Steeds jonger en korter. Vandaar dat het percentage overleden patienten ook daalt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Zijn er trouwens ergens gegeven bekend over de leeftijden van de mensen die worden opgenomen?
We hebben ook een tijdje een stabilisering van het aantal positieve testen gehad. Wellicht is dit daar het gevolg van?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook als je corrigeert voor opnamedatum zie je hetzelfde beeld.
Maar ik heb het niet over eind maart, toen was het aantal besmettingen al grandioos omlaag zgn door de maatregelen van 12 maart.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil.
66quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Cijfers kwa nieuwe besmettingen vind ik ook redelijk positief. Echter de 115 ziekenhuisopnames zijn wel bedroevend hoorZeker als je in acht neemt dat die de komende dagen met waarschijnlijk minimaal 100+ per dag zullen blijven toenemen, zelfs al zakken de dagcijfers kwa besmettingen.
Dat is te lang geleden. Dat was rond eind augustus-begin september.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:20 schreef Jazeg het volgende:
[..]
We hebben ook een tijdje een stabilisering van het aantal positieve testen gehad. Wellicht is dit daar het gevolg van?
Ik zie 't nu ook. Weet niet waar de fout zit en wat de juiste cijfers zijn. NOS heeft het over 69.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Er stond in het eerste bericht namelijk 115 opnames?
66 zijn er bekend bij het RIVM. De dagtoename van 127 is alles wat bij NICE bekend is vandaag (en is bovendien bewezen + verdacht).quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Er stond in het eerste bericht namelijk 115 opnames?
Eigenlijk zelfs slechts een minder slechte toename.quote:
Staphorst ligt in Overijssel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
In Overijssel staan mensen op uit de dood
Dit zie ik zelf ook terug bij ons in het ziekenhuis. Vanaf half maart tot ongeveer half april was het zo goed als uitgestorven bij ons. Ook bij ons op de afdeling hadden wij tientallen extra maatregelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil. En ja, ik weet het, het is n=1, maar het is wel opvallend.
Rij eens langs een gemiddelde Hornbach op zondag. Je zult zien dat de hele parkeerplaats volstaat. etc. etc. etc.
Hoe je het ook went of keert: Minder contact tussen mensen = minder verspreiding, meer contact tussen mensen = meer verspreiding. Het is echt geen rocket-science.
Ook het natuurlijk beloop heeft bijgedragen aan het keren van de trend. Zomer niks aan de hand en nu gaan we weer knallenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met het herhalen van die onzin. We hebben het hier in april al over gehad. Het slaat nergens dat er voor 23 maart geen maatregelen zijn getroffen. Daarvoor werd de anderhalve meter geïntroduceerd, gingen mensen thuiswerken, etc. Het was nota bene half maart al stil op de weg. Dat heeft allemaal bijgedragen aan het keren van de trend. Ik begrijp niet waarom je blijft denken dat alleen het begin van de intelligente lockdown iets heeft uitgemaakt en al die andere maatregelen niet.
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europaquote:
Ik heb ook een vriend die als promovendus vijf dagen op kantoor zit terwijl hij 0 reden heeft om in het ziekenhuis te moeten zijn. Hij is nu overigens positief getest, maar dat heeft een andere reden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:24 schreef Kyran het volgende:
Nu is het zowel in het ziekenhuis als bij ons op de afdeling gewoon weer druk. Tuurlijk zijn er nog steeds maatregelen, maar het komt nu bijvoorbeeld wel voor dat wij met 5 of zelfs 6 collega's werken (3-4gediplomeerde en 1-2 studenten), veel mensen die in principe vanuit huis kunnen werken zijn toch aanwezig, meerdere leidinggevenden die over de vloer lopen, mensen die toch samenkomen in de kantines etc.
Maar die ziekenhuisopnames zijn al een tijdje 100+, 115 is bijvoorbeeld minder dan gister.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Cijfers kwa nieuwe besmettingen vind ik ook redelijk positief. Echter de 115 ziekenhuisopnames zijn wel bedroevend hoor![]()
Dat AD-artikel klopt natuurlijk niets van.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europa
https://www.ad.nl/binnenl(...)-begrijpen~ae5cbb5c/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |