abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2020 @ 15:02:39 #1
416020 K44S
The bearded man
pi_195425133
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mezelf in te schrijven bij de KVk.

Nu heb ik gehoord dat je tot een -x- bedrag aan inkomsten geen Kvk nummer nodig hebt.
Ook verwacht ik binnen een jaar geen dubbele cijfers te gaan verwachten omdat m'n bedrijf ontstaat uit het verdienen van een extra'tje.

Ook heb ik gehoord dat je, na het inschrijven bij de Kvk wordt plat gebeld door energiemaatschappijen omdat de KvK simpelweg de gegevens verkoopt.

Ik heb al gezocht op Kvk.nl alleen kan ik daar niks van het bovenstaande vinden of ik heb zelf op de verkeerde plekken gezocht.

Wie wil mij helpen ? :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_195425155
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef K44S het volgende:

Ook heb ik gehoord dat je, na het inschrijven bij de Kvk wordt plat gebeld door energiemaatschappijen omdat de KvK simpelweg de gegevens verkoopt.

Wacht.

Wat? Dat kan toch niet serieus zijn?
  zondag 4 oktober 2020 @ 15:05:53 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_195425185
quote:
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mezelf in te schrijven bij de KVk.

Nu heb ik gehoord dat je tot een -x- bedrag aan inkomsten geen Kvk nummer nodig hebt.
Ook verwacht ik binnen een jaar geen dubbele cijfers te gaan verwachten omdat m'n bedrijf ontstaat uit het verdienen van een extra'tje.
Van wie heb je dat gehoord?
quote:
Waar heb je dat gehoord?
quote:
Ik heb al gezocht op Kvk.nl alleen kan ik daar niks van het bovenstaande vinden of ik heb zelf op de verkeerde plekken gezocht.

Wie wil mij helpen ? :)
Ik denk dat degene van wie je bovenstaande sprookjes gehoord hebt, je wel kan helpen. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_195425331
quote:

Dat was tot vorig jaar het geval. Sindsdien gelden zzp'ers als natuurlijk persoon en mogen ze niet gebeld worden als ze in het bel-me-niet-register staan. De KVK heeft nu ook een vermelding of je wel/geen voor aanbiedingen gebeld mag worden. Sindsdien is bij mij de hoeveelheid telefoontjes met 95% afgenomen.

Voor BV's e.d. geldt nog steeds dat je te pas en onpas gebeld gaat worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195425343
quote:
Welnee, die verkopen ze niet, je gegevens worden per definitie openbaar gepubliceerd in het handelsregister. Daarom is het ook aan te raden een apart zakelijk nummer te nemen.

Die "energiemaatschappijen" die je dan gaan bellen zijn marketingbedrijfjes die je net zo goed op je privé nummer kunnen bellen.

Inschrijven zou ik wel doen, het wekt bij een potentiële kant meer vertrouwen als je een KVK en BTW nummer op je website, offertes en facturen kan zetten.
So we just called him Fred too
pi_195425345
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:13 schreef stavromulabeta het volgende:

Voor BV's e.d. geldt nog steeds dat je te pas en onpas gebeld gaat worden.
Ik vind dit echt bizar.
pi_195426353
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:14 schreef feitcepsrep het volgende:
Ik vind dit echt bizar.
Je vindt het bizar dat bedrijven elkaar benaderen om geld te verdienen?
pi_195426445
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:03 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Wacht.

Dat is het wel, wordt al jaren door oa kpn en ziggo zakelijk gebeld. Krijg ook regelmatig post van weet ik veel wat voor collectieven, energiemaatschapijen en weet ik wat. Ben al 12 jaar ingeschreven inmiddels en ben er nog steeds niet vanaf.

Heb het overigens wel voor elkaar gekregen om uit allerlei telefoonboek en goudengids websites te komen.

Dus mocht je je aanmelden bij de kvk gebruik dan niet je eigen naam als bedrijfsnaam, want dan ben je dus direct op google te vinden met al je NAW gegevens
pi_195426844
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dat is het wel, wordt al jaren door oa kpn en ziggo zakelijk gebeld. Krijg ook regelmatig post van weet ik veel wat voor collectieven, energiemaatschapijen en weet ik wat. Ben al 12 jaar ingeschreven inmiddels en ben er nog steeds niet vanaf.

Heb het overigens wel voor elkaar gekregen om uit allerlei telefoonboek en goudengids websites te komen.

Dus mocht je je aanmelden bij de kvk gebruik dan niet je eigen naam als bedrijfsnaam, want dan ben je dus direct op google te vinden met al je NAW gegevens
Als je als zzp'er bent ingeschreven kun je je nummer in het bel-me-niet-register laten zetten, dat helpt redelijk goed. Daarnaast kun je bij de KvK aangeven dat je niet meer benaderd wilt worden, maar dat is vrijblijvend.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Als het nou nog relevante aanbiedingen waren... Maar wat die energiemaatschapijen doen is gewoon spam met een snufje oplichting: Ze hebben nooit betere tarieven dan de normale levanciers en zodra je op een onverhoopt moment 'ja' zegt, zit je er aan vast: De normale consumentenbescherming geldt niet als ze je als bedrijf bellen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195427898
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het nou nog relevante aanbiedingen waren... Maar wat die energiemaatschapijen doen is gewoon spam met een snufje oplichting: Ze hebben nooit betere tarieven dan de normale levanciers en zodra je op een onverhoopt moment 'ja' zegt, zit je er aan vast: De normale consumentenbescherming geldt niet als ze je als bedrijf bellen.
Tja, ik heb ze de laatste keer wijsgemaakt dat mijn bedrijf geen energieaansluiting heeft. Sindsdien ben ik nooit meer gebeld.
pi_195427987
quote:

[..]

Niet alleen bedrijven, wat dacht je van oplichters die via diverse landen en "een oneindig aantal" telefoonnummers me met regelmaat proberen te bereiken om me één of ander malafide financieel product aan te smeren?

Ze weten iedere keer feilloos te noemen dat ik een bedrijf heb, hoe het heet en melden dat ze een fantastische investering voor me hebben! En ik adverteer niet eens :') Blokkeren heeft weinig nut, ze bellen iedere keer vanaf een ander nummer en met een andere naam.

En dat is nog los van de energiebedrijven die me tot begin dit jaar bijna wekelijks bestookten.

pi_195428003
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet alleen bedrijven, wat dacht je van oplichters die via diverse landen en "een oneindig aantal" telefoonnummers me met regelmaat proberen te bereiken om me één of ander malafide financieel product aan te smeren?

Ze weten iedere keer feilloos te noemen dat ik een bedrijf heb, hoe het heet en dat zij een fantastische investering voor me hebben! En ik adverteer niet eens :') Blokkeren heeft weinig nut, ze bellen iedere keer vanaf een ander nummer en met een andere naam.

En dat is nog los van de energiebedrijven die me tot begin dit jaar bijna wekelijks bestookten.

[ afbeelding ]
Dit heb ik ook na KVK inschrijving, echt belachelijk
Vakman pur sang
pi_195428060
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit heb ik ook na KVK inschrijving, echt belachelijk
De ellende is dat je je gegevens nooit meer van het internet krijgt, er zijn talloze websites die "bedrijfsinfo" bieden en die halen hun info weer van de KvK.
Op sommige sites sta ik daardoor nog op het oude adres en krijgt m'n moeder (die mijn vorige woning huurt) nog steeds een bak reclame (waar een sticker ook niet tegen helpt, want geadresseerd).

Zal binnenkort m'n telefoonnummer omzetten naar een pre-paid kaartje en die prop ik in m'n 2e telefoon.
Dan maar een nieuw nummer...

Het oude nummer heb ik nog te vaak nodig voor 2FA etc, die wil ik nog even aanhouden.

KvK krijgt het nieuwe nummer iig niet, die kunnen de tyfus krijgen, wat een klote organisatie. En het kutte is: je kan ook niet om ze heen als je een bedrijf wil inschrijven.
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:36:25 #14
416020 K44S
The bearded man
pi_195428158
Goed om te lezen dat de eerste reacties van stomheid zijn geslagen over mijn vraag of de Kvk gegevens verkoopt.

Dit is dus niet geheel onjuist, naast dus het verhaal dat elke bedrijf je gegevens zou kunnen inzien.

Ik heb het dus ooit eens gehoord, nergens gelezen of gezien laat staan mee gemaakt.

Als een 06-nummer dus niet verplicht is (een geldig nummer) dan weet ik het makkelijk op te lossen..
pi_195428190
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:36 schreef K44S het volgende:
Goed om te lezen dat de eerste reacties van stomheid zijn geslagen over mijn vraag of de Kvk gegevens verkoopt.

Dit is dus niet geheel onjuist, naast dus het verhaal dat elke bedrijf je gegevens zou kunnen inzien.

Ik heb het dus ooit eens gehoord, nergens gelezen of gezien laat staan mee gemaakt.

Als een 06-nummer dus niet verplicht is (een geldig nummer) dan weet ik het makkelijk op te lossen..
Als een telefoonnummer verplicht is, zou ik er een prepaid kaartje (en een oude knakentelefoon) voor aanschaffen, weet je ook gelijk wat de KvK allemaal lekt, aangezien alleen zij dat nummer hebben gekregen.
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:38:33 #16
416020 K44S
The bearded man
pi_195428207
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als een telefoonnummer verplicht is, zou ik er een prepaid kaartje (en een oude knakentelefoon) voor aanschaffen, weet je ook gelijk wat de KvK allemaal lekt, aangezien alleen zij dat nummer hebben gekregen.
Goed idee wel.
pi_195428283
Maar wat betreft je eerste vraag:

Je kan prima je inkomen eerst opgeven bij "inkomen uit overige werkzaamheden" waarbij je uiteraard ook je kosten (reizen, bellen, aanschaf inktpatroon, etc) kan aftrekken.

Als het wat serieuzer wordt of facturen met BTW nodig hebt en je wil ook gaan investeren (en dus kunnen afschrijven) dan zou ik wel naar een KvK inschrijving gaan kijken, met belastingnummer.

Heb zelf ook eerst 3 jaar zonder gekund. Zolang je maar netjes opgeeft en betaalt doe je niets illegaals.
pi_195428985
Eenmanszaak of BV lijkt niet uit te maken, bellen doen ze sowieso wel. Eerste half jaar last van gehad, daarna neemt het af.
  zondag 4 oktober 2020 @ 23:36:06 #19
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_195435464
Ik kreeg ongevraagd bedrukte pennen (verschillende zendingen) opgestuurd met mijn gegevens er op.
Heb ze behouden en de brief weggegooid.
Kreeg ik bericht dat ik moest betalen voor die pennen.
Aangegeven dat ze ongevraagd naar mij opgestuurd waren als monster en dat ze mochten stoppen met mij post sturen. Nooit meer iets van gehoord.

Energiebedrijf had ongevraagd (en ongemeld(!)) onze aansluiting omgezet naar zakelijk omdat er een KvK-inschrijving op het adres zat. Dit hebben ze na een boos telefoontje direct teruggedraaid.

En dat allemaal door een inschrijving bij KvK.

Maar ik hoor inderdaad ook verhalen dat het sinds nieuwe regelgeving oid wel beter geworden is. Zelf geen ervaring meer mee.
pi_195435477
quote:

[..]

Ja dat is vast wat ik zou bedoelen ja!
pi_195438980
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:03 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Wacht.

Volgens mij heeft TS wel gelijk. Toen wij ons hadden ingeschreven werden wij ook een keer gebeld door zo’n energiemaatschappij
pi_195446085
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dit laatste is het beste advies dat ik nooit heb gehad.
pi_195446783
* OscarMopperkont wordt nog steeds dagelijks gebeld door die energiehoeren.... :r

Eentje belde zelfs 5x achter elkaar ondanks dat ik hem steeds wegdrukte...

Zig-ho zakelijk heeft ook deze weg gevonden en belt ook regelmatig :r
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:11:00 #24
416020 K44S
The bearded man
pi_195447993
Conclusie,

Wanneer je je inschrijft is de kans vrij groot dat je gebeld wordt door marketingbureaus, dus is het verstandig om een ander telefoonnummer te noteren.
pi_195460883
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:11 schreef K44S het volgende:
Conclusie,

Wanneer je je inschrijft is de kans vrij groot dat je gebeld wordt door marketingbureaus, dus is het verstandig om een ander telefoonnummer te noteren.
Juist, maar om terug te komen op de vraag die belangrijker is denk ik....

"Nu heb ik gehoord dat je tot een -x- bedrag aan inkomsten geen Kvk nummer nodig hebt.
Ook verwacht ik binnen een jaar geen dubbele cijfers te gaan verwachten omdat m'n bedrijf ontstaat uit het verdienen van een extra'tje."

KVK (alle eisen zijn noodzakelijk)

- Je levert goederen en/of diensten.
- Je vraagt hier een meer dan symbolische vergoeding voor.
- Je neemt deel aan het (normale) economische verkeer.

BTW (beide eisen noodzakelijk)

- Je oefent zelfstandig een bedrijf of beroep uit
- Je moet regelmatig inkomsten hebben (winst of verlies maakt niet per se uit)

Inkomstenbelasting (niet allemaal noodzakelijk en verschillende interpretaties mogelijk)

- Je moet genoeg winst maken of het doel om winst te maken in de toekomst moet er zijn
- De onderneming moet zelfstandig zijn
- Er moet voldoende kapitaal zijn
- Je moet genoeg tijd besteden aan je onderneming (urencriterium halen is niet verplicht)
- Je moet meerdere opdrachtgevers hebben
- Je moet reclame maken / je onderneming moet goed vindbaar zijn
- Je moet risico lopen
- Je bent aansprakelijk voor de schulden van de onderneming
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')