abonnement Unibet Coolblue
pi_195560779
MBA mid 2013, Safari en Chrome.

Ik wil naar de site van m'n modem, 192.168.2.254, maar als ik dit probeer denkt de browser altijd slimmer te zijn, en maakt daarvan https://mijnmodem.kpn. Gevolg: ik kan er niet bij.

Kan ik op een of andere manier dns geforceerd uitschakelen of anderzins dit omzeilen zonder dat ik de hele browser moet resetten?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195560846
Lijkt te kloppen. Het niet ongewoon dat het adres naar zoiets verandert. En het topleveldomein .kpn bestaat niet, dus je zit hoogstwaarschijnlijk in je modem.


Hoezo kan je er dan niet bij? Gebruikersnaam ADMIN of KPN (is al ingevuld)

Het wachtwoord staat mogelijk op de achterkant van het kaartje waar ook het WiFi-wachtwoord op staat, zo niet dan laat je dat veld eerst leeg.

[ Bericht 18% gewijzigd door Jordy-B op 11-10-2020 09:37:44 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 oktober 2020 @ 09:25:45 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_195560914
Heb je al een andere browser geprobeerd?
pi_195561082
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:17 schreef Jordy-B het volgende:
Lijkt te kloppen. Het niet ongewoon dat het adres naar zoiets verandert. En het topleveldomein .kpn bestaat niet, dus je zit hoogstwaarschijnlijk in je modem.

Hoezo kan je er dan niet bij? Gebruikersnaam ADMIN of KPN (is al ingevuld)

Het wachtwoord staat mogelijk op de achterkant van het kaartje waar ook het WiFi-wachtwoord op staat, zo niet dan laat je dat veld eerst leeg.
Ik kom niet eens op de site, ik krijg gewoon een foutmelding van de browser:

[c/p van Chrome:]

Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195561145
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kom niet eens op de site, ik krijg gewoon een foutmelding van de browser:

[c/p van Chrome:]

Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Kan je 1 van deze fixes proberen: https://nl.geekmarkt.com/(...)errors-google-chrome
pi_195561152
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:25 schreef qltel het volgende:
Heb je al een andere browser geprobeerd?
1e regel: Safari en Chrome.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:58:53 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_195561197
Zet je DNS instellingen even terug naar automatisch zodat het via je router loopt want alleen die kan dat adres resolven. Als je een VPN client hebt draaien dan die ook uitzetten want die gebruiken ook vaak een custom DNS.
Anders dat domein/ip geforceerd instellen op je macbook zoals je het in Windows via de hosts file zou doen, geen idee hoe dat precies werkt op een Mac.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_195561240
Er is wat gedoe met beveiligingscertificaten.

Ik heb twee tips gezien:
Benader het IP adres in incognito-modus en negeer de waarschuwingen.

Of deze suggestie:
quote:
Ik heb het een paar keer geprobeerd en toen ‘vrat’ Safari de URL.

Ik denk dat het beter is om het IP adres van je router toe te voegen aan je DSN lijst.

Voor een mac:

Instellingen → Netwerk → knop “advanced” → tab DNS

Daar kan je DNS servers toevoegen. Ik heb (net) 192.168.2.254 toegevoegd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195561415
Update: Na beide browsers te hebben gereset (geen soelaas) heb ik even in de systeeminstellingen gekeken, en daar stond in netwerk in het vakje DNS het ip-adres vermeld in grijs, op het plusje geklikt, niets ingevuld en het was verdwenen. Nu werkt het weer prima, in zowel Chrome als Safari.
Bedankt voor het meedenken!

Wat ik mij nu wel afvraag, hoe komt 'ie daar?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195562727
Zou die na een update in een soort installatie modus gesprongen zijn? Waarbij al het verkeer richting het modem gestuurd wordt?
.
  zondag 18 oktober 2020 @ 02:08:37 #11
19194 Oversight
◢◤
pi_195705884
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:16 schreef Ridocar het volgende:
Update:

Wat ik mij nu wel afvraag, hoe komt 'ie daar?
:D .... eindelijk, iemand die nadenkt.

8-) ... WHY stop there, vraag je af welke restricties en omleidingen je nog meer kunt vinden, en bekijk of die zijn zoals je dacht, of wilt.
◢◤
pi_195714687
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:16 schreef Ridocar het volgende:
Update: Na beide browsers te hebben gereset (geen soelaas) heb ik even in de systeeminstellingen gekeken, en daar stond in netwerk in het vakje DNS het ip-adres vermeld in grijs, op het plusje geklikt, niets ingevuld en het was verdwenen. Nu werkt het weer prima, in zowel Chrome als Safari.
Bedankt voor het meedenken!

Wat ik mij nu wel afvraag, hoe komt 'ie daar?
waarschijnlijk gewoon ooit zelf ingevuld, het wordt niet spontaan uit zichzelf ingevuld iig
pi_195738090
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:16 schreef Ridocar het volgende:

Wat ik mij nu wel afvraag, hoe komt 'ie daar?
Van de DHCP server gekregen waarschijnlijk.

https://discussions.apple.com/thread/8182796 "If the router supplies some default DNS servers the setting on OS X will be grey."
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')