abonnement Unibet Coolblue
pi_195428981
Het beleid van ramen open en jas aan op scholen en mondkapjes op. Hoe denken jullie erover?

Broeinest bacteriën of juist goed? :{

Ik vind het schrikbarend en mij lijkt het corona juist te bevorderen.
pi_195429146
Jassen zijn bacteriën bommen
U MAD?
pi_195429282
Ramen open? Dat is in veel "moderne" scholen onmogelijk gemaakt, helaas.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195429359
Scholen dicht 14.gif
pi_195430342
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:45 schreef Socios het volgende:
Scholen dicht 14.gif
Hybride lessen
pi_195430376
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:24 schreef ManianMan het volgende:
Het beleid van ramen open en jas aan op scholen en mondkapjes op. Hoe denken jullie erover?

Broeinest bacteriën of juist goed? :{

Ik vind het schrikbarend en mij lijkt het corona juist te bevorderen.
Ik vind dat de schoolbesturen allang iets hadden moeten regelen qua halve klassen en gedeeltelijk hybride lessen of alleen nog hybride lessen.

Belachelijk dat ze dit gewoon door laten gaan.
pi_195430377
Hier is de school dicht vanwege een corona geval bij de leerkrachten.
pi_195430396
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:24 schreef ManianMan het volgende:
Het beleid van ramen open en jas aan op scholen en mondkapjes op. Hoe denken jullie erover?

Broeinest bacteriën of juist goed? :{

Ik vind het schrikbarend en mij lijkt het corona juist te bevorderen.
Scholen willen ze pas als allerlaatst aanpakken.
pi_195430543
Juist dan krijg je wel de gewone griep/verkoudsheidsvirussen te pakken vanwege de tocht, bij tocht gaat je weerstand omlaag

Jassen zijn gemaakt om mee te lopen, als je de hele dag stilzit krijg je het echt koud bij de benen omdat je niet beweegt, een spijkerbroek is dan onvoldoende.

Komt bij moderne scholen zijn volledig aangewezen op het ventilatiesysteem omdat ramen niet open kunnen omdat de WTW dan verstoort wordt.

We slaan behoorlijk door met ze allen de verkoudheidsvirussen en griep wordt ook aangezien als Corona.
Maatregelen zijn OK zoals 1,5mtr en eventueel mondkapjes maar we moeten niet doorslaan.
pi_195430808
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:24 schreef ManianMan het volgende:
Het beleid van ramen open en jas aan op scholen en mondkapjes op. Hoe denken jullie erover?

Broeinest bacteriën of juist goed? :{

Ik vind het schrikbarend en mij lijkt het corona juist te bevorderen.
Mondkapjes op tijdens de les voor kinderen vind ik niet ok.
Zowel psychologisch niet als wellicht medisch.

Ik zou eerst onderzoeken willen zien waarin is aangetoond dat dit bij langdurig gebruik niet schadelijk kan zijn
pi_195432655
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:34 schreef Document1 het volgende:
Hier is de school dicht vanwege een corona geval bij de leerkrachten.
Er zijn nog wijze scholen dus.
pi_195433884
Een goede reden om iedereen bewust te maken dat ook jassen met regelmaat gewassen moeten worden. Helemaal als je met jas aan in je elleboog hoest.
pi_195440986
Die mondkapjes snap ik eigenlijk sowieso niet, het lijkt me sterk dat al die middelbare scholieren elke dag een stuk of 9 van die mondkapjes mee naar school nemen. En dat zou wel moeten om het goed te doen,je mag hem immers maar 1 keer gebruiken. Als we dan uitgaan van 6 of 7 lessen per dag met lokaalwissel en 2 keer pauze, dan zijn dat aardig wat mondkapjes op een dag.
pi_195441724
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:34 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Ik vind dat de schoolbesturen allang iets hadden moeten regelen qua halve klassen en gedeeltelijk hybride lessen of alleen nog hybride lessen.

Belachelijk dat ze dit gewoon door laten gaan.
Dit idd. En misschien eens iets doen aan de slechte luchtkwaliteit op scholen waar al 20 jaar voor gewaarschuwd wordt. Idem voor sporthallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 5 oktober 2020 @ 12:01:42 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195441780
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:35 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Scholen willen ze pas als allerlaatst aanpakken.
Dat gevoel heb ik ook. ze durven het niet

Maar wat je nu dus ziet is dat elke schoolleiding er anders invulling aan geeft.

Heb al meerdere berichten gehad dat er leerlingen en personeel positief getest zijn maar de grootste maatregel was een klas in quarantaine plaatsen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 12:07:13 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195441935
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
Die mondkapjes snap ik eigenlijk sowieso niet, het lijkt me sterk dat al die middelbare scholieren elke dag een stuk of 9 van die mondkapjes mee naar school nemen. En dat zou wel moeten om het goed te doen,je mag hem immers maar 1 keer gebruiken. Als we dan uitgaan van 6 of 7 lessen per dag met lokaalwissel en 2 keer pauze, dan zijn dat aardig wat mondkapjes op een dag.
Zodra de school uit is staan ze ook gewoon weer in groepen bij elkaar op elkaars telefoon te loeren zonder mondkapjes op.
pi_195441995
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:34 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Ik vind dat de schoolbesturen allang iets hadden moeten regelen qua halve klassen en gedeeltelijk hybride lessen of alleen nog hybride lessen.

Belachelijk dat ze dit gewoon door laten gaan.
Al die kinderen worden gewoon gebruikt als leven experiment !11
pi_195443308
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:12 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Er zijn nog wijze scholen dus.
Bijna alle scholen draaien maar op max 30% van gebouwcapaciteit, hier in het gebouw is het ook zeer rustig en worden alleen praktijk lessen gegeven of examens voor de rest gaat gewoon thuis.

Examens thuis is niet zo goed idee en praktijk lessen wordt ook nogal lastig...
pi_195443322
Schijnmaatregelen.
pi_195444723
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
Die mondkapjes snap ik eigenlijk sowieso niet, het lijkt me sterk dat al die middelbare scholieren elke dag een stuk of 9 van die mondkapjes mee naar school nemen. En dat zou wel moeten om het goed te doen,je mag hem immers maar 1 keer gebruiken. Als we dan uitgaan van 6 of 7 lessen per dag met lokaalwissel en 2 keer pauze, dan zijn dat aardig wat mondkapjes op een dag.
Mondkapje kun je heus wel vaker gebruiken, het gaat erom dat er geen hoestdruppels doorheen gaan. We moeten niet zo spastisch hygienisch zijn.
pi_195445433
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 14:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Mondkapje kun je heus wel vaker gebruiken, het gaat erom dat er geen hoestdruppels doorheen gaan. We moeten niet zo spastisch hygienisch zijn.
Er wordt juist heel duidelijk gezegd dat je bij elk gebruik een nieuwe op moet doen. Zo mag je ook alleen maar aan die bandjes zitten, zodra je het masker zelf aanraakt moet je ook weer een nieuwe pakken.
pi_195445467
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Er wordt juist heel duidelijk gezegd dat je bij elk gebruik een nieuwe op moet doen. Zo mag je ook alleen maar aan die bandjes zitten, zodra je het masker zelf aanraakt moet je ook weer een nieuwe pakken.
Klopt helemaal maar dat gebeurt niet, want dat is veelst te duur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195446062
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:21 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Bijna alle scholen draaien maar op max 30% van gebouwcapaciteit, hier in het gebouw is het ook zeer rustig en worden alleen praktijk lessen gegeven of examens voor de rest gaat gewoon thuis.

Examens thuis is niet zo goed idee en praktijk lessen wordt ook nogal lastig...
Waar ik woon, zijn de scholen gewoon voor 100% open. En sommige docenten weigeren gewoon om hybryde lessen te geven aan de leerlingen die positief getest zijn of in afwachting zijn op de uitslag. Dat is toch raar!.

Die docenten die het weigeren zijn gewoon niet begaand met de leerlingen die thuis zitten, maar wel zeiken dat de leerlingen achterstanden hebben opgelopen. Wat raar nu toch!! Het zijn dezelfde docenten die ook nauwelijks iets online wilde doen in maart, april, mei en juni. Geen huiswerk nakijken, in de laatste maand pas 1 uurtje online geven.

Tjonge wat hebben die docenten het zwaar gehad met hun werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door LowLands2304 op 05-10-2020 17:19:49 ]
pi_195446151
quote:
19s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook. ze durven het niet

Maar wat je nu dus ziet is dat elke schoolleiding er anders invulling aan geeft.

Heb al meerdere berichten gehad dat er leerlingen en personeel positief getest zijn maar de grootste maatregel was een klas in quarantaine plaatsen.
Dat is toch bizar en er zijn ook nog leerlingen die helemaal niks merken en symptomen hebben en die het ook verspreiden.

Thuis zit je dan ook in de stress als je weer zo iets hoort, je houdt je kind in de gaten, je wordt bang dat je hetzelf of overige familieleden ook krijgen.

Wat is de grens dan van de GGD om harder op treden bij schoolbesturen? Ze hoeven de aantallen niet door te geven aan de RIVM. Schoolbesturen volgen braaf de regels van de GGD. Scholen nemen gewoon niet hun verantwoordelijkheid. MAAR als het uit de hand loopt dan wijzen ze naar de GGD.
pi_195446211
Ik vind die schoolkinderen maar braaf tegenwoordig.

No way dat ik met een jas aan en mondkapje op in de klas ga zitten.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')