abonnement Unibet Coolblue
pi_195411311
Ik probeer met man en macht te stoppen met de medicatie die ik gebruik, al gaat het helaas minder voorspoedig dan gehoopt. Het lijkt erop dat ik weer verval in mijn oude angsten, ik niet eens meer een kroeg durf binnen te gaan zonder ontzettend gespannen te voelen.

Ik voel me hier ontzettend kut door omdat ik de medicijnen vanwege de bijwerkingen eigenlijk nauwelijks meer aan kan, en eigenlijk wil ik ook niet mijn leven lang aan de medicatie zitten.

Het grote nadeel is dat ik wel met de angsten moet blijven leven en altijd een buitenbeentje zal blijven. Om één of andere reden lijken mensen een beetje terughoudend te zijn met stillere mannen. Ik bedoel dat als ik zelf geen initiatief neem ik ook nooit ergens voor uitgenodigd wordt.
pi_195411343
Ben je nou wel op advies aan het stoppen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195411346
Ik voel me best kut. Waar ik voorheen prima alleen kon stappen, onder invloed lijk ik zonder medicatie echt weer in mijzelf gekeerd te raken.
pi_195411397
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:18 schreef Lenny77 het volgende:
Ben je nou wel op advies aan het stoppen?
Ja, helaas wel. De bijwerkingen werken niet langer meer op tegen de voordelen.

Het gevolg is nu wel een flinke terugslag, de stappen die ik de laatste jaren in het uitgaansleven heb gezet nu weer terug bij af ben.

Nee het is mij niet eens om de vrouwen te doen, het is meer over de eigen grenzen heengaan en nieuwe sociale uitdagingen zoeken.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:12:35 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195413717
Dat je stiller bent maakt je niet automatisch een buitenbeentje. Ik kan zelf ook heel stil zijn in gezelschap maar me wel verbonden met de rest voelen.
pi_195698598
Het is niet goed te stoppen met medicijnen hoor, dit moet altijd in overleg met je behandelaar. Verder vind ik bijwerkingen erg vaak overtrokken. Vaak zijn bijwerkingen gevolgen van een ziekte i.p.v. je medicijnen.
pi_195698615
Heb je geen vrienden die je meeslepen naar een kroeg ofzo?
pi_195701610
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:29 schreef Leonos het volgende:
Heb je geen vrienden die je meeslepen naar een kroeg ofzo?
Had ik die maar. Voel me zo vervreemd sinds ik medio februari 2020 nauwelijks meer met mensen in aanraking kom. Zelfs praten gaat moeilijk, weet niet wat het is.
pi_195770744
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:17 schreef osodevo het volgende:
Ik probeer met man en macht te stoppen met de medicatie die ik gebruik, al gaat het helaas minder voorspoedig dan gehoopt. Het lijkt erop dat ik weer verval in mijn oude angsten, ik niet eens meer een kroeg durf binnen te gaan zonder ontzettend gespannen te voelen.

Ik voel me hier ontzettend kut door omdat ik de medicijnen vanwege de bijwerkingen eigenlijk nauwelijks meer aan kan, en eigenlijk wil ik ook niet mijn leven lang aan de medicatie zitten.

Het grote nadeel is dat ik wel met de angsten moet blijven leven en altijd een buitenbeentje zal blijven. Om één of andere reden lijken mensen een beetje terughoudend te zijn met stillere mannen. Ik bedoel dat als ik zelf geen initiatief neem ik ook nooit ergens voor uitgenodigd wordt.
CGT ( Cognitieve Gedrags Theraphie) is een goede oplossing om zonder medicatie door het leven te gaan. Althans mijn mening.
Een andere optie is om te visualiseren op basis van gevoel. ( een soort meditatie). Dan visualiseer je de situatie die je wilt hebben. Zo krijg je positieve ervaring in het onderbewuste en als je dat vaak genoeg herhaalt dan ga je anders denken en gedragen. Je leert je hersenen anders te denken en te gedragen. Bijvoorbeeld je visualiseert dat je met zelfvertrouwen de kroeg ingaat en sociaal contact maakt. Dan focus je op het gevoel van zelfvertrouwen en hoe je je dan zou gedragen etc.
Er zijn ook andere oplossingen mogelijk zonder medicatie.
Onder andere NLP etc.

Sterkte ^O^
pi_195771090
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:04 schreef Twintig het volgende:
CGT ( Cognitieve Gedrags Theraphie) is een goede oplossing om zonder medicatie door het leven te gaan. Althans mijn mening.
Een andere optie is om te visualiseren op basis van gevoel. ( een soort meditatie). Dan visualiseer je de situatie die je wilt hebben. Zo krijg je positieve ervaring in het onderbewuste en als je dat vaak genoeg herhaalt dan ga je anders denken en gedragen. Je leert je hersenen anders te denken en te gedragen. Bijvoorbeeld je visualiseert dat je met zelfvertrouwen de kroeg ingaat en sociaal contact maakt. Dan focus je op het gevoel van zelfvertrouwen en hoe je je dan zou gedragen etc.
Er zijn ook andere oplossingen mogelijk zonder medicatie.
Onder andere NLP etc.

Sterkte ^O^
Het werkt niet altijd even goed bij iedereen. Ik volgde CGT bij psychologen en ik kwam maar niet van mijn angst af totdat ik medicijnen ging gebruiken. Daarvoor durfde ik de adviezen van de psycholoog niet op te volgen en met medicijnen wel. Later probeerde ik het zelf, zonder medicijnen door middel van CGT/ERP zelfhulpboeken. Dit ging eerst goed en ik kon mijn angst verminderen en had er een tijd geen last meer van. Later kwam deze echter weer terug en nu met corona durf ik er al helemaal niet meer mee te beginnen, ook al weet ik rationeel gezien wat ik moet doen. Voor sociale angst heeft CGT bij mij niet geholpen. Misschien zit ts anders in elkaar, maar dit is mijn eigen ervaring ermee.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 21:58:14 #11
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195774635
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het werkt niet altijd even goed bij iedereen. Ik volgde CGT bij psychologen en ik kwam maar niet van mijn angst af totdat ik medicijnen ging gebruiken. Daarvoor durfde ik de adviezen van de psycholoog niet op te volgen en met medicijnen wel. Later probeerde ik het zelf, zonder medicijnen door middel van CGT/ERP zelfhulpboeken. Dit ging eerst goed en ik kon mijn angst verminderen en had er een tijd geen last meer van. Later kwam deze echter weer terug en nu met corona durf ik er al helemaal niet meer mee te beginnen, ook al weet ik rationeel gezien wat ik moet doen. Voor sociale angst heeft CGT bij mij niet geholpen. Misschien zit ts anders in elkaar, maar dit is mijn eigen ervaring ermee.
Dit gaat over TS ,niet over jou.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195778753
Zullen die angsten niet tijdelijk zijn door het afkicken en na verloop van tijd afnemen? Succes iig, goed dat je van de medicijnen probeert te komen!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 07:52:57 #13
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195779102
Toen mijn vriendin wilde stoppen met dr medicijnen gleed ze zo een psychose in, die ze voorheen nooit heeft gehad, dus wees enorm voorzichtig en bouw héél langzaam af.

TS woon je toevallig in (het mooie) Noorden des land?
To BG or not to BG!
pi_195800945
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:58 schreef puzziepie het volgende:

Dit gaat over TS ,niet over jou.
Je bent niet consequent. Zo vaak gebeurt het dat men direct over de eigen problemen begint om iets te verduidelijken, maar alleen bij mij maak je er een probleem van.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:56:00 #15
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195802481
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Je bent niet consequent. Zo vaak gebeurt het dat men direct over de eigen problemen begint om iets te verduidelijken, maar alleen bij mij maak je er een probleem van.
Nou nee maar het gaat niet om jou
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')