Ja, helaas wel. Vroeger toen ik nog thuis woonde was dit nog vele malen erger. Koken, boodschappen, was doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:31 schreef Koral het volgende:
Op welke andere manier zou je haar je volwassenheid kunnen tonen zodat ze wat minder zorgen maakt? Of ben jij het enige/voornaamste in haar leven wat haar voldoening geeft?
Als ik heel boos word is het weer een paar dagen stil maar daarna begint ze weer. Ik wil er geen energie meer in steken, kost mij alleen meer energie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen bezit\. klaar.
En spijtig genoeg zijn er moeders die vinden dat zij recht hebben om alles voor je te willen bepalen.
daarom zal jij diegene moeten zijn om grenzen aan te leren geven. Dat kan best goed werken als je daar ook consequent in blijft handelen naar haar toe. Als jij je iedere toch weer over je grenzen laat gaan dan zegt dat ook wat over jou natuurlijk , en dan vraag ik me af of je zelf ook die energie daar in wil steken om je grenzen aan te geven en duidelijk te zijn. Jij hebt er last van , jij bent ook degene die hier iets in kan veranderen.
Je bent zelf de sleutel in het verhaal .quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Vroeger toen ik nog thuis woonde was dit nog vele malen erger. Koken, boodschappen, was doen.
[..]
Als ik heel boos word is het weer een paar dagen stil maar daarna begint ze weer. Ik wil er geen energie meer in steken, kost mij alleen meer energie.
Ik kan het alleen niet naast me neer leggen, met het gevolg, een kut humeur en angst.
Ze voedt zich niet door jou te helpen, maar door (onbewust?) in te spelen op je schuldgevoel. Dit zal zo blijven zolang jij je schuldig of naar voelt als je haar negeert of voor jezelf opkomt en zij zal niet veranderen zolang ze het gevoel heeft dat ze hiermee jou afhankelijk van haar kan houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:16 schreef osodevo het volgende:
[..]
Doe ik ook maar het voelt zo naar als ze zo in mijn nek zit te hijgen. Al zou ik het niet kunnen is dat geen vrijbrief om mij zo lastig te vallen.
Je kunt het mogelijk niet naast je neerleggen omdat je nog steeds hoopt dat het anders kan? Dat je de moeder krijgt die je graag had gehad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Vroeger toen ik nog thuis woonde was dit nog vele malen erger. Koken, boodschappen, was doen.
[..]
Als ik heel boos word is het weer een paar dagen stil maar daarna begint ze weer. Ik wil er geen energie meer in steken, kost mij alleen meer energie.
Ik kan het alleen niet naast me neer leggen, met het gevolg, een kut humeur en angst.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
Ik wil het contact in haar mijn belang niet verbreken want ze ik ben is zelf kwetsbaar.
Dus dan moet je zoeken naar een manier om wel contact te houden, zodat zij jou en jij haar kunt steunen, maar dan wel beperkt en op een manier waarbij jij zelf ook de grenzen kunt bepalen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
Ik wil het contact in haar belang niet verbreken want ze is zelf kwetsbaar. Bedoel daarmee dat ze niet met de pc en papieren kan omgaan en mensen gemakkelijk misbruik van haar maken. Ze is in het verleden al eens opgelicht waardoor ze best veel geld kwijt is geraakt.
Contact verbreken hoeft toch niet direct? Je kunt ook 1 keer per maand langsgaan om wat te kletsen en de administratie te doen en verder niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
Ik wil het contact in haar belang niet verbreken want ze is zelf kwetsbaar. Bedoel daarmee dat ze niet met de pc en papieren kan omgaan en mensen gemakkelijk misbruik van haar maken. Ze is in het verleden al eens opgelicht waardoor ze best veel geld kwijt is geraakt.
Ik snap dat je daar tureluurs van wordt. Heel vermoeiend als je keer op keer door iemand genoodzaakt wordt te reageren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef osodevo het volgende:
[..]
Je hoeft niet het contact compleet te verbreken met je moeder, wat je wel het beste kan doen is je grenzen aangeven bij haar. En zoals ik lees lukt dat niet omdat je dat niet durft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |