abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie donderdag 8 oktober 2020 @ 21:34:26 #1
169210 liesje1979
pi_195514814
100216_28827_KSC_Header.jpg

Vertel hier over je geweldige ervaringen met koffie en thee, je ochtendbakkie op kantoor, of je beresterke bakkie om 2 uur 's nachts om je wakker te houden voor wat dan ook. Hoe het verlichting brengt op donkere momenten, hoe het je weer op de been helpt als je er doorheen zit of gewoon over de geur van een vers gezet bakkie die je tegemoet komt, als je net uit je bed bent gestapt en de krant doorploegt op een gezapige zondagochtend.

De KSC is een van de vele reeksen op FOK!. Wil je nog eens oude topics teruglezen, dan kun je die hier vinden.

Deze reeks is een vervolg op WTF heeft iedereen met koffie? Zijn we allemaal cafeinejunks op zeer nadrukkelijke aanvraag van Sander170!

Heb je zin in een spelletje? Pak dan de dobbelstenen en pionnen maar uit de kast voor een gezellig potje Oud-Hollands Koffiebord
Fles - overwegbomenopenneerdoener
Whis - advocate met slagroom en hagelslag
Muck - eigenaresse hobbywinkel & rechter
Liesje - kinderopvang en plantenzaak
Buda - burgemeester
Uitstraling - wilde weldoener en dorpspsycholoog
Kwiwi - architecte en agente
Bitterbal - slaaf van de gestuurde Gretabil
Karzai - chefkok Gesauteerde Gerbil
Tamieke - beheerster bieb & ballenbak
Ygritte - bingoballenroepster & meditatiemiep
Koen - nachtwaker & brugwachter
Bos - bostpode & hontenuitlater
Frantic - broodjesbakker, zeebonk, zaknemer en beroepshobbyist
IJsdraakje - spellingsnazi
Fogel - Reiziger
LTVDK - opzichter van L'Estate Bitterboulette
crv - wijnboer en folterkelder
Amarantha - koffieshop exploitatie
CherryLips - cavia trainer
RockNijntje - programmerende nomade
Haags - beroepsweigeraar
DaMart - ? Choo Choo motherfucker ?
Mschol - Lego Kluizenaar.
Friemelaar - Vuilnisman
DerRabbit - beroepshipster
Gianni61 - melk- en chocoladeveehouder
Toekito - Gameshop
-Miauw- Stadsgids en schrijver van parfum- en verfomschrijvingen
Arch-Indar - Sportinstructeur
DW457 - Eigenaar platenzaak
Gruj0 - Aankloteraar, waarschijnlijk inmiddels zonder beenhaar
EttoVanBelgie - Etto's Antiquariaat en Curiosashop
Lospedrosa - fitnesscentrum en personal trainer.
Fogel - Staat hier graag twee keer

pi_195514833
Fipo
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_195514837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:27 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Had op reis gesprek met wat mensen, die man vertelde dat zelfs als er een vaccin is, de verspreiding daarvan een enorm logistiek probleem gaat worden en er veel van nodig gaat zijn omdat zoals het nu lijkt je 2x het vaccin moet krijgen.
Dat vaccin waar ze het vandaag steeds over hebben was eenmalig.
Tap tap tap
pi_195514845
het maar op en afschalen van de maatregelen werkt ook niet
pi_195514848
@Liesje de 8miljoen vaccins komen ong gelijktijdig binnen, dat is toch zo te regelen lijkt me?
Vakman pur sang
pi_195514853
Zometeen zijn er vijf vaccins en moet je gaan kiezen welke je wilt.
Tap tap tap
pi_195514871
Hoe lang hebben we er wel niet over gedaan om de pokken uit te roeien met een vaccin?

En toen had je minder viruswappies.
  One tough cookie donderdag 8 oktober 2020 @ 21:36:38 #8
169210 liesje1979
pi_195514877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat vaccin waar ze het vandaag steeds over hebben was eenmalig.
Dat zou al stukken schelen.
pi_195514878
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
@:Liesje de 8miljoen vaccins komen ong gelijktijdig binnen, dat is toch zo te regelen lijkt me?
ja van te voren de groepen selecteren en dan in gymzalen. moet kunnen idd
pi_195514880
Deze ietwat viezige Mexicanen maken echt lekkere muziek voor een rustige avond met een whiskey. :9

Vakman pur sang
pi_195514886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:36 schreef UitStraling het volgende:
Hoe lang hebben we er wel niet over gedaan om de pokken uit te roeien met een vaccin?

dat weet ik niet :p
pi_195514899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:36 schreef UitStraling het volgende:

Ja maar dat wat echt pokkewerk.
Vakman pur sang
  One tough cookie donderdag 8 oktober 2020 @ 21:37:50 #13
169210 liesje1979
pi_195514909
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
@:Liesje de 8miljoen vaccins komen ong gelijktijdig binnen, dat is toch zo te regelen lijkt me?
Ik weet het ook niet allemaal he Los? Denk gewoon dat er wel tijd overheen gaat maar heb geen glazen bol :D
pi_195514923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:36 schreef bitterbal het volgende:

[..]

dat weet ik niet :p
Wordt nog steeds gezien als een van de grootste prestaties van de medische wetenschap ooit, enkele jaren toch wel voordat iedereen het vaccin had.
pi_195514950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Wordt nog steeds gezien als een van de grootste prestaties van de medische wetenschap ooit, enkele jaren toch wel voordat iedereen het vaccin had.
Pokken (variola) is een ernstige infectieziekte die veroorzaakt wordt door het pokkenvirus. Tot men ging vaccineren, waren er door de eeuwen heen epidemieën op alle continenten met zeer veel slachtoffers. Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.

Edward Jenner toonde in 1796 aan dat een infectie met koepokkenvirus (vaccinia) beschermde tegen pokken. De procedure om iemand te infecteren met het koepokkenvirus werd vaccinatie genoemd. Hierdoor kon de ziekte onder controle worden gebracht. Om de ziekte wereldwijd uit te roeien, startte de WHO in 1967 een grootscheeps bestrijdingsprogramma, gebaseerd op vroege opsporing en ringvaccinatie.

In Somalië werd in 1977 het laatste natuurlijke geval van pokken gediagnosticeerd bij een 23-jarige kok. De laatste twee gevallen van pokken in 1978 betroffen medewerkers van een laboratorium in Birmingham (Engeland) die per ongeluk iatrogeen besmet werden met het virus via een vrijgekomen aerosol. In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie.

https://www.rivm.nl/pokken
pi_195514952
Zijn allemaal van die doemverhalen.
Nog maar een paar maanden geleden was het ONMOGELIJK dat alle zorgmedewerkers een mondkapje konden krijgen, nu produceert NL er een miljoen per week in eigen beheer.
Vakman pur sang
pi_195514967
Krijgt echt wel dat ze gaan registreren wie wel en niet ingeënt is aan de grens als je landsgrenzen over wil steken.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:40:04 #18
281103 friemelaar
Sommigen weten waarom
pi_195514973
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:37 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet allemaal he Los? Denk gewoon dat er wel tijd overheen gaat maar heb geen glazen bol :D
Hier in het westen verwacht ik geen grote logistieke problemen, in minder ontwikkelde landen is denk ik een ander verhaal .
Hier is het enige probleem de gebleken perfecte organisatorische skillz van onze regering :+
Open deuren, onweerstaanbaar !
pi_195514988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:39 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Pokken (variola) is een ernstige infectieziekte die veroorzaakt wordt door het pokkenvirus. Tot men ging vaccineren, waren er door de eeuwen heen epidemieën op alle continenten met zeer veel slachtoffers. Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.

Edward Jenner toonde in 1796 aan dat een infectie met koepokkenvirus (vaccinia) beschermde tegen pokken. De procedure om iemand te infecteren met het koepokkenvirus werd vaccinatie genoemd. Hierdoor kon de ziekte onder controle worden gebracht. Om de ziekte wereldwijd uit te roeien, startte de WHO in 1967 een grootscheeps bestrijdingsprogramma, gebaseerd op vroege opsporing en ringvaccinatie.

In Somalië werd in 1977 het laatste natuurlijke geval van pokken gediagnosticeerd bij een 23-jarige kok. De laatste twee gevallen van pokken in 1978 betroffen medewerkers van een laboratorium in Birmingham (Engeland) die per ongeluk iatrogeen besmet werden met het virus via een vrijgekomen aerosol. In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie.

https://www.rivm.nl/pokken
Ja je herkent de ouderen nog aan het litteken op hun schouder.
pi_195515010
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:40 schreef friemelaar het volgende:

[..]

Hier in het westen verwacht ik geen grote logistieke problemen, in minder ontwikkelde landen is denk ik een ander verhaal .
Hier is het enige probleem de gebleken perfecte organisatorische skillz van onze regering :+
Ja de arme landen :X hopelijk komen er grote hulpacties op touw
Tap tap tap
pi_195515022
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ja je herkent de ouderen nog aan het litteken op hun schouder.
ja mijn vader had dat ook ja
pi_195515023
Morgen m'n haar weer wassen O+
Tap tap tap
pi_195515100
nou ja nog steeds erg blij dat het geen ebola is
pi_195515115
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:40 schreef friemelaar het volgende:

[..]

Valt wel mee met de gebreken hier, het zijn meer de viruswappies die dwars gaan liggen bij zo'n onderneming, zelfs de militaire machtshebbers houden de gebieden extra goed in de gaten waar ze zich niet in laten enten, Utah, onze eigen bible belt, de pokken worden ook nog gezien als een inzetbaar biologisch wapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')