Blijkbaar voldoen ze aan de regels, dus waarom niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:23 schreef K.Indertent het volgende:
Ga absoluut niet voor die Chineze troep. Je gaat er immens veel spijt van krijgen. Dat die zooi hier legaal de weg op mag is mij een raadsel.
Je trekt het door tot in het belachelijke.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:26 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Blijkbaar voldoen ze aan de regels, dus waarom niet?
De krant staat toch niet vol met ongelukken die veroorzaakt zijn door "Chineze" banden?
Jij hebt over "veel spijt", zonder dat je enige vorm van argumentatie geeft...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:29 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je trekt het door tot in het belachelijke.
Laat ik het zo zeggen. Ze presteren niet al te best bij nat wegdek en dan druk ik mij voorzichtig uit. Als jij denkt dat de wetgeving hier perfect geregeld is, laat ik je graag in die waan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:31 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Jij hebt over "veel spijt", zonder dat je enige vorm van argumentatie geeft...
Met zomerbanden de winter ingaan wel een optie dan? Heb hier nog een setje, maar leek mij ook niet echt een logische keuze. Wil niet elk seizoen van band moeten veranderen. Daar rijden we met deze auto wat te weinig voor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:21 schreef blackmirror het volgende:
Waarom allseason? Wanneer heeft het voor het laatst gesneeuwd in Nederland? Daarnaast: Allseason slijten stukken harder dan zomerbanden, dus je zal nog sneller je banden moeten vervangen straks.
En goedkope banden zou ik niet aanraden, je wilt toch wel betrouwbare grip? Kep zelf Hankook Ventus Prime 3 op alle velgen zitten. Superbanden.
Is het echt zo slecht? Dus beter minimaal 100 euro meer uitgeven?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:33 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Ze presteren niet al te best bij nat wegdek en dan druk ik mij voorzichtig uit. Als jij denkt dat de wetgeving hier perfect geregeld is, laat ik je graag in die waan.
Als ze zo slecht zijn dan zou de berm bij een regenbui toch vol moeten liggen met auto's met "Chineze" banden?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:33 schreef K.Indertent het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Ze presteren niet al te best bij nat wegdek en dan druk ik mij voorzichtig uit.
Is mijn ervaring wel geweest. Ik heb het ook geprobeerd en verbaasde me werkelijk waar dat het zo slecht kon zijn en toch toegelaten werd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is het echt zo slecht? Dus beter minimaal 100 euro meer uitgeven?
Ik heb al een paar jaar geen winterbanden meer, ben gestopt met wisselen. Wanneer gaat het weer sneeuwen dan? De afgelopen jaar geen sneeuwvlokje gezien. De jaar ervoor misschien een paar dagen sneeuw. Even serieus, wanneer was de laatste keer dat je een sneeuwpop of sneeuwbal maakte?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:35 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Met zomerbanden de winter ingaan wel een optie dan? Heb hier nog een setje, maar leek mij ook niet echt een logische keuze. Wil niet elk seizoen van band moeten veranderen. Daar rijden we met deze auto wat te weinig voor.
Je kunt hier gewoon heel de winter op zomerbanden rijden, hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:35 schreef Apekoek het volgende:
Met zomerbanden de winter ingaan wel een optie dan?
Een vriend van mij kocht een auto met chinese banden eronder, hij dacht van oooh zal best prima zijn. 1 week later lag zijn auto om een paal gevouwen terwijl hij die bocht al 20 jaar dagelijks neemt met verschillende autos. Dat doet ie dus nooit meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:36 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Als ze zo slecht zijn dan zou de berm bij een regenbui toch vol moeten liggen met auto's met "Chineze" banden?
Denk het welquote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:45 schreef halfway het volgende:
Oh, en je hebt toch niet zo'n kruimdeldief gekocht he?
PTA / Plugin hybrid onder de 10k
Nee, uiteindelijk een degelijke zweed gekocht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:45 schreef halfway het volgende:
Oh, en je hebt toch niet zo'n kruimdeldief gekocht he?
PTA / Plugin hybrid onder de 10k
Nee, hoor, dat zijn die mensen voor je die met nat wegdek met als een slak op glasscherven de rotondes en fly overs pakken omdat de boel aan de glij gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:36 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Als ze zo slecht zijn dan zou de berm bij een regenbui toch vol moeten liggen met auto's met "Chineze" banden?
Met zo'n veilige Volvo kan je best k*tbanden er onder gooien.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk een degelijke zweed gekocht.
Het verschil is BIZAR.. op droog is het allemaal best wel te doen, mits je geen sprint-and-brake wedstrijden doet, maar als er water in de vergelijking komt, snap je per direct wat we nu allemaal bedoelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is het echt zo slecht? Dus beter minimaal 100 euro meer uitgeven?
Heb hier ook een chinees merk van mijn garage gehad, rijdt er prima mee, nu al bijna 30.000 km, gok dat ze met de eerst volgende beurt vervangen moeten worden. Maar vind de prijs kwaliteit verhouding prima.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:23 schreef K.Indertent het volgende:
Ga absoluut niet voor die Chineze troep. Je gaat er immens veel spijt van krijgen. Dat die zooi hier legaal de weg op mag is mij een raadsel.
Je moet het maar durven. Zou ook kunnen dat onze rijstijl verschilt van elkaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb hier ook een chinees merk van mijn garage gehad, rijdt er prima mee, nu al bijna 30.000 km, gok dat ze met de eerst volgende beurt vervangen moeten worden. Maar vind de prijs kwaliteit verhouding prima.
Ze waren 40,- ps ex btw
1000 Euro voor 4 banden? Hebben die gouden ventieltjes?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
maar geef maar liever gewoon 1000¤ uit,
Rijdt vrij netjes, zeker als het regent let ik wel op, maar houdt me overal gewoon aan de snelheid, dus ga niet speciaal 20km langzamer rijden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je moet het maar durven. Zou ook kunnen dat onze rijstijl verschilt van elkaar.
Met velgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:16 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
1000 Euro voor 4 banden? Hebben die gouden ventieltjes?
Dat is toch bullshit. Een fatsoenlijke band begint pas bij verse sneeuw een beetje te glibberen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Rijdt vrij netjes, zeker als het regent let ik wel op, maar houdt me overal gewoon aan de snelheid, dus ga niet speciaal 20km langzamer rijden.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:16 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
1000 Euro voor 4 banden? Hebben die gouden ventieltjes?
Bij mij niet, ik weet niet hoe TS de bochtjes neemt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De velgen verslijten toch niet?
Dat is toch ook Chinees?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk aan de NLse BV jongens en houdt het geld binnen NL.
Vredestijn altijd Vredestijn!
Tegenwoordig is het Indisch, eigendom van Apollo.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee joh gemaakt in oa Enschede.
Die Zweden hebben toch wel redelijk normale velgen waar niet al te dure fatsoenlijke banden op pasen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk een degelijke zweed gekocht.
Imho is 1000 euro voor alleen banden niet eens zo heel gek. Als je een wat grotere inch maat hebt, je gaat voor een premium merk en ook nog eens runflats zit je zo aan de 250 euro per band.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:16 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
1000 Euro voor 4 banden? Hebben die gouden ventieltjes?
Als er Vredestijn op jouw banden staan ben je opgelicht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk aan de NLse BV jongens en houdt het geld binnen NL.
Vredestijn altijd Vredestijn!
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk aan de NLse BV jongens en houdt het geld binnen NL.
Vredestijn altijd Vredestijn!
Zeker, mijn achterbanden zitten op 190 per stuk en dat zijn echt geen achterlijk grote wielen. Wel een beetje minder voorkomende maat, 255/35/18 geloof ik. Tientje (of twee?) montage erbij en je gaat al aardig richting die 1000 voor 4 stuks. Gelukkig zijn m'n banden voor smaller en dus goedkoperquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:02 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Imho is 1000 euro voor alleen banden niet eens zo heel gek. Als je een wat grotere inch maat hebt, je gaat voor een premium merk en ook nog eens runflats zit je zo aan de 250 euro per band.
Als je op wintersport gaat is het natuurlijk wel handig. Want in duitsland ben je verplicht om winter- of all season banden onder je auto t ehebben als je gaat rijden tijdens winters weer.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:44 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Ik heb al een paar jaar geen winterbanden meer, ben gestopt met wisselen. Wanneer gaat het weer sneeuwen dan? De afgelopen jaar geen sneeuwvlokje gezien. De jaar ervoor misschien een paar dagen sneeuw. Even serieus, wanneer was de laatste keer dat je een sneeuwpop of sneeuwbal maakte?
Haha, ik heb dezelfde banden maar dan een E93 335i.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zeker, mijn achterbanden zitten op 190 per stuk en dat zijn echt geen achterlijk grote wielen. Wel een beetje minder voorkomende maat, 255/35/18 geloof ik. Tientje (of twee?) montage erbij en je gaat al aardig richting die 1000 voor 4 stuks. Gelukkig zijn m'n banden voor smaller en dus goedkoper
Overigens valt me de slijtage enorm mee voor het type band en mijn rijstijl. Ik hou wel van gasgeven, de auto is ook zeer geschikt om achterbanden te verslinden (E91 335d zonder X-drive) en de banden (Michelin Pilot SuperSport) zijn echt wel meer gefocused op prestaties ipv slijtage. Toch nu na 50.000km nog een mm of 2 over tot de slijtageindicatoren. En dat had nog wel een mm meer kunnen zijn als ik niet met een iets te hoge bandenspanning had gereden..
Goedkope banden heb ik nooit gehad ook, al heb ik op de vorige auto wel eens de fout gemaakt runflats op de achteras te monteren. Die auto sprong vervolgens alle kanten op (althans zo voelde het..) bij dwarsrichels..
Kleber, een redelijk B-keuze band.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk een degelijke zweed gekocht.
Je sommetje klopt niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
die 200 euro is voor 4 bandjes van 50 tientjes per stuk,
Dat zou ook zomaar met het asfalt in Kroatië te maken kunnen hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb een keer een set velgen gekocht en daar zaten Minerva's op. En ik dacht toen ook: hoe erg kan het zijn? Ik ging er toen mee naar Kroatië en zoals gedacht deden ze het onder een aantal omstandigheden prima (130km/h op de cc). Maar toen er een regenbui kwam schrok ik echt van hoe weinig grip ze hadden. Vanaf toen nooit meer zulke troep onder m'n auto's gehad.
Leg uit.quote:
Dat maakt het dan 500 euro per stuk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
50 tientjes per stuk is aan de hoge kant.
Rekenwondertje hoorquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:39 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat maakt het dan 500 euro per stuk.
Voortaan toch je eigen telraam erbij pakken als je weer iemand een rekensom wilt uitleggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, zal ik het even uitgebreid uitleggen, indien niet snappiesnap, zou ik kunnen proberen om te painten, maar ik hoop dat het zo lukt, daar gaat 'ie dan he:
Die wielen, kosten losse verkoop ws ergens rond de 125 per stuk, dus die kosten 500¤ (dit bedrag even onthouden, dat heb je strakjes weer nodig), die 200 euro is voor 4 bandjes van 50 tientjes per stuk, zo kom je op 700, volg je het nog?
Ik houd getallen even op basis van aanname, een beetje gokken, en een beetje rond, zodat het met een telraam bij te houden is, ok?
Als je nou dure banden wilt, bijvoorbeeld Michelins, zit je vrij vlot op 125¤ per stuk, dus kom je alweer op 500 euro uit... als je die nou optelt bij het zelfde bedrag van de velgen, die waren ook 500¤ kom je op het totaal van 500 + 500 = 1000¤.
Dus eigenlijk zeg ik tegen TS: geef gewoon 1000¤ uit voor dat setje wielen, met Michelins.
Enneh? Paint nodig?
Kweenie, zelfs op mijn calculator is 4 x 50¤ gewoon 200¤.. misschien mist er ergens een kraaltje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:11 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Voortaan toch je eigen telraam erbij pakken als je weer iemand een rekensom wilt uitleggen.
Grappig dat je zo schrijft naar die ander alsof die een pannenkoek is maar zelf vervolgens maar niet wilt snappen wat jij verkeerd hebt uit zitten rekenen. Maar vooruit, Ik leg het jou uit geheel op jouw manier:quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, zelfs op mijn calculator is 4 x 50¤ gewoon 200¤.. misschien mist er ergens een kraaltje?
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, zal ik het even uitgebreid uitleggen, indien niet snappiesnap, zou ik kunnen proberen om te painten, maar ik hoop dat het zo lukt, daar gaat 'ie dan he:
Die wielen, kosten losse verkoop ws ergens rond de 125 per stuk, dus die kosten 500¤ (dit bedrag even onthouden, dat heb je strakjes weer nodig), die 200 euro is voor 4 bandjes van 50 tientjes per stuk, zo kom je op 700, volg je het nog?
Ik houd getallen even op basis van aanname, een beetje gokken, en een beetje rond, zodat het met een telraam bij te houden is, ok?
Als je nou dure banden wilt, bijvoorbeeld Michelins, zit je vrij vlot op 125¤ per stuk, dus kom je alweer op 500 euro uit... als je die nou optelt bij het zelfde bedrag van de velgen, die waren ook 500¤ kom je op het totaal van 500 + 500 = 1000¤.
Dus eigenlijk zeg ik tegen TS: geef gewoon 1000¤ uit voor dat setje wielen, met Michelins.
Enneh? Paint nodig?
Heb je een voorbeeld? Toen ik bv. naar winterbanden zocht, was er niet zo heel veel keus in mijn maat waarbij zowel grip op nat als grip op droog goed waren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 06:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus als een band met een A bij "grip op nat wegdek" van een budgetmerk komt dan is die kut en van een premium merk dan heeft de band geweldige grip?
Deze Radar CA https://www.autobanden-365.nl/c/Radar/RPx800/205-55-R16-94W.htmlquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? Toen ik bv. naar winterbanden zocht, was er niet zo heel veel keus in mijn maat waarbij zowel grip op nat als grip op droog goed waren.
Eu label zegt weinig over de testomstandigheden. In theorie kunnen ze de grip ook testen op een nat gespoten testcircuit in Zuid Spanje.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze Radar CA https://www.autobanden-365.nl/c/Radar/RPx800/205-55-R16-94W.html
heeft volgens de fokkers minder grip op een nat wegdek dan deze Michelin CA https://www.autobanden-36(...)/205-55-R16-91V.html
en het argument is: budgetmerk
Ik wil het best geloven, alleen ik snap 't niet.
Ok fair point, alleen al die banden doen dezelfde test. Toch? Ik begrijp niet hoe een Michelin band met een C ondanks label, bij gelijkmatige natte omstandigheden, beter is dan een band van de Wibra met label Aquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Eu label zegt weinig over de testomstandigheden. In theorie kunnen ze de grip ook testen op een nat gespoten testcircuit in Zuid Spanje.
Zo, het heeft effe 84 keer lezen geduurdt, maar ik heb hem door !²³²quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 06:20 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Grappig dat je zo schrijft naar die ander alsof die een pannenkoek is maar zelf vervolgens maar niet wilt snappen wat jij verkeerd hebt uit zitten rekenen. Maar vooruit, Ik leg het jou uit geheel op jouw manier:
Speciaal voor jou, zal ik het even uitgebreid uitleggen, indien niet snappiesnap, zou ik kunnen proberen om te painten, maar ik hoop dat het zo lukt, daar gaat 'ie dan he:
Ik houd getallen even op basis van aanname, een beetje gokken, en een beetje rond, zodat het met een telraam bij te houden is, ok?
Jij schreef "die 200 euro is voor 4 bandjes van 50 tientjes per stuk" wat niet klopt want het is: "die 2000 euro is voor 4 bandjes van 50 tientjes per stuk", volg je het nog? Nee? Hier dan de uitleg: 50 briefjes van 10 euros is 500 euro, nog 1 keer: vijftig briefjes van tien euro is vijfhonderd euro. Nu dat duidelijk is dat het dus 500 euro (dit bedrag even onthouden, dat heb je zometeen weer nodig) is kunnen we verder met de uitleg. 500 (weet je het nog steeds?) maal 4 bandjes wat dus vijfhonderd keer vier is en na flink stoeien met mijn telraam is de uitkomst tweeduizend euro. Ik kan het niet nog simpeler zeggen. Snappiesnap of niet snappiesnap?
Dat een Einstein zoals jij zoveel uitleg nodig heeft...
Enneh? Paint nodig?
Hieronder je eigen ongewijzigde post.
[..]
Probleem is dat de uitslag dan alleen geldt bij die test en de omstandigheden van die test. Hoe nat was de baan? Wat was de temperatuur?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok fair point, alleen al die banden doen dezelfde test. Toch? Ik begrijp niet hoe een Michelin band met een C ondanks label, bij gelijkmatige natte omstandigheden, beter is dan een band van de Wibra met label A
Ben blij dat je eindelijk snappiesnap doet. Ik moet zeggen: je reageert wel heel sportief. Genoeg anderen gezien op FOK! die dat niet doen. Dit heb je verdiend:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo, het heeft effe 84 keer lezen geduurdt, maar ik heb hem door !²³²
Damn, dat je daar gewoon tig keer overheen kunt lezen
Obviously, werd er natuurlijk 4 keer 5 tientjes, of 4 keer 50¤ bedoeldt, maar ok, ik vat hem inmiddels
Onder mijn bus zaten Hifly banden onder.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:02 schreef Apekoek het volgende:
Mijn wagen heeft nieuwe banden nodig, wil naar all-seasons gaan met een nieuwe velg.
Nu twijfel ik tussen budget banden zoals Greenmax of Hifly bijvoorbeeld, of dat ik toch echt wat meer moet neerleggen om Hankooks te krijgen bijvoorbeeld.
Is de investering dat waard? Het gaat om een auto die niet dagelijks grote afstanden hoeft af te leggen. Maar het moet kwalitatief niet zwaar tegen vallen qua duurzaamheid bijvoorbeeld.
Gaan 8 jaar mee?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maxxis is ook een chinees autobandenmerk.
Op veiligheid moet je niet besparen. Een nieuwe autoband van goede kwaliteit gaat 8 jaar mee.
Sla die budgetbanden maar over. Je zal nog weleens grip nodig hebben, dan bespaar je een hele hoop geld.
maximaal 8 jaar, bedoel ik daarmee. dan is de band aan vervanging toe.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .
Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
Of voor zomerbanden de ZE310 Ecorun.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:29 schreef pvdplanet het volgende:
Falken All Season AS210 kan ik aanbevelen. 25% goedkoper dan de andere premium banden en vorbildlich in de Autobild test in breedte 205.
Afgelopen winter in Zwitserland geen probleem de besneeuwde oprit op. En rijdt ook bij mooi weer behoorlijk (Volvo S80 2.9)
Mits je een beetje normaal rijdtquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .
Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
Vorige keer werden van mijn lease door voorbanden rond 130k vervangen en achter rond 160k, gaat dan om zowel de zomer als winterband.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Gaan 8 jaar mee?
Ja als je auto als boot schappen wagen gebruikt .
Een band gaat tussen de 40en de 60k kilometer mee .
Bij mij gaat er dus elke jaar nieuwe banden onder .
En nee 1.6 mm profiel is niet voldoen.
En 2.5mm profiel is je band al versleten en kan al niet optimaal water afvoeren.
Dus bij 2.5mm worden bij mij de banden vervangen.
Ik rij al mijn banden kapot in een jaar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Vorige keer werden van mijn lease door voorbanden rond 130k vervangen en achter rond 160k, gaat dan om zowel de zomer als winterband.
Dus denk de zomerbanden voor 80k en achter 100k hebben gedaan. Was voor mij 3,5 en 4,5 jaar.
Als ik 20000 per jaar had gereden, zou ik inderdaad gemiddeld 8 jaar met een set hebben gedaan.
De bootschappenauto stond op Michelin’s, die waren na 8 jaar trouwens mechanisch versleten en uitgedroogd. Canvas zichtbaar en 1 had opeens een dikke bobbel op het loopvlak.
Super auto !! had voorheen een E39 523i uit 1996.170 pk. Lagen banden onder van 20 jaar oud, reed prima.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Haha, ik heb dezelfde banden maar dan een E93 335i.
Juist, zo denk ik ook. Veilig zijn bij nat wegdek en matige vorst is nr. 1. Dan comfort dan geluid, dan prijs dan levensduur.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 06:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus als een band met een A bij "grip op nat wegdek" van een budgetmerk komt dan is die kut en van een premium merk dan heeft de band geweldige grip?
De Michelin die je postte heeft gewoon A op nat hoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok fair point, alleen al die banden doen dezelfde test. Toch? Ik begrijp niet hoe een Michelin band met een C ondanks label, bij gelijkmatige natte omstandigheden, beter is dan een band van de Wibra met label A
Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tenslotte ik rij niet als een imbeciel door de bochten of de snelweg.
Of nog erger, voor een kind dat de weg op rent of zo.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?
Ja ik maak het verwarrend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:47 schreef loveli het volgende:
[..]
De Michelin die je postte heeft gewoon A op nat hoor.
En jij denkt dat je geen controle heb met iets goedkopere banden ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je een keer een bocht verkeerd inschat of moet uitwijken/remmen voor iemand die wel als een imbeciel rijdt, dan wil je ook nog goed controle hebben. Toch?
Is Chinese rommel, of kwaliteit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Hifly is trouwens Amerikaanse banden en geen China banden.
https://www.allseasonsbanden.nl/40699/hifly/super-2000/195-65-16
Tja Nederland is een oplichters land.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is Chinese rommel, of kwaliteit.
https://www.hftyre.com/product/hifly-pcr-tires/
MULTIPLE TIRE FOR YOUR CHOOSE
Mijn auto heeft geen ABS of traction control, dus ik moet het echt hebben van het materiaal. 15 jaar geleden reed ik met Tyfoon banden, nu met Goodyear (zomer) of Nokian (winter) en let ik beter op bandendpanning. Het verschil is zo groot.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En jij denkt dat je geen controle heb met iets goedkopere banden ?
Mijn wagen bezit alleen abs.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen ABS of traction control, dus ik moet het echt hebben van het materiaal. 15 jaar geleden reed ik met Tyfoon banden, nu met Goodyear (zomer) of Nokian (winter) en let ik beter op bandendpanning. Het verschil is zo groot.
Waarom laat je haar dan nog steeds op die Chinese rommel rondrijden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:56 schreef J.B. het volgende:
op de Peugeot 207 van m'n vriendin ligt Chinese rommel en daarmee is het in de regen al een hele opgave om niet te slippen bij het optrekken. Het is me een raadsel waarom die banden überhaupt toegestaan zijn, bij regen zijn ze levensgevaarlijk.
Wat ik dan nooit zo goed snap is de keuze voor all season banden. Die zijn kwalitatief vast prima, maar nooit zo goed als zomerbanden in de zomer of winterbanden in de winter. Naar mijn idee spaar je er alleen de wisselkosten mee uit (als je geen dubbele set velgen hebt). Zijn het die wisselkosten dan waard om het hele jaar op een compromis band te rijden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:55 schreef monsterd. het volgende:
Bezuinig aub niet op banden en remmen. Het is je enige contact met de weg.
Voor Nederland en Duitsland zijn ze meer dan prima. Zeker als je ook in stedelijk gebied blijft. Zo extreem weer hebben we hier vrijwel niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat ik dan nooit zo goed snap is de keuze voor all season banden. Die zijn kwalitatief vast prima, maar nooit zo goed als zomerbanden in de zomer of winterbanden in de winter. Naar mijn idee spaar je er alleen de wisselkosten mee uit (als je geen dubbele set velgen hebt). Zijn het die wisselkosten dan waard om het hele jaar op een compromis band te rijden?
Hij houdt niet van haarquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom laat je haar dan nog steeds op die Chinese rommel rondrijden?
Omdat ze vindt dat ik het overdrijf en het naar haar mening geldverspilling is. Banden lagen er al op voordat ik haar kende, en pleiten voor vervanging is tot nu toe een zinloze discussie gebleken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom laat je haar dan nog steeds op die Chinese rommel rondrijden?
De R888 is een prima bandje.quote:
Ik vind het lastige. Mensen geen interesse hebben in goede handen, zijn soms wel de brokkenpiloten die ongemerkt het maximale gripniveau nodig hebben met hun stuurtechniek.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:36 schreef Ridocar het volgende:
Strekking van dit topic: Bezuinigen op banden = asociale moordenaar in spe.
Ojee, ik moet toch wel een enorme zak hooi zijn met m'n goedkope Sjinese vierseizoenenrubber onder m'n auto. Ik kan niet wachten op de winterbandendiscussie die straks weer wordt uitgevochten op dit forum...
Wel als het glad is en de bandjes na een voorrangsfout niet thuis geven. Maar ik heb nog niemand die bewust op weg gaat zonder winterbanden in slechte omstandigheden het boetekleed aan zien trekken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn de meeste ongevallen toch voorrangsfouten, niet opletten en te weinig afstand houden. Dat heeft niks met grip of de auto te maken.
Team Nokian.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:36 schreef Ridocar het volgende:
Strekking van dit topic: Bezuinigen op banden = asociale moordenaar in spe.
Ojee, ik moet toch wel een enorme zak hooi zijn met m'n goedkope Sjinese vierseizoenenrubber onder m'n auto. Ik kan niet wachten op de winterbandendiscussie die straks weer wordt uitgevochten op dit forum...
Besparen op banden is dom. En waarom in vredesnaam all-seasons? Dan weet je zeker dat je onder alle omstandigheden minder grip hebt dan de auto's om je heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:02 schreef Apekoek het volgende:
Mijn wagen heeft nieuwe banden nodig, wil naar all-seasons gaan met een nieuwe velg.
Nu twijfel ik tussen budget banden zoals Greenmax of Hifly bijvoorbeeld, of dat ik toch echt wat meer moet neerleggen om Hankooks te krijgen bijvoorbeeld.
Is de investering dat waard? Het gaat om een auto die niet dagelijks grote afstanden hoeft af te leggen. Maar het moet kwalitatief niet zwaar tegen vallen qua duurzaamheid bijvoorbeeld.
Slechte banden of te hard rijden....is allebei een bewuste keuze, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:36 schreef Ridocar het volgende:
Strekking van dit topic: Bezuinigen op banden = asociale moordenaar in spe.
Wat versta jij onder slechte banden? En waarom denk jij dat ik met slechte banden rijd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Slechte banden of te hard rijden....is allebei een bewuste keuze, toch?
Waarom is het ene asociaal en het andere niet?
Ik zeg niet dat jij met slechte banden rijdt. Ik reageer alleen op je stelling:quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:02 schreef Ridocar het volgende:
Wat versta jij onder slechte banden? En waarom denk jij dat ik met slechte banden rijd?
Banden die significant minder grip hebben dan goede banden.quote:Bezuinigen op banden = asociale moordenaar in spe.
Ik geef je alleen gelijk bij die randdebielen die hun banden helemaal oprijden tot de wettelijke 1,6 mm profieldiepte, maar als het aankomt op een setje banden kopen zou ik mij niet druk maken of het Hong-Wang-rubber is of Michelin. Zolang het maar goedgekeurd is. En volgens mij zijn de banden die hier in een standaard garage verkocht worden toegelaten voor de openbare weg in NL.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij met slechte banden rijdt. Ik reageer alleen op je stelling:
[..]
Ja, kwaliteitsverschillen heb je nu eenmaal. En het verband tussen kwaliteit en prijs snap ik ook. Maar waar heeft iedereen in dit topic last van dat ze de niet-A-merk-kopers een schuldgevoel proberen aan te praten? Zijn we nu verplicht allemaal Brembo-remblokjes, Goodyear banden en Bosch wisserbladen te kopen omdat die nu eenmaal ietsiepietsie beter zijn dan de rest?quote:Banden die significant minder grip hebben dan goede banden.
Hoi. Ik heb nog nooit winterbanden onder mijn auto gehad.. vond het niet nodig.. nooit een krasje extra door gereden, misschien dat er wel een AWD Audi op wintersloffen achter me heeft gemopperd.. rot voor hem.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel als het glad is en de bandjes na een voorrangsfout niet thuis geven. Maar ik heb nog niemand die bewust op weg gaat zonder winterbanden in slechte omstandigheden het boetekleed aan zien trekken.
Ja, alleen het idee van een noodstop is dat je daarop dus niet kon anticiperen en je zo snel mogelijk stil moet staan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:36 schreef blackmirror het volgende:
@:ridocar Het is een paar keren gezegd hier, ook door mij, dat als je goed kan anticiperen op je prutbanden dat dat ook prima kan.
Je hebt een punt, maar dat is een eindeloze discussie zonder winnaars. Zij zullen nooit toegeven dat dit kan gebeuren en jij kan niet bewijzen dat dit gaat gebeuren. Zij weten dat merkbanden beter zijn maar kiezen ervoor om met prutbanden rond te rijden, het is niet anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, alleen het idee van een noodstop is dat je daarop dus niet kon anticiperen en je zo snel mogelijk stil moet staan.
Als je dan meters verder stilstaat met een kind in je bumper, ga je dan die ouders ook zeggen "Ja sorry ik heb de goeiekoopste prutbanden want ik anticipeer 99% van de tijd héél goed"?
Als je geen winterbanden wil, prima, maar blijf dan ook thuis als de omstandigheden het niet toelaten te rijden <- maar dat doet niemand want we "moeten" in NL altijd overal heen.
En dus kom ik terug bij mijn eerdere vraag; (te) hard rijden, wordt als asociaal gezien, want 'gevaarlijk'. Maar inferieure banden kopen niet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:09 schreef Ridocar het volgende:
Ja, kwaliteitsverschillen heb je nu eenmaal. En het verband tussen kwaliteit en prijs snap ik ook. Maar waar heeft iedereen in dit topic last van dat ze de niet-A-merk-kopers een schuldgevoel proberen aan te praten?
Dit, dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:31 schreef daNpy het volgende:
Ja, alleen het idee van een noodstop is dat je daarop dus niet kon anticiperen en je zo snel mogelijk stil moet staan.
Als je dan meters verder stilstaat met een kind in je bumper, ga je dan die ouders ook zeggen "Ja sorry ik heb de goeiekoopste prutbanden want ik anticipeer 99% van de tijd héél goed"?
Vreemd is dat he. Met 20km/u glibberen in je Corsa met MoekiFoekie zomerbanden en dan schelden op mensen die op winterbanden met 40 voorbij komen maar binnen minder meters stilstaan als zijzelfquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus kom ik terug bij mijn eerdere vraag; (te) hard rijden, wordt als asociaal gezien, want 'gevaarlijk'. Maar inferieure banden kopen niet?
Dingetje is dat je met redelijke blokken en redelijke schijven, ATE, TRW of Bosch je altijd je auto in de ABS kan krijgen, banden zijn veel eerder de bepalende factor of je auto optijd stopt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef NoComment het volgende:
Overigens wat in een paar posts hierboven ook genoemd werd, jazeker deze discussie zou je kunnen doortrekken naar bijvoorbeeld remmen. Ook daar genoeg die gaan voor de goedkoopste meuk in plaats voor iets wat gewoon goed is. En dat hoeft echt niet meteen een achterlijk dure big brake kit van Brembo ofzo te zijn. Ik heb op m'n vorige auto slechte remmen gehad en dat vond ik echt niet relaxed rijden met wat tempo, daar trapte je zo doorheen. Was gewoon het fabriekssysteem met waarschijnlijk toch een stel goedkope schijven ofzo, nieuwe betere blokken haalde weinig uit. In mijn geval waren uiteindelijk dikke Brembo's wel de oplossing, beste upgrade ooit
Huidige auto heeft al enorme schijven, maar ook daar ben ik voor een alternatief remblok gegaan voor wat meer stopkracht.
Maar wel in mindere mate. Als je gummy bear banden hebt, dan gaan je Brembo's je niet veel helpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef NoComment het volgende:
Overigens wat in een paar posts hierboven ook genoemd werd, jazeker deze discussie zou je kunnen doortrekken naar bijvoorbeeld remmen.
Op wintervakantie in Zweden o.a. een 15 jaar jongere 4wd zoekgereden omdat mijn voorwiel aangedreven gebakje voor de omstandigheden betere banden had.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vreemd is dat he. Met 20km/u glibberen in je Corsa met MoekiFoekie zomerbanden en dan schelden op mensen die op winterbanden met 40 voorbij komen maar binnen minder meters stilstaan als zijzelf
In die gele hadden ze je waarschijnlijk wel gezienquote:
Ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dus kom ik terug bij mijn eerdere vraag; (te) hard rijden, wordt als asociaal gezien, want 'gevaarlijk'. Maar inferieure banden kopen niet?
Bijvoorbeeld banden die door de ADAC als 'mangelhaft' worden aangemerkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:21 schreef Ridocar het volgende:
Ja.
Maar ik zou toch graag willen weten wat jij verstaat onder inferieure banden.
Zijn dat alle all-seasons? Zijn dat alle banden onder bedrag x? zijn dat alle banden die minder dan x sterren scoren in test y? Zijn dat banden die ouder zijn dan x jaar?
In een auto van 800 kilo was de remweg waarschijnlijk ook veel minder geweest, wat de marge een stuk groter had gemaakt dan 'enkele centimeters'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
In die gele hadden ze je waarschijnlijk wel gezien
Is dat het enige?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld banden die door de ADAC als 'mangelhaft' worden aangemerkt.
Er zijn genoeg plaatsen te vinden op internet waar instanties en/of media, banden vergelijken. Als je dan iets kiest van de onderkant van de tabel omdat het zo lekker goeiekoop is, dan val je voor mij wel in de categorie 'asociaal', ja. Meer nog dan iemand die te hard rijdt.quote:
Lolledquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn genoeg plaatsen te vinden op internet waar instanties en/of media, banden vergelijken. Als je dan iets kiest van de onderkant van de tabel omdat het zo lekker goeiekoop is, dan val je voor mij wel in de categorie 'asociaal', ja. Meer nog dan iemand die te hard rijdt.
Uiteraard, had ook al aangegeven dat ik zelf nooit bezuinig op banden. Maar met crappy banden helpen goede remmen je ook niet uiteraard.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wel in mindere mate. Als je gummy bear banden hebt, dan gaan je Brembo's je niet veel helpen.
Ligt echt wel aan de remmen die je op je auto hebt, alhowel je bij bijvoorbeeld 50km/u bij elke auto inderdaad wel de ABS in kunt remmen. Maar ik heb het ook niet over in de ankers gaan bij 50km/u, of 100km/u.. Eerder bij het dubbele ervan..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dingetje is dat je met redelijke blokken en redelijke schijven, ATE, TRW of Bosch je altijd je auto in de ABS kan krijgen, banden zijn veel eerder de bepalende factor of je auto optijd stopt.
Toch heb ik het idee dat de opkomst van die Chinese banden zo'n beetje samenviel met de periode waarin er op random plaatsen in Nederland op de snelwegen ineens allemaal auto's in de vangrail belanden op plaatsen waar het wegdek net wat gladder was bij regen. Dat was ergens rond 2007 geloof ik. Overal waar een beetje een bocht in zat ineens borden 90 of 70 op de snelweg, waar je normaal met gemak 120+ reed. Kan toeval geweest zijn, maar ik had het wel interessante informatie gevonden als het merk en type band geregistreerd zou zijn bij de ongelukken in die periode.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Lolled
Als het allemaal zo onveilig is zou het wel verboden zijn.
Dat doen mijn Michelin Pilot Sport's ook wel bij goed gas gevenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat zijn die mensen voor je die met nat wegdek met als een slak op glasscherven de rotondes en fly overs pakken omdat de boel aan de glij gaat.
Precies. Zelf ook gedaan voor een setje winterbanden. Waren weinig banden beschikbaar in de juiste maat. Het was of budget of het duurste van de premium (dus 50 of 300 euro per band).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:54 schreef Candymannetje het volgende:
Je kan prima goedkope banden nemen maar doen dan wel wat extra moeite door voldoende reviews te lezen.
Kleber is voor mij dan ook niet echt een premium bandquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Heb trouwens ook premiu. winterbanden gehad die bagger waren, Kleber voorop
Het heeft vaak met het marktaandeel te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:39 schreef dick_laurent het volgende:
Is ws al tig keer gezegd in dit topic maar besparen op banden is echt het stomste wat je kan doen.
Ik heb ook het idee dat het prijsverschil vaak best verwaarloosbaar is tussen de B merk banden en A merk banden.
Tenminste, er vanuitgaande dat je een vrij gangbare maat koopt zoals 15 of 16 inch.
Vaak verschilt het max enkele tientjes per band en voor dat geld denk ik dan, better safe than sorry
Daar sta je toch echt niet sneller van stilquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:38 schreef virl3 het volgende:
Ik heb chinese bandjes denk ik. eoa merk genaamd tristar. Doen 't best en geen klachten.
En mocht 't een keer misgaan, ik heb een keer een slipcursus gevolgd in Lelystad
de remafstand bij Tristar is vergeleken met een A-band slechts 4 meters meer, bij droog wegdek.quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:38 schreef virl3 het volgende:
Ik heb chinese bandjes denk ik. eoa merk genaamd tristar. Doen 't best en geen klachten.
En mocht 't een keer misgaan, ik heb een keer een slipcursus gevolgd in Lelystad
Tja, er is een tijd geweest dan ik ook altijd goedkope banden kocht...quote:
Yup, laatste keer dat ik banden kocht heb ik ze laten bezorgen bij een toko die ze voor 7.50 op staal monteerde. Er moesten in totaal 10 banden gedaan worden (2 sets plus 2 reserve). Een ander rekent zo 2 tientjes.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 09:13 schreef Bocaj het volgende:
Wat steeds maar duurder wordt is de montage... soms kun je voor dat bedrag gewoon nog een band kopen...
Nokian komt toch uit Finland?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:07 schreef daNpy het volgende:
Firestone is het B-merk van Vredestein. Vredestein zelf is geen B-merk in mijn ogen. Winterbanden van Vredestein zijn érg goed op lichte auto's.
Hankook ook niet, die hebben erg goede banden in het programma.
Uniroyal is zo'n merk wat geen grip heeft. En verder hebben we het over Aziatische shitzooi als Maxxis, Wanli, Nokian, Star performer etc Die zijn leuk als achterbanden om mee te driften, maar dat is het dan ook wel.
Klopt. In Scandinavië staan er veel auto’s op Nokian winterbanden (met of zonder spikes) dus ze zullen het in die omstandigheden wel goed doen.quote:
En toch vaak een stukje goedkoper dan Continental, Michelin en dergelijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:07 schreef daNpy het volgende:
Vredestein zelf is geen B-merk in mijn ogen. Winterbanden van Vredestein zijn érg goed op lichte auto's.
Hankook ook niet, die hebben erg goede banden in het programma.
Maar vallen ze onder A-merk banden (rubber) als je er spijkers inslaat?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt. In Scandinavië staan er veel auto’s op Nokian winterbanden (met of zonder spikes) dus ze zullen het in die omstandigheden wel goed doen.
Geen idee, reageerde op de afkomst van het merk. Ik denk dat ze in Scandinavië het wel als A-merk zien. Hun arctische winterbanden en spijkerbanden worden goed verkocht. In NL is het wat minder bekend. Zelf geen ervaring met het merk. Ik had Michelin spijkerbanden, deden het in ieder geval prima.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar vallen ze onder A-merk banden (rubber) als je er spijkers inslaat?
Voor mij staat het idd niet bekend als A-merk iddquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen idee, reageerde op de afkomst van het merk. Ik denk dat ze in Scandinavië het wel als A-merk zien. Hun arctische winterbanden en spijkerbanden worden goed verkocht. In NL is het wat minder bekend. Zelf geen ervaring met het merk. Ik had Michelin spijkerbanden, deden het in ieder geval prima.
In het winterbanden/nordic segment zijn ze dat wel. Ze zijn voor een aantal BMW types de OEM leverancier dat wordt je niet zomaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor mij staat het idd niet bekend als A-merk idd
Firestone is overgenomen door Bridgestone. Zover ik weet maken zij ook nog steeds banden onder deze naam.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:07 schreef daNpy het volgende:
Firestone is het B-merk van Vredestein. Vredestein zelf is geen B-merk in mijn ogen. Winterbanden van Vredestein zijn érg goed op lichte auto's.
Hankook ook niet, die hebben erg goede banden in het programma.
Uniroyal is zo'n merk wat geen grip heeft. En verder hebben we het over Aziatische shitzooi als Maxxis, Wanli, Nokian, Star performer etc Die zijn leuk als achterbanden om mee te driften, maar dat is het dan ook wel.
Was ook wel te merken. In sneeuw wel ok, maar op natte modderige wegen echt waardeloos.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
En toch vaak een stukje goedkoper dan Continental, Michelin en dergelijken.
Ik stel mijn mening bijquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:01 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
In het winterbanden/nordic segment zijn ze dat wel. Ze zijn voor een aantal BMW types de OEM leverancier dat wordt je niet zomaar.
https://www.tyrereviews.c(...)Winter-Tyre-Test.htm
Huh, is dat al lang? Want dat had ik nog nergens gelezen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
Firestone is overgenomen door Bridgestone. Zover ik weet maken zij ook nog steeds banden onder deze naam.
1988.... toen kon je nog niet lezen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik stel mijn mening bij
[..]
Huh, is dat al lang? Want dat had ik nog nergens gelezen.
Ja, da's best lang iddquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:20 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
1988.... toen kon je nog niet lezen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Firestone_Tire_and_Rubber_Company
Dat wil overigens ook niet alles zeggen, ik heb nog niet zolang geleden een Volvo V70 gekocht met Achilles (model ATR) banden erop en die waren echt totaal waardeloos. Ben echt stomverbaasd om te lezen dat die rommel blijkbaar eigendom is van Michelin Ze zijn kort na aanschaf van de auto overigens vervangen door echte Michelin banden, dus ze hebben er goed aan verdiendquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, da's best lang idd
Bedankt voor de info, heb er eens in ingekeken en het is best interessant
Die overname is van 2019 ik denk niet dat Michelin de productie van zo'n fabriek zo snel naar z'n hand kan zetten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat wil overigens ook niet alles zeggen, ik heb nog niet zolang geleden een Volvo V70 gekocht met Achilles (model ATR) banden erop en die waren echt totaal waardeloos. Ben echt stomverbaasd om te lezen dat die rommel blijkbaar eigendom is van Michelin Ze zijn kort na aanschaf van de auto overigens vervangen door echte Michelin banden, dus ze hebben er goed aan verdiend
Volgens die link die ik postte zijn alle B- (of C- etc) merken eigendom van 1 van de grote 5.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat wil overigens ook niet alles zeggen, ik heb nog niet zolang geleden een Volvo V70 gekocht met Achilles (model ATR) banden erop en die waren echt totaal waardeloos. Ben echt stomverbaasd om te lezen dat die rommel blijkbaar eigendom is van Michelin Ze zijn kort na aanschaf van de auto overigens vervangen door echte Michelin banden, dus ze hebben er goed aan verdiend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |