abonnement Unibet Coolblue
pi_195415772
Synthwave (also called outrun, retrowave, or futuresynth[5]) is an electronic music microgenre that is based predominately on the music associated with action, science-fiction, and horror film soundtracks of the 1980s.[2] Other influences are drawn from that decade's art and video games.[3] Synthwave musicians often espouse nostalgia for 1980s culture and attempt to capture the era's atmosphere and celebrate it.[8]

The genre developed in the mid 2000s through French house producers, as well as younger artists who were inspired by the 2002 video game Grand Theft Auto: Vice City. Synthwave reached wider popularity after being featured in the soundtracks of the 2011 film Drive (which included some of the genre's best-known songs) and the 2010s Netflix series Stranger Things.


https://en.wikipedia.org/wiki/Synthwave


Zijn er FOK!kers die ook Synthwave van houden? Post hier je favo tracks.
pi_195416038

YEAH!

Al jaren groot fan van retrowave of synthwave.
Ik luister graag TimeCop1983 en Kalax.
Die eerste is een Nederlandse gast uit Nuenen.
Kalax komt uit Liverpool de U.K.
Mitch Murder en FM-84 zijn ook een goede.

Ik kan hier uren naar luisteren en zwijmelen over mijn jeugd die ik had in de 80's.
Ook als ik cruise op mijn motor zijn dit echt de tunes die ik luister.

Enkele favo tracks:



Websites met discography:

https://timecop1983.bandcamp.com/


https://kalax.bandcamp.com/

Kalax komt deze maand met een nieuwe track!
Belooft gaaf te worden.


Check ook de kickstarter film “KUNG FURY
De beste 30 minuten van je leven!

Soundtrack van Mitch Murder en themesong van David Hasselhoff!

[ Bericht 5% gewijzigd door CoExist op 04-10-2020 00:35:34 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195429311
@CoExist goede tips! Die track van David Hasselhoff is geniaal :D

Ik luister de laatste tijd veel naar https://www.syntheticfm.com

Non-stop toffe synthwave zonder reclames tussendoor.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2020 18:47:46 ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 03:59:22 #4
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_195437286

Lost Years - Pressure (2012) (Synthwave)

Ik luister al járen naar Synthwave. Een heerlijke muziekgrenre.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:34:08 #5
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_195472443

Deze valt er wel onder toch? Echt zo'n retro sound. De zanger doet me denken aan de Pet Shop Boys.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_195488753
New Retro Wave is een tof kanaal. Draai het vaak s'nachts op mijn werk.
Leuk ook al die 80's referenties. “Pretty In Pink” van John Hughes (1985).

Dit is ook een leuke. En met een 80's Drew Barrymore toen ze nog lekker was.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195511167

Muse heeft zich er ook aan gewaagd. Soort van :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_195512747
David Guetta & Sia doen ook ff mee.




[ Bericht 32% gewijzigd door CoExist op 10-10-2020 07:30:59 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195524355

Toffe track weer van Tommy '86.
pi_196152586
Toffe nieuwe instrumentale track van Kalax met nostalgische 80's referenties.

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_196153663

Inclusief clipje met jaren 80 parodieën.

Of de een die de ander nog wat meer aanzet.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_196162286
Ik houd wel van synthwave ja, maar bijvoorbeeld Corpo Mecanico uit de OP vind ik een geweldige plaat maar ik denk dat het veel dichter tegen italo ligt dan synthwave.

Meest synthwavey plaat die ik heb gehoord dit jaar is denk ik deze
:9~
Als je daar geen nightrider vibes van krijgt weet ik het ook niet meer.

Sowieso is Pablo Bozzi wel een artiest om te volgen als je van synths houdt, ik denk niet dat er veel electronische artiesten meer geweldige producties hebben gemaakt dan hij dit jaar onder al zijn aliassen.
https://soundcloud.com/pablo-bozzi
pi_196162903
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 23:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik houd wel van synthwave ja, maar bijvoorbeeld Corpo Mecanico uit de OP vind ik een geweldige plaat maar ik denk dat het veel dichter tegen italo ligt dan synthwave.

Meest synthwavey plaat die ik heb gehoord dit jaar is denk ik deze
:9~
Als je daar geen nightrider vibes van krijgt weet ik het ook niet meer.

Sowieso is Pablo Bozzi wel een artiest om te volgen als je van synths houdt, ik denk niet dat er veel electronische artiesten meer geweldige producties hebben gemaakt dan hij dit jaar onder al zijn aliassen.
https://soundcloud.com/pablo-bozzi
Die track kende ik nog niet, klinkt erg lekker inderdaad.

Wat is eigenlijk het verschil tussen synthwave en italo? Sowieso kan ik al die subgenres niet uit elkaar houden. Je hebt geloof ik ook nog darkwave, retrowave en waarschijnlijk nog vele anderen.

Overigens heb je op syntheticfm iedere woensdag- en zaterdagavond om 22:00 een set van Dark Onyx. Ik vind hem ook wel goed. Zeker de moeite waard om eens te checken.
https://m.mixcloud.com/rob-onings/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 00:50:43 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 november 2020 @ 00:58:13 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_196162946
Scandroid past ook mooi in het lijstje :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196162983
Ik luister dit vet veel en ik vraag me af of er feestjes zijn in dit genre want ik ben ze nog niet tegen gekomen. Alleen Night at the Arcade wel eens voorbij zien komen maar die livestreams waren super matig.
pi_196168144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 00:50 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Die track kende ik nog niet, klinkt erg lekker inderdaad.

Wat is eigenlijk het verschil tussen synthwave en italo? Sowieso kan ik al die subgenres niet uit elkaar houden. Je hebt geloof ik ook nog darkwave, retrowave en waarschijnlijk nog vele anderen.
Ik ben zeker geen autoriteit die even deze genre's uit elkaar pluist maar ik kan mijn mening geven. Het is ook vrij lastig om die verschillen even in taal uit te drukken. Alle genre's waar we het over hebben gebruiken hele prominente synthesisers.
Ik denk bij Synthwave meer aan game-muziek zoals van Hotline Miami maar ook de soundtrack van Stranger Things ik heb het idee dat het in ieder geval futuristisch is maar ook vaak een zekere melancholie heeft dus laten we zeggen iets als dit.
Ik denk dat Italo over het algemeen veel meer dansvloer gerichte muziek is. Misschien ook wat meer poppy als
Ik denk dat bij darkwave de focus nogal op het donkere gedeelte ligt
Maar ik wil ook helemaal geen genre discussie starten. Bij een nummer als dit kun je denk ik net zo goed zeggen dat het Synthwave als Italo is. Hokjes maken met genre's is naar mijn mening nutteloos tenzij je echt een specifieke sound zoekt, bijvoorbeeld als je graag nummers wil vinden die op Nightrider van Kavinsky lijken is het misschien nuttiger om specifiek naar Synthwave te zoeken. Maar als je gewoon muziek zoekt die gebaseerd is op synthesisers kun je in al deze subgenres vinden wat je zoekt. Zo'n nummer van Vivian Koch kan je ook als electro klassificeren. Daarbij het is natuurlijk altijd in beweging, zo'n Pablo Bozzi zegt nu dat hij Italo Body Music maakt omdat hij probeert een mix tussen Italo en EBM produceert.
Maar bijvoorbeeld deze track van hem lijkt me ook gewoon synthwave
In sets, kun je al deze genre's met gemakt door elkaar draaien als je een goede DJ bent zonder dat mensen raar op zullen kijken.

Mijn favoriete track met veel synths dit jaar is deze denk ik
de break is echt killer.
Beste set denk ik

Maar als ik naar Dark Onings luister wat je link denk ik dat dat wel dichter bij synthwave blijft waar die set van Reka en Zanias meer uitstapjes richting techno en electro maakt.

Of je echt specifieke synthwave feestjes heb weet ik niet, maar in ieder geval in techno winnen de synth heavy tracks flink aan populariteit, misschien wel meer in de alternatieve sfeer en niet op de Awakenings of Time-Warps.
pi_196209069
@Lord-Ronddraai thanks man, veel goede info!

Ik heb even een paar stukjes geluisterd naar die set van Reka en Zanias. Klinkt echt gruwelijk! Die ga ik binnenkort eens helemaal luisteren.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 21:14:52 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196212404
Zanias is zo iemand die je echt overal terugvind :D telkens stond ze weer ergens op een podium (ook telkens onder een andere naam). Of heb ik iemand anders voor me :P

Ik denk dat je sowieso het grauzone festival wel leuk vind dan...


bijvoorbeeld al is dat meer depriwave geloof ik :D daar loopt ook een topic over : MUZ / Depriwave central I: Lekker huilen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 21:22:06 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196212507
Dit is toch ook zanias:


Trouwens cabaret nocturne uit belgie doet ook leuke dingen, is alleen live wat saaier

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196221317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Beste set denk ik

Fleisch - Reka B2B Zanias / September 11 / 5pm-7pm
_O_
nee, jij dan!
pi_196423180
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:24:24 #25
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_196557709

Sellorekt/LA Dreams - Sweat (2015) (Synthwave)


Hyboid - Toxic Avenger vs. Marshmallow Man (2016) (Synthwave)

[ Bericht 18% gewijzigd door MauroPicotto op 05-12-2020 00:46:27 ]
  zaterdag 5 december 2020 @ 06:56:11 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196559309

Ik leerde het kennen toen ik de trailer van deze film zag. Af en toe chill om naar te luisteren dit genre.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 5 december 2020 @ 07:10:12 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
  zaterdag 5 december 2020 @ 07:15:40 #28
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196559386
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196563093
quote:
Had ik gedaan, ik dacht alleen dat het naar die gare dude in een auto heet.
quote:
bijvoorbeeld als je graag nummers wil vinden die op Nightrider van Kavinsky lijken
^O^
pi_196669343
Maar is dit nu ook het depriwave topic dan?
Dit is in ieder geval vrij donkere synthwave, darkwave. Instant hit bij mij. ^O^

Oh ja Jennifer Touch heeft ook echt een super synthy album uitgebracht dit jaar
youtube.com/watch?v=1P4UaohygEg

[ Bericht 25% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-12-2020 11:06:21 ]
pi_196707691
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_196710686
De Theme van Stranger Things is opzichzelf weer de electronische intepretatie op Bowie's Space Oddity.

Je hoort een ondersteunende synth pad ook heel even 'ground control to major Tom' spelen.
pi_196958384
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_197287547
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_197316821
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:12 schreef CoExist het volgende:
De nieuwe van TimeCop1983

Nice. Luister zelf veel van Mitch Murder en Beckett, zitten echt pareltjes tussen vind ik. Morgen ff wat nummers zoeken.
pi_197316947
Cartridge 1987 vind ik ook wel vet, hebben ooit 1 album uitgebracht, met deze 2 tracks die er wel uitspringen vind ik.


pi_197318345
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:05 schreef boskameel het volgende:

[..]

Nice. Luister zelf veel van Mitch Murder en Beckett, zitten echt pareltjes tussen vind ik. Morgen ff wat nummers zoeken.
Mitch Murder is ook tof ja!

Ik vind deze vet van de film Kung Fury.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_197326592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen autoriteit die even deze genre's uit elkaar pluist maar ik kan mijn mening geven. Het is ook vrij lastig om die verschillen even in taal uit te drukken. Alle genre's waar we het over hebben gebruiken hele prominente synthesisers.
Ik denk bij Synthwave meer aan game-muziek zoals van Hotline Miami maar ook de soundtrack van Stranger Things ik heb het idee dat het in ieder geval futuristisch is maar ook vaak een zekere melancholie heeft dus laten we zeggen iets als dit.
Ik denk dat Italo over het algemeen veel meer dansvloer gerichte muziek is. Misschien ook wat meer poppy als
Ik denk dat bij darkwave de focus nogal op het donkere gedeelte ligt
Maar ik wil ook helemaal geen genre discussie starten. Bij een nummer als dit kun je denk ik net zo goed zeggen dat het Synthwave als Italo is. Hokjes maken met genre's is naar mijn mening nutteloos tenzij je echt een specifieke sound zoekt, bijvoorbeeld als je graag nummers wil vinden die op Nightrider van Kavinsky lijken is het misschien nuttiger om specifiek naar Synthwave te zoeken. Maar als je gewoon muziek zoekt die gebaseerd is op synthesisers kun je in al deze subgenres vinden wat je zoekt. Zo'n nummer van Vivian Koch kan je ook als electro klassificeren. Daarbij het is natuurlijk altijd in beweging, zo'n Pablo Bozzi zegt nu dat hij Italo Body Music maakt omdat hij probeert een mix tussen Italo en EBM produceert.
Maar bijvoorbeeld deze track van hem lijkt me ook gewoon synthwave
In sets, kun je al deze genre's met gemakt door elkaar draaien als je een goede DJ bent zonder dat mensen raar op zullen kijken.

Mijn favoriete track met veel synths dit jaar is deze denk ik
de break is echt killer.
Beste set denk ik

Maar als ik naar Dark Onings luister wat je link denk ik dat dat wel dichter bij synthwave blijft waar die set van Reka en Zanias meer uitstapjes richting techno en electro maakt.

Of je echt specifieke synthwave feestjes heb weet ik niet, maar in ieder geval in techno winnen de synth heavy tracks flink aan populariteit, misschien wel meer in de alternatieve sfeer en niet op de Awakenings of Time-Warps.
Het thema van Stranger Things heeft eigenlijk Bowie's Space Oddity verstopt in een jas met synths. Daarom klinkt het bekend en toch weer niet. Je hoort op een gegeven moment ook zo'n synthpad het refrein een beetje spelen wat Bowie zingt.

Leuk genre verder dat Retrowave. Vroeger arrangeerden veel artiesten voor games bekende stukken van Vangelis, Jarre etc naar de Sid chip van de Commodore64. Dan had je zo'n bootscreen met een hyper stuk muziek eronder

Nu de synthesizer op iedere PC en mobiel apparaat te emuleren is heb je anno nu min of meer de weg terug, inclusief zo'n 'bootscreen' in ongefilterde EGA kleuren met jaren '80 elementen.

Verder.. Jarre had een mooi eigenzinnig ouvre naar mijn mening. Tot hij een soort trancemuziek begon te maken ergens na 2000 met Teo & Tea. Volgens mij ook uit commercieel oogpunt en een ietwat mislukte poging om relevant te blijven tussen het DJ geweld. Heb het destijds een kans gegeven maar vond het gortdroog. Sommige muziek in het retrowave genre geeft een beetje aan hoe Jarre het ook had kunnen vervolgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-01-2021 16:38:36 ]
pi_197360756
Miami Nights 1984 is wel heerlijk, met stukjes uit de film Scarface

Hij heeft ook een heel leuke remix van Gotye gemaakt, nog wel leuker dan het origineel:

En deze gaat ook heel hard in de auto:
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_198832294
Timecop1983 heeft een nieuw album: “Faded Touch”

Hier te luisteren en te koop:
https://timecop1983.bandcamp.com/album/faded-touch

En via YouTube
https://youtube.com/playl(...)Mppg8hNebMg7jdv-V-Bj
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_198832342
Goed topic. Heerlijke tijdloze muziek vol sfeer.
pi_198832446


Deze moet ff in de OP.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:34:37 #44
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198832678
Ik ben gek op synthesizers en electronische muziek, maar bij dit soort synth muziek heb ik altijd het idee dat ik naar een foute, al dan niet Duitse, Italo synthproductie zit te luisteren of dat ik in een speelhal in de jaren '80 terecht ben gekomen...

Beathoven beschreef het wel zoals ik het ervaar, the return of the Commodore Amiga, wat op zich wel een leuke pioniertijd was. Muzikaal kan dit mij niet boeien...
pi_198832857
Leuk plaatje voor de OP.

Welke muziek bedoel je precies Madmaster. Op deze manier is het een beetje alsof je bij een topic over gitaarmuziek zegt dat gitaarmuziek niet kan boeien maar als je niet houd van Folk hoeft dat natuurlijk niet uit te sluiten dat Metal je wel zint. Hetzelfde geldt hier denk ik synths zijn synoniem met electronische muziek, hoewel je met synthwave de boel wel iets beperkt zit er nogal een verschil tussen zon supercrappy remix van Gotye en


Reka en Bozzi hadden nog een heerlijke synthy set in Hör
pi_198832967
Effe een uurtje synthwave zwijmelen met Kalax.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:04:54 #47
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198833027
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Welke muziek bedoel je precies Madmaster.
Ik had het over 'dit soort synth muziek', dus datgene wat in TT en in de OP beschreven wordt en zoals ook te horen is in de meeste YT's die in dit topic gepresenteerd worden. Daar refereer ik dan ook aan.

Het zijn m.i. simpele melodieuze composities met een sequencerlijntje en een eenvoudige, elektronische, drumpartij er onder. Computerspelletjesmuziek, zeg maar, waar Italo en een hoop Duitse dance muziek ook aan gerelateerd is...

Anne Clark, die je net post, valt daar m.i. niet onder.
Daar heb ik de originele 12 inches nog van...
pi_198833616
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik had het over 'dit soort synth muziek', dus datgene wat in TT en in de OP beschreven wordt en zoals ook te horen is in de meeste YT's die in dit topic gepresenteerd worden. Daar refereer ik dan ook aan.

Het zijn m.i. simpele melodieuze composities met een sequencerlijntje en een eenvoudige, elektronische, drumpartij er onder. Computerspelletjesmuziek, zeg maar, waar Italo en een hoop Duitse dance muziek ook aan gerelateerd is...

Anne Clark, die je net post, valt daar m.i. niet onder.
Daar heb ik de originele 12 inches nog van...
Fair enough, ik zou persoonlijk denken dat dat Anne Clarke nummer zeker wave is en dat het gedreven wordt door een synth lijkt me ook. Inderdaad misschien als je de definitie uit de OP neemt dat synthwave voornamelijk type computerspelletjes muziek is. Ik zie het eerlijk gezegd wat breder. Als ik op discogs kijk zie ik bijvoorbeeld Boy Harscher waarvan ik ook 12inches heb bij synthwave staan en dat ligt denk ik toch echt dichter bij Anne Clark dan bij een 8bit spelletje.
Zelfde met een Zanias naar mijn mening.
  zaterdag 3 april 2021 @ 14:14:17 #49
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198833833
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Fair enough, ik zou persoonlijk denken dat dat Anne Clarke nummer zeker wave is en dat het gedreven wordt door een synth lijkt me ook.
Zoals ik al zei, ik ben gek op synthesizers en electronische muziek.
En dat Anne Clark gebruik maakt van een synthesizer is een open deur intrappen.
Dit is echter wel iets meer dan een simpel syntwave pingeldeuntje:


Ik hou alleen meer van het melodieuzer gebruik van synthesizers zoals Jean Michel Jarre, Wendy Carlos of Tomita dat bijvoorbeeld doen/deden. Maar ook bijv. Air of Marsheaux.
Synthpop of het gebruik van synths in dance muziek kan ook prima zijn. Geen probleem zelfs, ik draai het heel veel...

Ik hou niet van die bubblegum deuntjes die je ook veel in Japan hoort bij animaties en dat soort zaken en die ik hier dus ook aantref. Jan Hammer met z'n Miami Vice tracks vind ik ook niet echt geweldig...

Om je een beeld te geven wat ik zoal beluister, hier de link naar mijn playlist 'Synthesizer History' op Spotify.
En dat is dan exclusief het meeste dance tracks die ik afspeel...

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 03-04-2021 14:28:19 ]
pi_198834105
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Waar zeg ik dat Anne Clark pingeldeuntjes maakt. Naar mijn idee zijn sommige van haar tracks wel synthwave. Ergo synthwave is niet alleen maar zoals jij dat noemt pingeldeuntjes.
Ik was gewoon benieuwd of je tracks als dit synthwave vind, ik denk dat die dichter bij Anne Clark liggen dan bij Hotline Miami game muziek. Ik denk dat is synthwave ergo synthwave is tof!.
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:03:06 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198834257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Waar zeg ik dat Anne Clark pingeldeuntjes maakt.
Niet, maar ik vind Anne Clark geen synthwave.
En daarom vergeleek ik het met de meeste pingeldeuntjes die ik hier zie/hoor, waarbij ik toch wel verschillen qua stijl hoor..

quote:
Naar mijn idee zijn sommige van haar tracks wel synthwave. Ergo synthwave is niet alleen maar zoals jij dat noemt pingeldeuntjes.
Ik was gewoon benieuwd of je tracks als dit synthwave vind, ik denk dat die dichter bij Anne Clark liggen dan bij Hotline Miami game muziek. Ik denk dat is synthwave ergo synthwave is tof!.
Whatever, muziekhokjes zijn sowieso altijd discutabel, maar wat ik hier veelal hoor (inclusief dat van Boy Harsher wat je hierboven post) vind ik meestal niet veel...

Ik verlaat het topic, have fun!
pi_198834495
Dit is ook wel een fijne set die ik zo nu en dan luister:
https://www.mixcloud.com/(...)res-69-byblack-onyx/
pi_199009334
quote:
Heb je nog meer van dit soort sets? Ik luister deze zo nog steeds zo nu en dan. Blijft erg lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 23:29:55 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 21:57:50 #55
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199104160
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 21 april 2021 @ 21:59:11 #56
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199104179
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199296563
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Heb je nog meer van dit soort sets? Ik luister deze zo nog steeds zo nu en dan. Blijft erg lekker.
Precies zoals dat weet ik niet zo goed, Zanias draait de laatste tijd wel meer die stijl. Heeft ook een platenlabel Fleisch. Ze hadden vanavond een showcase met wat van de artiesten die erop releasen.
super veel synthy stuff dat kan je vast bekoren.
Reka draait meestal meer techno maar bijvoorbeeld deze set is ook wel genieten.
pi_199297009
anne clark is geen synthwave. synthwave is een moderne retro stijl. die imiteren dus in feite wat zij in jaren 80 syntesizer muziek zien, vaak wat melangoliek.
in de jaren 80 was anne clark gewoon new wave. en nu dus nog steeds.

lees ook een oude post, wat is het verschil tussen synth wave en italo disco? zelfde verhaal. italo disco is een heel oude stijl, pre-house/acid, dus laten we zeggen, 1985-1990. bestaat nu nog steeds, dat wel. maar heeft dus een hele geschiedenis. synth wave kan als italo disco klinken, omdat mensen nu die sfeer na maken. dus dan kan zo'n nummer beide zijn.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:32:20 #60
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199323695
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:33:09 #61
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199323700
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:36:52 #62
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199323727
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:39:49 #63
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199323746

heb je wel eens nummer die je draait totdat je hem zat bent? dit is er een hoor. _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:39:07 #64
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199326195
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:39 schreef cherrycoke het volgende:

heb je wel eens nummer die je draait totdat je hem zat bent? dit is er een hoor. _O_
Oh dit is wel heel chill. Heeft hij meer van dat soort dingen gemaakt? Wat ik zo aanklikte zat wat meer richting edm
nee, jij dan!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:25:42 #65
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199330651
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:39 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dit is wel heel chill. Heeft hij meer van dat soort dingen gemaakt? Wat ik zo aanklikte zat wat meer richting edm
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:28:02 #66
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199330693
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:30:02 #67
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199330740
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199343368
Synthwave, Darkwave, New Wave het zal mij een worst wezen eerlijk gezegd.
Gisteren deze darkwave artiest tegengekomen
Gelijk maar wat LP'tjes ervan besteld.
  maandag 10 mei 2021 @ 12:00:13 #69
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199355790
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:53:32 #70
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_199408076
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 16 mei 2021 @ 12:35:58 #71
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_199448686
VNV Nation is een klein aanradertje voor de synthwave liefhebbers. Van hun laatste album (2018 alweer):

Het meer poppy 'When is the Future?' Geeft Depeche Mode feels.


En het duistere 'A Milion'.

The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_201011071

Nieuwe set van Reka. Erg lekker weer.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 01:29:57 #73
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201641860
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 01:30:43 #74
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201641862
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_201709973
quote:


The Midnight collabs met Nikki Flores zijn fantastisch, haar stem is zo fluweelzacht.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  zaterdag 22 januari 2022 @ 20:26:42 #78
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_203320671
Synthwave rock ballads. Geniaal gedaan als je het mij vraagt.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:58:46 #79
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_204649070
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_204827149
Kalax heeft gister zijn album “Demos 2013 - 2022” uitgebracht.

Hier te beluisteren.
https://kalax.bandcamp.com/album/demos

Nog niet op  Music helaas.

Staan zeker een paar gave tracks op. Ideaal voor tijdens het motor rijden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_205374796

Lekker nummertje.
pi_205459786
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_207637781
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_207642357
Jahoi!

Er staan helaas pas drie liedjes op Spotify maar ik ben nu al dagen met groeiend enthousiasme geregeld aan het luisteren naar Pol, twee jonge Amsterdamse modellenbroertjes die het op de één of andere manier voor elkaar krijgen echt zalig authentiek obscuur 80s te klinken, ongetwijfeld geholpen door het mixwerk van Dave Bascombe O+ Ze spelen in Nederland en België overigens in het voorprogramma van het hierboven genoemde The Midnight en verder staan ze over een paar weken op Grauzone :9



*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_207651606
Je had producties in popmuziek in de jaren '80 welke door chiptune producers voor videogames werden vertaald met arpeggios of die ze wat omwerkten tot iets nieuws, deze waren vaak net even wat strakker en energieker. En de feel van deze muziek is weer met moderne synths gevangen en zo is de cirkel rond.

Wat dit hoofdzakelijk 1:1 beinvloed heeft zijn de bootloader screens van Commodore64 games en demo's. Was je van tape aan het laden en halverwege naar het spel toe ineens een mooie pixelprent met hyper muziek.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')