abonnement Unibet Coolblue
pi_195528509
Ik kocht vandaag een paar blikjes La Morena chipotlepepers in adobosaus, een voor mij onbekend produkt.
Voor ik het blikje openruk en de inhoud vervolgens (nog) nergens in kan verwerken ben ik benieuwd wat jullie eventueel met dit spulletje doen.
Marinades maken? Door een sausje? Warm of koud gebruiken? Etcetera
Bedankt alvast!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kanaroe op 09-10-2020 16:31:20 ]
pi_195533548
Niemand die dit spulleke ooit heeft gebruikt?
pi_195533724
Ik heb het in de baconjam gebruikt, vond het pittig!
Hier is een hoop inspiratie:
https://favorflav.com/nl/food/chipotle-e-adobo/
pi_195533911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:37 schreef Kanaroe het volgende:
Ik kocht vandaag een paar blikjes La Morena chipotlepepers in adobosaus, een voor mij onbekend produkt.
Voor ik het blikje openruk en de inhoud vervolgens (nog) nergens in kan verwerken ben ik benieuwd wat jullie eventueel met dit spulletje doen.
Marinades maken? Door een sausje? Warm of koud gebruiken? Etcetera
Bedankt alvast!
Ik hak ze graag met saus en al in stukjes en dan als bijlage bij tacos, burritos, enchiladas en aanverwanten in een bakje op tafel, tussen de zure room en de guacamole en zulks :)

Ze doen het ook prima in chili con carne, of ik pureer ze door mayonaise heen, of samen met wat roerei - enfin, van alles dus waar je wel een kledder rokerige pittigheid bij of in kunt gebruiken :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_195533947
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:19 schreef Yinny het volgende:
Ik heb het in de baconjam gebruikt, vond het pittig!
Hier is een hoop inspiratie:
https://favorflav.com/nl/food/chipotle-e-adobo/
Bedankt! Ik kan niet wachten het blikje te openen!
pi_195533977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:30 schreef minilot het volgende:

[..]

in

Ik hak ze graag met saus en al in stukjes en dan als bijlage bij tacos, burritos, enchiladas en aanverwanten in een bakje op tafel, tussen de zure room en de guacamole en zulks :)

Ze doen het ook prima in chili con carne, of ik pureer ze door mayonaise heen, of samen met wat roerei - enfin, van alles dus waar je wel een kledder rokerige pittigheid bij of in kunt gebruiken :Y
Bedankt! Ben zo benieuwd, ik zie de opties nu beter.
pi_195542303
Ik maak altijd chipotle mayonaise, heel simpel door in klein bodempje water de chipotle op te koken zodat deze wat zachter is en dan met gereduceerd kookvocht de chipotle met mayonaise pureren. Heb je een lekkere pittige rokerige mayonaise, beetje zoals de chipotle southwest van subway. Gebruik die dan ook vaak op broodjes.
pi_195542317
Ik heb er wel eens chili mee gemaakt. Was best lekker.
pi_195542413
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:11 schreef anndb het volgende:
Ik maak altijd chipotle mayonaise, heel simpel door in klein bodempje water de chipotle op te koken zodat deze wat zachter is en dan met gereduceerd kookvocht de chipotle met mayonaise pureren. Heb je een lekkere pittige rokerige mayonaise, beetje zoals de chipotle southwest van subway. Gebruik die dan ook vaak op broodjes.
Omg dit wil ik.. O+
-
pi_195543465
Ik gebruikte het bij gestoofde riblappen (ipv varkensvlees uit het recept) met bonen en barbecuesaus. Soort chili idee.

https://cooking.nytimes.c(...)becue-pork-and-beans
pi_195545181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:11 schreef anndb het volgende:
Ik maak altijd chipotle mayonaise, heel simpel door in klein bodempje water de chipotle op te koken zodat deze wat zachter is en dan met gereduceerd kookvocht de chipotle met mayonaise pureren. Heb je een lekkere pittige rokerige mayonaise, beetje zoals de chipotle southwest van subway. Gebruik die dan ook vaak op broodjes.
Dat klinkt ook goed, thx
pi_195545192
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:12 schreef Farenji het volgende:
Ik heb er wel eens chili mee gemaakt. Was best lekker.
Dankje!
pi_195545232
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:55 schreef n0a het volgende:
Ik gebruikte het bij gestoofde riblappen (ipv varkensvlees uit het recept) met bonen en barbecuesaus. Soort chili idee.

https://cooking.nytimes.c(...)becue-pork-and-beans
Helaas kan ik het recept niet lezen, zonder account, maar ik ben gek op riblappen :)
Thx!
pi_195583035
Ook sterk; ik lees net voor de vuist weg wat in mijn nieuwe kookboek van Van Boven (gekocht n.a.v. een kooktopic hier op Fok) en zie direct 2 recepten met ingeblikte chipotle!!
pi_195641586
Sinds ik chipotle in adobo heb gebruikt in de chili, wil ik echt nooit meer chili eten zonder!

Na de blikjes die ik jaren geleden met veel moeite kon bemachtigen, koop ik tegenwoordig een potje gesneden chili in adobo (van la morena ook, volgens mij) bij AH, wel zo makkelijk.

In beide gevallen gebruik ik ongeveer een eetlepel op een portie chili van 2 personen (uit het blikje dus fijngehakt met saus)
pi_195649895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef realAIVD het volgende:
Sinds ik chipotle in adobo heb gebruikt in de chili, wil ik echt nooit meer chili eten zonder!

Na de blikjes die ik jaren geleden met veel moeite kon bemachtigen, koop ik tegenwoordig een potje gesneden chili in adobo (van la morena ook, volgens mij) bij AH, wel zo makkelijk.

In beide gevallen gebruik ik ongeveer een eetlepel op een portie chili van 2 personen (uit het blikje dus fijngehakt met saus)
Lekker hoor! Bedankt voor je reactie!
pi_195650184
Ik heb ze toevallig laatst voor het eerst gekocht voor dit recept: https://www.allrecipes.co(...)ooker-chicken-tinga/

Het is fijn dat je tegenwoordig steeds meer ingrediënten voor dit soort recepten in de supermarkt kunt kopen, want de Mexicaanse restaurants zijn in Nederland (en omliggende landen) vaak dikke prut.. Zelf aan de slag gaan met dit soort pepers, en originele kruiden (komijn, oregano etc). zorgt voor een overheerlijk resultaat.
Alpha kenny one
pi_195653057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:09 schreef falling_away het volgende:
Ik heb ze toevallig laatst voor het eerst gekocht voor dit recept: https://www.allrecipes.co(...)ooker-chicken-tinga/

Het is fijn dat je tegenwoordig steeds meer ingrediënten voor dit soort recepten in de supermarkt kunt kopen, want de Mexicaanse restaurants zijn in Nederland (en omliggende landen) vaak dikke prut.. Zelf aan de slag gaan met dit soort pepers, en originele kruiden (komijn, oregano etc). zorgt voor een overheerlijk resultaat.
Ja, fijn om steeds meer in de supermarkt te kunnen vinden. En om wat te experimenteren, dat kiprecept ziet er ook heerlijk uit
pi_195744119
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:11 schreef Kanaroe het volgende:
Niemand die dit spulleke ooit heeft gebruikt?
Wij maken geen chili meer zonder dit spul, die rokerige pittigheid doet echt lekkere dingen in een chili. En het staat voor de verandering eens bij een grotere keten in in schap, in plaats van één obscuur kookwinkeltje aan de andere kant van het land ofzo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_195745333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij maken geen chili meer zonder dit spul, die rokerige pittigheid doet echt lekkere dingen in een chili. En het staat voor de verandering eens bij een grotere keten in in schap, in plaats van één obscuur kookwinkeltje aan de andere kant van het land ofzo.
Ik moet bekennen dat de blikjes nog onaangeroerd zijn, maar ik ben ook blij met dit soort produkten!
Bedankt voor je bericht, ik heb ondertussen zin in mexicaans gekregen! Nu nog even tijd maken voor een goeie kooksessie.

P.S. Mooi Volvo-logo :)
pi_195747974
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:37 schreef Kanaroe het volgende:
Ik kocht vandaag een paar blikjes La Morena chipotlepepers in adobosaus, een voor mij onbekend produkt.
Voor ik het blikje openruk en de inhoud vervolgens (nog) nergens in kan verwerken ben ik benieuwd wat jullie eventueel met dit spulletje doen.
Marinades maken? Door een sausje? Warm of koud gebruiken? Etcetera
Bedankt alvast!
ik doe het soms op tacos of buritos ipv pepers, maar het is vrij rokerig en sterk, dus niet iets wat ik nog een keer zal kopen
pi_195748024
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:20 schreef 111210 het volgende:

[..]

ik doe het soms op tacos of buritos ipv pepers, maar het is vrij rokerig en sterk, dus niet iets wat ik nog een keer zal kopen
Thx! Ik ben benieuwd hoe het mij bevalt
pi_195766483
Haa, ze zijn echt Spicy!! En smokey!
Thx voor de tips allen, Mexicaans getinte bonenprut à la Kanaroe gaat lekker worden
  Tettenkoning vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:53:12 #24
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_195801492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:11 schreef anndb het volgende:
Ik maak altijd chipotle mayonaise, heel simpel door in klein bodempje water de chipotle op te koken zodat deze wat zachter is en dan met gereduceerd kookvocht de chipotle met mayonaise pureren. Heb je een lekkere pittige rokerige mayonaise, beetje zoals de chipotle southwest van subway. Gebruik die dan ook vaak op broodjes.
Klinkt goed, ga ik eens proberen.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_195801727
Eindconclusie. Ik vond het vrij scherp, een beetje tè zelfs.
Omdat ik vaak gerookt paprikapoeder gebruik was ik niet zo verrast door de smokyness.
Ik geef toch de voorkeur aan verse pepers en specerijen.
Maar de tips in dit topic zal ik in de toekomst wel raadplegen, want de voorraad moet wel gebruikt worden tenslotte :)
Eet lekker allen!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:02:26 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195802562
Dit is megalekker als je tacos maakt. Bijvoorbeeld als rundvlees barbacoa slow cookt of pulled mushroom maakt.
Vooral dat rokerige doet erg veel.

Dat, guacamole, Peruaanse Salsa Criolla en wat rode kool en je hebt heerlijke tacos.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_195824463
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:
Dit is megalekker als je tacos maakt. Bijvoorbeeld als rundvlees barbacoa slow cookt of pulled mushroom maakt.
Vooral dat rokerige doet erg veel.

Dat, guacamole, Peruaanse Salsa Criolla en wat rode kool en je hebt heerlijke tacos.
Barbacoa staat in de planning, met de chipotle-saus erbij. Heb al mooie riblappen in huis :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')