vijandige houding tegen iedereen die verandering van de (nogal radicale) koers van het land voorstaat kun je niet anders dan vaststellen dat die vijandigheid wederzijds is en de pers is begonnen.
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet dit een argument voorstellen?

Wijs mij eens op voorbeelden van leugenachtige berichtgeving van de NYT. Dus geen algemeenheden, maar artikelen die niet op waarheid berusten.

En gelieve ook geen opiniestukken.
De laatste grote canard was 'The 1619 project', een sowieso wat pretentieuze poging om de geschiedenis te herschrijven. De NYT is ook altijd een van de grote oorlogshitsers geweest en ronduit grappig is hoe ze al sinds mensenheugenis elke nieuwe Saudische leider een progressieve hervormer noemen. Hier een leuk filmpje over de denkwijze bij de NYT.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195604049
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:07 schreef CopyOK het volgende:
Je wilt politiek beleiden en dan heb je van die carriere typjes binnen je partij die de macht willen grijpen en er VVD light van willen maken. Altijd lastig :N
Zouden dat soort types nog bij FvD rondlopen nu? Ze lijken er gemiddeld genomen eerder een PVV++ van te willen maken...
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:19:21 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195605592
Ik vraag mij wel af wat Joe Rogan en Bari Weiss te maken hebben met Baudet, overigens. Of de NY Times.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195605625
Met zulke leden heb je geen vijanden nodig.
pi_195605651
Kunnen we niet gewoon een zakje lavendel achter een auto met Oost-Europese arbeiders die even op familiebezoek gaan hangen ofzo? Die Baudet maakt er wel een steeds groter zooitje van zo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_195605912
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ik nou niet snap...waarom niet gewoon die verkiezing houden? Baudet wint toch wel dus waarom niet gewoon de interne oppositie de wapens uit handen nemen en zeggen "OK, kom maar op"
Gezien de persoonlijkheid van Baudet denk ik niet dat hij interne verkiezingen wil. Als iemand een beetje kritisch wordt, moet hij de partij uit, met een verwijt van 'ondermijning van de uitbouw van de partij' of 'diefstal' op de koop toe.

Overigens denk ik ook dat Baudet nu zulke verkiezingen zou winnen. Maar dat hoeft niet altijd zo te blijven, roem en succes zijn erg vergankelijk. Iemand anders zou zomaar eens populairder kunnen worden.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:02:35 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195610468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

Je kunt ze wel kwalijk nemen dat ze niet kritisch zijn naar politici, en wel lasterlijk, leugenachtig en hetzerig naar een paar en dan ook nog eens zonder kritisch te zijn.
Het lijkt een herhaling van zetten te worden. Maar we trappen niet in je domme slachtofferframe. Er is geen hetze. Baudet roept dit helemaal over zichzelf af met zijn handel en wandel.

quote:
Dat is helder, media op missie. Maar het informeren van de burger zodat die zelf zijn mening kan vormen schiet er bij in.
Ze informeren de burger anders heel goed over de dubieuze acties van Baudet. Dat hij zich kennelijk van geen kwaad bewust is maakt dat enkel erger.

quote:
Wat maakt de pers precies vrij? Gezien diens vijandige houding tegen iedereen die verandering van de (nogal radicale) koers van het land voorstaat kun je niet anders dan vaststellen dat die vijandigheid wederzijds is en de pers is begonnen.
"Verandering van de koers" is weer een eufemisme als "andere mening" voor hetzelfde dubieuze gedachtegoed. Dat de pers niet alleen maar lieve woordjes zegt over politici hoort bij een democratie. En zeker als het over politici gaat die het liefst diezelfde pers zou muilkorven.
pi_195610782
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het lijkt een herhaling van zetten te worden. Maar we trappen niet in je domme slachtofferframe. Er is geen hetze. Baudet roept dit helemaal over zichzelf af met zijn handel en wandel.
[..]

Ze informeren de burger anders heel goed over de dubieuze acties van Baudet. Dat hij zich kennelijk van geen kwaad bewust is maakt dat enkel erger.
Ze informeren de burger niet eens over wat hij gezegd heeft maar desinformeren liever.

quote:
"Verandering van de koers" is weer een eufemisme als "andere mening" voor hetzelfde dubieuze gedachtegoed. Dat de pers niet alleen maar lieve woordjes zegt over politici hoort bij een democratie. En zeker als het over politici gaat die het liefst diezelfde pers zou muilkorven.
Lieve woordjes hoeven ook helemaal niet en media met meningen zijn prima, maar moeten niet verward worden met media met één mening waar de feiten voor moeten wijken. Kritische journalistiek legt de vinger op de zere plek, er doorheen tetteren, het vals weergeven van iemands woorden en een niet aflatende stroom van beweringen over wat iemand wel niet zou willen en doen is geen kritische journalistiek.

Er is sinds Dreest niemand in Nederland geweest die het beleid van alsmaar doorgaande massa-immigratie onwenselijk heeft genoemd die niet dubieus is verklaard. Van de SP, Bolkestein tot Fortuyn en Baudet, het is een taboe en als je ander beleid wilt en niet wil blijven dweilen met de kraan open dan ben je een racist en een neonazi. Alleen bij ex-PvdA-er Monasch viel dat redelijk mee, maar daarbij was dan ook de succesvolle tactiek om het dood te zwijgen. Hoe redelijker de tegenstander van massa-immigratie is, hoe harder en laag bij de grondser die wordt aangepakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:22 #113
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195611104
Als ik Baudet met zijn gebruikelijke overmaat aan drama zie oreren is "redelijk" niet een woord dat direct in me opkomt. Bij Monasch had ik dat veel meer. Het immigratie- en integratiekritische standpunt is me sympathiek, maar de politieke vertolkers vind ik klunzen. En dat komt niet enkel door een eventuele verkeerde draai die de media aan hun optredens geven.
pi_195612542
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

De laatste grote canard was 'The 1619 project', een sowieso wat pretentieuze poging om de geschiedenis te herschrijven. De NYT is ook altijd een van de grote oorlogshitsers geweest en ronduit grappig is hoe ze al sinds mensenheugenis elke nieuwe Saudische leider een progressieve hervormer noemen. Hier een leuk filmpje over de denkwijze bij de NYT.
Je blijft wederom steken in vaagheden. Ik vroeg om concrete voorbeelden van foutieve berichtgeving, niet om een of ander kutfilmpje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:57:25 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195612905
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze informeren de burger niet eens over wat hij gezegd heeft maar desinformeren liever.
[..]

Lieve woordjes hoeven ook helemaal niet en media met meningen zijn prima, maar moeten niet verward worden met media met één mening waar de feiten voor moeten wijken. Kritische journalistiek legt de vinger op de zere plek, er doorheen tetteren, het vals weergeven van iemands woorden en een niet aflatende stroom van beweringen over wat iemand wel niet zou willen en doen is geen kritische journalistiek.

Er is sinds Dreest niemand in Nederland geweest die het beleid van alsmaar doorgaande massa-immigratie onwenselijk heeft genoemd die niet dubieus is verklaard. Van de SP, Bolkestein tot Fortuyn en Baudet, het is een taboe en als je ander beleid wilt en niet wil blijven dweilen met de kraan open dan ben je een racist en een neonazi. Alleen bij ex-PvdA-er Monasch viel dat redelijk mee, maar daarbij was dan ook de succesvolle tactiek om het dood te zwijgen. Hoe redelijker de tegenstander van massa-immigratie is, hoe harder en laag bij de grondser die wordt aangepakt.
"Een ander beleid" is ook weer een bekende eufemistische vaagheid.

Het verdacht maken van mensen als homeopathische verdunning, het verzinnen van Marokkaanse belagersin de trein en complotten over omvolking de wereld in helpen is in ieder geval niet een redelijke opstelling te noemen.
pi_195613583
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:32 schreef Iblardi het volgende:
Als ik Baudet met zijn gebruikelijke overmaat aan drama zie oreren is "redelijk" niet een woord dat direct in me opkomt. Bij Monasch had ik dat veel meer. Het immigratie- en integratiekritische standpunt is me sympathiek, maar de politieke vertolkers vind ik klunzen. En dat komt niet enkel door een eventuele verkeerde draai die de media aan hun optredens geven.
Is het ook niet omdat veel zwaarder optreden tegen mensen om hun afkomst eigenlijk ook niet kan zonder het redelijke heel snel uit beeld te verliezen?
pi_195618116
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:32 schreef Iblardi het volgende:
Als ik Baudet met zijn gebruikelijke overmaat aan drama zie oreren is "redelijk" niet een woord dat direct in me opkomt. Bij Monasch had ik dat veel meer. Het immigratie- en integratiekritische standpunt is me sympathiek, maar de politieke vertolkers vind ik klunzen. En dat komt niet enkel door een eventuele verkeerde draai die de media aan hun optredens geven.
Dat ligt niet aan gebrek aan redelijkheid in de zin van 'de rede'. Dat Baudet een vreemde snuiter is die zijn ongeduld en hoogmoed niet helemaal onder controle heeft is een andere kwestie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je blijft wederom steken in vaagheden. Ik vroeg om concrete voorbeelden van foutieve berichtgeving, niet om een of ander kutfilmpje.
Dan voer je toch even "1619 project" in een zoekmachine.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Een ander beleid" is ook weer een bekende eufemistische vaagheid.
Vertel eens dan, welke polticus heeft mogen pleiten voor een stop op de massa-immigratie zonder dat die voor racist en/of fascist is uitgemaakt of daar toch in ieder geval door de media aan gelinkt? We weten inmiddels hoe het werkt, ook publicisten als Scheffer, kaart het onderwerp zelfs maar aan vanuit een ander perspectief dan dat het cultuurverrijkers of ontzettende zieligerds met een humanitair probleem zijn en je wordt beschuldigd van racisme.

quote:
Het verdacht maken van mensen als homeopathische verdunning, het verzinnen van Marokkaanse belagersin de trein en complotten over omvolking de wereld in helpen is in ieder geval niet een redelijke opstelling te noemen.
Volgens mij heeft Baudet het woord omvolking ook nooit gebruikt, maar wat iemand daadwerkelijk zegt doet er dan ook niet meer toe. De EU is feitelijk ook gewoon bezig aan een alsmaar voortschrijdende machtsgreep, een soort salamicoup en macht over het immigratiebeleid is daar onderdeel van. De plannen voor een van bovenaf opgelegde wezenlijke verandering van de bevolkingssamenstelling zijn er gewoon. De enige reden om dat complot te ontkennen is door te stellen dat het daarvoor te openbaar en niet stiekem genoeg is. De huidige koers van het land is dan ook radicaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195619716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Dan voer je toch even "1619 project" in een zoekmachine.
Dat project is toch geen nieuwsverslaggeving man? Is dat echt het enige waar je mee komt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:01:02 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195620169
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat project is toch geen nieuwsverslaggeving man? Is dat echt het enige waar je mee komt?
Het is een nieuw doelwit van de alt-right. Heel populair in de VS vooral nadat het een Pulitzer won.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:03:42 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195620231
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Vertel eens dan, welke polticus heeft mogen pleiten voor een stop op de massa-immigratie zonder dat die voor racist en/of fascist is uitgemaakt of daar toch in ieder geval door de media aan gelinkt? We weten inmiddels hoe het werkt, ook publicisten als Scheffer, kaart het onderwerp zelfs maar aan vanuit een ander perspectief dan dat het cultuurverrijkers of ontzettende zieligerds met een humanitair probleem zijn en je wordt beschuldigd van racisme.
Nou Job Cohen bijvoorbeeld, die een wet heeft ingevoerd die immigratie voor niet-westerse allochtonen een stuk lastiger maakte. Of Mark Rutte, die meewerkte aan een deal met Turkije om de stroom te verminderen.

Het hoeft niet per se gepaard te gaan met scheldpartijen op alles dat vreemdeling is.

quote:
Volgens mij heeft Baudet het woord omvolking ook nooit gebruikt, maar wat iemand daadwerkelijk zegt doet er dan ook niet meer toe. De EU is feitelijk ook gewoon bezig aan een alsmaar voortschrijdende machtsgreep, een soort salamicoup en macht over het immigratiebeleid is daar onderdeel van. De plannen voor een van bovenaf opgelegde wezenlijke verandering van de bevolkingssamenstelling zijn er gewoon. De enige reden om dat complot te ontkennen is door te stellen dat het daarvoor te openbaar en niet stiekem genoeg is. De huidige koers van het land is dan ook radicaal.
Wie bedenkt dat plan dan precies? En wat is dan precies het motief om dat te doen? Daar komt natuurlijk nooit een antwoord op.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:30:46 #121
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_195622281
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat ook vrij logisch is. Door de geschiedenis heen is 25%-35% van de bevolking altijd een boosmensch en die stemt op populisten die het 'tegengeluid' laten horen. Hun partijen zijn nu eenmaal persoonlijkheidscults. LPF, FvD, PVV, CD indertijd, boer Koekoek etc etc. Als de persoon wegvalt, dan valt de partij weg.
In de periode 1780-1787 Was er de Patriottenbeweging met Joan Derek van den Capellen tot den Pol aan het roer. Hier zijn een aantal opvallende overeenkomsten met FvD en Baudet vast te stellen
Non possumus non loqui
pi_195622638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:30 schreef Knip het volgende:

[..]

In de periode 1780-1787 Was er de Patriottenbeweging met Joan Derek van den Capellen tot den Pol aan het roer. Hier zijn een aantal opvallende overeenkomsten met FvD en Baudet vast te stellen
Vooruit ik hap... Noem die opvallende overeenkomsten eens. Want ik zie vooral een politicus die 1) hult met politieke bewegingen die onze stabiliteit willen ondermijnen. Op komt voor een amdere landen tegen de belangen in van Nederland (mh17, bexit, Rusland reisjes). Want ik zie veel overeenkomsten met de NSB.

Ook leuk dat Jou genoemde persoon meer unificatie wilde en dus minder macht bij de provincies. Grappig dat juist Baudet geen unificatie wil. Wist je dat conservatieven vroeger tegen het ontwikkelen van natie staten waren (laat staan federaties)? En nu vergelijk je een unionist met een conservatieve Baudet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 13-10-2020 22:50:36 ]
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:17:51 #123
14505 OProg
A Life in Music
pi_195623458
Tsjah. Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je het voor elkaar krijgt om als Baudet zijnde er zo'n teringbende van te maken. Met een totaal krankzinnig "Nederland 2040" filmpje, een rapper als corona expert en weet ik het allemaal.

Ik heb helemaal geen zin om nu te gaan oordelen of de boodschap van de partij goed of slecht is in dit topic, want daar gaat het me niet om. Maar ik ben wel overtuigd dat als je nu in deze partij een Fortuyn-figuur zou hebben in deze pandemie er een enorm resultaat zou kunnen liggen qua zetels. Helemaal gelet op de verdere structuur van de partij qua leden en dergelijke.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 oktober 2020 @ 05:42:02 #124
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195625847
Baudet is een gevaar voor Nederland want hij is anti-EU en pro-Kremlin. Hij maakt wetenschappers belachelijk en zoekt aansluiting bij de terroristische beweging Viruswaarheid. Hij ontkent de klimaatproblematiek terwijl de Noordpool smelt.

Verder maakt hij niks klaar in de Tweede Kamer omdat hij er zelden is.

Kortom, hij is een zieke idioot. Een verward persoon die snel opgenomen moet worden.
pi_195626057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 05:42 schreef Subw00fer het volgende:
Baudet is een gevaar voor Nederland want hij is anti-EU en pro-Kremlin. Hij maakt wetenschappers belachelijk en zoekt aansluiting bij de terroristische beweging Viruswaarheid. Hij ontkent de klimaatproblematiek terwijl de Noordpool smelt.

Verder maakt hij niks klaar in de Tweede Kamer omdat hij er zelden is.

Kortom, hij is een zieke idioot. Een verward persoon die snel opgenomen moet worden.
Heb je bewijs of loop je uit je nek te lullen.
pi_195626064
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:17 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je het voor elkaar krijgt om als Baudet zijnde er zo'n teringbende van te maken. Met een totaal krankzinnig "Nederland 2040" filmpje, een rapper als corona expert en weet ik het allemaal.

Ik heb helemaal geen zin om nu te gaan oordelen of de boodschap van de partij goed of slecht is in dit topic, want daar gaat het me niet om. Maar ik ben wel overtuigd dat als je nu in deze partij een Fortuyn-figuur zou hebben in deze pandemie er een enorm resultaat zou kunnen liggen qua zetels. Helemaal gelet op de verdere structuur van de partij qua leden en dergelijke.
Een raar spotje en een mislukte interview met een rapper. En alles is daarom maar een teringbende? :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 07:46:17 #127
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195626347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:57 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Heb je bewijs of loop je uit je nek te lullen.
Hier heb je je bewijs:
Kremlin: https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

Klimaat: https://decorrespondent.n(...)e/247944620-e604603f

EU: https://www.trouw.nl/nieu(...)-een-nexit~bc7d0a07/

2e kamer: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eine-partijen-tweede

Ik verzin dus niks: Baudet is een gevaar voor Nederland en een compleet gestoorde gast.
pi_195626729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:46 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hier heb je je bewijs:
Kremlin: https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.com%2

Dat is geen bewijs flapdrol.

Enkelt suggestieve nonsense van marxistiche bnn/vara. En uit context getrokken appberichten herverpakt in een frame. Er staat letterlijk er is 0 bewijs van financiering.

En natuurlijk wil je Rusland liever als bondgenoot. Want dat Rusland achter MH17 zit daar is nul bewijs voor. Dan ga je toch geen sancties opleggen (is wel gedaan en volstrekte bizar)

Ach waarom doe ik nog moeite. Linkse mensen zijn bloedirritant en kinderlijk. Het erge is er zitten altijd gevolgen aan hun suggestieve waanideëen. Zie bijv. Fortuyn.

[ Bericht 14% gewijzigd door CopyOK op 14-10-2020 08:30:06 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:42:23 #129
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195627063
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:19 schreef CopyOK het volgende:

[..]
.... flapdrol .....
Prettig leven verder en succes met die partij van complot-gekkies.
pi_195627074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou Job Cohen bijvoorbeeld, die een wet heeft ingevoerd die immigratie voor niet-westerse allochtonen een stuk lastiger maakte. Of Mark Rutte, die meewerkte aan een deal met Turkije om de stroom te verminderen.
Dat is dan niet gelukt en dat was ook niet de bedoeling. Nogmaals, wanneer heeft er iemand gepleit voor het helemaal stoppen met de massa-immigratie zonder dat die voor direct of indirect voor racist werd uitgemaakt?

quote:
Het hoeft niet per se gepaard te gaan met scheldpartijen op alles dat vreemdeling is.
Dat doet het ook niet. De vreemdeling die gewoon Nederlander wil worden en niet eens assimileert wordt ook aan de 'rechterkant' omarmd. Maar het moet hoe dan ook gepaard gaan met de meest ernstige verdachtmakingen.

quote:
Wie bedenkt dat plan dan precies? En wat is dan precies het motief om dat te doen? Daar komt natuurlijk nooit een antwoord op.
Dat is de complotdenker in je, verhaaltjes maken met een kwade genius en diens motieven. Dat is niet zo interessant, je kunt ook gewoon naar de feiten kijken. Het is geen geheim of zo, soms moet je een beetje tussen de regels doorlezen omdat de plannenschrijvers zich niet willen lenen voor al te knallende citaten maar dat is het dan wel. Ik kan wel een paar motieven bedenken en die zijn ook niet zo heel spannend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195627100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:42 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Prettig leven verder en succes met die partij van complot-gekkies.
Ownee Hans Baudet doet het saamen met Poeeetiiin. Snel hack zijn email surffur! 1

:')
pi_195627218
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:44 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Ownee Hans Baudet doet het saamen met Poeeetiiin. Snel hack zijn email surffur! 1

:')
Dadelijk maken ze hem af net als dat ze bij Fortuin hebben gedaan!!11!!!EINZZ!!!

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:58:02 #133
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195627280
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:19 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Dat is geen bewijs flapdrol.

Enkelt suggestieve nonsense van marxistiche bnn/vara. En uit context getrokken appberichten herverpakt in een frame. Er staat letterlijk er is 0 bewijs van financiering.

En natuurlijk wil je Rusland liever als bondgenoot. Want dat Rusland achter MH17 zit daar is nul bewijs voor. Dan ga je toch geen sancties opleggen (is wel gedaan en volstrekte bizar)

Ach waarom doe ik nog moeite. Linkse mensen zijn bloedirritant en kinderlijk. Het erge is er zitten altijd gevolgen aan hun suggestieve waanideëen. Zie bijv. Fortuyn.
Marxisten :') Rusland als bondgenoot willen :') alles framing noemen :') “0 bewijs MH17” :') Denken in Links Rechts :') Nu nog boos worden op immigranten en je tikt alle boxjes aan _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195627353
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Marxisten :') Rusland als bondgenoot willen :') alles framing noemen :') “0 bewijs MH17” :') Denken in Links Rechts :') Nu nog boos worden op immigranten en je tikt alle boxjes aan _O-
De alt right bingokaart is weer vol.
pi_195627420
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Marxisten :') Rusland als bondgenoot willen :') alles framing noemen :') “0 bewijs MH17” :') Denken in Links Rechts :') Nu nog boos worden op immigranten en je tikt alle boxjes aan _O-
Perfecte FvD-klantje inderdaad.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:11:10 #136
14505 OProg
A Life in Music
pi_195627448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:58 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Een raar spotje en een mislukte interview met een rapper. En alles is daarom maar een teringbende? :')
Als je in deze maanden virtueel je zetels weet meer dan te halveren. Van aan het begin februari 16 naar nu inmiddels 6/7, ja, dan heb je er best een teringbende van gemaakt. Helemaal als je ziet dat een deel van het potentieel weer naar de PVV is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:19:05 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195627586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan niet gelukt en dat was ook niet de bedoeling. Nogmaals, wanneer heeft er iemand gepleit voor het helemaal stoppen met de massa-immigratie zonder dat die voor direct of indirect voor racist werd uitgemaakt?
Dat is zeker wel gelukt aangezien de stroom economische migranten van buiten de EU en daarna het aan vluchtelingen fors gedaald is.

Het klinkt alleen niet zo stoer om de onderbuik te bevredigen

quote:
Dat doet het ook niet. De vreemdeling die gewoon Nederlander wil worden en niet eens assimileert wordt ook aan de 'rechterkant' omarmd. Maar het moet hoe dan ook gepaard gaan met de meest ernstige verdachtmakingen.
Dat soort nuance klinkt nooit uit de retoriek van Wilders/Baudet. Daarin is iedereen van over de grens meteen verdacht.

quote:
Dat is de complotdenker in je, verhaaltjes maken met een kwade genius en diens motieven. Dat is niet zo interessant, je kunt ook gewoon naar de feiten kijken. Het is geen geheim of zo, soms moet je een beetje tussen de regels doorlezen omdat de plannenschrijvers zich niet willen lenen voor al te knallende citaten maar dat is het dan wel. Ik kan wel een paar motieven bedenken en die zijn ook niet zo heel spannend.
Nou vertel eens waarom de Europese regeringen, want die besturen de EU, ons land willen omvolken. Welk hoger doel bereiken ze ermee om de blanke Nederlander te vernietigen?
pi_195628155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is zeker wel gelukt aangezien de stroom economische migranten van buiten de EU en daarna het aan vluchtelingen fors gedaald is.

Het klinkt alleen niet zo stoer om de onderbuik te bevredigen
Het blijft dweilen met de kraan open. Als de waterleiding dan barst en alles onder loopt en je repareert dat om vervolgens de kraan open te laan staan dan is dat geen stop op de massa-immigratie, maar het niet uit de hand te laten lopen zodat de massa-immigratie bijna ongemerkt door kan gaan.

Het moet altijd zoveel mogelijk zonder dat de weerstand te groot wordt, het gaat altijd om wat we nog aankunnen, niet om wat wenseljik is. Als het een te grote puinhoop wordt met hordes Afghanen en Pakistanen die te voet Europa binnentrekken dan komt er zoveel weerstand dat het hele beleid van massa-immigratie op de schop moet en dat vermeden Cohen en Rutte nou juist. Bovendien was het vooral het hek van Orban dat de enorme vluchtelingstroom een halt toeriep, maar een land dat niet meedoet met het kunstmatig veranderen van de bevolkingssamenstelling mag geen krediet krijgen en moet ook van racisme beschuldigd worden.

quote:
Dat soort nuance klinkt nooit uit de retoriek van Wilders/Baudet. Daarin is iedereen van over de grens meteen verdacht.
Jawel hoor, maar het is juist onderdeel van de tactiek om het stoppen van de massa-immigratie als racistisch af te schilderen door dat geluid te negeren.

quote:
Nou vertel eens waarom de Europese regeringen, want die besturen de EU, ons land willen omvolken. Welk hoger doel bereiken ze ermee om de blanke Nederlander te vernietigen?
De EU is openlijk uit op meer macht over de lidstaten en is daartoe openlijk uit op het verwateren van nationale identiteiten. Al een procent of 10 van de Nederlandse bevolking heeft helemaal niets met de Nederlandse identiteit. Daarnaast is de EU natuurlijk een neoliberaal project waarin de afromers het hoogste belang hebben en de productieven en productiviteit achter in de rij staan. Je ziet in Nederland al dat in die zogenaamde goede jaren de stijging van het BNP wordt gevierd als economische groei, maar de stijging komt ook op conto van de massa-immigratie. De stijging van het BNP per capita is zo'n beetje de helft kleiner. Maar het zet wel druk op de huisvesting en die stijgende prijzen voor dezelfde woningen tellen ook weer mee als 'economische groei'. Geen wonder dus dat die 'groei' zich niet vertaalt in koopkrachtstijging maar in een hogere lastendruk.

De afromers maakt dat niet uit, die hebben gewoon meer volume om van af te romen. Ook aan een asielzoeker die zijn hele leven een uitkering geniet met zijn overgekomen familie wordt verdiend. Maar het zet wel druk op de waarde van arbeid en dus de lonen. Die bootvluchtelingen worden grotendeels illegale werknemers die voor 2 euro per uur tomaten plukken in Italie en Spanje. Nederland moet daar weer mee concurreren door tig Roemenen en Bulgaren te laten sloven in een constructie waarin ze voor het dak boven hun hoofd afhankelijk zijn van hun werkgever of zelfs in de bossen slapen. En dan is het dus 'links' of 'liberaal'om op die EU trein te springen en die 19e eeuwse ontheemde daglonerspraktijken als ideaal van vrijheid te verkopen. Spring op die trein die met 200 km/u naar rechts gaat en ga je zelf dan heel hard op de links-liberale borst kloppen omdat je zo hard mogelijk door het gangpad naar links rent.

Het is hetzelfde als met sociaal-liberale waarden, je importeert allemaal achterlijke culturen zodat er een strijd te voeren blijft voor vrouwenrechten zoals het behouden van een clitoris en niet voor hoer uitgemaakt worden omdat je je gezicht laat zien. Zelfde met homorechten. Dan ben of achterlijk, of hypocriet en vind je het leuker om een strijder te zijn en jezelf op de borst te kloppen voor je standpunt, dan dat je het resultaat als in dat homo's niet in elkaar geslagen worden belangrijk vindt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195628421
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Nu vind ik "zetelroven " niet erg
Baudet leek het wel te vinden en besefte wat later dat meeroven in zijn belang kon zijn.
Principes snel overboord gooien voor eigenbelang ? Of was zetelroverij alleen fout, als het niet in het eigen belang was zoals de groep Otten dat deed.
Komt niet eerlijk over, Terry
De zetelrover zit op de baudetlijn van corona-ontkenning ?
Of is hij sarcastisch hier ?

twitter
pi_195628498
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:19 schreef CopyOK het volgende:
marxistiche bnn/vara.
he bahhhhhhhhh veel dank voor je onthulling van de ware bedoelingen van deze omroep
Ze willen een gewelddadige revolutie en dan de democratie en kapitalisme afschaffen.
brrrrrrrr concentratiekampen, executies,
Maar goed dat we zulke oplettende mensen als jouw persoon hebben ...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:22:06 #141
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195628591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

he bahhhhhhhhh veel dank voor je onthulling van de ware bedoelingen van deze omroep
Ze willen een gewelddadige revolutie en dan de democratie en kapitalisme afschaffen.
brrrrrrrr concentratiekampen, executies,
Maar goed dat we zulke oplettende mensen als jouw persoon hebben ...
Vergeet niet dat voor PVV / FvD wappies alles en iedereen iets links van deze partijen, meteen 'extreem-links' of 'marxistisch' is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195628993
quote:
8s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vergeet niet dat voor PVV / FvD wappies alles en iedereen iets links van deze partijen, meteen 'extreem-links' of 'marxistisch' is.
Dat is denk ik toch eerder een door de FvD aanhang uit Amerika overgenomen dingetje. Bij de PVV zie je dat toch minder.
pi_195629747
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Als je verschilt van inzicht over hoe je Nederland het beste dient op democratische wijze dan is dat respect een gegeven. Ik geloof dan ook niet dat er gebrek aan respect is richting PvdD of de SP. Maar als je op al dan niet ondemocratische wijze andere belangen dient dan zie ik niet waar dat respect op gebaseerd zou moeten zijn. Dat geldt zowel voor Denks steun aan de Turkse oorlogsmachine als voor Wiebes' Nederland wingewest beleid en Ruttes Sinterklaas spelen voor Zuid-Europa. Voor de antidemocratische spelletjes die Ollongren speelt hoef je ook geen respect te hebben. Er staan enorme belangen op het spel en we worden een radicale verandering van het land ingerommeld, maar het moet wel vooral gezellig blijven, zoiets? Lekker de grote beslissingen uitleveren aan de technocratie en de achterkamertjes en dan klagen dat debatten in de kamer worden gebruikt voor de communicatie ipv de verkiezingsprogramma's die weinig met de daadwerkelijk gemaakte keuzes van doen hebben.
Je hebt wel veel tekst nodig om vraagtekens bij 'respect' te zetten. Maar is het tonen van respect voor politieke opponenten niet gewoon een basisvoorwaarde voor hoe we met elkaar om zouden moeten gaan? Geen respect meer? Dan krijg je als het meevalt politiek zoals met Trump, en als het tegenvalt zoals in een dictatuur.

quote:
Verder is het natuurlijk wel grappig dat de teleurstellende peilingen aan Baudet worden verweten terwijl dit artikel ook weer onderdeel is van de hetze die mediabreed tegen hem gevoerd wordt en het beoogde effect sorteert.
Je hebt best een punt dat de linkse media en dan vooral de radio en televisie van de NPO graag op Baudet inhakken. Echter geeft Baudet die ruimte ook. Hij is niet 'on the point' maar vliegt alle kanten op. En dat is niet erg, als je dan maar geen domme dingen zegt. Enkele voorbeelden:

- Het virus gaat dood door zeewind.
- Irma is er alleen maar om Rutte belangrijk te laten lijken.
- Het valt wel mee met de aardbevingen in Groningen vergeleken met genocide.
- We steunen Willem Engel achter de schermen.

Veel mensen hebben het oprecht wel gehad met Baudets vreemde gedrag. En dat geluid klinkt nu zelfs door in zijn eigen partij.

quote:
Verder is het natuurlijk wel grappig dat de teleurstellende peilingen aan Baudet worden verweten terwijl dit artikel ook weer onderdeel is van de hetze die mediabreed tegen hem gevoerd wordt en het beoogde effect sorteert. Vooralsnog althans, het is maar de vraag hoe lang deze collectieve zinsbegoocheling kan doorgaan en ook het Mediahuis, DPG (samen zo'n beetje alle kranten) en de NPO onder ogen moeten zien dat Rutte III de coronacrisis minstens zo slecht heeft aangepakt als het onderwijs, de zorg, de politie, de belastingdienst, de jeugdzorg, het daklozenprobleem, het CBR, het UWV, de woningmarkt, de asielzoekers, etc. Ik zie dat niet nog 5 maanden goed gaan en dan zal ook Baudet krediet moeten krijgen voor het niet meewaaien met de holle wind.
Wat gaat er dan zo mis aan de huidige aanpak van de coronacrisis? Alle westerse landen nemen soortgelijke maatregelen.

quote:
Er is ook niet echt een keuze, die 2 zetels of die virtuele 30 zetels zijn ook te danken aan een stapje terug doen en het grotere plaatje bekijken en dus een tamelijk onverzoenlijk standpunt in te nemen. Net zo min als je van de in zekere zin geestverwante PvdD niet kunt verwachten dat die hun principes loslaten om dicht tegen de macht aan te schurken. Dan verloochen je jezelf en heb je helemaal niks behavle de wind om mee te waaien.
Partij van de Dieren is ook geen partij met veel zetelpotentie. Mensen blijven toch vooral met zichzelf bezig en niet met dieren en het milieu. FVD heeft meer potentie, heeft lang hoog gestaan in de peilingen en was zelfs de grootste bij de provinciale verkiezingen.
pi_195631303
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt wel veel tekst nodig om vraagtekens bij 'respect' te zetten. Maar is het tonen van respect voor politieke opponenten niet gewoon een basisvoorwaarde voor hoe we met elkaar om zouden moeten gaan? Geen respect meer? Dan krijg je als het meevalt politiek zoals met Trump, en als het tegenvalt zoals in een dictatuur.
Iedereen zou respect moeten verdienen door eerlijk standpunten uit te wisselen over het gezamenlijk belang. Het is de Nederlandse regering, Nederlands parlement en de Nederlandse democratie, dus hoezo zou je dan respect moeten opbrengen voor iemand die zich daar een plek heeft weten te bemachtigen om Turkse belangen te dienen? Je moet wel respect hebben voor een andere mening maar niet voor een ander belang. Je hoeft toch ook geen respect te hebben voor een volksvertegenwoordiger die zich laat omkopen?

Verder hebben de Democraten en Republikeinen heel lang heel respectvol naar elkaar toe samen de koek verdeeld tussen hun grote vaak gezamenlijke geldschieters. Het is een door en door corrupt systeem en dan moet je maar beleefd blijven en respectvol instemmen met het naaien van het Amerikaanse volk waarvoor men zegt het te doen? Politiek gaat om te grote belangen om altijd maar beleefd en respectvol tegen elkaar te blijven doen. Dat is meestal een teken dat mensen voor elkaars en gemeenschappelijke belangen opkomen ipv die van de Nederlanders. Zo zullen de gesprekken tussen Rutte en Shell of Unilever heel respectvol zijn. Wiebes en de wethouder van Hollands Kroon zullen heel respectvol geweest zijn naar Vattenfal en Microsoft.

quote:
Je hebt best een punt dat de linkse media en dan vooral de radio en televisie van de NPO graag op Baudet inhakken. Echter geeft Baudet die ruimte ook. Hij is niet 'on the point' maar vliegt alle kanten op. En dat is niet erg, als je dan maar geen domme dingen zegt. Enkele voorbeelden:
Hij is ook niet gehaaid en praat vrijuit, dus allerlei materiaal om uit zijn context te knippen.
quote:
- Het virus gaat dood door zeewind.
Is gewoon waar. Lubach moet ook elke week op FvD-corvee en diepte dat dus twee maanden later zonder context op, zoals hij wel vaker inzake Baudet met een hele oude koe moet aankomen tussen fragmenten van afgelopen week. En dat werkt dus blijkbaar.
quote:
- Irma is er alleen maar om Rutte belangrijk te laten lijken.
Daar zat ook wel wat in, belangrijk doen met een persco met een doventolk enzo. Maar als je daarvan maakt dat Baudet tegen doventolken in het algemeen is en Irma in het bijzonder dan heb je je best gedaan om het niet te begrjipen en het totaal verkeerd weer te geven. Maar ook dat werkt.
quote:
- Het valt wel mee met de aardbevingen in Groningen vergeleken met genocide.
Ook waar. Het is allemaal best te herstellen en te verstevigen als je maar bereid bent itt Wiebes om de rekening daar neer te leggen waar die hoort, bij Shell en Exxon.
quote:
- We steunen Willem Engel achter de schermen.
In zijn rechtszaak tegen ongrondwettige maatregelen ja. De rechtszaak ging niet over de correctheid van al Engels theorien.

quote:
Veel mensen hebben het oprecht wel gehad met Baudets vreemde gedrag. En dat geluid klinkt nu zelfs door in zijn eigen partij.
Zoals zovelen zie je niet hoe dat soort nieuws gemaakt wordt. Dat komt in golven en die kun je al aan de koppen herkennen. Eerst een paar media die een aanloopje nemen en dan knalt het AD "anders maak ik Wilders premier" erin. Net zoals ook de human interest verhalen over Rutte ineens overal opduiken als hij het moeilijk heeft om zijn wanbeleid te verdedigen. Timing niet op basis van 'nieuw' maar op basis van maximaal effect.

quote:
Wat gaat er dan zo mis aan de huidige aanpak van de coronacrisis? Alle westerse landen nemen soortgelijke maatregelen.
Dat dus bijvoorbeeld, ze doen elkaar maar na in maatregelen die niet of nauwelijks werken. Als je met 50% van de kennis 100% van de beslissing moet nemen en daarbij niet doet alsof je met 50% van kennis 100% blind kunt varen op 'de deskundigen' of 'de wetenschap' zou je een grote diversiteit in aanpak verwachten. Dat was al duidelijk toen Bruins nog op omvallen stond. Die had geen idee hoe Taiwan en Z-Korea het hadden aangepakt, volkomen geobsedeerd door EU-lidstaten met hun ideologie van open grenzen en lekker vliegen.

quote:
Partij van de Dieren is ook geen partij met veel zetelpotentie. Mensen blijven toch vooral met zichzelf bezig en niet met dieren en het milieu.
De dieren zijn ook een beetje de kanarie in de kolenmijn. Wat ik aan ze waardeer is dat ze een integrale visie op het land, de wereld en de samenleving hebben, net als het FvD. De meeste andere partijen staan met hun technocratische neus bovenop een boom om vooral het bos niet te hoeven zien. Maar zitten er wel voor het bos.

quote:
FVD heeft meer potentie, heeft lang hoog gestaan in de peilingen en was zelfs de grootste bij de provinciale verkiezingen.
Er is een enorme potentie voor een partij die Nederland niet te veel en niet te drastisch wil veranderen, en dus met de massa-immigratie en de EU-machtsgrepen en andere uitholling van de democratie wil stoppen. Daarom is het FvD ook zo'n groot gevaar dat onmiddellijk met alle middelen gestopt moet worden. Net als Fortuyn, net als Monasch. Kom aan het heilige huisje van de alsmaar voortdurende massa-immigratie en de als maar voortdurend machtsovername door de EU en globalisering en SDM (zo'n beetje alle kranten in Nederland), de NPO, RTL (Veelo ook al weg), een groot deel van het subsidiecircuit incl NGO's en grote delen van het onderwijs hitsen het volk tegen je op. Baudet is niet zo gehaaid dat hij daar goed mee om kan gaan. Hij is naief in de zin van 'luister nou eens naar mijn argumenten!' maar het zijn tegenstanders er juist alles aan gelegen om te zorgen dat dat niet gebeurt. Ze laten hem niet uitpraten, ze onderbreken uitzendingen van NPO politiek, ze citeren hem niet maar vertellen liever wat hij zou denken of willen, ze citeren hem zonder context en ze verknippen interviews en debatten van hem, en verwijten hem vervolgens dat hij zijn eigen YT-kanaaltje begint waar hij niet kritisch bevraagd wordt.

Voor veel mensen werkt dat, die zijn toch onder de indruk van zo'n in koor zingende meute. Persoonlijkheidsgewijs heb ik altijd moeite gehad met 'gewoon meedoen'. Als 100 mensen hetzelfde vinden dan weet ik al bijna zeker dat ze ernaast zitten, want als 100 mensen allemaal zelf nadenken zullen ze nooit allemaal hetzelfde vinden. Als iemand zo massaal en collectief aangepakt wordt dan ga ik denken dat hij wel een punt moet hebben om die agressie te verklaren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195636700
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:07 schreef CopyOK het volgende:
Je wilt politiek beleiden en dan heb je van die carriere typjes binnen je partij die de macht willen grijpen en er VVD light van willen maken. Altijd lastig :N
Snap ook niet wat zo'n Van Haga bij FvD doet, die zie je toch veel eerder bij een Otten/Krol.
pi_195638873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iedereen zou respect moeten verdienen door eerlijk standpunten uit te wisselen over het gezamenlijk belang. Het is de Nederlandse regering, Nederlands parlement en de Nederlandse democratie, dus hoezo zou je dan respect moeten opbrengen voor iemand die zich daar een plek heeft weten te bemachtigen om Turkse belangen te dienen? Je moet wel respect hebben voor een andere mening maar niet voor een ander belang. Je hoeft toch ook geen respect te hebben voor een volksvertegenwoordiger die zich laat omkopen?
Respect heeft met omgangsvormen te maken. Als een partij in het Nederlandse parlement het Nederlandse belang niet dient, kun je die partij op inhoudelijke gronden hard aanpakken. Het is geen reden om disrespectvol te zijn.

quote:
Verder hebben de Democraten en Republikeinen heel lang heel respectvol naar elkaar toe samen de koek verdeeld tussen hun grote vaak gezamenlijke geldschieters. Het is een door en door corrupt systeem en dan moet je maar beleefd blijven en respectvol instemmen met het naaien van het Amerikaanse volk waarvoor men zegt het te doen? Politiek gaat om te grote belangen om altijd maar beleefd en respectvol tegen elkaar te blijven doen.
Je hebt toch het debat tussen Trump en Biden gezien? Dat krijg je dus zonder respect, een debat dat totaal ontspoort en waarbij het niet meer om de inhoud gaat.

quote:
Hij is ook niet gehaaid en praat vrijuit, dus allerlei materiaal om uit zijn context te knippen.
Nee, het is niet alleen dat hij niet gehaaid is en vrijuit praat. Hij zegt ook veel domme dingen. Een ander voorbeeldje is die tweet over vriendinnen van hem die lastiggevallen zouden zijn door Marokkanen. Maar uiteindelijk waren het geen Marokkanen. Van mij mag je zo'n tweet best plaatsen, maar zorg er dan tenminste voor dat het inhoudelijk klopt.

quote:
Is gewoon waar. Lubach moet ook elke week op FvD-corvee en diepte dat dus twee maanden later zonder context op, zoals hij wel vaker inzake Baudet met een hele oude koe moet aankomen tussen fragmenten van afgelopen week. En dat werkt dus blijkbaar.
Nee, het is niet waar, het virus gaat niet dood door zeewind.

En je wijst meteen naar Lubach, maar je zag op hier op het forum dat mensen er zonder Lubach ook al over begonnen.

quote:
Daar zat ook wel wat in, belangrijk doen met een persco met een doventolk enzo. Maar als je daarvan maakt dat Baudet tegen doventolken in het algemeen is en Irma in het bijzonder dan heb je je best gedaan om het niet te begrjipen en het totaal verkeerd weer te geven. Maar ook dat werkt.
Ik heb meer het idee dat Baudet gewoon niet snapt dat Irma haar werk goed uitvoert en dat er ook mensen zijn die er serieus baat bij hebben. En dat is nogal vreemd, aangezien hij zelf voor deze 'gebarentolk-motie' gestemd heeft.

quote:
Ook waar. Het is allemaal best te herstellen en te verstevigen als je maar bereid bent itt Wiebes om de rekening daar neer te leggen waar die hoort, bij Shell en Exxon.
Ik vind het nogal dom om de situatie van mensen die zich niet meer veilig voelen in hun eigen huis, die de waarde van hun huis zien verdampen, te vergelijken met genocide.

Op die fiets valt alles in Nederland wel mee.

quote:
In zijn rechtszaak tegen ongrondwettige maatregelen ja. De rechtszaak ging niet over de correctheid van al Engels theorien.
Tja, baudet zegt dat hij Willem Engel achter de schermen steunt. Daarna heeft Baudet het erover dat Willem Engel een andere rechter gekregen heeft met een rechtszaak tegen het RIVM. Maar of dat nou precies hetgeen is waarom hij Willem Engel steunt? Duidelijk is het niet.

twitter


quote:
Zoals zovelen zie je niet hoe dat soort nieuws gemaakt wordt. Dat komt in golven en die kun je al aan de koppen herkennen. Eerst een paar media die een aanloopje nemen en dan knalt het AD "anders maak ik Wilders premier" erin. Net zoals ook de human interest verhalen over Rutte ineens overal opduiken als hij het moeilijk heeft om zijn wanbeleid te verdedigen. Timing niet op basis van 'nieuw' maar op basis van maximaal effect.
Tja, politici doen van alles om op een positieve manier in het nieuws te komen en zichzelf als persoon te verkopen. Baudet speelde ook op de piano bij RTL Late Night. Mag over zijn boek komen praten bij Beau. En hij verstuurt ook een selfie aan de rand van het zwembad. Ik zie in die dingen geen mediatiming, die Rutte omhoog wil duwen en Thierry naar beneden wil schoppen. Mediapartijen maken gewoon content en proberen nieuws te verkopen.

quote:
Dat dus bijvoorbeeld, ze doen elkaar maar na in maatregelen die niet of nauwelijks werken. Als je met 50% van de kennis 100% van de beslissing moet nemen en daarbij niet doet alsof je met 50% van kennis 100% blind kunt varen op 'de deskundigen' of 'de wetenschap' zou je een grote diversiteit in aanpak verwachten. Dat was al duidelijk toen Bruins nog op omvallen stond. Die had geen idee hoe Taiwan en Z-Korea het hadden aangepakt, volkomen geobsedeerd door EU-lidstaten met hun ideologie van open grenzen en lekker vliegen.
Wel grappig dat je Bruins aanhaalt, maar de 'zeewind-theorie' een oude koe noemt.

Overigens is het wel logisch dat je als land eerst vooral te maken hebt met je buurlanden, en als minister je hier ook op afstemt.

Wat betreft de aanpak in Taiwan en Zuid-Korea, heb je het natuurlijk ook over hele andere landen met hele andere culturen. Daar hebben ze geleerd van SARS, omdat ze dat van dichtbij meegemaakt hebben. Daarbij zijn ze volgzamer dan wij. Geven ze niet zoveel om privacy. En is Taiwan ook een eiland, wat het afschermen van je grondgebied aanzienlijk makkelijker maakt.

quote:
Er is een enorme potentie voor een partij die Nederland niet te veel en niet te drastisch wil veranderen, en dus met de massa-immigratie en de EU-machtsgrepen en andere uitholling van de democratie wil stoppen. Daarom is het FvD ook zo'n groot gevaar dat onmiddellijk met alle middelen gestopt moet worden. Net als Fortuyn, net als Monasch.
Monasch ook?

quote:
Kom aan het heilige huisje van de alsmaar voortdurende massa-immigratie en de als maar voortdurend machtsovername door de EU en globalisering en SDM (zo'n beetje alle kranten in Nederland), de NPO, RTL (Veelo ook al weg), een groot deel van het subsidiecircuit incl NGO's en grote delen van het onderwijs hitsen het volk tegen je op. Baudet is niet zo gehaaid dat hij daar goed mee om kan gaan.
Baudet kan er inderdaad niet goed mee omgaan.

quote:
Hij is naief in de zin van 'luister nou eens naar mijn argumenten!' maar het zijn tegenstanders er juist alles aan gelegen om te zorgen dat dat niet gebeurt.Ze laten hem niet uitpraten, ze onderbreken uitzendingen van NPO politiek, ze citeren hem niet maar vertellen liever wat hij zou denken of willen, ze citeren hem zonder context en ze verknippen interviews en debatten van hem, en verwijten hem vervolgens dat hij zijn eigen YT-kanaaltje begint waar hij niet kritisch bevraagd wordt.
Zie ik Baudet vooral zelf heel veel fouten maken. Die uitspraak over Irma en die genocidevergelijking wat betreft Groningen kwamen uit zijn eigen show. Kennelijk doet het er niet toe of hij kan uitpraten en of hij tegengas krijgt, ook in zijn eigen veilige omgeving zegt hij domme dingen.

quote:
Voor veel mensen werkt dat, die zijn toch onder de indruk van zo'n in koor zingende meute. Persoonlijkheidsgewijs heb ik altijd moeite gehad met 'gewoon meedoen'. Als 100 mensen hetzelfde vinden dan weet ik al bijna zeker dat ze ernaast zitten, want als 100 mensen allemaal zelf nadenken zullen ze nooit allemaal hetzelfde vinden. Als iemand zo massaal en collectief aangepakt wordt dan ga ik denken dat hij wel een punt moet hebben om die agressie te verklaren.
Ik zie in jouw geen vrijdenker die dapper de andere kant op loopt. Ik zie iemand die wijst naar anderen en Thierry Baudet ter vuur en ter zwaard verdedigt. Hoe dom zijn gedrag ook is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:04:28 #147
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195638926
En dan telkens van die stakkerige toespraken in gebrekkig latijns.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:17:07 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195639168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het blijft dweilen met de kraan open. Als de waterleiding dan barst en alles onder loopt en je repareert dat om vervolgens de kraan open te laan staan dan is dat geen stop op de massa-immigratie, maar het niet uit de hand te laten lopen zodat de massa-immigratie bijna ongemerkt door kan gaan.

Het moet altijd zoveel mogelijk zonder dat de weerstand te groot wordt, het gaat altijd om wat we nog aankunnen, niet om wat wenseljik is. Als het een te grote puinhoop wordt met hordes Afghanen en Pakistanen die te voet Europa binnentrekken dan komt er zoveel weerstand dat het hele beleid van massa-immigratie op de schop moet en dat vermeden Cohen en Rutte nou juist. Bovendien was het vooral het hek van Orban dat de enorme vluchtelingstroom een halt toeriep, maar een land dat niet meedoet met het kunstmatig veranderen van de bevolkingssamenstelling mag geen krediet krijgen en moet ook van racisme beschuldigd worden.
[..]

Jawel hoor, maar het is juist onderdeel van de tactiek om het stoppen van de massa-immigratie als racistisch af te schilderen door dat geluid te negeren.
[..]

De EU is openlijk uit op meer macht over de lidstaten en is daartoe openlijk uit op het verwateren van nationale identiteiten. Al een procent of 10 van de Nederlandse bevolking heeft helemaal niets met de Nederlandse identiteit. Daarnaast is de EU natuurlijk een neoliberaal project waarin de afromers het hoogste belang hebben en de productieven en productiviteit achter in de rij staan. Je ziet in Nederland al dat in die zogenaamde goede jaren de stijging van het BNP wordt gevierd als economische groei, maar de stijging komt ook op conto van de massa-immigratie. De stijging van het BNP per capita is zo'n beetje de helft kleiner. Maar het zet wel druk op de huisvesting en die stijgende prijzen voor dezelfde woningen tellen ook weer mee als 'economische groei'. Geen wonder dus dat die 'groei' zich niet vertaalt in koopkrachtstijging maar in een hogere lastendruk.

De afromers maakt dat niet uit, die hebben gewoon meer volume om van af te romen. Ook aan een asielzoeker die zijn hele leven een uitkering geniet met zijn overgekomen familie wordt verdiend. Maar het zet wel druk op de waarde van arbeid en dus de lonen. Die bootvluchtelingen worden grotendeels illegale werknemers die voor 2 euro per uur tomaten plukken in Italie en Spanje. Nederland moet daar weer mee concurreren door tig Roemenen en Bulgaren te laten sloven in een constructie waarin ze voor het dak boven hun hoofd afhankelijk zijn van hun werkgever of zelfs in de bossen slapen. En dan is het dus 'links' of 'liberaal'om op die EU trein te springen en die 19e eeuwse ontheemde daglonerspraktijken als ideaal van vrijheid te verkopen. Spring op die trein die met 200 km/u naar rechts gaat en ga je zelf dan heel hard op de links-liberale borst kloppen omdat je zo hard mogelijk door het gangpad naar links rent.

Het is hetzelfde als met sociaal-liberale waarden, je importeert allemaal achterlijke culturen zodat er een strijd te voeren blijft voor vrouwenrechten zoals het behouden van een clitoris en niet voor hoer uitgemaakt worden omdat je je gezicht laat zien. Zelfde met homorechten. Dan ben of achterlijk, of hypocriet en vind je het leuker om een strijder te zijn en jezelf op de borst te kloppen voor je standpunt, dan dat je het resultaat als in dat homo's niet in elkaar geslagen worden belangrijk vindt.
En als de eerder bedachte complotten niet helemaal passen in de werkelijkheid, dan wordt gewoon een nieuw complot erbij bedacht. Verder een hoop willekeurige zaken bij elkaar gegooid en vermalen tot een grote onderbuikpap. Je schrijfsels over vrouwen en homorechten zijn natuurlijk al helemaal niet serieus te nemen aangezien Baudet toch net wat teveel flirt met personen die daar hun hol mee afvegen.

Het maken van vijandsbeelden als dit soort complotten is een bekende tactiek van dictators als een Erdogan die daarmee hopen het makkelijk beinvloedbare volk mee te krijgen. Zelf doen ze niks fout. Het is allemaal de schuld van een groot complot tegen hen!!!!

Fijn dat je Orban ook nog even noemt. Een typisch voorbeeld van het soort antidemocratische politiek die je van Baudet moet verwachten. Daarom moet er stevig tegengas worden geboden aan dit soort wannabe dictators.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:25:45 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195639353
Baudet doet me altijd denken aan Roderick Spode uit de boeken van P.G. Wodehouse. Wannabe dictator en leider van de Zwarte Broekjes (“Blote knieën?” “Blote knieën.”) en tegelijk ontwerper van damesondergoed (“Spode, Ik weet alles van Eulalie!”).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 15 oktober 2020 @ 05:52:35 #150
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195648615
Baudet is een totaal mislukt politicus want hij doet niet aan politiek: behalve de bruinhemden van de PVV met hun criminele leider is er geen enkele partij die met hem wil samenwerken. Dus is un Baudet een impotente ezel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')