Als die bedden niet wegbezuinigd waren, dan hadden we nu voldoende bedden om heel veel corona-patiënten op te vangen en hadden we bovendien minder lange wachtlijsten voor de andere reguliere zorg.quote:
Komt omdat we onze zorg bijzonder effectief hebben ingericht behalve voor dit soort gevallen. Je kan het wel ruimer inrichten maar dan gaat het ook meer geld kosten. Voor corona was Duitsland ook al naar Nederland aan het kijken omdat ook te doen. Omdat de zorgkosten in Duitsland ook door het dak gaan met die overcapaciteit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vond het wel opvallend dat een betrekkelijk laag percentage al zo ontregelend is.
Covid-19 vereist o.a. meer personeel ah bed dan bij andere ziekten. Dat personeel is er niet, dus moet er bijgesprongen worden door personeel van andete afdelingen. Ook koetenner meer voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft het meest zorgelijk. Er zijn blijkbaar 38.000 verpleegbedden, maar bij 1000 covid-bedden wordt reguliere zorg alweer gedeeltelijk afgeschaald. Hoe kan dat?
wat heb je aan zoveel bedden als je ze niet nodig heb?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als die bedden niet wegbezuinigd waren, dan hadden we nu voldoende bedden om heel veel corona-patiënten op te vangen en hadden we bovendien minder lange wachtlijsten voor de andere reguliere zorg.
Nou, fix jij even een fluxcapacitor zou ik zeggen, dan zoek ik een DeLorean op eBay.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als die bedden niet wegbezuinigd waren, dan hadden we nu voldoende bedden om heel veel corona-patiënten op te vangen en hadden we bovendien minder lange wachtlijsten voor de andere reguliere zorg.
Ja leg nog even uit. Er kwamen geen mensen in noodhospitaals omdat er te weinig personeel was?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Covid-19 vereist o.a. meer personeel ah bed dan bij andere ziekten.
En als we alcohol verboden hadden, hadden we geen kroegen hoeven sluiten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat snap ik idd, maar zoveel meer?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Covid-19 vereist o.a. meer personeel ah bed dan bij andere ziekten.
Nee, daarom hebben we zulke lange wachtlijsten voor alle operaties/onderzoeken/MRI-scans, etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wat heb je aan zoveel bedden als je ze niet nodig heb?
Tja, dit vind ik wel erg makkelijk. In niet-pandemische tijden was dit echt ruimschoots afdoende.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar als Rutte nou eens niet 10.000 ziekenhuisbedden had wegbezuinigd de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden waren het er 48.000, nu nog 38.000
Naar ik van @Lenny_Leonard begreep was de beperkende factor inderdaad personeel en niet zo zeer fysieke ruimte.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja leg nog even uit. Er kwamen geen mensen in noodhospitaals omdat er te weinig personeel was?
Hogere zorgpremie?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wat heb je aan zoveel bedden als je ze niet nodig heb?
Als, als, als. Het is niet zo. Klaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar als Rutte nou eens niet 10.000 ziekenhuisbedden had wegbezuinigd de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden waren het er 48.000, nu nog 38.000
Ik blijf het tegenstrijdig vinden. Er zou dus fysieke ruimte tekort zijn (anders overweeg je uberhaupt niet mensen naar noodhospitaals te verhuizen), maar door personeelstekort is dat niet gebeurd?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naar ik van @:lenny_leonard begreep was de beperkende factor inderdaad personeel en niet zo zeer fysieke ruimte.
Daarom zijn die noodhospitalen ook nauwelijks gebruikt. Dat komt niet omdat het aantal patiënten meeviel, maar omdat er geen personeel was om zowel het normale ziekenhuis als de noodlocatie te bemannen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naar ik van @:lenny_leonard begreep was de beperkende factor inderdaad personeel en niet zo zeer fysieke ruimte.
Quotje voor niet-abonnees?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:08 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Onzin.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-ontslagen-a3996190
Wat mij betreft een goeie les voor het pandemie-draaiboek. Zorg dat er voldoende 'reserve' capaciteit snel gemaakt kan worden voor als 't nodig is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dit vind ik wel erg makkelijk. In niet-pandemische tijden was dit echt ruimschoots afdoende.
Ondanks dat er natuurlijk wel tekorten waren op sommige plekken, maar ik vraag me af of je daar alleen Rutte voor moet aankijken.
Mijn indruk is dat die noodhospitalen in paniek zijn opgezet naar buitenlands voorbeeld, zonder dat er verder goed is nagedacht over de noodzaak of de haalbaarheid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik blijf het tegenstrijdig vinden. Er zou dus fysieke ruimte tekort zijn (anders overweeg je uberhaupt niet mensen naar noodhospitaals te verhuizen), maar door personeelstekort is dat niet gebeurd?
Kan het artikel niet lezen helaas. Heb je ook een andere bron?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:08 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Onzin.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-ontslagen-a3996190
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zijn die noodhospitalen ook nauwelijks gebruikt. Dat komt niet omdat het aantal patiënten meeviel, maar omdat er geen personeel was om zowel het normale ziekenhuis als de noodlocatie te bemannen.
Absoluut. Maar dit had echt niemand aan zien komen. Letterlijk ieder land is door deze pandemie verrast. Volgens mij alleen Finland had een noodvoorraad een beetje op orde en dat ook nog eens deels omdat zij domweg het geluk hadden dat het virus hen iets later pas bereikte.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat mij betreft een goeie les voor het pandemie-draaiboek. Zorg dat er voldoende 'reserve' capaciteit snel gemaakt kan worden voor als 't nodig is.
Of gewoon uit voorzorg. In de categorie we hebben geen idee wat er op ons afkomt en dit kunnen we relatief makkelijk doen, dan hebben we op dat vlak in ieder geval geen probleem. (En kunnen we onze aandacht volledig richten op de vlakken waar wel problemen zijn)quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat die noodhospitalen in paniek zijn opgezet naar buitenlands voorbeeld, zonder dat er verder goed is nagedacht over de noodzaak of de haalbaarheid.
Ja, dat weet ik, het is natuurlijk ook een gotspe dat dezelfde mensen die al jaren klagen over zorgpremie en eigen risico nu lopen te roepen dat er meer bedden hadden moeten zijn. Ja, prima, maar dat kost wat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer als we de capaciteit gaan vergrote van de zorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |