abonnement Unibet Coolblue
pi_195546157
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok fair point, alleen al die banden doen dezelfde test. Toch? Ik begrijp niet hoe een Michelin band met een C ondanks label, bij gelijkmatige natte omstandigheden, beter is dan een band van de Wibra met label A
Probleem is dat de uitslag dan alleen geldt bij die test en de omstandigheden van die test. Hoe nat was de baan? Wat was de temperatuur?
Scoren meerdere sets banden van hetzelfde merk - en dan eigenlijk ook nog over een bepaalde periode - stabiel of zit daar verschil in?
Is de score ook toepasbaar op afwijkende maten?
Etc.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195546468
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo, het heeft effe 84 keer lezen geduurdt, maar ik heb hem door :')!²³²

:D _O- _O- _O-

Damn, dat je daar gewoon tig keer overheen kunt lezen :D :o

Obviously, werd er natuurlijk 4 keer 5 tientjes, of 4 keer 50¤ bedoeldt, maar ok, ik vat hem inmiddels :|W
Ben blij dat je eindelijk snappiesnap doet. :+ Ik moet zeggen: je reageert wel heel sportief. Genoeg anderen gezien op FOK! die dat niet doen. Dit heb je verdiend: _O_ _O_ _O_
pi_195547080
Maxxis is ook een chinees autobandenmerk.

Op veiligheid moet je niet besparen. Een nieuwe autoband van goede kwaliteit gaat 8 jaar mee.
Sla die budgetbanden maar over. Je zal nog weleens grip nodig hebben, dan bespaar je een hele hoop geld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195547366
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:02 schreef Apekoek het volgende:
Mijn wagen heeft nieuwe banden nodig, wil naar all-seasons gaan met een nieuwe velg.

Nu twijfel ik tussen budget banden zoals Greenmax of Hifly bijvoorbeeld, of dat ik toch echt wat meer moet neerleggen om Hankooks te krijgen bijvoorbeeld.

Is de investering dat waard? Het gaat om een auto die niet dagelijks grote afstanden hoeft af te leggen. Maar het moet kwalitatief niet zwaar tegen vallen qua duurzaamheid bijvoorbeeld.
Onder mijn bus zaten Hifly banden onder.
Niet gemerkt dat deze slecht waren of onstabiel tijdens het rijden.
In tegendeel ik heb weer twee banden besteld wegens slijtage en gaan er gewoon weer onder .

Tenslotte ik rij niet als een imbeciel door de bochten of de snelweg.
pi_195547409
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maxxis is ook een chinees autobandenmerk.

Op veiligheid moet je niet besparen. Een nieuwe autoband van goede kwaliteit gaat 8 jaar mee.
Sla die budgetbanden maar over. Je zal nog weleens grip nodig hebben, dan bespaar je een hele hoop geld.
Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .

Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
pi_195547431
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .

Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
maximaal 8 jaar, bedoel ik daarmee. dan is de band aan vervanging toe.
correct. ik ga ook al bij 2,5 mm wisselen.
kreeg niet het idee dat ts zoveel km's maakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:23:02 #82
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195547638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:29 schreef pvdplanet het volgende:
Falken All Season AS210 kan ik aanbevelen. 25% goedkoper dan de andere premium banden en vorbildlich in de Autobild test in breedte 205.

Afgelopen winter in Zwitserland geen probleem de besneeuwde oprit op. En rijdt ook bij mooi weer behoorlijk (Volvo S80 2.9)
Of voor zomerbanden de ZE310 Ecorun.

Dat Ecorun is een beetje gelul want ze hebben een hoge rolweerstand, maar voor een opvallend goedkope middenklasseband presteren ze uitstekend op droog én nat wegdek, en ook nog zeer bestendig tegen aquaplaning.

Dus voor je iets hogere brandstofverbruik (we hebben het hier over +- 0,3 liter per 100 km vergeleken met een low-resistance bandje, enigszins verneukeratief als je geen taxichauffeur bent) krijg je wel A-merk grip terug. Beter dan bepaalde A-klasse banden zelfs.

https://www.tyrereviews.c(...)Summer-Tyre-Test.htm


Heb er toevallig net een set onder gelegd bij mij.

De Bridgestone Turanza T-005's leken me ook aantrekkelijk omdat ze ook behoorlijk presteerden, volgens deze kerel iets leuker reden (de meningen op internet over de rijkwaliteiten van de T-005 zijn verdeeld) en juist een extreem lage rolweerstand hebben. Maar in mijn maat waren ze vergeleken met de Falkens stervensduur, op Michelin-niveau.

Dat verschil krijg ik er pas na 3 jaar een keer uit met mijn kilometrage, en ze lijken ook wat rap te slijten. Al is dat altijd wat anekdotisch, genoeg gasten die gewoon niet normaal kunnen rijden en de band de schuld geven.

En de Goodyear kon ik domweg niet krijgen, ook altijd leuk. Zo'n moeilijke maat is 195/50/R16 toch ook weer niet? :') Jammer, want aantrekkelijk geprijsd voor een premiumband van dit niveau.

Afijn, ik zou 100% een band als deze (elke van deze) nemen in plaats van een Minerva, Linglong of Nankang ofzo. Een beetje afhankelijk van je bandenmaat verschilt het bij die Falken nog maar zo'n ¤70-80-90 voor vier stuks, waar heb je het dan nog over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 10-10-2020 16:19:07 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:47:43 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195548122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .

Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
Mits je een beetje normaal rijdt :+

Ik heb vaak dat ik halverwege denk; volgens mij moet ik effe normaal gaan doen in de bochten :X Het zal niet de eerste keer zijn dat ik de buitenkanten bijna glad heb met 4,5,mm op het midden :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195548719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .

Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
Vorige keer werden van mijn lease door voorbanden rond 130k vervangen en achter rond 160k, gaat dan om zowel de zomer als winterband.

Dus denk de zomerbanden voor 80k en achter 100k hebben gedaan. Was voor mij 3,5 en 4,5 jaar.

Als ik 20000 per jaar had gereden, zou ik inderdaad gemiddeld 8 jaar met een set hebben gedaan.

De bootschappenauto stond op Michelin’s, die waren na 8 jaar trouwens mechanisch versleten en uitgedroogd. Canvas zichtbaar en 1 had opeens een dikke bobbel op het loopvlak.
.
pi_195548948
voor de boodschappen gebruik ik een Batavus.
onder de auto Continental Sport Contact.
bij de leeftijd van 8 jaar zal een band droogtescheurtjes hebben. het rubber degradeert.
kans op een lekke band of klapband neemt dan toe. de band zal mogelijk langzaam vanzelf leeglopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195549123
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Vorige keer werden van mijn lease door voorbanden rond 130k vervangen en achter rond 160k, gaat dan om zowel de zomer als winterband.

Dus denk de zomerbanden voor 80k en achter 100k hebben gedaan. Was voor mij 3,5 en 4,5 jaar.

Als ik 20000 per jaar had gereden, zou ik inderdaad gemiddeld 8 jaar met een set hebben gedaan.

De bootschappenauto stond op Michelin’s, die waren na 8 jaar trouwens mechanisch versleten en uitgedroogd. Canvas zichtbaar en 1 had opeens een dikke bobbel op het loopvlak.
Ik rij al mijn banden kapot in een jaar.
Logies ook ik rij op metalen rijplaten en kiezelstenen ergens in de halve Nederlandse rimboe.

Achterband bezitten gewoon nog profiel maar door de schade waar ik rij zijn de banden gescheurd en rijhoogte verschil .
pi_195549520
de goedkope Chinese banden zijn wel fijn om te driften met weinig vermogen.
op de openbare weg zou ik het afraden.
AKS tires, Telluride, Chaoyang, Goodride, Compass tires, Geostar, Westlake. niet kopen.
het is inderdaad best vreemd dat deze banden toegestaan zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:55:33 #88
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195549584
Dat gezeur over het sneller slijten van all season banden. Mijn goodyear all seasons hebben 100k gehaald, nu vredesteins eronder.

Bezuinig aub niet op banden en remmen. Het is je enige contact met de weg.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:57:06 #89
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195549612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Haha, ik heb dezelfde banden maar dan een E93 335i.
Super auto !! had voorheen een E39 523i uit 1996.170 pk. Lagen banden onder van 20 jaar oud, reed prima.
Nu andere limo gekocht, 230 pk 4 matic (4 wiel aandrijving). Liggen banden op ... Achilles, nog nooit van gehoord. Begonnen bij 40 euro. In een grote vergelijkingstest opgezocht, en die waren helemaal niet slecht.
Kleber, heel goed band, ook gehad op een andere auto, komt van Michelin, kost de helft van Michelin. Heerlijke band.

Ik geloof dus meer in vergelijkingstests. Mijn idee is met goed weer kan iedereen rijden en remt ook alles goed. Dus ik let in die testberichten vooral op hoe rijdt en remt ie met regen, en op gedrag bij vorst.
Sneeuw, matsch let ik ook op maar hoeveel komt dat nog voorin NL en bij extreem weer blijf ik thuis.
IK vind 500 - 600 euro voor 4 banden (225/45 R17) redelijk, acceptabel. Ik kom van het motorrijden af, daar is alles een heel stuk duurder bij. Verslijt interesseer me niet, ik rij super weinig.
Bij 4 wiel aandrijving (zegt men) je moet 4 dezelfde banden hebben (merk enz.) en ook dezelfde diepte van het profiel. Is mijn eerste 4 wiel aangedreven auto, en ik verheug me op (de eerste) sneeuw in de Eifel, de Ardennen en het Sauerland ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:09:39 #90
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195549814
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 06:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus als een band met een A bij "grip op nat wegdek" van een budgetmerk komt dan is die kut en van een premium merk dan heeft de band geweldige grip?
Juist, zo denk ik ook. Veilig zijn bij nat wegdek en matige vorst is nr. 1. Dan comfort dan geluid, dan prijs dan levensduur.
Mijn kameraad zegt altijd bij de handelaar, als die vraagt welke banden er op moeten, doe maar zwarte _O-

Ik, wij reden motor en auto in een tijd toen had je geen banden maar aardappels onder de auto. Zo slecht. Als jonge gast had je geen geld en reed je een auto uit 1950 met soms 15 jaar oude banden. Ook reden we motor, met trommelremmen. Dat rustig rijden bij nat weer en bij vorst zit er echt ingebakken, ook nu nog. Jij bent zelf de belangrijkste factor in je auto (of op je motor). En dan je banden, veren, schokbrekers en uiteraard ook je remmen.
Dan een goed luide claxon en licht en knipperlicht en dat ook gebruiken svp!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Vis een optie? zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:47:49 #91
70532 loveli
N
pi_195552587
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok fair point, alleen al die banden doen dezelfde test. Toch? Ik begrijp niet hoe een Michelin band met een C ondanks label, bij gelijkmatige natte omstandigheden, beter is dan een band van de Wibra met label A
De Michelin die je postte heeft gewoon A op nat hoor.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:49:06 #92
70532 loveli
N
pi_195552610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tenslotte ik rij niet als een imbeciel door de bochten of de snelweg.
Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?
crap in = crap out
pi_195553115
Je enige contact met de weg, het rubberprofiel van je band.

Daarop besparen is zo’n beetje het domste wat er is.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:22:20 #94
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195553142
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?
Of nog erger, voor een kind dat de weg op rent of zo.
Baal van die donkere kleding in deze donkere tijd. Zou verplicht alles behalve mensen in een auto een geel jasje laten dragen
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195553546
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:47 schreef loveli het volgende:

[..]

De Michelin die je postte heeft gewoon A op nat hoor.
Ja ik maak het verwarrend.

Maar hier geleerd dat EU label helemaal niks zegt en dat premium merk altijd meer grip als budgetmerk heeft. Ik neem het mee als ik weer banden moet vervangen.
pi_195555338
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?
En jij denkt dat je geen controle heb met iets goedkopere banden ?

Er is troep zonder keuring wat je niet moet kopen.
En er is gewoon goed spul op een budget wat je kan kopen .

Als een merk flamingo heet dan koop je zo iets niet.
Verder heb je ook reviews en testen van banden.

De key is onderzoek naar welke band je wilt hebben.


Hifly is trouwens Amerikaanse banden en geen China banden.

https://www.allseasonsbanden.nl/40699/hifly/super-2000/195-65-16

[ Bericht 6% gewijzigd door suijkerbuijk op 10-10-2020 22:03:08 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:15:54 #97
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195555784
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]


Hifly is trouwens Amerikaanse banden en geen China banden.

https://www.allseasonsbanden.nl/40699/hifly/super-2000/195-65-16
Is Chinese rommel, of kwaliteit. :P

https://www.hftyre.com/product/hifly-pcr-tires/


MULTIPLE TIRE FOR YOUR CHOOSE :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195556112
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Is Chinese rommel, of kwaliteit. :P

https://www.hftyre.com/product/hifly-pcr-tires/


MULTIPLE TIRE FOR YOUR CHOOSE :D
Tja Nederland is een oplichters land.
Dat is wel duidelijk als het hier word verkocht als Amerikaanse banden.

Maar goed ze zaten onder mijn Opel Vivaro en ze waren niet verkeerd .
Dus weer twee besteld.

Nu nog 4xnieuwe terrein banden bestellen.
De falcons Japanse banden zijn versleten.
Kunnen die ook weer onder de Opel Vivaro.
  Vis een optie? zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:56:00 #99
70532 loveli
N
pi_195556734
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

En jij denkt dat je geen controle heb met iets goedkopere banden ?
Mijn auto heeft geen ABS of traction control, dus ik moet het echt hebben van het materiaal. 15 jaar geleden reed ik met Tyfoon banden, nu met Goodyear (zomer) of Nokian (winter) en let ik beter op bandendpanning. Het verschil is zo groot.
crap in = crap out
pi_195557486
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn auto heeft geen ABS of traction control, dus ik moet het echt hebben van het materiaal. 15 jaar geleden reed ik met Tyfoon banden, nu met Goodyear (zomer) of Nokian (winter) en let ik beter op bandendpanning. Het verschil is zo groot.
Mijn wagen bezit alleen abs.
En airbags zijn allemaal uitgeschakeld inclusief gordel spanners

Logies ook waar ik rij anders ontploft de airbag spontaan door de kuilen en hobbels.
Zeker in de nacht waar ik net de weg kan zien.
Niet de eerste keer dat wat kapot rijd aan de wagens of een gordel spanner weer eens afgaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')