Maar je weet dat het aantal besmettingen weer oploopt zo gauw je maatregelen afschaalt. Dus je zult toch eerst weer terug moeten in de richting van 100-200 besmettingen per dag voordat je het weer een tijdje wat meer kan loslaten - en daarbij accepteert dat de r0 opnieuw boven de 1 komt.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sturen op de r0, oftewel een dalende lijn. En niet op het absolute aantal.
Klopt, we moeten nog wel lang doen met deze maatregelen, dus ga van uit dat deze maatregelen in oktober weer worden verlengd tot 3 weken extra.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar je weet dat het aantal besmettingen weer oploopt zo gauw je maatregelen afschaalt. Dus je zult toch eerst weer terug moeten in de richting van 100-200 besmettingen per dag voordat je het weer een tijdje wat meer kan loslaten - en daarbij accepteert dat de r0 opnieuw boven de 1 komt.
Ik durf dat nog niet te zeggen hoor. Ik denk dat Rutte (en met name De Jonge) er veel aangelegen is om de verantwoordelijkheid zsm weer bij de burgemeesters te leggen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, we moeten nog wel lang doen met deze maatregelen, dus ga van uit dat deze maatregelen in oktober weer worden verlengd tot 3 weken extra.
Ik denk dat we met de huidige set aan maatregelen (en de intentie om zwakkeren niet af te schermen) gewoon zo doorhinkelen naar het vaccin toe.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik durf dat nog niet te zeggen hoor. Ik denk dat Rutte (en met name De Jonge) er veel aangelegen is om de verantwoordelijkheid zsm weer bij de burgemeesters te leggen.
Ik zie juist steeds meer mensen zich houden aan de maatregelen, dan moet ik me toch een legendarisch lage R krijgen hier in de buurtquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat zal wel, maar de tendens in het land is gewoon duidelijk: te veel mensen houden zich te slecht/niet aan de maatregelen en derhalve krijg je de R niet genoeg naar beneden.
Heb ik ook met een dieet, ik verwacht eigenlijk al veel resultaat in 3 dagenquote:Op zondag 4 oktober 2020 19:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik zie juist steeds meer mensen zich houden aan de maatregelen, dan moet ik me toch een legendarisch lage R krijgen hier in de buurt
Is simpelweg nog te vroeg om te zeggen en persoonlijke anecdotes of enkele situaties die door de media belicht worden spelen alleen maar de doemdenkers in de hand. Als je niet inziet dat je na vijf dagen geen conclusie moet trekken over iets dat pas na ~twee weken effect laat zien en pas na drie weken geëvalueerd wordt, dan weet ik het ook niet meer
Het aantal besmettingen moet omlaag. Als dat met de huidige set maatregelen niet lukt, dan moet het dus strenger. Zo ingewikkeld is dat heus niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:15 schreef groenen het volgende:
Vreemde reflex hebben de users hier toch.
Mensen houden zicht niet aan de maatregelen (lees: geen draagvlak), dus meer maatregelen is de oplossing.
Nee hoor, als de maatregelen nog strenger worden houden mensen zich er nog steeds niet aan, als je niet kan beargumenteren waarom het nodig is.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen moet omlaag. Als dat met de huidige set maatregelen niet lukt, dan moet het dus strenger. Zo ingewikkeld is dat heus niet.
En als je geen strengere maatregelen wil, dan moet je je aan de afspraken houden.
Moedeloos voorwaarts.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat we met de huidige set aan maatregelen (en de intentie om zwakkeren niet af te schermen) gewoon zo doorhinkelen naar het vaccin toe.
Of andere maatregelen. Als dit niet werkt, waarom zou meer van hetzelfde dan wel werken?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen moet omlaag. Als dat met de huidige set maatregelen niet lukt, dan moet het dus strenger. Zo ingewikkeld is dat heus niet.
En als je geen strengere maatregelen wil, dan moet je je aan de afspraken houden.
Het kwartje moet toch een keer gaan vallen. Bij hoeveel besmettingen, opnames en dooien zouden mensen wel snappen wat de bedoeling is dan?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:20 schreef groenen het volgende:
[..]
Nee hoor, als de maatregelen nog strenger worden houden mensen zich er nog steeds niet aan, als je niet kan beargumenteren waarom het nodig is.
In de andere provincies zie ik bij opnames nog steeds vrij lage dagelijkse cijfers. Is het alleen daar een probleem?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:25 schreef Elan het volgende:
Nou ben benieuwd hoe lang we dit volhouden tot algehele lockdown.
M'n ma werkt in het Maasstad en zegt dat er maandag grootschalige landelijk overleg is tussen verschillende ziekenhuizen omdat het echt heel slecht gaat. Men is constant aan het schuiven met patiënten en 70% van de reguliere zorg is sinds vanmorgen afgeschaald, alleen de meest urgente gevallen kunnen nog direct geholpen worden. Ook is de Covid-afdeling alweer bijna vol, die gaat waarschijnlijk maandag uitgebreid worden.
Zullen we eens beginnen met eenduidige communicatie? Met de huidige communicatiestrategie is het niet verwonderlijk dat men het allemaal met een korreltje zout neemt hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het kwartje moet toch een keer gaan vallen. Bij hoeveel besmettingen, opnames en dooien zouden mensen wel snappen wat de bedoeling is dan?
Ik vind héél veel van het beleid. Maar niet onduidelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:26 schreef Ven1972 het volgende:
Wat ik van bepaalde users lees, vreemde reflexen en zo, Overal in Nederland gaat helaas niet vlekkeloos met maatregelen opvlogen. Niet alleen jongeren, 30+ of 40+ maar ook oudere mensen zijn ook zelf schuldig aan negeren van de maatregelen... Het is gewoon te wijten aan wirwar aan onduidelijkheden van de maatregelen die door de overheid is ingesteld.... zeker over de grootte van de groepen binnenkamers... De kerken zijn hoe dan ook uitgezonderd van 30 personen-maatregel, mag met gezondheidscheck en goede ventilatie meer dan 30 mensen ontvangen voor een dienst te volgen.
Ik vind dat er überhaupt nogal makkelijk de schuld bij de bevolking wordt gelegd.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:26 schreef Ven1972 het volgende:
Wat ik van bepaalde users lees, vreemde reflexen en zo, Overal in Nederland gaat helaas niet vlekkeloos met maatregelen opvlogen. Niet alleen jongeren, 30+ of 40+ maar ook oudere mensen zijn ook zelf schuldig aan negeren van de maatregelen... Het is gewoon te wijten aan wirwar aan onduidelijkheden van de maatregelen die door de overheid is ingesteld.... zeker over de grootte van de groepen binnenkamers... De kerken zijn hoe dan ook uitgezonderd van 30 personen-maatregel, mag met gezondheidscheck en goede ventilatie meer dan 30 mensen ontvangen voor een dienst te volgen.
quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:26 schreef Ven1972 het volgende:
Meer dan bij de RIVM en het kabinet?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat er überhaupt nogal makkelijk de schuld bij de bevolking wordt gelegd.
De overheid heeft ook de nodige fouten gemaakt, maar het zijn toch echt de mensen die het moeten doen - en dat weigeren. We weten allemaal bij wie de tweede golf begonnen is.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat er überhaupt nogal makkelijk de schuld bij de bevolking wordt gelegd.
Vooral in de grote steden eigenlijk. Maar ziekenhuizen in andere regio's moeten daardoor ook afschalen of uitstellen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de andere provincies zie ik bij opnames nog steeds vrij lage dagelijkse cijfers. Is het alleen daar een probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |