quote:Niet ?
Op dinsdag 21 januari 2003 11:09 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Nee, lang leve de informatietechnologie, de jeugd doet ook helemaal niets verkeerd met een mobieltje.
quote:Het gaat iet alleen over school, ik noemde dat als voorbeeld, natuurlijk spelen wij computerspelletjes, niets mis mee in mijn ogen. Wat jij zegt over te weinig tijd aan andere zaken is niet waar, absoluut niet. Bijna iedereen op jongere leeftijden gaat gewoon dagelijks naar school, maakt huiswerk, computert wat en kijkt wat tv. Combinatie van deze vier = gewone werkdag. Mijns inzien wordt de tijd daar wel over verdeeld.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:10 schreef RogerWilco het volgende:[..]
owkee. Je betoog was al raar maar nu snap ik het helemaal.
de jeugd doet net als vroeger niks aan school en vermaakt zich op andere manieren.
Waar dat vroeger Spelletjes als Mortal Kombat II was is dat nu Mortal Kombat 989
quote:Ach rot toch op met die kankerjeugd! Een stel slappe papzakken zijn het geworden. Regent het een keertje, dan vlucht ineens iedereen de bus in naar school. Hagel, storm, bliksem... allemaal prima, maar wij gingen met de fiets naar die kutschool.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:02 schreef Infinity123 het volgende:
Voor eens en voor altijd, de jeugd is ok.
En denk maar niet dat je dan fijn tot zonsopkomst in de kroeg kon hangen. 23:00 dan ging het dicht en ging je slapen. En niet bij je vriendin! Nee, je mocht godverdomme blij zijn als je een beetje kon frunniken in een donkere krocht ergens op straat...
En denk ook maar niet dat je zo'n keuze had aan drank. Bier, Wijn en Fris en daar moest je het mee doen. Geen Breezers, Smirnoffs, Passoa's en allerhande andere KUTmixjes die ze tegenwoordig hebben.
Verwende hoerekutjeugd!
quote:Oh ja, met die kut DJ Cat.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Dr was best wat op TV: op zaterdagochtend tekenfilms. Dat was het enige ja! En daar keek je de hele week naar uit! En daar moest je godverdomme nog om 6 uur 's ochtends je nest voor uit ook
quote:Das dan fijn, maar wat is er verkeerd aan om te op te bellen.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:12 schreef RogerWilco het volgende:[..]
Niet ?
Ik mocht vroeger even snel bellen om te kijken of iemand thuis was.
Dan kon ik ophangen en aar hem/haar toelopen/fietsen om met haar te praten.
quote:En nu komt ie: Als iemand niet thuis was... dan hield het op!
Op dinsdag 21 januari 2003 11:12 schreef RogerWilco het volgende:Ik mocht vroeger even snel bellen om te kijken of iemand thuis was.
Geen pieper, buzzer of GSM om naar te bellen/piepen/SMS-en.
Het hield gewoon... op! Hij was er niet, dus pech. Niet te bereiken
.
En wat later...
Sigaretten waren 1 gulden 75 en dat vonden we duur.
Hans en Grietje was er nog en Belle Amie op Scheveningen ![]()
Scheveningen, ach ja aankomend vanaf de Badhuisweg kon je de zee zien, de zee!!
Dat prachtige Kurhausplein toen......
En dan langs de oude Palace Promenade de Boulevard op, even een blik werpend in de hel van het toenmalige Hommerson.
Ach ja ...mooi was die tijd
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 21-01-2003 11:19]
quote:Inderdaad... en dan had je Paula Abdul die daar een leuk liedje van had gemaakt. En dat was dan hét lekkere wijf van die tijd. Wenkbrauwen als grasduinen, maar beter kon je het niet krijgen!
Op dinsdag 21 januari 2003 11:15 schreef X-Ray het volgende:
Oh ja, met die kut DJ Cat.
En als je een nummer leuk vond, dan had je maar te wachten tot het een keer op de radio of op tv kwam. Cyberchoice? Rot een kuteind op! Je had maar te slikken wat ze voorschotelden. Om nog maar te zwijgen over dat kutinternet met die kutmp3's. Effe snel KaZaA'en? Je mocht blij zijn als je iemand kende die toevallig het nummer had opgenomen van de radio of tv en je toevallig wist hoe je twee cassetterecorders aan elkaar kon koppelen.
En dan zeikt de jeugd nu over de kwaliteit... 'ja dit liedje is maar 128Kbit'... OPHOEREN! Je mocht blij zijn als je een nummer had waar niet in geluld werd en waar je nog enigszins de melodie uit kon halen.
Stel postnatale kutmietjes!
quote:Wat is er verkeerd aan om niet nat te willen worden, wat is er verkeerd aan met een taxi gaan stappen, wat is verkeerd aan het mixen van drankjes om ze lekkerder te maken?
Op dinsdag 21 januari 2003 11:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Ach rot toch op met die kankerjeugd! Een stel slappe papzakken zijn het geworden. Regent het een keertje, dan vlucht ineens iedereen de bus in naar school. Hagel, storm, bliksem... allemaal prima, maar wij gingen met de fiets naar die kutschool.
Met de taxi op stap? Flikker toch op! Met -10 gingen we met de fiets 10 kilometer verderop op stap. En denk maar niet dat je van die Goretex winddichte jassen had die ook nog ademen! Nee, je had 30 minuten nodig om 40 lagen wol aan te trekken waarmee je ook nog eens natbezweet de kroeg in kwam. En dan moest je die 40 lagen ook nog eens uitdoen anders was het helemaal om kapót te gaan. En denk maar niet dat je vanaf je 12e al elke zaterdag knakenzat de kroeg uit kwam gekropen... je mocht blij zijn als je op je 16e eens op stap MOCHT van je ouders... mocht ja, kutjong! Want tot die tijd had je maar te luisteren naar je ouders.En denk maar niet dat je dan fijn tot zonsopkomst in de kroeg kon hangen. 23:00 dan ging het dicht en ging je slapen. En niet bij je vriendin! Nee, je mocht godverdomme blij zijn als je een beetje kon frunniken in een donkere krocht ergens op straat...
En denk ook maar niet dat je zo'n keuze had aan drank. Bier, Wijn en Fris en daar moest je het mee doen. Geen Breezers, Smirnoffs, Passoa's en allerhande andere KUTmixjes die ze tegenwoordig hebben.Verwende hoerekutjeugd!
NIETS!!!
Jullie hebben een grote invloed op de jeugd, zoals je zelf zegt negatief. Denk je nou echt dat iemand van 17/18 jaar de breezer heeft uitgevonden? Nee, dat doen oudere mensen om het aan de jeugd te verkopen.
Jullie doen net alsof jullie de beste zijn, alsof jullie alles goed doen. VERGEET HET MAAR. Als de jeugd slap is, zijn jullie dat ook, jullie leven van de jeugd en wij van jullie. Je wordt er niet hard van door de hagel te fietsen, alleen chagrijnig.
quote:Ik heb genoeg contact met jeugdigen (8-16 jr) om te kunnen concluderen dat de verpaupering helaas een feit is van deze bio-/voorkauwmaatschappij.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:07 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Wij kweken geen watjes in Nederland, ouders van kinderen geven gewoon veel om hun kroos, gek hè, dat ze bezorgd zijn. En we krijgen helemaaaaaaaal niet alles hapklaar voorgeschoteld. De jeugd besteedt over het algemeen veel tijd aan school (om maar eens iets te noemen) i.r.t. andere zaken. Mag je eens een dagje meedraaien, dan piep je wel anders, klaarblijkelijk heb je weinig contact met jeugdigen.
Toen ik een jaar of 11 was dacht ik nog niet aan breezers / korte rokjes en stappen (over bezorgd gesproken), maar kon ik mij heel goed vermaken met MS-DOS 3.31 en / of technisch LEGO!! Nu kom ik zelf heel veel in jongerencentra (door het hele land) en daar tref ik dan zeer depressieve huilkinderen van 11-12 jaar aan die praten over problemen zoals ik die alleen ken bij volwassenen. Kom op man.. LEEF JE JEUGD !!! volwassen 'doen' kan altijd nog.
Nu is het aan jullie om het tegendeel te bewijzen! succes.
quote:Precies, dan moest je maar in je eentje voetballen! En niet op de computer, nee, met een echte bal. En als het KUTweer was, dan hield het ook op! Dan ging je maar weer met Lego spelen of gewoon in de regen voetballen. Maar nee hoor, tegenwoordig moet het allemaal binnen achter de computer... nou zeg, wat een inspanning zo'n LAN-party.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:17 schreef X-Ray het volgende:
Het hield gewoon... op! Hij was er niet, dus pech. Niet te bereiken.
quote:Hartstikke tof, maar nu is dat anders, accept it. Het idee komt van professoren die jarenlang er aan gewrkt hebben, de jeugd zal zoiets niet verzinnen. Ze benutten alleen de beschikbare mogelijkheden.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:17 schreef X-Ray het volgende:[..]
En nu komt ie: Als iemand niet thuis was... dan hield het op!
.
Geen pieper, buzzer of GSM om naar te bellen/piepen/SMS-en.
Het hield gewoon... op! Hij was er niet, dus pech. Niet te bereiken
.
quote:Nogmaals, want je WIL hetn iet zien: WAT IS ER MIS MET MODERNE APPARATUUR EN DE JEUGD DIE DAAR GEBRUIK VAN MAAKT. EVENALS LEKKERE MIXJES EN LIEFDE VAN OUDERS.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Precies, dan moest je maar in je eentje voetballen! En niet op de computer, nee, met een echte bal. En als het KUTweer was, dan hield het ook op! Dan ging je maar weer met Lego spelen of gewoon in de regen voetballen. Maar nee hoor, tegenwoordig moet het allemaal binnen achter de computer... nou zeg, wat een inspanning zo'n LAN-party.
quote:Dat jullie dat allemaal wél hebben en dan NOG gaan zitten zeiken als een stel k*nkermietjes dat jullie het o zo zwaar hebben!
Op dinsdag 21 januari 2003 11:19 schreef Infinity123 het volgende:
Wat is er verkeerd aan om niet nat te willen worden, wat is er verkeerd aan met een taxi gaan stappen, wat is verkeerd aan het mixen van drankjes om ze lekkerder te maken?
quote:Zat jij wel 'es alleen thuis op woensdagmiddag terwijl het regende? En dat je dan van je moeder je vriendje op mocht bellen maar dat je zn kutmoeder aan de lijn kreeg die zei dat 'ie naar muziekles was of judo of zwemles en dat je dus maar weer in je eentje aan je kut-LEGO-bouwwerk verder kon?
Op dinsdag 21 januari 2003 11:21 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Hartstikke tof, maar nu is dat anders, accept it. Het idee komt van professoren die jarenlang er aan gewrkt hebben, de jeugd zal zoiets niet verzinnen. Ze benutten alleen de beschikbare mogelijkheden.
Nou? Nou?
quote:Je hoort noooooit een jeugdig persoon zeggen dat hij het o zo zwaar heeft. Je hoort wel een verweer op wat de ouderen zeggen, dat ze zo verwend zijn en geen ene fuck uitvoeren, dat hoor je wel. En als ze dan zeggen dat het allemaal wel meevalt en ze best hard werken, dan hoor je die ouderen weer zeiken dat de jeugd klaagt. Ik heb daar ook schoon genoeg van.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:23 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat jullie dat allemaal wél hebben en dan NOG gaan zitten zeiken als een stel k*nkermietjes dat jullie het o zo zwaar hebben!
Griep? Tachtig pillen krijg je in je strot gedouwd en binnen een uur ben je er weer... wij moesten 3 dagen uitzieken, zweten en hallucineren in bed totdat je ineens 3 of 4 kilo minder woog.
quote:Ja, regelmatig.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:24 schreef Tijn het volgende:[..]
Zat jij wel 'es alleen thuis op woensdagmiddag terwijl het regende? En dat je dan van je moeder je vriendje op mocht bellen maar dat je zn kutmoeder aan de lijn kreeg die zei dat 'ie naar muziekles was of judo of zwemles en dat je dus maar weer in je eentje aan je kut-LEGO-bouwwerk verder kon?
Nou? Nou?
quote:Dan weet je dus waar we het over hebben
Op dinsdag 21 januari 2003 11:26 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Ja, regelmatig.
Wat is het probleem dan nog?
quote:Misschien het missen van REAL LIFE contact met mensen in plaats van MSN-contacts. Moderne apparatuur is er om ons leven aangenamer te maken, niet om de omgang / sociale controle weg te nemen.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:23 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Nogmaals, want je WIL hetn iet zien: WAT IS ER MIS MET MODERNE APPARATUUR EN DE JEUGD DIE DAAR GEBRUIK VAN MAAKT. EVENALS LEKKERE MIXJES EN LIEFDE VAN OUDERS.
Nog een praktisch puntje : "dat zwarte aangebrande vlees van de barbeque kun je gewoon opeten" .. .denk daar maar eens over na.
quote:Jouw vader heeft gelijk, joh!
Op dinsdag 21 januari 2003 11:26 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Je hoort noooooit een jeugdig persoon zeggen dat hij het o zo zwaar heeft. Je hoort wel een verweer op wat de ouderen zeggen, dat ze zo verwend zijn en geen ene fuck uitvoeren, dat hoor je wel. En als ze dan zeggen dat het allemaal wel meevalt en ze best hard werken, dan hoor je die ouderen weer zeiken dat de jeugd klaagt. Ik heb daar ook schoon genoeg van.
quote:Idd, hij respecteert ons om wie we zijn en laat ons onze taken doen en hij zijn eigen.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:28 schreef milagro het volgende:[..]
Jouw vader heeft gelijk, joh!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |