abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:29:18 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195409487
In plaats van depressieve verhalen en wanhopige ellende, laten we een topic maken over wonderen. Dus succesverhalen die onmogelijk leken. Vertel een verhaal over hoe jij van een moeilijke situatie bovenop en misschien zelfs beter uit ben gekomen. Probeer anderen te inspireren en laten zien dat het leven altijd kan verrassen met positiviteit. Zelf geloof ik in God, en ik geloof dat God mij kan redden uit de situatie waarin in nu zit. Ook al geloof je niet in God, geef toch voorbeelden van hoe je uit een diepe dal ben geklommen en bovenop kwam.

TS begint:

Toen in eerst mijn psychose kreeg, was mijn hele leven een hel geworden. Psychoses en mentale ziektes zijn heel taboo in mijn cultuur, Antillianen en op Curaçao wordt het gezien als een persoonlijke falen en worden de slachtoffers behandelt als stront. Naast het ziekte zelf moet je dus ook omgaan met vernedering en sociale uitsluiting van familie en vrienden.

Zo ook ik, mijn vriendengroep werd heel gemeen en denigrerend omdat ze niet snapten dat ik ziek was, ze wilden het ook niet snappen. Ik was vaak moe en had allerlei rare berichten gestuurd, dus er werd actief over mij geroddeld en ik werd behandeld als vuil. Één jongen specifiek was heel gemeen en denigrerend, hij heeft denk ik ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis en hij behandelde mij alsof ik ongedierte was. Mensen hadden mij afgeschreven.

Ik knokte hard om mijn plek weer terug te winnen en respect te krijgen van familie en vrienden. Ik heb mijn HBO studie rechten afgemaakt en ook een boek geschreven. Via een vereniging kreeg ik de kans om met Johnny de Mol een presentatie te geven en een digitale magazine gelanceerd. Stuk voor stuk kreeg ik weer respect en aanzien bij oude vrienden en familie. Ik functioneerde goed en was succesvoller dan de vrienden die mij hebben verraden en aan het pesten waren. Leven begon er weer goed uit te zien.

Ik zit nu in een dal, maar bid elke dag tot God voor redding. Ik verwacht ook op één of andere manier dat mijn leven zal omdraaien. In Januari ga ik een opleiding beginnen om sociale begeleider te worden en on lotgenoten te helpen met ervaringsdeskundigheid. Wie weet, kom ik iemand tegen waarmee het klikt en kan ik nadenken over een toekomst met haar. God is groot, en kan ieder van ons redden uit de moeilijkste situaties. Het is nooit te laat, niks te onmogelijk in de ogen van God. Ik heb altijd hoop.

Zet jouw verhaal hier.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195410263
Wonderen gebeuren alleen als je zelf ingrijpt, ts.
Time Walk.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:26:00 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195410413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:17 schreef LordofLeaves het volgende:
Wonderen gebeuren alleen als je zelf ingrijpt, ts.
Jij hebt ook psychoses gehad toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195410428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij hebt ook psychoses gehad toch?
Nee, ik niet.
Time Walk.
pi_195410891
Ik geloof niet in wonderen. Wel in dat als je jezelf ergens uit wil trekken en eraan blijft werken dingen uiteindelijk samen kunnen vallen en je dit als een wonder kunt ervaren.

Verder vind ik het moedig dat je erover schrijft. Hoop voor 't allerbeste.
pi_195411355
Ik vind dit een super topic!
Goed plan TS ^O^
pi_195418473
Dat ik ooit vwo ben gaan doen. Begonnen op een laag (veel te makkelijk niveau) dus vwo had ik nooit verwacht
FOK! is net een groot tijdschrift
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 09:36:46 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195419396
Kreeg een keer 6 likes op Twitter op een grappige tweet van mij, dit terwijl ik geen humor heb.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195444031
Het feit dat ik een baan heb en een beetje meedoe in de grotemensenwereld had ik vroeger nooit verwacht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195707194
Wat wil je als ervaringsdeskundige die bij de levenseinde kliniek loopt anderen mee gaan geven?
pi_195710219
Er werd mijn ouders verteld dat het nooit wat met mij zou worden. Heb ik toch de afgelopen jaren het tegendeel bewezen. :P
pi_195710335
Toeval en/of eigen handelen.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')