Wacht.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef K44S het volgende:
Ook heb ik gehoord dat je, na het inschrijven bij de Kvk wordt plat gebeld door energiemaatschappijen omdat de KvK simpelweg de gegevens verkoopt.
Van wie heb je dat gehoord?quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef K44S het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om mezelf in te schrijven bij de KVk.
Nu heb ik gehoord dat je tot een -x- bedrag aan inkomsten geen Kvk nummer nodig hebt.
Ook verwacht ik binnen een jaar geen dubbele cijfers te gaan verwachten omdat m'n bedrijf ontstaat uit het verdienen van een extra'tje.
Waar heb je dat gehoord?quote:Ook heb ik gehoord dat je, na het inschrijven bij de Kvk wordt plat gebeld door energiemaatschappijen omdat de KvK simpelweg de gegevens verkoopt.
Ik denk dat degene van wie je bovenstaande sprookjes gehoord hebt, je wel kan helpen.quote:Ik heb al gezocht op Kvk.nl alleen kan ik daar niks van het bovenstaande vinden of ik heb zelf op de verkeerde plekken gezocht.
Wie wil mij helpen ?
Dat was tot vorig jaar het geval. Sindsdien gelden zzp'ers als natuurlijk persoon en mogen ze niet gebeld worden als ze in het bel-me-niet-register staan. De KVK heeft nu ook een vermelding of je wel/geen voor aanbiedingen gebeld mag worden. Sindsdien is bij mij de hoeveelheid telefoontjes met 95% afgenomen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef K44S het volgende:
Ook heb ik gehoord dat je, na het inschrijven bij de Kvk wordt plat gebeld door energiemaatschappijen omdat de KvK simpelweg de gegevens verkoopt.
Welnee, die verkopen ze niet, je gegevens worden per definitie openbaar gepubliceerd in het handelsregister. Daarom is het ook aan te raden een apart zakelijk nummer te nemen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef K44S het volgende:
Ik vind dit echt bizar.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:13 schreef stavromulabeta het volgende:
Voor BV's e.d. geldt nog steeds dat je te pas en onpas gebeld gaat worden.
Je vindt het bizar dat bedrijven elkaar benaderen om geld te verdienen?quote:
Dat is het wel, wordt al jaren door oa kpn en ziggo zakelijk gebeld. Krijg ook regelmatig post van weet ik veel wat voor collectieven, energiemaatschapijen en weet ik wat. Ben al 12 jaar ingeschreven inmiddels en ben er nog steeds niet vanaf.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:03 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Wacht.
Wat? Dat kan toch niet serieus zijn?
Als je als zzp'er bent ingeschreven kun je je nummer in het bel-me-niet-register laten zetten, dat helpt redelijk goed. Daarnaast kun je bij de KvK aangeven dat je niet meer benaderd wilt worden, maar dat is vrijblijvend.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is het wel, wordt al jaren door oa kpn en ziggo zakelijk gebeld. Krijg ook regelmatig post van weet ik veel wat voor collectieven, energiemaatschapijen en weet ik wat. Ben al 12 jaar ingeschreven inmiddels en ben er nog steeds niet vanaf.
Heb het overigens wel voor elkaar gekregen om uit allerlei telefoonboek en goudengids websites te komen.
Dus mocht je je aanmelden bij de kvk gebruik dan niet je eigen naam als bedrijfsnaam, want dan ben je dus direct op google te vinden met al je NAW gegevens
Als het nou nog relevante aanbiedingen waren... Maar wat die energiemaatschapijen doen is gewoon spam met een snufje oplichting: Ze hebben nooit betere tarieven dan de normale levanciers en zodra je op een onverhoopt moment 'ja' zegt, zit je er aan vast: De normale consumentenbescherming geldt niet als ze je als bedrijf bellen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Je vindt het bizar dat bedrijven elkaar benaderen om geld te verdienen?
Tja, ik heb ze de laatste keer wijsgemaakt dat mijn bedrijf geen energieaansluiting heeft. Sindsdien ben ik nooit meer gebeld.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het nou nog relevante aanbiedingen waren... Maar wat die energiemaatschapijen doen is gewoon spam met een snufje oplichting: Ze hebben nooit betere tarieven dan de normale levanciers en zodra je op een onverhoopt moment 'ja' zegt, zit je er aan vast: De normale consumentenbescherming geldt niet als ze je als bedrijf bellen.
Niet alleen bedrijven, wat dacht je van oplichters die via diverse landen en "een oneindig aantal" telefoonnummers me met regelmaat proberen te bereiken om me één of ander malafide financieel product aan te smeren?quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook na KVK inschrijving, echt belachelijkquote:Op zondag 4 oktober 2020 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet alleen bedrijven, wat dacht je van oplichters die via diverse landen en "een oneindig aantal" telefoonnummers me met regelmaat proberen te bereiken om me één of ander malafide financieel product aan te smeren?
Ze weten iedere keer feilloos te noemen dat ik een bedrijf heb, hoe het heet en dat zij een fantastische investering voor me hebben! En ik adverteer niet eensBlokkeren heeft weinig nut, ze bellen iedere keer vanaf een ander nummer en met een andere naam.
En dat is nog los van de energiebedrijven die me tot begin dit jaar bijna wekelijks bestookten.
[ afbeelding ]
De ellende is dat je je gegevens nooit meer van het internet krijgt, er zijn talloze websites die "bedrijfsinfo" bieden en die halen hun info weer van de KvK.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit heb ik ook na KVK inschrijving, echt belachelijk
Als een telefoonnummer verplicht is, zou ik er een prepaid kaartje (en een oude knakentelefoon) voor aanschaffen, weet je ook gelijk wat de KvK allemaal lekt, aangezien alleen zij dat nummer hebben gekregen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:36 schreef K44S het volgende:
Goed om te lezen dat de eerste reacties van stomheid zijn geslagen over mijn vraag of de Kvk gegevens verkoopt.
Dit is dus niet geheel onjuist, naast dus het verhaal dat elke bedrijf je gegevens zou kunnen inzien.
Ik heb het dus ooit eens gehoord, nergens gelezen of gezien laat staan mee gemaakt.
Als een 06-nummer dus niet verplicht is (een geldig nummer) dan weet ik het makkelijk op te lossen..
Goed idee wel.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als een telefoonnummer verplicht is, zou ik er een prepaid kaartje (en een oude knakentelefoon) voor aanschaffen, weet je ook gelijk wat de KvK allemaal lekt, aangezien alleen zij dat nummer hebben gekregen.
Ja dat is vast wat ik zou bedoelen ja!quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft TS wel gelijk. Toen wij ons hadden ingeschreven werden wij ook een keer gebeld door zo’n energiemaatschappijquote:Op zondag 4 oktober 2020 15:03 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Wacht.
Wat? Dat kan toch niet serieus zijn?
Dit laatste is het beste advies dat ik nooit heb gehad.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is het wel, wordt al jaren door oa kpn en ziggo zakelijk gebeld. Krijg ook regelmatig post van weet ik veel wat voor collectieven, energiemaatschapijen en weet ik wat. Ben al 12 jaar ingeschreven inmiddels en ben er nog steeds niet vanaf.
Heb het overigens wel voor elkaar gekregen om uit allerlei telefoonboek en goudengids websites te komen.
Dus mocht je je aanmelden bij de kvk gebruik dan niet je eigen naam als bedrijfsnaam, want dan ben je dus direct op google te vinden met al je NAW gegevens
Juist, maar om terug te komen op de vraag die belangrijker is denk ik....quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:11 schreef K44S het volgende:
Conclusie,
Wanneer je je inschrijft is de kans vrij groot dat je gebeld wordt door marketingbureaus, dus is het verstandig om een ander telefoonnummer te noteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |