abonnement Unibet Coolblue
pi_195432501
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:53 schreef Amee het volgende:

[..]

Probeer alle drie eens. Je hebt niets te verliezen.

Heb je geen vrienden of familie in Amerika?
Nou, niets te verliezen vind ik ook wel weer groot gezegd. Er valt altijd wel wat te verliezen.

Ik heb geen vrienden of familie in Amerika. Mijn familie zit in Nederland.
pi_195432571
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:06 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Nou, niets te verliezen vind ik ook wel weer groot gezegd. Er valt altijd wel wat te verliezen.

Ik heb geen vrienden of familie in Amerika. Mijn familie zit in Nederland.
Ja, de tijd die je nodig hebt om de brieven te typen.
Op een andere manier kom je er niet in. Tenzij je een Amerikaanse vrouw trouwt.
pi_195432603
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:09 schreef Amee het volgende:

[..]

Ja, de tijd die je nodig hebt om de brieven te typen.
Op een andere manier kom je er niet in. Tenzij je een Amerikaanse vrouw trouwt.
Ik ga azen op werk. Mocht ik tot de conclusie komen dat ik er permanent wil blijven, dan kan ik mij richten op de Green Card.

Heb jij ervaring met emigreren en al?
pi_195432644
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:10 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Ik ga azen op werk. Mocht ik tot de conclusie komen dat ik er permanent wil blijven, dan kan ik mij richten op de Green Card.

Heb jij ervaring met emigreren en al?
Succes! Maar beter blijf je er voorlopig uit de buurt. Doe ik ook, met pijn.

Ik heb daar mijn ouderlijk huis. Maar ik ga niet met je trouwen. Haha!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2020 21:16:15 ]
pi_195432870
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 00:41 schreef Mikeytt het volgende:
Amerikaan hier.
Wat wil je weten? En waar wil je gaan wonen?
Ik denk eraan om in New York te gaan wonen. De kans is namelijk groot dat als ik werk vind in de US, dat het in New York zal zijn gezien mijn studie- en werkachtergrond.

Benieuwd allereerst hoe het jou bevalt, verschillen met Nederland (pros en cons), waar ik op moet letten etc.
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:28:54 #31
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433035
De vs is leuk om te reizen, ik heb al veel verschillende staten gezien, maar het is gewoon een westers 3e wereldland. Ik zou er voor geen goud willen wonen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:32:27 #32
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433116
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:21 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Ik denk eraan om in New York te gaan wonen. De kans is namelijk groot dat als ik werk vind in de US, dat het in New York zal zijn gezien mijn studie- en werkachtergrond.

Benieuwd allereerst hoe het jou bevalt, verschillen met Nederland (pros en cons), waar ik op moet letten etc.
In mijn naaste familie een (jonge) man die in NY woont. Werkt ook in de finance. Daarnaast ook een kennis die daar woont en werkt als jurist. Het leven bestaat daar alleen maar uit werken werken werken om je huur te kunnen betalen. Ze balen er allebei van en willen daar zsm weg. Ik geloof echt dat mensen de vs, en dan met name nyc, gigantisch romantiseren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:34:09 #33
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433162
En een green card verkrijgen is ook behoorlijk lastig. Je kunt meegaan met de lotingen maar het kan een eeuwigheid duren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195433205
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:32 schreef ZarB het volgende:

[..]

In mijn naaste familie een (jonge) man die in NY woont. Werkt ook in de finance. Daarnaast ook een kennis die daar woont en werkt als jurist. Het leven bestaat daar alleen maar uit werken werken werken om je huur te kunnen betalen. Ze balen er allebei van en willen daar zsm weg. Ik geloof echt dat mensen de vs, en dan met name nyc, gigantisch romantiseren.
Jezus, dat klinkt heftig.

Ik moet wel bekennen dat ik ook last heb van het Hollywood-effect en dus tendeer om mee te gaan in de het gigantisch romantiseren zoals jij stelt. Het Hollywood-effect op mij is sowieso groter, als Nederlander zonder enkele ervaring met de US.
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:37:01 #35
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433227
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:04 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Tenzij je extreem rijk bent of een enorm uitzonderlijk onderzoeker/dokter Etc.. bent is het zowat onmogelijk om de VS binnen te raken op een legale manier.
Mwah. Je kunt er met een werkvisum of om te studeren wel binnenkomen maaar je hebt een green card nodig om te kunnen reizen. Zolang je geen green card hebt mag je de vs wel verlaten maar kom je er niet meer in (ook niet als je er woont en werkt).

Alles bij elkaar: als je van avontuur houdt moet je het vooral doen, maar ga ervan uit dat het echt gigantisch tegen gaat vallen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:39:56 #36
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433286
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:36 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Jezus, dat klinkt heftig.

Ik moet wel bekennen dat ik ook last heb van het Hollywood-effect en dus tendeer om mee te gaan in de het gigantisch romantiseren zoals jij stelt. Het Hollywood-effect op mij is sowieso groter, als Nederlander zonder enkele ervaring met de US.
Je bent er nog nooit geweest? Dan kan ik het me voorstellen. Maar nyc is dan echt wel de laatste plaats waar je zou moeten beginnen. Politiek is alles kut geregeld, sociaal ook. Ik ken ook mensen in new mexico. Die lui hebben amper 10 vakantiedagen per jaar ofzo. Die slaan steil achterover als ze horen dat wij er 23 hebben bij fulltime.

Waarom ga je niet eerst een paar maanden. Max 3, dat lukt nog wel met wat spaargeld. Via een airbnb ofzo. Dan kun je het een klein beetje ervaren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:42:05 #37
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433339
Eerlijk gezegd ben ik de laatste persoon op aarde die dergelijk avontuur zou ontmoedigen hoor, ts. Maar in dit geval wil ik je echt op het hart drukken om in ieder geval een back up te hebben. En wat informatie in te winnen zodat je er een beetje realistisch in staat. Er zijn genoeg fora te vinden met mensen die je kunnen adviseren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195433446
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:42 schreef ZarB het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik de laatste persoon op aarde die dergelijk avontuur zou ontmoedigen hoor, ts. Maar in dit geval wil ik je echt op het hart drukken om in ieder geval een back up te hebben. En wat informatie in te winnen zodat je er een beetje realistisch in staat. Er zijn genoeg fora te vinden met mensen die je kunnen adviseren.
Ik waardeer het als mensen brutaal eerlijk zijn, want daar heb ik wat aan. Dat is waarom ik dit topic heb aangemaakt, mensen tenderen vaker hun echte gedachten te delen wanneer het anoniem is per internet.

Het voelt niet als een ontmoediging, maar vooral als een reality-check voor een onervaren jonge kerel als ik.
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:52:10 #39
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195433551
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:46 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Ik waardeer het als mensen brutaal eerlijk zijn, want daar heb ik wat aan. Dat is waarom ik dit topic heb aangemaakt, mensen tenderen vaker hun echte gedachten te delen wanneer het anoniem is per internet.

Het voelt niet als een ontmoediging, maar vooral als een reality-check voor een onervaren jonge kerel als ik.
Gewoon eerst lekker lange tijd gaan reizen die kant op. Ik weet niet hoeveel geld je kunt spenderen, maar als het niet veel is dan kun je met de Greyhound bus (of Mega bus, maar Greyhound stopt op meer plekken) het hele land door crossen. Motelletjes kosten ook niks. Pap een avondje aan met een local en je krijgt genoeg verhalen en misschien zelfs een slaapplaats. Je gaat per staat, of per deel, de verschillen zien dus daarop kun je dan voort borduren
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:00:24 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195433734
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:21 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Ik denk eraan om in New York te gaan wonen. De kans is namelijk groot dat als ik werk vind in de US, dat het in New York zal zijn gezien mijn studie- en werkachtergrond.

Benieuwd allereerst hoe het jou bevalt, verschillen met Nederland (pros en cons), waar ik op moet letten etc.
New York is dan wel 1 van de makkelijkere steden ja, vooral als je vanuit Nederland komt.

Sowieso rekening houden dat je veel meer "zelfvoorzienend" moet zijn. Dit was voor mij iig een grote shock in Nederland, dat mensen veel minder "doen". Je moet voor veel meer zelf zorgen. Belastingaangifte is bijvoorbeeld een stuk moeilijker. Het is niet zo dat de overheid een easy-fix app heeft oid zoals hier.

Ook een grote shock is de terughoudendheid op werk. Heb gemerkt dat t in Nederland niet gewaardeerd wordt om ambitie te tonen. Wees niet bang om gewoon je resultaten steeds te delen oid.

Wees vriendelijker. Nederlandse vriendelijkheid wordt echt niet gewaardeerd. Iemand die je kent, is ook je vriend.

Waar je wel rekening mee moet houden.. neem een zorgverzekering voordat ke ernaartoe gaat. Houd wel rekening met hoge eigen risico's. Normaal is t eigen risico rond de 4000 dollar ofzo.

Werk wordt echt gewaardeerd. Ga er bijvoorbeeld niet van uit dat je er lang werkt als je dagelijks op tijd weg gaat, vooral niet in New York/New Jersey _O-

Bedoel je trouwens New York City? Want de cultuur daar is best wel anders dan in de rest van New York en New Jersey. New Jersey is naar mijn mening de mooiste plaats om te wonen als je vanuit Nederland af komt.


Ohja, wat ik echt nice vond hier in NL... Je kan je gewoon ziekmelden... _O- Daaro mocht ik maar 11 dagen per jaar ziek zijn :+
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:05:32 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195433826
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:28 schreef ZarB het volgende:
De vs is leuk om te reizen, ik heb al veel verschillende staten gezien, maar het is gewoon een westers 3e wereldland. Ik zou er voor geen goud willen wonen.
Wat een onzin. Zowel in NYC, Houston, Dallas en Denver heb ik t veel beter dan hier.

Salaris is beter, voorzieningen zijn beter, zorg is van betere kwaliteit als je verzekerd bent, je vrijheden zijn er tevens veel groter.

Steeds als je terugkomt in Nederland moet je er rekening mee houden dat je niet alle vrijheden meer hebt die je daar wel hebt.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:16:22 #42
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195434019
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zowel in NYC, Houston, Dallas en Denver heb ik t veel beter dan hier.

Salaris is beter, voorzieningen zijn beter, zorg is van betere kwaliteit als je verzekerd bent, je vrijheden zijn er tevens veel groter.

Steeds als je terugkomt in Nederland moet je er rekening mee houden dat je niet alle vrijheden meer hebt die je daar wel hebt.
Voor alles geldt: als je een zak met geld hebt ja. Salaris beter, tuurlijk. Maar je woonlasten zijn tig x meer, of je woont in de middle of nowhere en vrijwel alles komt voor eigen rekening.

En vrijheid .. :') :')

Overigens spreek je alles met je post daarboven alweer tegen. Een 3e wereldland betekent dat het 1 grote armoe is als je niet minimaal tot de grote rijken behoort, dat je bent overgeleverd aan je eigen inventiviteit en dat je nergens op hoeft te rekenen. Nou, daar voldoet de vs op ieder punt aan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195434531
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:39 schreef ZarB het volgende:

[..]

Je bent er nog nooit geweest? Dan kan ik het me voorstellen. Maar nyc is dan echt wel de laatste plaats waar je zou moeten beginnen. Politiek is alles kut geregeld, sociaal ook. Ik ken ook mensen in new mexico. Die lui hebben amper 10 vakantiedagen per jaar ofzo. Die slaan steil achterover als ze horen dat wij er 23 hebben bij fulltime.

Waarom ga je niet eerst een paar maanden. Max 3, dat lukt nog wel met wat spaargeld. Via een airbnb ofzo. Dan kun je het een klein beetje ervaren.
Ja lijkt me wel een goed idee voor TS.

Overigens verbaast het me dat TS de VS nog niet bezocht heeft. Hij heeft de VS enkel in series en films gezien en heeft er dan zeker wel een verkeerd beeld van. Een beetje zoals wanneer migranten uit arme landen naar hier migreren en erachter komen dat niet iedereen rijk is.
pi_195434591
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:43 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Ja lijkt me wel een goed idee voor TS.

Overigens verbaast het me dat TS de VS nog niet bezocht heeft. Hij heeft de VS enkel in series en films gezien en heeft er dan zeker wel een verkeerd beeld van. Een beetje zoals wanneer migranten uit arme landen naar hier migreren en erachter komen dat niet iedereen rijk is.
Waarom verbaast het je dat ik de VS nog nooit bezocht heb?

Ik heb Econometrie gestudeerd, en de beduidend hogere salarissen in de VS brachten mij in de verleiding om het te overwegen.
pi_195434641
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:12 schreef Amee het volgende:

[..]

Succes! Maar beter blijf je er voorlopig uit de buurt. Doe ik ook, met pijn.

Ik heb daar mijn ouderlijk huis. Maar ik ga niet met je trouwen. Haha!
En met mij. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195434643
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:46 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Waarom verbaast het je dat ik de VS nog nooit bezocht heb?

Ik heb Econometrie gestudeerd, en de beduidend hogere salarissen in de VS brachten mij in de verleiding om het te overwegen.
Wel ik kan je niet tegenhouden en moet je enigszins wel gelijk geven als het over salarissen gaat.
Ze werken ook veel meer als hier.
pi_195434690
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]


Ook een grote shock is de terughoudendheid op werk. Heb gemerkt dat t in Nederland niet gewaardeerd wordt om ambitie te tonen. Wees niet bang om gewoon je resultaten steeds te delen oid.

Wees vriendelijker. Nederlandse vriendelijkheid wordt echt niet gewaardeerd. Iemand die je kent, is ook je vriend.


Ohja, wat ik echt nice vond hier in NL... Je kan je gewoon ziekmelden... _O- Daaro mocht ik maar 11 dagen per jaar ziek zijn :+
Vind Nederlanders toch wel assertief en opener jovialer dan de Belgen 😁
pi_195436143
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:46 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Waarom verbaast het je dat ik de VS nog nooit bezocht heb?

Ik heb Econometrie gestudeerd, en de beduidend hogere salarissen in de VS brachten mij in de verleiding om het te overwegen.
Een land met hoger inkomen betekent vaak ook hogere lasten. Heb je al gekeken naar de huur in NYC? En in welke buurten je dan zit?
ROBODEMONS..................|:(
pi_195438205
quote:
16s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En met mij. :@
Alleen vanwege de paling :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2020 07:34:51 ]
pi_195438276
Maar even serieus: Zo erg is het niet zoals hier wordt afgebeeld.
Het klinkt net zoals de meeste buitenlanders in Nederland als je geen opleiding hebt en minimumloon of uitkering.

Maar TS heeft een goede opleiding. NY is duur, maar met je hoge salaris kan je er leven.
Vaak zijn het de meeste Mexianen die ongeschoold zijn, die leven zoals boven is omschreven.
Het is ook maar net waar je staat. Net als in elk land.

Heb je het eenmaal is het er geweldig leven. In de city zelf wel te druk.
Als alternatief zou ik Californië aanraden. Heb je ook de mooiste stranden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2020 07:45:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')