abonnement Unibet Coolblue
pi_195468499
Ik vroeg me zo eens af, stel dat je gaat parkeren naast een andere auto en plots doet man of vrouw zijn deur open en je beschadigt zowel jouw auto als die van hem/haar.
Wie is er nu in principe fout?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:41:06 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_195468526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:39 schreef Antaris het volgende:
en plots doet man of vrouw zijn deur open en je beschadigt zowel jouw auto als die van hem/haar.

Dit is tegenstrijdig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195468533
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:39 schreef Antaris het volgende:
Ik vroeg me zo eens af, stel dat je gaat parkeren naast een andere auto en plots doet man of vrouw zijn deur open en je beschadigt zowel jouw auto als die van hem/haar.
Wie is er nu in principe fout?
als diegene met de kapotte deur een temperamentvolle man is? dan krijg je veeeeel geschreeuw enzo en dreigementen en wellicht kan hij ook mes trekken
pi_195468534
Lijkt me dat die andere persoon altijd schuldig is. Als ik me voorstel dat ik gewoon rijd en iemand gooit de deur open en ik kan niet meer ontwijken dan is dat die persoon zijn schuld. Is niet iets als 'van achter aanrijden en daarom zelf schuldig' ofzo mag ik hopen..

Als je ernaast staat om in te parkeren en die persoon doet de deur open dan hetzelfde lijkt me..
pi_195469168
Parkeren is een bijzondere handeling, maar je moet sowieso altijd uit je doppen kijken voor je een deur opent.
Als een fietser tegen jouw openzwaaiende deur klapt, heb je ook schuld, dus het lijkt me dat dat ook geldt bij een parkerende auto.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195469622
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:14 schreef Jordy-B het volgende:
Parkeren is een bijzondere handeling, maar je moet sowieso altijd uit je doppen kijken voor je een deur opent.
Als een fietser tegen jouw openzwaaiende deur klapt, heb je ook schuld, dus het lijkt me dat dat ook geldt bij een parkerende auto.
Het is puur hypothetisch, ik vraag me af hoe het wettelijk geregeld is.
pi_195470297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:39 schreef Antaris het volgende:

[..]

Het is puur hypothetisch, ik vraag me af hoe het wettelijk geregeld is.
Niet.

In principe begaat degene die de deur opent zonder te kijken, een onrechtmatige daad en kan aansprakelijk gesteld worden voor de schade. Tegelijk rijdt de parkerende auto tegen een andere auto aan en kan aansprakelijk gesteld worden voor diens schade.

In de praktijk draagt volgens mij ieder zijn eigen schade en laat je eventuele verzekeringsmaatschappijen de boel uitvechten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195471349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:41 schreef possetje het volgende:

[..]

als diegene met de kapotte deur een temperamentvolle man is? dan krijg je veeeeel geschreeuw enzo en dreigementen en wellicht kan hij ook mes trekken
Dan ben je al veel te laat, meteen hoeken en daarna praten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195752792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:39 schreef Antaris het volgende:
Ik vroeg me zo eens af, stel dat je gaat parkeren naast een andere auto en plots doet man of vrouw zijn deur open en je beschadigt zowel jouw auto als die van hem/haar.
Wie is er nu in principe fout?
Jij die ander staat stil
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195752953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:52 schreef vipergts het volgende:

[..]

Jij die ander staat stil
Je moet eerst kijken of je veilig de deur kan openen, voordat je hem daadwerkelijk opent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195753368
Sommige mensen openen eerst de deur en kijken daarna. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')