abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:44:56 #276
5428 crew  miss_sly
pi_195545087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heerlijk idd. Wij hebben 't er hier thuis over gehad en dat beetje 'flexibel' werken proberen we er zoveel mogelijk in te houden, ook na deze periode. Wat dat betreft vind ik de mogelijkheden die deze situatie biedt wel fijn, werkgevers worden gedwongen flexibiliteit te bieden.

In mijn geval werd op kantoor voor Covid-19 gezegd dat we 5 dagen in de week naar kantoor moesten, want de managers 'Wilden je snel kunnen bereiken'. Dat terwijl in ons team er ontzettend veel gereisd werd, dus wij zaten dan op kantoor, en de managers waren in de VS, of een ander land, of andersom. Inmiddels beginnen ze langzaam te begrijpen dat die mogelijkheden ontzettend belangrijk zijn.
Fijn dat dat inzicht verandert.
Het is ook juist in deze tijd zo ontzettend gemakkelijk om mensen op allerlei andere manieren dan in persoon te bereiken.

Ik merk het aan mijn eigen werkoverleg ook. We overlegden altijd op maandagochtend, maar heel vaak was er toch iemand niet of niet op tijd, want het kwam net niet uit. Nu via Teams komt dat veel minder vaak voor, want het is, waar je ook bent, veel gemakkelijker even een uurtje in te ruimen voor dat overleg.

Onze dochter was er ook erg blij mee; ze hoeft sinds april niet meer naar de opvang. We wilden al af gaan bouwen in dit schooljaar (nu groep 8) maar omdat er toch altijd iemand thuis was, konden we al eerder stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195545093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zal wel. En dat is in zoverre niet ongunstig dat het voor de regering iets makkelijker maakt om er dinsdag nieuwe, noodzakelijke maatregelen doorheen te drukken. Als het net weer dertig is gezakt levert dat alleen maar gezeik op.
Ook al daalt het bijvoorbeeld vandaag en morgen naar 5500 ofzo, dan nog moet je ingrijpen wat mij betreft want je moet kijken naar weekcijfers en die zijn nog altijd niet gunstig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:46:11 #278
5428 crew  miss_sly
pi_195545125
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat je ook kunt doen, is niet meedoen aan het creëren van een tweedeling. Je voedt op deze manier juist het fenomeen dat je probeert te bestrijden.
Ik had wat meer woorden nodig, maar dit bedoel ik inderdaad. Waarom erin meegaan als er ook een andere optie is?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:46:15 #279
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195545127
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook al daalt het bijvoorbeeld vandaag en morgen naar 5500 ofzo, dan nog moet je ingrijpen wat mij betreft want je moet kijken naar weekcijfers en die zijn nog altijd niet gunstig.
Wat mij betreft ook, maar als het dus inderdaad een beetje daalt dan gaan er heel veel mensen roepen 'kijk het daalt, dus nu hoeven we niks te doen'. En dat zou erg onverstandig zijn, zoals het recente verleden ons geleerd heeft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:51:28 #280
5428 crew  miss_sly
pi_195545250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

De tweede golf komt naar mijn mening omdat die er hoe dan ook had gekomen. De grootte van de tweede golf hadden we (gedeeltelijk) in de hand, maar door excessen in elke leeftijdscategorie is die misschien harder en groter dan deze zou hoeven te zijn. Ik zie in mijn buurt jongeren die er een potje van maken, ik zie dertigers die met 20 man feestjes vieren, 50+ die net zo hard feestjes vieren en 65+ die gezellig met zijn allen bij elkaar op de koffie gaan. Dan kunnen we de jongeren eruit pikken omdat het meest zichtbaar is, maar we kunnen ook naar ons eigen gedrag kijken. Ik weet zeker dat iedereen in de afgelopen 6 maanden wel eens gedacht heeft: "Heb ik er goed aan gedaan dit te doen?"

Feit is dat we met zijn allen in deze situatie zitten, en er met zijn allen uit moeten zien te komen. Dan kunnen we wijzen naar elkaar, maar ook de schouders eronder zetten en er het beste van proberen te maken.

Wat mij betreft is het wel belangrijk dat als deze klotesituatie afgelopen is, er nog steeds een samenleving is. De jongeren waar iedereen nu over aan het zeiken is hebben straks onbetaalbare huizen, studieschulden waar ze jaren voor nodig hebben om vanaf te komen, een ontzettend versoberd pensioen en ga zo maar door. Door dan leeftijdsgroepen tegen elkaar op te zetten is het enige dat je bereikt dat ze niet meer 'mee' willen doen en zeggen: Stik er maar in met je pensioen.
Helemaal mee eens. We werken met z'n allen naar het moment toe dat deze hele toestand achter de rug is, en dat er nog een samenleving is waarin we naar elkaar uit kunnen kijken, voor elkaar zorgen, gezamenlijk de economie weer in gang zetten, etc. Dat kan geen enkele groep alleen, we hebben elkaar nodig.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:54:11 #281
5428 crew  miss_sly
pi_195545282
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nuance is sowieso subjectief ook. Dat maakt het lastiger. Mijn buurman zal in zijn ogen wellicht heel erg genuanceerd praten. In de ogen van iemand anders wellicht juist niet. Denk dat er heel veel users zijn die ook echt denken dat ze genuanceerd posten. Anderen vinden dan misschien juist dat diegene niet genuanceerd post. Denk dat er maar heel weinig users zijn die expres onzin aan het posten zijn. Sowieso is chatten (of berichten plaatsen op een forum) enorm lastig omdat iedereen dingen anders leest. Iets wat heel normaal/vriendelijk bedoeld is kan door iemand anders opgepakt worden als een persoonlijke aanval. Ik praat in het echte leven niet echt anders dan op een forum, maar berichten komen toch echt heel anders over als je iemand in zijn/haar ogen kan kijken. Lichaamstaal en zo. Als alle vaste posters van deze reeks in één ruimte zouden zitten zou dat waarschijnlijk veel beter gaan.
Eens. Hoewel ik denk dat het gebruik van :') en _O- bijvoorbeeld als iemand iets zegt waar je je niet in kunt vinden, niet echt een constructieve bijdrage levert. En bepaalde woorden ook niet. Niet iedereen zal zich bewust zijn van de kracht van woorden en hoe deze van invloed kunnen zijn op wat je post. Het gemis aan lichaamstaal en gezichtsuitdrukking maakt het zeker nog moeilijker.

Misschien moeten we eens met z'n allen in één ruimte, op 1,5 meter afstand natuurlijk, en dan kijken hoe het eraan toe gaat :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:54:49 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195545291
Ik hou wat landen in de gaten voor onze (mogelijke) vakantie in maart en kwam gisteren dit tegen.

Noorwegen vindt niemand meer lief behalve Finland.In Europa zijn zij volgens mij één van de strengste landen.

Ook mooi dat ze landen als Rusland en Turkije gewoon openlijk wegzetten als onbetrouwbaar qua COVID-19 cijfers.
pi_195545464
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is niet verbazingwekkend.
De testen kwamen eerst met een heel hoog positief percentage terug uit zuid oost. En West.
Volgens mij bij uitstek de buurten waar niet westerse allochtonen wonen.
Inmiddels is het wijdverspreid door Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/(...)ettingen-stadsdelen/

Maar jammer dat etniciteit zo'n beladen onderwerp is. Want de statistieken zijn zeker nuttig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195545723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als er iets duidelijk wordt in deze tijd, is het wel dat veel mensen heel graag voor anderen bepalen wat ze wel of niet op welk tijdstip zouden moeten doen of willen. Omdat zij het al dan niet zo zouden doen.
Nee hoor. Dit valt me al jaren op, heeft niks met deze tijd te maken. Ik erger me eraan wanneer het zo knetterdruk is, dus snap nooit dat sommige bejaarden graag tijdens spitsuur komen. That's all. Als het graag willen zijn ze welkom natuurlijk, ik vraag me alleen af waarom ze het willen.
pi_195545806
Is het nu ook niet het vochtig binnenklimaat wat een rol speelt.

Ik heb even de deur en raam open gezet want het was op 68% luchtvochtigheid op tado te zien.

Nu fijn 50% en ruikt nu lekker fris...
pi_195545864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inmiddels is het wijdverspreid door Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/(...)ettingen-stadsdelen/
Nou, inderdaad! Jemig, daar had ik geen benul van.

Ik was gisteren overigens in de Ikea in Zuidoost en daar droeg iedereen keurig een mondkapjemaskerdoekje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195545921
Zo ff rondje gelopen in hoofdstraat in dorp verderop , conclusie mondkapje 30 % en wordt behandeld als een snotdoek?
Zo weer in de achterzak
Ook oude mensen hoesten in hun hand
Helpt allemaal niks
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:45:17 #288
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195545955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:42 schreef Freecky28 het volgende:
Zo ff rondje gelopen in hoofdstraat in dorp verderop , conclusie mondkapje 30 % en wordt behandeld als een snotdoek?
Zo weer in de achterzak
Ook oude mensen hoesten in hun hand
Helpt allemaal niks
Jammer is het wel he, oudere mensen houden echt helemaal niet meer aan de regels.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:46:52 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195545981
In de supermarkt hier net hadden opvallend veel mensen een mondkapje op, ik denk wel 70%. :Y
pi_195546077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef Momo het volgende:
In de supermarkt hier net hadden opvallend veel mensen een mondkapje op, ik denk wel 70%. :Y
Hier ook, misschien zelfs nog wel meer dan 70%, en ook niet echt een groep die er tussenuit springt die het niet draagt. Positief verrast.
pi_195546134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hier ook, misschien zelfs nog wel meer dan 70%, en ook niet echt een groep die er tussenuit springt die het niet draagt. Positief verrast.
Dat is fijn om te lezen, dat er ook plaatsen zijn waar de meerderheid van alle groepen zich aan de regels houdt :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195546176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch opvallend dat dit bij andere infectieziekten (bv. influenza) anders lijkt te werken. In ieder geval qua besmettelijkheid.
Klopt maar ik las laats een artikel dat landen waar minder hygiënisch wordt geleefd en daardoor vaak het aangeboren immuunsysteem veel sterker is mensen amper last hebben van dit virus. Hoe sneller het lichaam het virus uitschakelt hoe minder je kan overdragen. Maar het zijn voornamelijk theorieën het is nog niet volledige bewezen.
pi_195546327
6499 besmettingen
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:16:37 #294
5428 crew  miss_sly
pi_195546339
De kerk in Staphorst gaat geen mondkapjesplicht instellen, omdat er geen wetenschappelijk bewijs is dat deze helpen.

Hoe ironisch :D
pi_195546342
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef Momo het volgende:
Hier in het westen van het land vandaag ook >80%. Afgelopen woensdag was ik weer een van de weinigen. Opvallend, het personeel van de AH had geen mondkapje op. Qua klanten was er geen peil op te trekken. Oud / jong, van beide groepen waren er mensen met en zonder mondkapje.

Ik stoor me nog steeds wel aan de mensen die samen of met hele gezinnen komen, maar dat deed ik voor de coronacrisis ook al.
pi_195546351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:59 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dat is fijn om te lezen, dat er ook plaatsen zijn waar de meerderheid van alle groepen zich aan de regels houdt :)
Het is geen regel.
pi_195546364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:
De kerk in Staphorst gaat geen mondkapjesplicht instellen, omdat er geen wetenschappelijk bewijs is dat deze helpen.

Hoe ironisch :D
Gaan ze ook stoppen met in God geloven omdat er geen wetenschappelijk bewijs is?
pi_195546367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar slaat dit op?
een lapje stof voor je mond houdt geen virussen tegen, dus het is een nutteloze regel. net als in de sloot springen.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:19:07 #299
236264 crew  capricia
pi_195546385
Vol
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:19:41 #300
236264 crew  capricia
pi_195546396
Vol..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')