abonnement Unibet Coolblue
pi_195746108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:00 schreef tnhb het volgende:
Het zou ze sieren als ze openlijk toegeven een eigen invulling aan het hypotheekrecht te geven, want dat is als ik iedereen goed heb begrepen de conclusie.
Wat mij betreft is dat niet helemaal de juiste conclusie. Mijn analyse van de situatie is deze:
In de eerste plaats heb je als investeerder niet direct zelf het hypotheekrecht. Het hypotheekrecht berust feitelijk bij de stichting zekerheden die dit hypotheekrecht namens de investeerders (niet bij naam genoemd in de akte) vestigt. Daarmee is het recht al minder sterk (want minder direct) dan wanneer je zelf het hypotheekrercht direct zou hebben. Dit is echter bij vrijwel alle platformen het geval.
Vervolgens is het bij GVE echter zo dat ze hun voorwaarden zo hebben geschreven dat:
- De stichting zekerheden de zekerheden naar eigen inzicht kan uitwinnen (en er bijvoorbeeld ook voor kan kiezen om dit niet te doen)
- Zij (GVE) een voorstel in stemming kunnen brengen voor een afwikkeling van de lening op een andere manier dan in de leningovereenkomst staat.
Dit laatste punt geeft GVE zeer ruime mogelijkheden om naar eigen inzicht dealtjes te sluiten met de ondernemer, investeerders tegen elkaar uit te spelen, etc., en op die manier de hypotheekzekerheid effectief waardeloos (want niet zeker) te maken.

Overigens heb ik precies hiervoor een jaar geleden in dit forum al gewaarschuwd. Ik snap dan ook wel de verontwaardiging, maar iets minder de verbazing dat dit nu ook daadwerkelijk gebeurt (ik bedoel dit trouwens in zijn algemeenheid, het is niet specifiek aan jou gericht).
Een kritische lezing van de algemene voorwaarden van GVE, en een naar aanleiding daarvan een e-mail discussie met de GVE directie hierover, hebben mij meer dan drie jaar geleden al doen besluiten om niet meer bij GVE te investeren zolang de voorwaarden op dit punt niet worden aangepast.
pi_195746584
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:04 schreef ETphonehome het volgende:
Heeft hier iemand al de maandelijkse update van FnC gehad? Ik heb deze nog niet ontvangen.
Ook zijn ze bij crowdrealestate denk ik met andere zaken bezig: normaal ontvang ik het grootste deel van de rente op de 15e van elke maand, deze maand nog niks ontvangen.
Rentebetaling Crowdrealestate vandaag ontvangen

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 20-10-2020 14:57:20 ]
pi_195746680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Crowdrealestate vandaag ontvangen
Ik heb al wel de rente net ontvangen (waarvan 2 met een verhoogd bedrag ivm de aflossingen maar nog niet de aflossingen. Wat heb jij ontvangen? of zit het nog in de pipeline?
pi_195746789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:36 schreef Aster1X het volgende:
Zou zomaar kunnen dat dit nu bij de boterham besproken wordt want ze lezen hier mee dus ze zijn voorbereid.
Mooi, kunnen ze nadenken of ze de waarheid gaan vertellen (ik hoop van wel)
pi_195746962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
Dit laatste punt geeft GVE zeer ruime mogelijkheden om naar eigen inzicht dealtjes te sluiten met de ondernemer, investeerders tegen elkaar uit te spelen, etc., en op die manier de hypotheekzekerheid effectief waardeloos (want niet zeker) te maken.
Dat is dan toch feitelijk ook eigen invulling geven aan het hypotheekrecht? Oftewel, ze spiegelen de investeerder hypotheekrecht voor maar geven er, doordat de stichting het feitelijke hypotheekrecht heeft, wel een eigen invulling aan.

Dat je de verbazing hier niet snapt dat het daadwerkelijk ook wordt gedaan komt mogelijk voort uit het feit dat er ook mensen zijn die uitgaan van het goede van een mens en niet het slechte, misschien wel te naief. Maar ik ben het met je eens dat de voorwaarden (helaas ook bij andere platformen) feitelijk bijna neerkomen op het geven van een blanco volmacht door de investeerders.
pi_195747396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:22 schreef tnhb het volgende:
Dat je de verbazing hier niet snapt dat het daadwerkelijk ook wordt gedaan komt mogelijk voort uit het feit dat er ook mensen zijn die uitgaan van het goede van een mens en niet het slechte, misschien wel te naief.
Ik ga ook graag uit van het goede hoor ;-)
GVE heeft echter eerder bij een aantal projecten zonder hypotheekzekerheid ook al laten zien er niet veel moeite mee te hebben om hun ruime bevoegdheden te gebruiken hoe het hen uitkomt. Wat mij betreft was er geen reden om aan te nemen dat dit in het geval van een project met hypotheekzekerheid anders zou zijn. Hetgeen nu bevestigd wordt.

quote:
[Maar ik ben het met je eens dat de voorwaarden (helaas ook bij andere platformen) feitelijk bijna neerkomen op het geven van een blanco volmacht door de investeerders.
Dit is echter bij het ene platform wel veel meer evident het geval dan bij het andere. De voorwaarden van GVE zijn voor mij sinds de wijzingen van 2017 een absolute no-go.
pi_195747731


LOL
"Vastgoed met een klote hypotheek is niet fijn investeren"

https://www.youtube.com/watch?v=R8LYsMymQJg
pi_195748125
DJ lendahand heeft de vraag over het 'aanpassen van de boeterente' gesteld.
"past Geldvoorelkaar de boeterente voor een 1e hypotheek achteraf aan zodat investeerders opeens minder rente krijgen dan vooraf contractueel is vastgelegd?"

Antwoord GvE:
"nee, dat is niet het uitgangspunt.
Echter in de praktijk kom je projecten tegen die in de problemen zitten of waar maatwerk nodig is.
Dan leggen we het voor aan de investeerders. Om zo het beste voor alle partijen te bereiken."
pi_195748411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:31 schreef dyna18 het volgende:
DJ lendahand heeft de vraag over het 'aanpassen van de boeterente' gesteld.
"past Geldvoorelkaar de boeterente voor een 1e hypotheek achteraf aan zodat investeerders opeens minder rente krijgen dan vooraf contractueel is vastgelegd?"

Antwoord GvE:
"nee, dat is niet het uitgangspunt.
Echter in de praktijk kom je projecten tegen die in de problemen zitten of waar maatwerk nodig is.
Dan leggen we het voor aan de investeerders. Om zo het beste voor alle partijen te bereiken."
Over de doorlooptijd: "de gemiddelde doorlooptijd ligt tussen de 6 tot 8 weken. Wat vaak belangrijk is, is dat als een campagne is volgeschreven, de gelden naar de verkoper worden overgemaakt. Een volgeschreven campagne proberen we z.s.m. uit te boeken. Versnellen kan a.g.v. een goede voorbespreking met GVE. Richting verkoper kan het sterk zijn om te zeggen: het geld is er binnen 3 weken".
pi_195748495
Deelaflossing fietsenzaak gve:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195748558
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:05 schreef peterc het volgende:

[..]

Ik heb al wel de rente net ontvangen (waarvan 2 met een verhoogd bedrag ivm de aflossingen maar nog niet de aflossingen. Wat heb jij ontvangen? of zit het nog in de pipeline?
De aflossing zou later komen, in de mail was sprake van begin volgende week, zou dan inderdaad maandag/vandaag zijn.
pi_195749011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:10 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Een linkje voor dit project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je!
pi_195749715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja, ik kan de eerstvolgende 4 (!!) projecten gratis doen.

Ik word hier echt niet goed van. :( Gelukkig was iedere euro vanaf datum storting al rentedragend, maar toch....

Toch niet zulke zwakke projecten als hier wel eens gedacht werd, als de bank ze allemaal overneemt.
Helaas heb ik de e-mails hierover nooit ontvangen (batch ergens blijven hangen of zo).
Ik zie nu een rente van 3 maanden voor deze 4 projecten, klopt dat ?
En die korting voor de eerstvolgende projecten heb je die al ontvangen of gaat dat nog komen ?
pi_195749918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:56 schreef fok321 het volgende:

[..]
Ik zie nu een rente van 3 maanden voor deze 4 projecten, klopt dat ?
En die korting voor de eerstvolgende projecten heb je die al ontvangen of gaat dat nog komen ?
Ja klopt.
Die codes komen nog:
De kortingscode ontvangt u bij uw eerstvolgende reservering
pi_195750071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:06 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Ja klopt.
Die codes komen nog:
De kortingscode ontvangt u bij uw eerstvolgende reservering
Bedankt voor de info !
:)
pi_195750627
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je de mogelijkheid om vragen te stellen, dus pak je kans :)
Ik was helaas niet in de gelegenheid om het webinar te volgen. Was het interessant om terug te luisteren?
pi_195750861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik was helaas niet in de gelegenheid om het webinar te volgen. Was het interessant om terug te luisteren?
Ik vond van wel. Al was het vooral om een inzicht te krijgen in de denkwijze van GvE.
Verder weinig verrassingen over wat we al weten hoe hun projecten werken.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 20-10-2020 17:54:03 ]
pi_195761955
Minicamping op CCF
https://www.collincrowdfund.nl/j-n-w-zoeteman-v-o-f/
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195761996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:56 schreef Tsundoku het volgende:
Minicamping op CCF
https://www.collincrowdfund.nl/j-n-w-zoeteman-v-o-f/
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wil ik wel meenemen dus als iemand een link weet te bemachtigen graag!
pi_195762150
https://www.collincrowdfund.nl/bestratingstechniek-brabant-b-v/ staat nu open! ondanks de wat hoge aankoopwaarde heb ik dit familie bedrijf wat al lang bestaat met 1 ste hypotheek BOG toch meegenomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-10-2020 11:22:09 ]
pi_195762171
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Ontwikkelaars Boxmeer hebben nog 48 uur om E 210.000 te vinden voor succesvolle funding
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22946
Eergisteren was er nog 48 uur de tijd voor succesvolle funding. Nu 48 uur later zijn dit er nog 102 uur o|O
pi_195762275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/bestratingstechniek-brabant-b-v/ staat nu open! ondanks de wat hoge aankoopwaarde heb ik dit familie bedrijf met 1 ste hypotheek toch meegenomen.
ik zie er toch vanaf.
de hele bouw ligt nog steeds op zijn gat en bij faillissement breng dat pand nog maar de helft op zo schat ik.
pi_195762483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ik zie er toch vanaf.
de hele bouw ligt nog steeds op zijn gat en bij faillissement breng dat pand nog maar de helft op zo schat ik.
Ze hadden je niet nodig. :) Nu Vol.
pi_195762527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze hadden je niet nodig. :) Nu Vol.
Ja alles komt vol bij Collin. Heeft nog lang geduurd, normaal gesproken zijn projecten met laag risico al vol als je de link aanklikt. Alle succes gewenst met deze.
pi_195762542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ja alles komt vol bij Collin. Heeft nog lang geduurd, normaal gesproken zijn projecten met laag risico al vol als je de link aanklikt. Alle succes gewenst met deze.
Toch een tijdje geleden dat een project zo snel vol zit. Laatste tijd duurt alles wat langer.

Project van Kas en Sacha zie ik helemaal niet meer:
Sacha Sernets en Kas Kleinnijenhuis. Onroerend goed. ¤ 1.500.000. 6,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)-kas-kleinnijenhuis/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')