abonnement Unibet Coolblue
pi_195433106
Hallo
Ik zou mijn oliepan (carterpan) moeten vervangen gaat dit zonder de uitlaat of de Katalysator te moeten los maken of verwijderen bij een peugeot 207 CC bj 2009 1.6 HDI 80kw?
De foto is gewoon van internet niet originele zelfgenomen foto.

zijn dit juiste onderdelen voor een peugeot 207 CC bj 2009 1.6 HDI 80kw?

https://www.mister-auto.be/fl/oliecarter/van-wezel/0925071/
https://www.mister-auto.be/fl/carterplug/metalcaucho/02929/

welke silicoonpakking is best het best?
https://www.onderdelenshop24.com/7250357-ajusa
https://www.onderdelenshop24.com/12772150-elring

Verder ben ik ook opzoek achter schroeven voor de motor beschermplaat onderaan dit zijn schroeven om in metaalplaatje te draaien, weet er iemand hoe dit noemt ?
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:49:14 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195433483
De vragen over de onderdelen zou ik domweg even in een mailtje naar die site sturen, dan heb ja ws morgen antwoord, en de 'schroeven' waar je naar zoekt zijn parkers, wel- of niet zelfborend, naar gelang er al gaatjes zitten of niet. Als je zelfborende neemt, neem dan iets met een boutkop, ipv een kruiskoppie ofzo, dat scheelt een hoop AUW! roepen en gevloek.

:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195433589
Hoi Tommy, Ik zou je als tip willen meegeven dat er FB-groepen zijn voor oa 207 bezitters. Daar vind je stukken sneller mensen die er verstand van juist precies deze automodel hebben en misschien zelfs nuttige tips hebben. En wat betreft merkjes kit: Elring is goed merk. Die andere ken ik niet.

Ik noem trouwens die schroeven zelftappende parkerschroeven. Men begrijpt meestal wat ik bedoel.

Als ik zo naar je foto kijkt lijkt je carterpan vrij van obstakels te zijn en kan je hem zo los maken. (uiteraard wel eerst de olie aftappen).
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:58:14 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195433699
Oh, en vwb de montage, denk ik dat alles wel kan blijven zitten.. zorg voor doeken en remmenreiniger (NIET op draaiende delen of in het blok spuiten)..

Mocht je twijfelen of het lukt niet, kun je dat flexi stuk losgooien, da's een holle klem zo te zien, daar zit een conische ring in die kun je hergebruiken. Die bouten gaan vaak stuk met losmaken, zorg voor een nieuwe klem als je denkt dat hij los moet, ik vervang ze sowieso meestal als ik ze losmaak voor die paar euro. Potje Gun Gum kan ook geen kwaad om bij de hand te hebben, een beetje op die ring voor je hem terugzet en hij is 200% dicht.

Leuk DHZ klusje, prima zelf te doen.

Maak effe een toffe repo :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195433742
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
Oh, en vwb de montage, denk ik dat alles wel kan blijven zitten..
Ik twijfel nu, rechts van de carterpan zie je de flex uitlaatpijp zitten, ik weet niet of hij bij alle boutjes van carterpan kan. Maar je schreef het zelf al: anders ff losgooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2020 22:00:59 ]
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:15:05 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195433990
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:00 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Ik twijfel nu, rechts van de carterpan zie je de flex uitlaatpijp zitten, ik weet niet of hij bij alle boutjes van carterpan kan. Maar je schreef het zelf al: anders ff losgooien.
Als je een beetje spullen hebt krijg je hem wel los.. moet je overal recht voor, kan er wel eens wat in de weg zitten.. Trial and error.. eerst proberen, dan plan B, geeft niet, als je maar voorbereid bent op wat er zou kunnen gebeuren. Niet zelden eindigen klussen met plan D. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195434188
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je een beetje spullen hebt krijg je hem wel los.. moet je overal recht voor, kan er wel eens wat in de weg zitten.. Trial and error.. eerst proberen, dan plan B, geeft niet, als je maar voorbereid bent op wat er zou kunnen gebeuren. Niet zelden eindigen klussen met plan D. :+
aan de boutjes kan je , ik vraag me alleen af of de oliepan voldoende kan opschuiven naar de riem zodat deze vanonder de uitlaat kan zodat ik niet de Katalysator moet los maken of verwijderen
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:30:13 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195434304
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:23 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

aan de boutjes kan je , ik vraag me alleen af of de oliepan voldoende kan opschuiven naar de riem zodat deze vanonder de uitlaat kan zodat ik niet de Katalysator moet los maken of verwijderen
Voor zover ik zo kan zien, kan hij een stuk vertikaal zakken, dan komt hij op de uitlaat en dan kantel je hem er zo onderuit. ik zie het probleem niet.. en nogmaals, anders gooi je de uitlaat effe los, en zorg dat je een nieuwe klem en uitlaatpasta hebt.. . Kan weinig mis gaan, behalve dat je misschien een beetje olie in je onderbroek krijgt als je hem niet eerst aftapt. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195434470
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Voor zover ik zo kan zien, kan hij een stuk vertikaal zakken, dan komt hij op de uitlaat en dan kantel je hem er zo onderuit. ik zie het probleem niet.. en nogmaals, anders gooi je de uitlaat effe los, en zorg dat je een nieuwe klem en uitlaatpasta hebt.. . Kan weinig mis gaan, behalve dat je misschien een beetje olie in je onderbroek krijgt als je hem niet eerst aftapt. :)
haha dat zou kunnen van die olie!!
Zo ring hoe heet dit ?
Kan ik de bouten nog opnieuw gebruiken waarmee de oliepan vast zit ?
pi_195434556
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:39 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

haha dat zou kunnen van die olie!!
Zo ring hoe heet dit ?
Kan ik de bouten nog opnieuw gebruiken waarmee de oliepan vast zit ?
Die bouten van de carterpan kan je hergebruiken, maar de aftapbout heeft een koperen ring om af te dichten, elke keer dat hij vastgedraaid wordt ie dunner, het is een goed idee om deze ring meteen te vernieuwen want je wilt natuurlijk niet dat hij gaat lekken. Welke maat je precies moet hebben kan je beter aan ofwel verkoper ofwel fbgroep vragen.
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:44:25 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195434557
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:39 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

haha dat zou kunnen van die olie!!
Zo ring hoe heet dit ?
Kan ik de bouten nog opnieuw gebruiken waarmee de oliepan vast zit ?
Lees post nummer 4 nog eens goed door.

Boutjes kun je hergebruiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195447802
Ik denk dat het gedeelte uitlaat er wél onderweg moet.
Simpelweg losschroeven en opzij schuiven zal niet gaan want in het carter hangt hoogstwaarschijnlijk nog de aanzuigbuis van de oliepomp.

Edit: Terugkijkend naar het plaatje zit de uitlaat toch meer naar de zijkant dan ik had onthouden. Dus wellicht klopt mijn praatje tóch niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')