Het eerste deel wel mee eens, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weer in te leveren om later misschien weer meer te kunnen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.
Wat is jouw plan dan om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en de reguliere zorg door kan gaan deze winter?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
Dagelijkse ic-opnames...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De IC-opnames nemen juist fors toe
(gelukkig wel minder dan in maart door betere behandelmethoden).
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Feitelijk is dat het probleem met de meeste cijfers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die cijfers zijn helaas niet actueel.
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het eerste deel wel mee eens, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weer in te leveren om later misschien weer meer te kunnen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.
En nog lijkt er niet veel te gebeuren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat ze hadden gewild dat het aantal positieve tests naar beneden gaat en daar totaal geen sprake van lijkt te zien. Ze zullen toch iets moeten doen, want alle signaalwaardes op het dashboard staan al een tijdje flink in het rood.
Strenge quarantaine voor ouderen, maar die zullen dat wel niet appreciëren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is jouw plan dan om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en de reguliere zorg door kan gaan deze winter?
Hij heeft gelijk. Je kan niet maatregel op maatregel bijven stapelen zonder de maatregelen een kans te geven hun werk te laten doen. Je gaat ook geen morfine inspuiten omdat je nog pijn hebt 10 minuten nadat je iburprofen hebt genomen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef FalloutVATS het volgende:
Deze gast blijft ook telkens wat anders roepen.
Viroloog Ab Osterhaus sluit niet uit dat een lockdown nodig is, maar raadt aan nog twee dagen te wachten om te kijken of de huidige maatregelen alsnog helpen. ,,Je zou willen dat de cijfers nu al afbuigen, maar het is nog iets aan de vroege kant om nu conclusies te trekken. Maar dat de cijfers naar beneden moeten, is duidelijk. Het virus verspreidt zich nu en we staan nog aan het begin van de winter. De verwachting is dat het virus in de koude maanden sterker wordt.”
Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.
Klopt, want wat zou het virus te vrezen hebben van het verkeer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
En wie gaat hun verzorgen? En heeft dat geen uitwerking op kinderen? Etc Etc Etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Strenge quarantaine voor ouderen, maar die zullen dat wel niet appreciëren.
Da's een mooie metafoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Je kan niet maatregel op maatregel bijven stapelen zonder de maatregelen een kans te geven hun werk te laten doen. Je gaat ook geen morfine inspuiten omdat je nog pijn hebt 10 minuten nadat je iburprofen hebt genomen.
ook de kwetsbaren.......dus 5.5 miljoen man in quarantainequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, het kan zo zijn dat we er simpelweg niet aan ontkomen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.
Je bedoelt dan iedereen boven de 45 neem ik aan, aangezien je vanaf ongeveer 40 jaar een scherpe stijging ziet in het aantal IC-opnames:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog een stap tussen zit..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, het kan zo zijn dat we er simpelweg niet aan ontkomen.
Want dit is alleen iets voor ouderen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog een stap tussen zit..
Tot nu toe is het ook niet enorm ontwrichtend. Hoe meer mensen in quarantaine gaan hoe minder besmettingen je kan krijgen gechargeerd gezegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.
Ik word soms wakker en dan ben ik éven vergeten dat we al sinds maart 'gevangen' worden gehouden door dit virus. Dat zijn mooie momenten...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.
Geen enkele optie is makkelijk dus dan zou ik toch voor deze kiezen en zo goed mogelijk zien te organiseren dat de ouderen wel verzorgd blijven worden en niet stikken in eenzaamheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie gaat hun verzorgen? En heeft dat geen uitwerking op kinderen? Etc Etc Etc.
Het klinkt als een makkelijk antwoord maar dat is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |