abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32145343
Kom zelf wel eens offshore, werk als veiligheidsadviseur in de olie&gas. Vind het best grappig maar mijn voorkeur gaat toch naar de woestijn.
pi_32145762
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:01 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

ik werk bij mn vader, maar onze opdrachtgever is ZNS... mijn projecten zijn dus shakalin en die andere 2. tevens zijn dat dus de namen van de platforms.
grappig dat je vriend daar zit. zit ie ergens waar ik een deel van getekend heb. (tenminste platforms lun-a en pab.)
Apart, Wintershall is net als Gaz de France natuurlijk gewoon een bedrijf en Sakhalin is een eiland. Weet je nog waar de platformen voor Wintershall en GdF liggen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32146558
mijn man is de afgelopen 2 jaar verschillende keren offshore geweest om cursus te geven. Hij ging dan meestal voor een dag of 3.
this bitch bites
  donderdag 10 november 2005 @ 14:15:17 #29
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32147637
Ik heb altijd uitzicht op de LB200, de 1601 en een keur aan andere mooie bootjes

LB 200

ETPM 1601

Het spreekt wel tot de verbeelding hoor.
Eén van de laatse échte mannenberoepen
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32147713
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Apart, Wintershall is net als Gaz de France natuurlijk gewoon een bedrijf en Sakhalin is een eiland. Weet je nog waar de platformen voor Wintershall en GdF liggen?
serieus geen idee... ik teken nl de firewalls en blastwalls. zet t platform op, maar waar t ligt? geen idee. meestal liggen onze projecten niet al te ver weg, muv shakalin dan.
wintershall was trouwens platform f16-a. gaz de france g17 en k2b-a.

voor ons is t dus gewoon project/platform wintershall. ik heb verder niets met de ligging te maken. ik ontwerp t ook niet. ik zet t alleen op. dus klant komt met staaltekeningen en schets van waar de wanden moeten komen. daarna met nadere info, maar wij werken t uit. wij maken layouts, details en fabricage tekeningen.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_32176227
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

serieus geen idee... ik teken nl de firewalls en blastwalls. zet t platform op, maar waar t ligt? geen idee. meestal liggen onze projecten niet al te ver weg, muv shakalin dan.
wintershall was trouwens platform f16-a. gaz de france g17 en k2b-a.

voor ons is t dus gewoon project/platform wintershall. ik heb verder niets met de ligging te maken. ik ontwerp t ook niet. ik zet t alleen op. dus klant komt met staaltekeningen en schets van waar de wanden moeten komen. daarna met nadere info, maar wij werken t uit. wij maken layouts, details en fabricage tekeningen.
Duidelijk, klinkt leuk! Wat voor soort opleidingsniveau heb je dan precies? Of heb je alles van je vader geleerd?

@Captain_Chaos: Van wie is de LB200 nu precies? Ik was toevallig vorige week nog even op de Solitaire van AllSeas, die lag in het droogdok bij Keppel Verolme. Blijft een machtig apparaat, ik ga er binnenkort een project voor doen. Verder lag er nog een MoBU Semi-submersible in renovatie, ook fantastisch om zo te zien liggen!
pi_32179434
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Duidelijk, klinkt leuk! Wat voor soort opleidingsniveau heb je dan precies? Of heb je alles van je vader geleerd?
van mn vader geleerd. ben na mn havo direct gaan werken, was school nogal heel erg zat. maar binnenkort waarschijnlijk avondopleiding.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:51:27 #33
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32184757
Mijn vader heeft zich lichamelijk kapotgewerkt in 15 jaar offshore, maar had wel altijd de meest geweldige verhalen. Prachtige humor!
Ik heb al een boek.
  zondag 13 november 2005 @ 12:31:22 #34
83951 rashudo
project 2501
pi_32228184
Wat verdient een gemiddelde roughneck, en zo te horen heb je daar geen opleiding voor nodig?
Their eyes opaque.
pi_32234972
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:31 schreef rashudo het volgende:
Wat verdient een gemiddelde roughneck, en zo te horen heb je daar geen opleiding voor nodig?
Ik heb geen idee wat een echte roughneck verdient. Het ligt er ook maar weer aan wat je opleidingsniveau is, er zijn genoeg zaken waar je echt wel iets voor nodig hebt. Ik wordt zelf ook geen echte 'roughneck', ik studeer offshore engineering aan de TuDelft...
  zondag 13 november 2005 @ 16:56:40 #36
83951 rashudo
project 2501
pi_32235219
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat een echte roughneck verdient. Het ligt er ook maar weer aan wat je opleidingsniveau is, er zijn genoeg zaken waar je echt wel iets voor nodig hebt. Ik wordt zelf ook geen echte 'roughneck', ik studeer offshore engineering aan de TuDelft...
Vind het erg interessant allemaal. Zo afgesloten van de rest van de wereld en dan gewoon keihard werken.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')