quote:
Op donderdag 8 oktober 2020 14:21 schreef YoshiBignose het volgende:Zoals hij het omschrijft lijkt het mij dat hij wist dat er een tik in de motor zat. Afgetrapte mocro bak... maar goed, zoals Sounddragon zegt kan het ook iets kleins zijn.
Volgens mij hadden die E60's vaker last van tikkende klepstoters...
Die zijn soms fixable, maar ik weet niet of ik dat ATF-geintje bij een 550 blok zou durven.
SD zegt ook:
quote:
Op donderdag 8 oktober 2020 02:48 schreef TurboPower het volgende:[..]
Hij heeft 278.xxx gelopen met NAP.
Als ik hem stationair draai en ik geef flink gas komt er een flinke rookwolk uit maar daarna is het weg??
Turbo('s) zijn olie aan het doorlaten.. peil in de gaten houden en alvast gaan sparen... turbo's niet kapot laten lopen, anders is dat tikje niet zo heel interessant meer, want dan heb je een heel duur bootanker in het vooronder liggen.
Ik hoop dat je hem niet onderin de markt gekocht hebt omdat je niet meer centen had, en dat je rekening hebt gehouden met een rekening van enige duizenden euro's, want dat is de kant die het ding op rijdt. Als ik me niet vergis zitten er 4 turbo's op zo'n blok (2 kleintjes en 2 grote), die zullen er wellicht allemaal vanaf moeten om te testen/controleren sowieso, en dan zijn de variabele kosten hoeveel er vervangen moeten worden.. Dus begin even met 2 roodjes voor de inspectie en het uitbouwen, en dan voor elke bonus-turbo 6 - 1200 eur extra, beetje afhankelijk van of je revi's neemt of nieuwe..
Grote jongens auto rijden, grote jongens onderhoud betalen
Je kunt het ook niet doen, dan loopt er op een gegeven moment eentje vast, dan eet je blok de internals van de turbo op, en is je blok 200% weggooi.
Ik denk dat je de pech hebt dat de vorige eigenaar de eerste mongool was die erin heeft gereden, die heeft de boel afgestampt en toen het penibel werd heeft 'ie hem snel verkocht et voilá, het is nu 8/2020, en nu ben jij de gelukkige.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 08-10-2020 15:05:07 ]