abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:19:42 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195516218
Interessante documentaire over Chinese bedrijven genoteerd in de VS waarbij enorm gefraudeerd is. Leuk om te zien hoe dat werkt.
Zelf heb ik als jeugdzonde ook wel eens zo’n bedrijfje gekocht met fantastische cijfers, te mooi om waar te zijn. Gelukkig door toeval nog goed weg kunnen komen.

Docu is zeker de moeite waard. Als je ook ziet hoe deze bedrijven gepromoot worden aan de beurs, waarna er investeerders zelf gaan kijken op locatie in China en zien dat het echt derderangs bedrijfjes zijn.
De Chinese overheid houd deze bedrijven de hand boven het hoofd, en gaan kijken bij die bedrijven is strafbaar. Als je Chinees bent kun je er voor in een kamp gegooid worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195561065
Thanks voor de tip! Ga ik zeker kijken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_195653042
Goede tip, thanks!

Muddy Waters is er groot mee geworden. De Amerikaanse cijfers leg je naast de Chinese cijfers, je checkt wat hun werkelijke waarde is en gaat short vlak voordat je dat groots naar buiten brengt. Kassa ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')