abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195640657
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:31 schreef Koral het volgende:

Op welke andere manier zou je haar je volwassenheid kunnen tonen zodat ze wat minder zorgen maakt? Of ben jij het enige/voornaamste in haar leven wat haar voldoening geeft?
Ja, helaas wel. Vroeger toen ik nog thuis woonde was dit nog vele malen erger. Koken, boodschappen, was doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen bezit\. klaar.
En spijtig genoeg zijn er moeders die vinden dat zij recht hebben om alles voor je te willen bepalen.
daarom zal jij diegene moeten zijn om grenzen aan te leren geven. Dat kan best goed werken als je daar ook consequent in blijft handelen naar haar toe. Als jij je iedere toch weer over je grenzen laat gaan dan zegt dat ook wat over jou natuurlijk , en dan vraag ik me af of je zelf ook die energie daar in wil steken om je grenzen aan te geven en duidelijk te zijn. Jij hebt er last van , jij bent ook degene die hier iets in kan veranderen. :)
Als ik heel boos word is het weer een paar dagen stil maar daarna begint ze weer. Ik wil er geen energie meer in steken, kost mij alleen meer energie.

Ik kan het alleen niet naast me neer leggen, met het gevolg, een kut humeur en angst.
pi_195640726
TS -> :s) :s) :s)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:14:56 #178
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_195640791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja, helaas wel. Vroeger toen ik nog thuis woonde was dit nog vele malen erger. Koken, boodschappen, was doen.
[..]

Als ik heel boos word is het weer een paar dagen stil maar daarna begint ze weer. Ik wil er geen energie meer in steken, kost mij alleen meer energie.

Ik kan het alleen niet naast me neer leggen, met het gevolg, een kut humeur en angst.
Je bent zelf de sleutel in het verhaal .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195640834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:16 schreef osodevo het volgende:

[..]

Doe ik ook maar het voelt zo naar als ze zo in mijn nek zit te hijgen. Al zou ik het niet kunnen is dat geen vrijbrief om mij zo lastig te vallen.
Ze voedt zich niet door jou te helpen, maar door (onbewust?) in te spelen op je schuldgevoel. Dit zal zo blijven zolang jij je schuldig of naar voelt als je haar negeert of voor jezelf opkomt en zij zal niet veranderen zolang ze het gevoel heeft dat ze hiermee jou afhankelijk van haar kan houden.

Dus voel je niet onzeker over de keuzes die je maakt, ook als dat betekent dat je haar even niet spreekt of ziet.
Negeren en alleen contact leggen wanneer het jou uitkomt is de beste optie als jij daadwerkelijk dit patroon wilt doorbreken.
pi_195640948
quote:

[..]

[..]

Je kunt het mogelijk niet naast je neerleggen omdat je nog steeds hoopt dat het anders kan? Dat je de moeder krijgt die je graag had gehad.

Maar misschien is dat niet mogelijk en blijft ze zo. Dan kun je alleen maar accepteren dat ze zo is en hetgeen wat je mist bij je eigen moeder ergens anders of bij jezelf zoeken.

Soms kunnen naasten niet alle of dé rollen vervullen die normaal zijn of die we wensen. Kunt hier dan wel naar blijven verlangen of boos en verdrietig over zijn, maar dat haalt niets uit.
Zoek het geluk ergens anders of blijf hangen in het ongeluk.
pi_195641839
Ik wil het contact in haar belang niet verbreken want ze is zelf kwetsbaar. Bedoel daarmee dat ze niet met de pc en papieren kan omgaan en mensen gemakkelijk misbruik van haar maken. Ze is in het verleden al eens opgelicht waardoor ze best veel geld kwijt is geraakt.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:03:33 #182
319979 Fok-it
All is well
pi_195642194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
Ik wil het contact in haar mijn belang niet verbreken want ze ik ben is zelf kwetsbaar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195642300
Is dit weer een topic waarin TS de oorzaak van al zijn problemen bij een ander wil leggen? Kom op man, ga iets ondernemen. Kom er los van en kijk vooruit. ^O^
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:08:30 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195642357
quote:
Ik wil het contact in haar belang niet verbreken want ze is zelf kwetsbaar. Bedoel daarmee dat ze niet met de pc en papieren kan omgaan en mensen gemakkelijk misbruik van haar maken. Ze is in het verleden al eens opgelicht waardoor ze best veel geld kwijt is geraakt.
Dus dan moet je zoeken naar een manier om wel contact te houden, zodat zij jou en jij haar kunt steunen, maar dan wel beperkt en op een manier waarbij jij zelf ook de grenzen kunt bepalen.

Ik vind het nog steeds een goed advies om afspraken te maken om op vaste tijden even contact te hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195642517
quote:
Contact verbreken hoeft toch niet direct? Je kunt ook 1 keer per maand langsgaan om wat te kletsen en de administratie te doen en verder niet.

Is het overigens jouw probleem dat ze niet met een pc overweg kan?

Want nogmaals, zo houden jij en je moeder in stand dat jullie afhankelijk van elkaar zijn en dat hoeft helemaal niet. Zeker niet als jij je er niet prettig bij voelt.
pi_195642526
quote:

[..]

Ik snap dat je daar tureluurs van wordt. Heel vermoeiend als je keer op keer door iemand genoodzaakt wordt te reageren.

Heb je al geprobeerd om haar wat omhanden te geven? Er zijn vast dingen die je zelf liever uit stelt? Vraag of ze je kleren wil strijken desnoods. Heb jij even rust, en geef jij haar een mogelijkheid waarmee ze een beetje voldoening krijgt doordat ze iets heeft om voor je te zorgen. Help haar zelf de volgende keer met iets, en als je klaar bent geef je aan dat je even wat tijd voor je eigen dingen nodig hebt.

Volgens mij is het feit dat je zelf de regie niet hebt het meeste wat je irriteert? Door op je eigen initiatief een beetje mee te bewegen in haar behoefte en daarna terug te veren in je eigen behoefte, kun je richting geven en "timing" te bepalen. Hiermee neem je deels de regie over.

Wellicht veranderd daardoor bij haar ook een stukje angst waar je over schreef, en heeft ze dan minder de behoefte te controleren. Ze wil niet het gevoel hebben je te verliezen? Laat desnoods regelmatig je gezicht even thuis zien (en bouw het langzaam wat af). Of doe een keer per week samen wat boodschappen. Zo onderbreek je dat haar angst/controle behoefte escaleert?

Ruzie maken is per definitie negatieve energie. Je bereikt meer met een goede band. Dat kost je uiteindelijk de minste energie of misschien geeft het je zelfs energie? Maar doordat je er (nu) geen energie in wil steken neemt ze zelf het heft in handen (want je activeert haar angst/gebrek aan voldoening) en word je gedwongen keer op keer te reageren!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:36:52 #187
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_195651381
quote:
Je hoeft niet het contact compleet te verbreken met je moeder, wat je wel het beste kan doen is je grenzen aangeven bij haar. En zoals ik lees lukt dat niet omdat je dat niet durft.
Is het dan niet verstandig als je eens gaat kijken naar bijvoorbeeld een assertiviteitstraining of zo.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_195653750
- Offtopic -

[ Bericht 98% gewijzigd door CoolGuy op 15-10-2020 17:01:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')