Dat lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo veel netter, omdat je dan de spruitjeslucht al meer richting slaapkamers blaast. Verder een moeilijkere constructie met grotere kans op lekkage.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Plankje55 het volgende:
Nog los van de regels, kan je niet door het dak van de uitbouw? Dat lijkt me netter dan de spruitjeslucht op 2 meter hoog uit de gevel te blazen.
Je benoemt eerst iets dat waarschijnlijk ergens op gebaseerd is (regels? voorschriften?), om te vervolgen met '..maar schijnbaar zijn er geen eisen als x...'. Ik zou verwachten dat de voorschriften van 1, ook casus 2 beschrijven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:20 schreef Glider76 het volgende:
Tbv de afzuigkap voor de nieuwbouw woning van mijn moeder hadden we bedacht de afvoer van de afzuigkap via de achtergevel naar buiten te brengen.
Het betreft een woning met een uitbouw van 1,2 meter. Beide buren hebben geen uitbouw.
Nu is het zo dat de afvoer op deze wijze toch wel dicht bij de erfgrens zal komen en hier mogelijk toch problemen mee komen met de buren.
Ik kan niet precies de juiste regels hiervoor vinden. Als de afvoer in de richting van de buren zou blazen geldt een minimale afstand van 2 meter, maar schijnbaar zijn er geen eisen als de afvoer op je eigen perceel blaast.
Afaik zijn hier hoogstens voorschriften voor van het kaliber 'in het geval van nieuwbouw geldt X' (Bouwbesluit kan ik me voorstellen). Afaik gelden er geen regels voor afstand tot erfgrens bij een afvoer welke niet naar de buren toewijst (bron: bevinding van onze rij huizen. Jaren '30 woningen die rond '95 uitgebouwd zijn bij de keuken toen de huizen nog sociale huur waren. Deze uitbouwen zijn gedaan door een aannemer nu kooklucht-afvoer ca. 30cm bij erfgrens vandaan.quote:Ook is mij niet helemaal duidelijk of deze regels ook voor de afzuigkap van de keuken geldt, zoiezo wel voor rookgasafvoeren zoals cv ketel of luchtverversings ventilatie.
Wie weet hoe dit is geregeld? Het is wel bepalend voor het type afzuigkap wat je uitkiest en de duidelijke voorkeur is gewoon naar buiten toe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef asdqert het volgende:
Onze buurvrouw is Peruaans en kookt soms met een soort dynamiet-kruiden waar je ogen nog net niet van gaan wateren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |