abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 oktober 2020 @ 05:22:19 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_195418132


:D We kennen ze allemaal wel, een Open Wireless Network, gratis wifi, de 5e van boven, kanaal 10.

;) Is het feit dat hij open staat voldoende toestemming om rechtmatig aan dat ding om verbinding te vragen, en indien gekregen, die ook te gebruiken?

POLL

>:) Dit wordt een gemene, als ie open staat, mag ik hem dan ook gebruiken ?



:O [ andihavemilestogobeforeisleep ]

[ Bericht 5% gewijzigd door Oversight op 05-10-2020 15:45:46 ]
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 06:19:24 #2
19194 Oversight
◢◤
pi_195418347
_O- @Openbaar Ministerie:

:') .... ik hoor het wel als jullie eruit zijn.

c_/ [ 793 milestogobeforeisleep ]

[ Bericht 2% gewijzigd door Oversight op 04-10-2020 06:51:35 ]
◢◤
pi_195418391
GTWV!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 4 oktober 2020 @ 06:32:51 #4
19194 Oversight
◢◤
pi_195418401
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 06:30 schreef BoneThugss het volgende:
GTWV!
:@ Heb je gestemd, zo nee, iets komen toevoegen of opzouten please
◢◤
pi_195418419
Neem aan dat je je VPN wel aanzet dan?
  zondag 4 oktober 2020 @ 06:42:54 #6
19194 Oversight
◢◤
pi_195418434
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 06:38 schreef Holy_Goat het volgende:
Neem aan dat je je VPN wel aanzet dan?
;) ik zou niets aannemen als ik jou was.

8-) vraag 1 is of ik nou toestemming heb om dat Open Wireless Network rechtmatig te vragen om verbinding, nog los van of ik die krijg.

:D ...daarna of ik hem mag gebruiken als ik hem krijg.

8-) .... daarna wie er verantwoordelijk is voor wat er dan allemaal via die verbinding gebeurt bij derde(n)

_O- .... nog los van de mogelijkheden die er zijn om vanuit een Open Wireless Network, uitgaand, tegen vrijwillig aangesloten computers in de buurt te praten, laat staan van wat DIE dan weer gaan doen op basis van die verzoeken....
◢◤
pi_195418534
Ethisch gezien niet en ik heb altijd 4g maar als mn telefoon of laptop automatisch verbind en ik zou iets snel moeten regelen zou ik het niet laten even wat op te zoeken.

Ik ga niet meer moeite doen dan geen, de eigenaar heeft imho ook de taak in ieder geval een simpele encryptie te gebruiken.

Verder snap ik metaforen als een schuurtje dat ergens niet op slot staat met persoonlijke spullen maar een wifi verbinding vind ik meer als een openstaande deur naar een belangrijke weg dan naar data van anderen. Aan 't laatste zou ik sowieso niet komen.
pi_195418573
Mijn telefoon maakt geen verbinding want ik wikkel mijn telefoon in aluminiumfolie zodat de Chinezen me niet kunnen volgen en mijn ballen niet kapot gestraald worden.
  zondag 4 oktober 2020 @ 07:26:54 #9
19194 Oversight
◢◤
pi_195418582
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:14 schreef Beathoven het volgende:
Aan 't laatste zou ik sowieso niet komen.
:D Maar doordat je er verbinding aan vraagt en krijgt, wordt je toegevoegd aan het interne netwerk van die router of switch of hub, hoe je het dan ook hebt ingeregeld, je komt er niet omheen dat verbinding gelijk staat aan "binnen in de woonkamer aan tafel komen zitten en mee kletsen, mee luisteren, mee eten, en dat alles dus ook omgekeerd.

:D En nu hebben Windows en Apple en Android, al netjes conform de RFC's geregeld, wat er mag, en hoe, en wanneer, en onder welke omstandigheden, sterker nog, ze kunnen dat helemaal automatisch doen, die 2e optie in 2e plaatsje uit de OP.

8-) Ik weet denk ik 100.000 manieren waarop mijn telefoon heel je dag kan verzieken als ie per ongeluk jouw Open Wireless Network tegenkomt, en ook de dag van je internetprovider, en misschien zelfs van die van hun, wat dan?

_O- ... ik voel een aangifte computervredebreuk opkomen, ... jouw router heeft mijn telefoon gehackt !!

:') ...ik krijg buikpijn van het lachen, zalig de wet en en web.
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 07:28:10 #10
19194 Oversight
◢◤
pi_195418586
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:24 schreef Sjemmert het volgende:
Mijn telefoon maakt geen verbinding want ik wikkel mijn telefoon in aluminiumfolie zodat de Chinezen me niet kunnen volgen en mijn ballen niet kapot gestraald worden.
:X ... ze kunnen je aluminiumfolie tegenwoordig ook al volgen.

}:| ... trouwens wel ff stemmen he ?
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 08:52:54 #11
19194 Oversight
◢◤
pi_195418987
-edit-
◢◤
pi_195419127
Als we een beetje voortborduren op de zaak in Duitsland van een paar jaar geleden die uiteindelijk voor het Europese hof kwam: mag je inloggen op open wifi, ben je wel zelf verantwoordelijk voor illegale praktijken (dat kan de eigenaar van de WiFi niet aangerekend worden), maar kan de eigenaar wel de verplichting worden opgelegd om een wachtwoord in te stellen en eventueel de gebruikers te registreren.

Tegelijk kan ik me een zaak in Nederland herinneren (lang geleden) waar iemand wel aansprakelijk was voor het verkeer op diens internetverbinding, en dat het niet plaatsen van een wachtwoord ze verweten werd.

Dus ik denk dat je mag inloggen op open WiFi. Routers en modems worden al jaren met wachtwoord geleverd, dus je moet moeite doen om het wachtwoord te verwijderen. Dus nodig je mensen bewust uit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:16:11 #13
19194 Oversight
◢◤
pi_195419186
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:09 schreef Jordy-B het volgende:
Als we een beetje voortborduren op de zaak in Duitsland van een paar jaar geleden die uiteindelijk voor het Europese hof kwam: mag je inloggen op open wifi, ben je wel zelf verantwoordelijk voor illegale praktijken (dat kan de eigenaar van de WiFi niet aangerekend worden), maar kan de eigenaar wel de verplichting worden opgelegd om een wachtwoord in te stellen en eventueel de gebruikers te registreren.

Tegelijk kan ik me een zaak in Nederland herinneren waar iemand wel aansprakelijk was voor het verkeer op diens internetverbinding, en dat het niet plaatsen van een wachtwoord ze verweten werd.

Dus ik denk dat je mag inloggen op open WiFi. Routers en modems worden al jaren met wachtwoord geleverd, dus je moet moeite doen om het wachtwoord te verwijderen. Dus nodig je mensen bewust uit.
^O^ Klinkt heel redelijk en aardig logisch.

:D ... wist je dat onze computers dat onderling ook zo regelen soms?

_O- ... dat de ene "onbedoeld open" staat, en daardoor voor de ander niet van "bedoeld open" te onderscheiden is?

*O* Als je de lijn doortrekt, en je zult wel moeten, danwel al(le)gemene bepalingen gaan toevoegen op basis waarvan je dan gedragingen weer strafbaar kunt stellen, dan kan je dus nooit meer uitkomen op een strafbare computervredebreuk, als de aangever zijn inhoud, hoe onbedoeld dan ook, langs welke route dan ook, online beschikbaar heeft gemaakt, nadrukkelijk zowel opzettelijk als onopzettelijk.
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:23:53 #14
19194 Oversight
◢◤
pi_195419271
:') Je kunt nu eenmaal NIET iets verbieden, en tegelijk toestaan, je zult moeten kiezen, en niet kiezen is ook kiezen, kiezen dat je de keus aan de ander overlaat.

:@ Heb je vrije wil ?

_O- ... en als je daar niet voor gekozen hebt, IS het dan wel vrije wil ?
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:34:39 #15
19194 Oversight
◢◤
pi_195419368
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:09 schreef Jordy-B het volgende:

Dus ik denk dat je mag inloggen op open WiFi. Routers en modems worden al jaren met wachtwoord geleverd, dus je moet moeite doen om het wachtwoord te verwijderen. Dus nodig je mensen bewust uit.
;) Nu nog een stap, als je Os het als standaard optie aanbiedt, om dit ongevraagd automatisch te doen naar netwerken waar dat mogelijk is, wie heeft er dan de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt op dat netwerk?

_O- .... of de schade aan je pc dankzij dat ongevraagde netwerk?

:D Wettelijk kan ik je dan aangeven voor computervredebreuk, omdat jouw router ongevraagd mijn laptop voorzag van internet, EN jouw ( ons *grijns ) interne netwerk, en dus ook alles wat daar weer mee praat?
◢◤
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:39:25 #16
19194 Oversight
◢◤
pi_195419418
:O ik ga een uurtje maffen, roep me als er iemand een rechte lijn kan trekken waar de OvJ iets mee kan, goed ?
◢◤
pi_195421091
Open is gebruiken, altijd leuk om bij mensen in hun router te kutten. Zeker als ze veel apparatuur hebben die aangesloten is.
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:30:12 #18
19194 Oversight
◢◤
pi_195423079
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:37 schreef kun_bbongal het volgende:
Open is gebruiken, altijd leuk om bij mensen in hun router te kutten. Zeker als ze veel apparatuur hebben die aangesloten is.
:') daar doen we het nou voor, omdat de meesten dit liever niet willen.
◢◤
pi_195426613
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:30 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') daar doen we het nou voor, omdat de meesten dit liever niet willen.
Ik probeer altijd mensen te informeren over hun netwerk. door bijvoorbeeld de naam te veranderen ofzo.

Soms kun je op hun pc komen en dan daar iets veranderen.
  zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:09 #20
19194 Oversight
◢◤
pi_195426703
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:20 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Ik probeer altijd mensen te informeren over hun netwerk. door bijvoorbeeld de naam te veranderen ofzo.

Soms kun je op hun pc komen en dan daar iets veranderen.
:D Dat is ook leuk als tijdverdrijf, zeker als je via hun eigen home camera systeem de reactie kan zien, en horen, live, as it happens. ( geen uitzondering )

:{w Maar vele malen beter, is als we duidelijkheid scheppen voor welke dingen Justitie terecht, en met enige kans van slagen, op moet treden, dan wel toegeven dat iets geen politietaak maar een civiele is.
◢◤
pi_195427006
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:25 schreef Oversight het volgende:

[..]

:D Dat is ook leuk als tijdverdrijf, zeker als je via hun eigen home camera systeem de reactie kan zien, en horen, live, as it happens. ( geen uitzondering )

:{w Maar vele malen beter, is als we duidelijkheid scheppen voor welke dingen Justitie terecht, en met enige kans van slagen, op moet treden, dan wel toegeven dat iets geen politietaak maar een civiele is.
Zolang je niks doet waarbij je geld of iets dergelijks steelt, zal de politie weinig kunnen. Het probleem is dat je als gebruiker niet kan weten welk netwerk open is voor gebruik omdat de eigenaar het wil delen, of door onkundigheid. Er zijn talloze onbeveiligde netwerken waar je mee kunt verbinden die hier ook voor bedoeld zijn. Zeker in een druk gebied is het lastig zeggen wat je wel en niet kunt gebruiken.
  zondag 4 oktober 2020 @ 16:48:25 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_195427149
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:40 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Zolang je niks doet waarbij je geld of iets dergelijks steelt, zal de politie weinig kunnen. Het probleem is dat je als gebruiker niet kan weten welk netwerk open is voor gebruik omdat de eigenaar het wil delen, of door onkundigheid.
:D Eens, maar het duurt zo'n tijd om de politie daar ook van te overtuigen, en dat is waar je probleem pas echt begint, want als je eenmaal als verdachte gehoord wordt, luistert er geen hond naar wat je als getuige te vertellen hebt.

:{ Deze is misschien grappig en amerikaans, maar ik kan dit niet genoeg bedadrukken :


:{w UIteindelijk is het de rechter die je moet overtuigen van je gelijk, niet de politie, daar schiet je 0,0 mee op, dat geeft de politie alleen maar ten onrechte het idee dat ze het recht hebben op antwoorden van jou, als zij iets niet snappen, ... been there, done that, in mijn broek gezeken van het lachen om de inhoudelijke vragen en vooral de formulering, en besloten dat dit geen route is naar rechtvaardig handelen.

:') We zijn in dit land nog onschuldig tot schuld is bewezen, en niet schuldig tot je je onschuld aan de politie hebt kunnen laten zien.

|:( Bij een OvJ ga je geen gelijk halen, hooguit een kans weggeven om je iets ten laste te leggen, Ovj's bepalen geen schuld of onschuld, daar hebben we gelukkig de rechter nog voor.


quote:
Er zijn talloze onbeveiligde netwerken waar je mee kunt verbinden die hier ook voor bedoeld zijn. Zeker in een druk gebied is het lastig zeggen wat je wel en niet kunt gebruiken.
:{w Dat is dus ook niet zo, je kunt alles gebruiken waar je toestemming van kreeg nadat je erom vroeg.

_O- Omdat Windows en Apple dat ook mogen,... of allemaal , of niemand.

[ Bericht 17% gewijzigd door Oversight op 04-10-2020 16:54:10 ]
◢◤
pi_195427748
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:23 schreef Oversight het volgende:
:') Je kunt nu eenmaal NIET iets verbieden, en tegelijk toestaan, je zult moeten kiezen,
Daar denkt Rutte anders over:
In Nederland is het verboden om in publieke ruimtes (gedeeltelijke) gezichtsbedekkende kleding te dragen. Tegelijkertijd is er een dringend advies om in dezelfde ruimte een gezichtsbedekkend masker te dragen.
So we just called him Fred too
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:24:29 #24
19194 Oversight
◢◤
pi_195427891
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:16 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Daar denkt Rutte anders over:
In Nederland is het verboden om in publieke ruimtes (gedeeltelijke) gezichtsbedekkende kleding te dragen. Tegelijkertijd is er een dringend advies om in dezelfde ruimte een gezichtsbedekkend masker te dragen.
:') Noodverordening, noodwet, besluit van burgemeester, ramp, rellen, en zijn genoeg opties binnen de wet om iets te doen, en wat er niet binnen valt kun je DUS niet doen.

_O- Strafrecht en Strafvordering zijn nu eenmaal ook niet vrijblijvend.
◢◤
pi_195438642
Nee, naar mijn weten is hier ook jurisprudentie over, het is beetje zelfde als iemand zijn voordeur open laat, dan mag je ook niet zomaar naar binnen lopen. Mocht het in de naamgeving duidelijk staan, dan is het natuurlijk geen probleem, bijvoorbeeld: GastenNetwerk_Cafe_DeBolleOlifant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')